Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Sovětské soupravy metra v Praze definitivně skončily

Krátce po deváté hodině dopoledne zajela v pátek do depa poslední původní sovětská souprava. Dnes už jezdí v podzemí Prahy pouze nové a modernizované vozy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

Metra

Modernizované metro je důležité. Jeďte do jiných evropských měst - do Mnichova, Říma nebo Londýna, abyste viděli, jak příšerná tam proti nám mají metra.

0/0
1.7.2009 14:02

Host

ještě úplně nekončí

jako náhrada za 30.6. vyjede ještě 2.7. !!!

0/0
30.6.2009 15:36

Host

Re: ještě úplně nekončí

Naštěstí!!!!!!;-);-):-):-)R^R^

0/0
30.6.2009 20:25

Host

:(

ALE SEDĚLO SE V NICH DALEKO LÉPE NEŽ V TĚCH " MODERNÍCH" TAM JE TO OČISTEC .......TVRDÝ A NEANATOMICKÝ;-€

0/0
30.6.2009 11:12

Host

Re: :(

Me se v tech starch Ruskych sedelo naopak mnohem hur - patri takove sedeni nerospiva a neustale se tam na vas nekdo tlacil. A neslusny clovek zapadl do maleho mista a vsechny tak zmackl, ze nekoho pomalu vytlacil ze sedacky ven.

0/0
30.6.2009 16:24

Host

Re: :(

Souhlasím!Souhlasím!Souhlasím!Souhlasím!Souhlasím!Souhlasím!Souhlasím!Souhlasím!Souhlasím!Souhlasím!Souhlasím!Souhlasím!

Souhlasím!Souhlasím!Souhlasím!Souhlasím!Souhlasím!Souhlasím!Souhlasím!Souhlasím!

Souhlasím!Souhlasím!Souhlasím!Souhlasím!Souhlasím!Souhlasím!;-(;-O;-€!!

0/0
30.6.2009 17:21

Host

Re: :(

Dodávám Souhlasím se sedačkami ve starém metru typu 81-71!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

0/0
30.6.2009 20:27

miropiro

škoda....

Škoda, jel jsem tím jen jednou a to z Černého Mostu na Florenc, v soupravě to hučelo a já si připadal jak v metru v Kyjevě. Céčko pak vypadalo moderně, ale něco tomu chybělo. Holt mám slabost pro staré vozy. Už abych jel zase na východ...

0/0
30.6.2009 10:38

Wid

Věčná škoda

Ty vidle u dveří v těch modernizovaných jsou něco strašidelného. Stačí jeden blb s velkou taškou a je vymalováno. Pokud se sejdou čtyři, mají vagón pro sebe.Rv

0/0
30.6.2009 9:32

Host

Re: Věčná škoda

Resi zpusob jak se zachytnout neceho v postoru, kde se dalo drive chytit nekoho leda za limec... 

0/0
30.6.2009 16:26

sirc

Staré soupravy

Ale jednu skvělou vlastnost měly. Když bylo vedro, dalo se za jízdy větrat otevřenýma dveřma :-)

0/0
29.6.2009 22:13

Host

Re: Staré soupravy

i ty nove to dokazou a dokzou jeste vic treba blikajici svetla a nefunkci dvere;-D

0/0
29.6.2009 22:15

sirc

Re: Staré soupravy

Nedokážou, nemaj nahoře tu pojistku :(

0/0
29.6.2009 22:18

blade

Re: Staré soupravy

jo tak mne by zajimalo jak to ze v lednu jel jsem metremz muze na floru a v tunelu se tam otevreli dvere za jizdy8-oasi pab ridc to zmack co?ale ostatni zustali zavrene zahada;-D

0/0
30.6.2009 19:17

Host

Re: Staré soupravy

Raději se věnuj učení, než ježdění MHD.

0/0
1.7.2009 1:47

Host

Re: Staré soupravy

To neni pojistka, ale koncový spínač, blbe.

0/0
1.7.2009 1:46

Host

video z 26.6.

Poslední oběh: http://www.youtube.com/watch?v=td8rOPou8Ow

0/0
29.6.2009 21:54

Host

hm

mnel jsem rad ty stare stroje bylo tam vic mista ted se tam sednou dva duchodce a ostatni museji pred nima stat ...a nechapu proc tam nedaji plastovy sedacky jako v tramvaji ved ty s potahem jsou totalne spinave a smrdeji po bezdomovcych;-O

0/0
29.6.2009 21:47

sirc

Re: hm

Na lavici se víc jak šest lidí vedle sebe také nevešlo, rozumně nevešlo. Takže s místem pro sezení si soupravy nijak nepohoršily.

