Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tramvaj s nejnižší podlahou na světě jezdí po kolejích jako stonožka

Navštívili jsme továrnu, ve které se rodí plně klimatizované tramvaje s nejnižší podlahou na světě pro Vídeň. Podívejte se na unikátní technické řešení, díky kterému má vůz podlahu jen 19 cm nad kolejí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

Jezdící zelí?

"Opět se však potvrdilo rčení Marka Twaina, že květák je jen dobře

vycepované zelí a po sérii konstrukčních úprav jezdí spolehlivě."

Ona ta interpunkce je nejen dobrá věc, ale dokonce leckdy i nezbytná...

0/0
7.11.2009 10:28

Host

Také jsem to v článku jaksi nenašel

Že by "top secret production"?

0/0
19.10.2009 9:15

Host

Výrobce...

A kdo to vyrábí?

0/0
18.10.2009 18:12

Host

a bezpečnost ?

Mě se líbí a proč ne, jen se tam vejde míň lidí a o to také jde. Druhá věc, jak to je při nárazu? Vlítnout do toho auto z boku, tak skončím spíš jako chodec, než jako v normální tramvaji a už tam je to nebezpečný.

0/0
18.10.2009 13:03

Host

Pro Prahu asi katastrofa

Docela peknej clanek, ale doufam, ze se tato tramvaj v Praze nikdy neobevi.

1.) Skoda a alespon trosku ceska, i kdyz vlastnik je buhvi kdo a predpokladam, ze tak 30% z ceny zustava doma. 2.)Skoda ma pri delce 31,5m obsaditelnost skoro 300osob, tato pro delce 35 pouze 200. Takze by muselo jezdit o 1\3 tramvaji vice. Tim se Praha jeste vice ucpoe. Uz ted delaji tramvaje na Palacaku spise nekonecny vlak. Kapacita pro Prahu naprosto nedostatecna. 3.)Nova Skodovka, ktera ma 35cm vysku uz ted dre. Co by se muselo delat s timto osklivcem? 4.) Prahga je nadherne kopcovite mesto. Wien je hnusna rovina. (Kdo neveri, mrknete na moji IP, pisu akorat z Wien). Predpokladam, pro Prahu nedostatecny vykon a buhvi co jeste.

DOufak, ale ze ta nova Skoda ForCity nezklame !!!

0/0
16.10.2009 22:48

Host

Re: Pro Prahu asi katastrofa

Mimochodem, Oradea je také placatá.

0/0
17.10.2009 2:16

Host

Re: Pro Prahu asi katastrofa

Jojo, ale o to je to výhodnější jezdit tady na kole (jsem taky ve Wien :D ).

 

Nicméně myslím, že kdyby se přeuspořádaly sedačky , aby byla třeba jen jedna řada vlevo, tak by se kapacita taky zvýšila. Ale holt se ty motory musí někam strčit, tak to zabírá místo na několik sedaček. Myslím, že je taky o něco užší než české tramvaje.

 

Nicméně oproti Porsche by to byl asi stejně pokrok :D

0/0
17.10.2009 12:33

Host

Re: Pro Prahu asi katastrofa

Kolego z Wien,

zřejmě jste článek jen zběžně projel a pořádně jste ho nečetl, protože jinak byste nemohl napsat, cojste napsal. Samozřejmě, že v Praze jsou podstatně kvalitnější tratě než kdekoliv v Rumunsku, a přesto tam rakouská tramvaj "nedře". Kdybyste si totiž článek přečetl pozorně, zjistil byste, proč autor tvrdí o této tramvaji, že jezdí jako housenka. V tomto velmi chytrém řešení totiž jde o velký níkou rozteč mezi nápravami a tudíž o větší počet náprav. Jízda tramvaje může pak logicky připomínat plazení housenky, včetně jakého hrbení se přes terénní nerovnosti...

0/0
18.10.2009 0:21

Host

Re: Pro Prahu asi katastrofa

...mimochodem, vaše argumenty o větší kapacitě českých tramvají jsou taky naprosto scestné. Uvádíte čísla, která jsou čistě teoretická, zvláště s ohledem na to, že v této rakouské tramvaji je celá podlaha v jedné rovině a tudíž neexistuje psychologický důvod pro cestující, proč se hromadit přímo v dveřním prostoru. Toto a navíc ještě diletantské vnitřní uspořádání nových pražských tramvají(např. s půlsedadly u původních kusů, od kterých se v později vyrobených kusech naštěstí upustilo apod.) mne vedou k přesvědčení, že reálná kapacita obou tramvají ve skutečném provozu je prakticky stejná. To všechno při nižšší ceně a zejména hlučnosti... Proto, na rozdíl od vás, doufám, že tato tramvaj, nebo ještě lépe nějaká její česká verze, se v Praze objeví. Bohužel, v takovýchto a podobných záležitostech skutečné argumenty nerozhodují.

