- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Dělat fotoreportáž bez fotografa , to chce odvahu
No teď už je text opraven, ale to co je na fotce s popisem "Tyristorová elektrovýzbroj pod podlahou vozu není z nástupiště vidět" jsou ve skutečnosti rozjezdo-brzdové odporníky (RBO). Tyristorový to mělo tak akorát měniče osvětlení.
V metru v depu Kačerov jsem dělal v letech 1991-1994 na opravách vozů (P5) tak si to snad ještě pamatuju dobře. :)
Regulace rychlosti tedy proudu do elektromotoru probiha u typu 81-71 stejne jako u strareho typu ESC za pomoci vkladani predradnych odporu do privodu proudu k motorum. Nikoliv pomoci moderni impulzni regulace - aby nedoslo k nejake zmince.
I prave kvuli tomu se po najeti daneho poctu kilometru provadela rekonstrukce a ne jen GO (generalni oprava).
JJ regulace byla odporová, dále se využívala změna řažení motorů ze sériového na serio-paralelní a nakonec se uplatnilo zaslabování buzení (šuntování)
jo a ještě jsem zapoměl že ta kombinace - cituji: "Tiristorová elektrový zbroj" mimo ty tyristory je taky síla. ;-) XJIKKA
jo, tak ona je to elektrovýzbroj, tak to pardon, jen ty ty.... XJIKKA
no.... V rusku maj asi měkké tyristory..... (nebo že by novočeština? ;-)
Tohle není nic zvláštního. Mohl by zde ještě vzniknout článek jako "reklama" Českým drahám na to, jaké vlaky provozují. Aneb že na bočních tratích se běžně jezdí vozy které byly vyráběny v letech 1955-60. Takže je tam zcela běžnou praxí, že vlaky nabírají zpoždění kvůli tomu, že vlak zastaví ve stanici a už nemá sílu se rozjet.
Hlavně že zvyšují cenu jízdného z důvodu zvyšování komfortu... zajeďte si někdo mimo hlavní trasy - popřípadě na nějaké mimoměstské spoje a uvidíte ten komfort :- )