Diskuze

Fotoreportáž: Metro se rozloučilo s vozy 81-71 sovětské výroby

Dnes slavnostně skončil provoz sovětských souprav metra 81-71. Cestující mají ještě poslední možnost se jimi svézt zítra. Podélně umístěné lavice, pákové nouzové otevírání i dveře bez ochrany proti přivření se tak stávají historií.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MP

volic_plukovnik

1. 7. 2009 19:12
fotoreportáž

Dělat fotoreportáž bez fotografa , to chce odvahu ;-)

0 0
možnosti

Host

1. 7. 2009 18:38
tyristory

No teď už je text opraven, ale to co je na fotce s popisem "Tyristorová elektrovýzbroj pod podlahou vozu není z nástupiště vidět" jsou ve skutečnosti rozjezdo-brzdové odporníky (RBO). Tyristorový to mělo tak akorát měniče osvětlení. ;-D

V metru v depu Kačerov jsem dělal v letech 1991-1994 na opravách vozů (P5) tak si to snad ještě pamatuju dobře. :)

0 0
možnosti

Host

1. 7. 2009 18:37
Regulace rychlosti je tam odporova

Regulace rychlosti tedy proudu do elektromotoru probiha u typu 81-71 stejne jako u strareho typu ESC za pomoci vkladani predradnych odporu do privodu proudu k motorum. Nikoliv pomoci moderni impulzni regulace - aby nedoslo k nejake zmince.

I prave kvuli tomu se po najeti daneho poctu kilometru provadela rekonstrukce a ne jen GO (generalni oprava).

0 0
možnosti

Host

1. 7. 2009 18:40
Re: Regulace rychlosti je tam odporova

JJ regulace byla odporová, dále se využívala změna řažení motorů ze sériového na serio-paralelní a nakonec se uplatnilo zaslabování buzení (šuntování)

0 0
možnosti

Host

1. 7. 2009 17:40
"Tiristorová elektrový zbroj"

jo a ještě jsem zapoměl že ta kombinace - cituji: "Tiristorová elektrový zbroj" mimo ty tyristory je taky síla. ;-)   XJIKKA

0 0
možnosti

Host

1. 7. 2009 17:41
Re: "Tiristorová elektrový zbroj"

jo, tak ona je to elektrovýzbroj, tak to pardon, jen ty ty.... XJIKKA

0 0
možnosti

Host

1. 7. 2009 17:37
Tyristory

no.... V rusku maj asi měkké tyristory..... (nebo že by novočeština? ;-)

0 0
možnosti

Host

1. 7. 2009 16:53
A dobře sloužily!

Tohle není nic zvláštního. Mohl by zde ještě vzniknout článek jako "reklama" Českým drahám na to, jaké vlaky provozují. Aneb že na bočních tratích se běžně jezdí vozy které byly vyráběny v letech 1955-60. Takže je tam zcela běžnou praxí, že vlaky nabírají zpoždění kvůli tomu, že vlak zastaví ve stanici a už nemá sílu se rozjet.

Hlavně že zvyšují cenu jízdného z důvodu zvyšování komfortu... zajeďte si někdo mimo hlavní trasy - popřípadě na nějaké mimoměstské spoje a uvidíte ten komfort :- )

0 0
možnosti