0/0
29.6.2009 22:00

Host

Re: hm

to bude tim ze je tu cim dal vic tlustochu:-P

0/0
29.6.2009 22:10

Host

Re: hm

nepochopím že někdo odsoudí soupravu kvůli sedačkám. Technika sovětských souprav plně odpovídala filozofii "nas mnogo" a pokud někde shořela soprava s pár kaštanama tak se zas tolik neděje...

Je pravda že kdyby DP objednal nějaké omyvatelné sedačky, bylo by cestování kulturnější, to je ale napadlo až teď, v souvislosti s tram T15. Snad je to napadne i při budoucích výměnách opotřebených sedadel s metru.

0/0
30.6.2009 9:19

blade

Re: hm

ty nesedis tak te to nezajima :-PRv

0/0
30.6.2009 19:18

Host

Modernizace po česku...

Když začali dodávat modernizované vozy (mimochodem Škodovka si vesele na Kačerově modernizovala a DP jí ten vývoj ještě veseleji platil),  vozy nemohly jezdit, protože magistrántní úředníci nerozhodli, jaké bude zabezpečovací zařízení bude na trasách. Tak vesele vozy stály v Hostivaři dva roky pod plachtou. Záruční doby krásně proběhly a soupravy neujely ani kilometr. Báječný kšeft pro dodavatele. Celá modernizace je nesmyslně složitá a zbytečná. Čím více se modernizuje, tím lepší kšeft pro škodovku.  Je to předražená zakázka, ovšem pro dopravní podnik výhodná. Jak jinak.

0/0
29.6.2009 21:22

hodňák Ackerman

Re: Modernizace po česku...

Levnější nakupovat jednu soupravu po 250 mega u Siemense?

0/0
29.6.2009 21:25

Host

Re: Modernizace po česku...

modernizace sice stojí polovic ale zas to má kratší životnost

0/0
29.6.2009 21:33

sirc

Re: Modernizace po česku...

Jak se to vezmě. U Siemense se počítá s modernizací, která sice životnost prodlouží, ale zadarmo není. Proto ta delší životnost.

0/0
29.6.2009 22:03

Host

sovětské kořistní kopie německé licence, amerického metra

sovětské kořistní kopie německé licence  amerického metra v NYcity   z roku 1933....

V roce 2003 se Mitiščinskij  maš zavod pokusil dodat "nové jednotky" ale po několikaměsíčních zkouškách to nevyšlo

0/0
29.6.2009 20:58

Host

Re: sovětské kořistní kopie německé licence, amerického metra

No, za mých mladých let se říkalo, že to jsou Moskevské vozy z 30-tých let bez modernizace.

Ale jak vidím, pokrok (fám) nezastavíš. A každá generace si k tomu přidá nějakou další pitomost.

0/0
29.6.2009 21:05

Host

Re: sovětské kořistní kopie německé licence, amerického metra

Jeste par let a budou to sovetske koristni kopie nemecke licence americkeho metra v NY, ukradeneho z Moskvy. ;-D

0/0
29.6.2009 21:12

Host

Re: sovětské kořistní kopie německé licence, amerického metra

metro vynalezl Alexanr Isakovič Metrov již v 17tém století....

Když experimentoval s ukrýváním samohonky pod matičkou Rusí

0/0
29.6.2009 22:21

hodňák Ackerman

Re: sovětské kořistní kopie německé licence, amerického metra

Když byl Edvard Beneš v polovině 30. let na návštěvě Moskvy tak už tehdá jel v metru, které mi připadá stejné jako naše Ečs.

Spíš bych to viděl, že na konci 20. let koupil SSSR licenci od amíků.

0/0
29.6.2009 21:16

sirc

Re: sovětské kořistní kopie německé licence, amerického metra

Přesně tak, ty vozy vycházejí koncepčně z NY metra. Svaz potřeboval surně podzemní dráhu a nebyl čas na vývoj, takže se sáhlo po vyzkoušeném

0/0
29.6.2009 22:07

dívenka prostá

uráááááááá

k sažalenju všistkich balševickich ptic;-D

0/0
29.6.2009 20:36

Host

Pro mě těžká nostalgie...