Ing. Martin Hodík

0/0
18.10.2009 0:21

Host

Re: P

Párkrát jsem touto ULF tramvají ve Vídni jel a je určitě tišší a klidnější než Porsche, která sebou v zatáčce mrská. Navíc ty sedačky proti sobě v Porschi jsou prostě špatné, pže když procházím, šlapu lidem na nohy (ti nemají kam těma nohama uhnout). Zírám, že rakouskej stroj s klimou je o 10% levnější než českej bez klimy. A nesvádějte to na množstevní slevu

0/0
18.10.2009 12:08

Host

Jake to ma motory ?

V tabulce je sice "dulezity" udaj, ze napajeni je 600V DC (coz neni vlastnost tramvaje, ale systemu napajeni v danem meste), ale nenasel jsem tam informaci o typu motoru a pripadne vykonove elektroniky. Sice by se dalo predpokladat, ze tam budou asynchronni motory, ale nemusi to tak byt (DC motor sice uz asi nikdo v moderni kontrukci nepouzije, ale zato se obcas zacinaji pouzivat napr. synchronni motory s permanentnimi magnety).

0/0
16.10.2009 18:32

Host

Re: Jake to ma motory ?

"air-cooled 60 kW asynchronous traction motor and flange-mounted gear unit with brake disc and brake caliper"

"The drive units are fed by two air-cooled traction inverters based on IGBT technology. The braking resistors are self-ventilated"

Asi tak :) Více zde: http://www.nwe.siemens.com/denmark/internet/dk/mobility/rullende_materiel/naerbaner/Documents/Tramcar_ULF_Wien_eng.pdf

0/0
17.10.2009 15:58

Host

Vše má svoje pro a proti...

Samozřejmě se jedná o pěknou tramvaj a její technické řešení je poměrně zajímavé, ale asi tam bude několik drobných problémů, které budou s touto tramvají spojené.

1.) Výška podlahy by mohla být problémem na mnohých našich tratích, jak už bylo v článku psáno...

2.) Druhým problémem je zatížení na nápravu (v tomto případě na dvě kola), které je určitě větší, než u běžných nízkopodlažních tramvají. To se logicky musí projevit v opotřebení kol i kolejnic.

3.) Nakonec ten portál mezi vozy asi bude poměrně velkou neodpruženou hmotou s nepříznivými dynamickými účinky na trať.

Jsou to jen odhady a nechci nijak ULF špinit (mě se taky moc líbí), jen chci upozornit, že všechno má i svoje stinné stránky...

0/0
16.10.2009 14:09

Host

Re: Vše má svoje pro a proti...

Pár postrehov k bodu 2 a 3:

2.) Myslím si, že vzhľadom na nižší počet náprav na porovnateľnú dľžku u starších modelov, ktoré majú zdvojené nápravy, sa opotrebovanie koľajníc nezvýši. Skôr mám pocit, že hmotnosť je na novších vozoch lepšie rozložená a nenamáha sa natoľko konštrukcia medzi nápravami. Kratšie úseky medzi nápravami napomáhajú i lepšej "ohybnosti" a plynulejšiemu prekonávaniu zátačiek a nerovností na ceste (napr. predná a zadná časť nemusia v zátačkách toľko zasahovať do okolia).

3.) Podľa obrázku, na ktorom je zmontovaný portál s nápravou, súdim, že odpruženie je tu dvojaké: jedno delí samotný portál od kolies (dve pružiny tesne nad kolesom) a na druhom je zrejme zavesená kabína. Celková neodpružená hmota (rozložená rovnomernejšie) teda predstavuje možno ešte menšie "zlo" ako staré zdvojené nápravy. Aj preto sú asi tieto nové "šaliny" menej hlučné. :-)

0/0
16.10.2009 17:31

Uphillman

krása

Pár těch stonožek by se mohlo přeplazit přes hranice k nám. :-P

0/0
16.10.2009 2:45

Host

Kolejová brzda

Chápu to správně, že u tohoto podvozku je vždy jen jedno soukolí (vlastně ani to soukolím v pravém slova smyslu není). Jak je tady řešená kolejová magnetická brzda?

