Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Fotoreportáž: Metro se rozloučilo s vozy 81-71 sovětské výroby

Dnes slavnostně skončil provoz sovětských souprav metra 81-71. Cestující mají ještě poslední možnost se jimi svézt zítra. Podélně umístěné lavice, pákové nouzové otevírání i dveře bez ochrany proti přivření se tak stávají historií.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

volic_plukovnik

fotoreportáž

Dělat fotoreportáž bez fotografa , to chce odvahu ;-)

0/0
1.7.2009 19:12

Host

tyristory

No teď už je text opraven, ale to co je na fotce s popisem "Tyristorová elektrovýzbroj pod podlahou vozu není z nástupiště vidět" jsou ve skutečnosti rozjezdo-brzdové odporníky (RBO). Tyristorový to mělo tak akorát měniče osvětlení. ;-D

V metru v depu Kačerov jsem dělal v letech 1991-1994 na opravách vozů (P5) tak si to snad ještě pamatuju dobře. :)

0/0
1.7.2009 18:38

Host

Regulace rychlosti je tam odporova

Regulace rychlosti tedy proudu do elektromotoru probiha u typu 81-71 stejne jako u strareho typu ESC za pomoci vkladani predradnych odporu do privodu proudu k motorum. Nikoliv pomoci moderni impulzni regulace - aby nedoslo k nejake zmince.

I prave kvuli tomu se po najeti daneho poctu kilometru provadela rekonstrukce a ne jen GO (generalni oprava).

0/0
1.7.2009 18:37

Host

Re: Regulace rychlosti je tam odporova

JJ regulace byla odporová, dále se využívala změna řažení motorů ze sériového na serio-paralelní a nakonec se uplatnilo zaslabování buzení (šuntování)

0/0
1.7.2009 18:40

Host

"Tiristorová elektrový zbroj"

jo a ještě jsem zapoměl že ta kombinace - cituji: "Tiristorová elektrový zbroj" mimo ty tyristory je taky síla. ;-)   XJIKKA

0/0
1.7.2009 17:40

Host

Re: "Tiristorová elektrový zbroj"

jo, tak ona je to elektrovýzbroj, tak to pardon, jen ty ty.... XJIKKA

0/0
1.7.2009 17:41

Host

Tyristory

no.... V rusku maj asi měkké tyristory..... (nebo že by novočeština? ;-)

0/0
1.7.2009 17:37

Host

A dobře sloužily!

Tohle není nic zvláštního. Mohl by zde ještě vzniknout článek jako "reklama" Českým drahám na to, jaké vlaky provozují. Aneb že na bočních tratích se běžně jezdí vozy které byly vyráběny v letech 1955-60. Takže je tam zcela běžnou praxí, že vlaky nabírají zpoždění kvůli tomu, že vlak zastaví ve stanici a už nemá sílu se rozjet.

Hlavně že zvyšují cenu jízdného z důvodu zvyšování komfortu... zajeďte si někdo mimo hlavní trasy - popřípadě na nějaké mimoměstské spoje a uvidíte ten komfort :- )

0/0
1.7.2009 16:53

Host

Re: A dobře sloužily!

A jak vite, ze to CD chteji provozovat - jiz davno nejvic ztratove lokalni trati chteli zrusit - tam prave jezdi tyto vlaky - autobus zde zastane vlak pro tech par spoju co tam ted jezdi podtstatne levnejc.

A ten motorovy vlak ma rovnez motor na naftu jako ten autobus  a jeste horsi emise, prave kvuli svemu datu vyroby.

0/0
1.7.2009 18:33

Host

Re: A dobře sloužily!

Nemluvím o jedné lokalitě, tohle je záležitost většiny mimoměstských a odlehlejších tratí. Nebo snad chcete říci, že tohle vše se chystají ČD zrušit a nechají jen hlavní tratě typu Plzeň- Praha-Olomouc? ;-D

Další věcí je to, že to nejezdí až v tak uplných zapadákovech - takže jeden vlak by muselo nahradit několik autobusů.

0/0
1.7.2009 18:57

Host

Re: A dobře sloužily!

Vlaková doprava má v ČR význam pouze jako:

1) Nákladní doprava

2) Osobní doprava mezi krajskými a jinými velkými městy

3) Příměstská železnice

Všechny ostatní typy spojů můžou být bez problémů nahrazeny autobusy.

0/0
1.7.2009 19:30

HammerLang

Re: A dobře sloužily!

V horách kdy jsou v zimě zapadané silnice, to jinak než vlakem nejde

0/0
2.7.2009 0:14

Host

Re: A dobře sloužily!

Vsechny ty tzv. lokalky - tedy nelektrifiovana ,prumerna rychlost vlaku tak 30-40 km/h  ne-li i  mene, maximalni 50 Km misty vyjmecne opravenejsi trat i 60 km/h a vlaky lze prave kvuli minimalni hustote provozu bezproblemove prevest na posilnenou autobusouvou dopravu.

A jeste - a jen minimalni nebo zadna nakladni doprava na niz neni zadny zakanik zivotne dulezity - muze ji bezproblemu prevest na silnicni.

0/0
1.7.2009 20:26

Host

Re: A dobře sloužily!

A jeste trat je v katastrofalnim stavu a proto ty minimalni rychlosti - bez dukladne a drahe rekonstrukce by se rychlost neszvysila a jeste by to nemela byt turisticka atrakce - lokalka, kvuli sve historii a zajimavym mistum, kde vede pritahuje turisty jako atrakce - zde by se mohli, ale i domluvit mesta a obce a trat prevzit a provozovat.

0/0
1.7.2009 20:30

Host

Re: A dobře sloužily!

A jeste - samozrejme jen jednokolejna trat - to prave nejvic brzdi plynulost proovozu a pusobi zpozdeni.

Pak zbytek trati jak elektrifikovat a tam, kde se to nevyplati pak jiz se snaze najdou penize na nakum modernich ekologickych (motor plni vsechny stanovene limity emisi) vlaku. Ci nekde jen zrusit osobni a nechat tu jen nakladni pokud je zivotne dulezita pro nejaky mistni podnik.

0/0
1.7.2009 20:36

Host

Re: A dobře sloužily!

CD je to uplne jedno co provozuji, protoze dostanou zaplaceno i kdyz vozi vzduch. Jedno to neni tem, cotuto obsluznost plati - tj. krajum.

0/0
2.7.2009 16:40

Host

Re: A dobře sloužily!

Dotace proste nepokryli veskere jejich ztraty - hradi ty ztraty jak kraj tak i stat.

0/0
3.7.2009 1:19

Host

a8n - zrušení jména u příspěvku saje

>Aneb že na bočních tratích se běžně jezdí vozy které byly vyráběny v letech 1955-60.

Běžně tedy podle vás znamená asi 3-4 vozy v turnuse (Špk) a dalších 7 na záloze(Špk+Klatovy).

0/0
1.7.2009 23:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.