Jezdil jsem jako strojvedoucí metra v letech 1985 - 88 vozy EČS a 81-71 a o těch jsme si mysleli, že jsou proti EČSkám těžká moderna;-D Pak jsem se vrátil zpátky na Moravu za rodinou, ale dodneška na ty časy vzpomínám..jo, je to pryč..sakra, bylo to supr

0/0
29.6.2009 20:18

Host

haha

ja jel dneska v Moskve v metru typu 81-71 i typu E!!!!

0/0
29.6.2009 20:17

hodňák Ackerman

Re: haha

kvůli metru se snad do té Moskvy pojedu podívat.:-)

0/0
29.6.2009 21:17

hodňák Ackerman

Mně jenom udivuje, že Dražní úřad nezakázal provoz

ruských souprav metra někdy v roce 1993.

Jezdit v 21. století v evropském městě 100 let starou technologií.........

0/0
29.6.2009 20:14

hodňák Ackerman

Re: Mně jenom udivuje, že Dražní úřad nezakázal provoz

0/0
29.6.2009 20:15

Host

Re: Mně jenom udivuje, že Dražní úřad nezakázal provoz

No a co? Kolo je staré přes 7 tisíc let a furt se používá...

0/0
29.6.2009 21:22

Host

Re: Mně jenom udivuje, že Dražní úřad nezakázal provoz

na kole nema treba co zahoret :)

0/0
30.6.2009 18:48

Host

Re: Mně jenom udivuje, že Dražní úřad nezakázal provoz

ja se devim ze furt jezdeji ty hnusne metra co modernizovali ved tam neni misto kam se sednout a ty sedacky smrdeji pobezdomovcech je to hrozneRvRvRvRv

0/0
29.6.2009 21:45

Host

Re: Mně jenom udivuje, že Dražní úřad nezakázal provoz

zajed´ do Londýna nebo Paříže tam jsou hnusné soupravy - staré a malé.

0/0
29.6.2009 21:54

Host

Re: Mně jenom udivuje, že Dražní úřad nezakázal provoz

v londone je tisic krat lepsi metro:-P

0/0
29.6.2009 22:09

Host

Re: Mně jenom udivuje, že Dražní úřad nezakázal provoz

Tisíckrát lepší než kde? Metro v Londýně může kandidovat na titul nejhoršíro metra kontinentu, Nekandiduje jen proto, že se Britové nepovažují za součást kontinentální Evropy ;-).

0/0
29.6.2009 22:41

Host

Re: Mně jenom udivuje, že Dražní úřad nezakázal provoz

v Londyne..?ty si tam asi nebol v tychto horucich dnoch..vsak?ved tam sa nejde ani poriadne naddychnut,horuco strasne,celkovo,ci v chodbach ci vo voznoch. a samotne vozne..?.tak to rozhodne aj tie renomovane ruske su lepsie..pohodlie celkom inde,nehovoriac to ze tie londynske vozne vypadaju jak z 30-tych rokov.Rozhodne Praha je na tom lepsie.a zlate prazske tramvaje,tie mi chybaju najviac..

0/0
29.6.2009 22:48

Host

Re: Mně jenom udivuje, že Dražní úřad nezakázal provoz

Netreba ani chodit do Londyna, staci sa pozriet do Viedne. Tam ked je vonku 25'C, v metre je 30'C. Tie stare supravy vyrabaju velke mnozstvo tepla a cirkulaciu vzduchu nemaju dobre vyriesenu. Tak namontovali klimatizaciu do voznov co vyraba este vecsie teplo vonku. Niektore stanice su dokonca cele klimatizovane. Od Cechov sa nasi juho 'nemecki' susedia maju co ucit [>-]R^R^R^

0/0
1.7.2009 12:30

Host

81-71

Rekonstruovat se bude ještě minimálně rok, soupravy přibyly dodáním M1 na C. At to byly i některé 81-71 sešrotovany.

0/0
29.6.2009 20:01

Host

Re: 81-71

aktuální inventura ruských souprav je:

74 zmodernizovaných (od r. 2000) , 6 v Plzni (zbytek pro B)

13 tam ještě dorazí (již pro trasu VA do Motola), 1 historická zůstane

7 sešrotovaných 

konec rekonstrukcí v r. 2011

0/0
29.6.2009 21:39

Host

Re: 81-71

A potom se začnou vyřazovat vozy 81-71M z 1. série z let 1996 žé...............

0/0
29.6.2009 21:44

Host

Re: 81-71

1996 byl jeden prototyp na ukázku, kterej projde novou modernizací, první série je 2000 a vyřazovat se bude až ujede 1 mil km tzn. tak 2015- 2020.

0/0
29.6.2009 21:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.