0/0
15.10.2009 16:10

Z-S

Re: Kolejová brzda

asi se kola zatahnou a cela tramvaj se placne na zem :)

0/0
16.10.2009 14:03

fulcrum

Re: Kolejová brzda

;-D;-D;-D;-D;-D R^

Nicméně si myslím že s tím, jak je tu málo kopců (Vídeň je hnusně placatá, jak bylo už napsáno) není kolejová brzda tak potřebná, jako třeba v Praze.

Myslím, že ani ta stará vídeňská E nemá magnetickou brzdu.

0/0
17.10.2009 12:47

Tom Hagen

Nejlepší

Z tramvají provozovaných v Praze je nejlepší rekonstrukce KT8D5.RN2  R^

A designem se mi moc líbí modelová modulová řada Vario LF   R^R^

0/0
15.10.2009 14:13

Host

Konečně

Konečně u nás někdo zveřejnil, že jsou i lepší tramvaje než "porše" od škody, a že klimatizace je dnes standart. R^....už se mi dělalo špatně z toho věčného opěvování "porše" a forcity - ta je sice lepší, ale na ULF stejně nemá, a hlavní rozdíl je v tom, že ULF dávno jezdí, zatímco u nás je for city hudbou budoucnosti a dnes se stále draze nakupují nevhodné "porše".

0/0
15.10.2009 12:35

a8nn

Re: Konečně

V Praze už se naštěstí nenakupují, 60 je až moc.

0/0
15.10.2009 20:48

Host

Re: Konečně

Klimatizaci nechce DP - vyrobce tramvaji Forcity - Skoda Plzen ji tam dat umi - Prazskeho dopravniho podniku je treba se ptat - ten ji tem proste nechce.

0/0
16.10.2009 0:31

Uphillman

Re: Konečně

V Ostravě se dělaly tramvaje někam do USA. Úplně stejné (jen bez klimatizace) dělali i pro náš trh. Klimatizace prý nemá moc smysl, prý máme příliž krátké zastávky.

0/0
16.10.2009 2:40

Host

Re: Konečně

V mnoha zemich je tramvaj chapana neco jako rychlodraha - ve stylo "povrchovaho metra" a tak tam jsou zastavky mnohem delsi - jedna se o paterni trasy mesta.

0/0
17.10.2009 1:18

hnupobijce

Asi jsem to

take prehledl ;-D ale dvakrat jsem si to prosel a kde se to vyrabi jsem nenasel ... podle meho detektivniho badani ( dva delnici jako svejci a pomnik a vyroba podobneho predku v CR )nabizi ceskeho vyrobce ... nebo take ne ...

0/0
15.10.2009 11:49

Host

Asi jsem to pehládnul, ale kdo to vlastně vyrábí?

0/0
15.10.2009 11:13

Kikuyu

Moc hezká tramvaj

Je v ní radost jezdit.:-)

0/0
14.10.2009 19:30

Host

...

a kdyz prejede bezdomovca, tak ho prejede jako .. "durch" nebo vykoleji?;-D

0/0
14.10.2009 17:29

Lesní sběř

Re: ...

Bude ho kutálet před sebou až na konečnou, přirozeně. ;-)

0/0
15.10.2009 10:29

Host

viden

btw nevite nekdo, proc je ve skoro kazde videnske ULF tramvaji na kabine ridice napsano fixou "4berger 4 ever"? Videnaci vsimli jste si toho taky? Jde videt, ze udrzba se to snazi odstranovat, ale porad to tam nekdo pise...  nevite nekdo co to ma znamenat?

0/0
14.10.2009 12:22

cbx

Re: viden

sice tady tramvají nejezdím zas tak často, ale nikdy jsem si toho nevšiml. Asi už vědomě ignoruju všechny nálepky...

0/0
14.10.2009 14:25

Host

Re: viden

Nevím, ale jestli to znamená Patrik navždy, tak ať si ho klidně do Vídně vezmou ;-D

0/0
14.10.2009 22:58

Host

moc hezka tramvaj

kupte si domu model

http://www.halling.at/railwaymodel/index.php?g=Vienna_ULF

0/0
14.10.2009 1:38

Host

Vyrobce

http://www.transportation.siemens.com/ts/en/pub/products/mt/products/tram/ulf.htm

0/0
13.10.2009 20:35

Host

Tak tohle je ale

pekne trapnej a nudnej clanek. Chci neco zajimavyho, treba o fejsbuku od Cermaka ;-O

0/0
13.10.2009 20:33

pepa01

Re: Tak tohle je ale

?

0/0
14.10.2009 0:48

Host

Re: Tak tohle je ale

Tak to nečti a prečti si něco trapnýho.

