Diskuze

Tramvaj s nejnižší podlahou na světě jezdí po kolejích jako stonožka

Navštívili jsme továrnu, ve které se rodí plně klimatizované tramvaje s nejnižší podlahou na světě pro Vídeň. Podívejte se na unikátní technické řešení, díky kterému má vůz podlahu jen 19 cm nad kolejí.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Host

7. 11. 2009 10:28
Jezdící zelí?

"Opět se však potvrdilo rčení Marka Twaina, že květák je jen dobře

vycepované zelí a po sérii konstrukčních úprav jezdí spolehlivě."

Ona ta interpunkce je nejen dobrá věc, ale dokonce leckdy i nezbytná...

0 0
možnosti

Host

19. 10. 2009 9:15
Také jsem to v článku jaksi nenašel

Že by "top secret production"?

0 0
možnosti

Host

18. 10. 2009 18:12
Výrobce...

A kdo to vyrábí?

0 0
možnosti

Host

18. 10. 2009 13:03
a bezpečnost ?

Mě se líbí a proč ne, jen se tam vejde míň lidí a o to také jde. Druhá věc, jak to je při nárazu? Vlítnout do toho auto z boku, tak skončím spíš jako chodec, než jako v normální tramvaji a už tam je to nebezpečný.

0 0
možnosti

Host

16. 10. 2009 22:48
Pro Prahu asi katastrofa

Docela peknej clanek, ale doufam, ze se tato tramvaj v Praze nikdy neobevi.

1.) Skoda a alespon trosku ceska, i kdyz vlastnik je buhvi kdo a predpokladam, ze tak 30% z ceny zustava doma. 2.)Skoda ma pri delce 31,5m obsaditelnost skoro 300osob, tato pro delce 35 pouze 200. Takze by muselo jezdit o 1\3 tramvaji vice. Tim se Praha jeste vice ucpoe. Uz ted delaji tramvaje na Palacaku spise nekonecny vlak. Kapacita pro Prahu naprosto nedostatecna. 3.)Nova Skodovka, ktera ma 35cm vysku uz ted dre. Co by se muselo delat s timto osklivcem? 4.) Prahga je nadherne kopcovite mesto. Wien je hnusna rovina. (Kdo neveri, mrknete na moji IP, pisu akorat z Wien). Predpokladam, pro Prahu nedostatecny vykon a buhvi co jeste.

DOufak, ale ze ta nova Skoda ForCity nezklame !!!

0 0
možnosti

Host

17. 10. 2009 2:16
Re: Pro Prahu asi katastrofa

Mimochodem, Oradea je také placatá.

0 0
možnosti

Host

16. 10. 2009 18:32
Jake to ma motory ?

V tabulce je sice "dulezity" udaj, ze napajeni je 600V DC (coz neni vlastnost tramvaje, ale systemu napajeni v danem meste), ale nenasel jsem tam informaci o typu motoru a pripadne vykonove elektroniky. Sice by se dalo predpokladat, ze tam budou asynchronni motory, ale nemusi to tak byt (DC motor sice uz asi nikdo v moderni kontrukci nepouzije, ale zato se obcas zacinaji pouzivat napr. synchronni motory s permanentnimi magnety).

0 0
možnosti

Host

17. 10. 2009 15:58
Re: Jake to ma motory ?

"air-cooled 60 kW asynchronous traction motor and flange-mounted gear unit with brake disc and brake caliper"

"The drive units are fed by two air-cooled traction inverters based on IGBT technology. The braking resistors are self-ventilated"

Asi tak :) Více zde: http://www.nwe.siemens.com/denmark/internet/dk/mobility/rullende_materiel/naerbaner/Documents/Tramcar_ULF_Wien_eng.pdf

0 0
možnosti

Host

16. 10. 2009 14:09
Vše má svoje pro a proti...

Samozřejmě se jedná o pěknou tramvaj a její technické řešení je poměrně zajímavé, ale asi tam bude několik drobných problémů, které budou s touto tramvají spojené.

1.) Výška podlahy by mohla být problémem na mnohých našich tratích, jak už bylo v článku psáno...

2.) Druhým problémem je zatížení na nápravu (v tomto případě na dvě kola), které je určitě větší, než u běžných nízkopodlažních tramvají. To se logicky musí projevit v opotřebení kol i kolejnic.

3.) Nakonec ten portál mezi vozy asi bude poměrně velkou neodpruženou hmotou s nepříznivými dynamickými účinky na trať.

Jsou to jen odhady a nechci nijak ULF špinit (mě se taky moc líbí), jen chci upozornit, že všechno má i svoje stinné stránky...

0 0
možnosti

Host

16. 10. 2009 17:31
Re: Vše má svoje pro a proti...

Pár postrehov k bodu 2 a 3:

2.) Myslím si, že vzhľadom na nižší počet náprav na porovnateľnú dľžku u starších modelov, ktoré majú zdvojené nápravy, sa opotrebovanie koľajníc nezvýši. Skôr mám pocit, že hmotnosť je na novších vozoch lepšie rozložená a nenamáha sa natoľko konštrukcia medzi nápravami. Kratšie úseky medzi nápravami napomáhajú i lepšej "ohybnosti" a plynulejšiemu prekonávaniu zátačiek a nerovností na ceste (napr. predná a zadná časť nemusia v zátačkách toľko zasahovať do okolia).

3.) Podľa obrázku, na ktorom je zmontovaný portál s nápravou, súdim, že odpruženie je tu dvojaké: jedno delí samotný portál od kolies (dve pružiny tesne nad kolesom) a na druhom je zrejme zavesená kabína. Celková neodpružená hmota (rozložená rovnomernejšie) teda predstavuje možno ešte menšie "zlo" ako staré zdvojené nápravy. Aj preto sú asi tieto nové "šaliny" menej hlučné. :-)

0 0
možnosti

Uphillman

16. 10. 2009 2:45
krása

Pár těch stonožek by se mohlo přeplazit přes hranice k nám. :-P

0 0
možnosti

Host

15. 10. 2009 16:10
Kolejová brzda

Chápu to správně, že u tohoto podvozku je vždy jen jedno soukolí (vlastně ani to soukolím v pravém slova smyslu není). Jak je tady řešená kolejová magnetická brzda?

0 0
možnosti

Z-S

16. 10. 2009 14:03
Re: Kolejová brzda

asi se kola zatahnou a cela tramvaj se placne na zem :)

0 0
možnosti

Tom Hagen

15. 10. 2009 14:13
Nejlepší

Z tramvají provozovaných v Praze je nejlepší rekonstrukce KT8D5.RN2  R^

A designem se mi moc líbí modelová modulová řada Vario LF   R^R^

0 0
možnosti