0/0
14.10.2009 15:21

db2002

*

dizajnove se me vice libi nove Vario z Ostravy http://technet.idnes.cz/v-ostrave-se-testuje-nova-ceska-tramvaj-ridi-ji-i-windows-xp-pqm-/tec_reportaze.asp?c=A090805_093606_tec_reportaze_rja . Ale nutno priznat ze tento videnak se pekne plazi po zemi, ale venkovni dizajn nic moc.

0/0
13.10.2009 14:52

Host

Re: *

dizajnove8-o

dizajn 8-o8-o

0/0
13.10.2009 15:05

db2002

Re: *

mam snad psat design? nebo si tu muzu psat co chcu a jak chcu? muzu treba napsat dizajn nebo Chrajzler? nebo mate jeste neco?

0/0
13.10.2009 15:22

Host

Re: *

omlouva te, ze si z brna. zalezi pouze, zda chces de-facto vedet, o cem vlastne pises nebo jen placat. btw. design neznamena pouze 'jak to esteticky vypada', ale i funkcnost a dalsi nedilne aspekty...

0/0
13.10.2009 15:27

db2002

Re: *

z Brna nejsem ani omylem. Řek bych, že asi všichni pochopili co jsem měl na mysli, jen některým to déle trvá. Ano design se můze tykat i konstrukce, funkčnosti snad uz ani ne.

0/0
13.10.2009 15:46

Host

Re: *

Funkcnosti se tyka prave primarne, neco si o tom muzes nastudovat treba tady: http://cs.wikipedia.org/wiki/Design

Jinak na ty bobiky me usuzovalo to pouzite 'chcu' (vim, ze to jihomoravane hojne pouzivaji, v praze jsem to za iks let nezaslech ani 1x), sorry

0/0
13.10.2009 15:52

db2002

Re: *

v poho. Wiki jsem necet, ale rek bych ze funkcnost je velmi spojena s konstrukcí (tzn. dizajnem), ale vyjadrovat slovem dizajn i funkcnost mi prijde divne, ale mozna si tu wiki prectu :D

0/0
13.10.2009 16:03

daBmV

Re: *

mozna si to vazne radsi precti. a i v cestine se pise design. stejne jako hamburger nebo faux pas ;-)

0/0
18.10.2009 16:18

Chytracisko

Re: *

co je to to "de-facto", to je něco jako "v-podstatě" ;-D

0/0
13.10.2009 17:57

Host

JE TO PRAVDA

Ano, s tou tramvají ve Vídni občas jedu a vždycky když se vracím do Brna si kladu otázku. No mohlo by to tady na cejlu, kde to lomozí a nepředstavitelně se to kejve vůbec jezdit? Možná ano, ale když se konalo výběrové řízení, tak toto vozidlo představili jako hrozně drahou a nedostupnou tramvaj. Dnes si o tom myslím své. Prostě všude něco vládne. U nás asi peníze. A přímo do kapsy.  Ale byl bych rád, kdyby se u nás tato tramvaj rozjela. Je stejně hezká jako Žofinka. Kdysi se diskutovalo o lokomotivách Taurus. Hodně proti. A hodně kolem toho bylo chytrejch. Víte, že se tu prohání rakouské vlaky a nikomu to nevadí. Naopak mě vadí, že si tu rakušané vydělávají na naší blbosti, ale rád se s nimi svezu. Jsou čisté a tiché. Jezdí rychle. Kupte ty tramvaje. Jsou perfektní. Ocením to. To vzkazuji do DPMB

0/0
13.10.2009 14:38

Host

Re: JE TO PRAVDA

tak na to urcite cely nedockavy cekaly;-D uz urcite spesne faxuji objednavku do uher, nas zakaznik se preci = nas pan[>-]

0/0
13.10.2009 14:44

Host

Re: JE TO PRAVDA

A jak Rakusaci vydelavaji an nasi hlouposti? Taurus jen vyrovnava vykony nasich vlaku, vcetne Pendolin (i kdyz ta asi do Vidne a Bratilsavy jezdit prestanou), ktere zase jezdi po jejich kolejich.

0/0
13.10.2009 18:55

duchodkyne

Re: JE TO PRAVDA

Jiste. Tech 2x denne 70km Breclav-Viden, co ujedou Prdolina po rakouske siti jiste vyrovna 8x denne trasu Breclav-Praha, co ujedou Taurusy. Mozna by mohly pomoci s vyrovnavkama jeste ty tri dvoufrekvencni laminatky zajizdenim na Brenner ;-D

0/0
13.10.2009 21:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.