- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
"Opět se však potvrdilo rčení Marka Twaina, že květák je jen dobře
vycepované zelí a po sérii konstrukčních úprav jezdí spolehlivě."
Ona ta interpunkce je nejen dobrá věc, ale dokonce leckdy i nezbytná...
Že by "top secret production"?
Mě se líbí a proč ne, jen se tam vejde míň lidí a o to také jde. Druhá věc, jak to je při nárazu? Vlítnout do toho auto z boku, tak skončím spíš jako chodec, než jako v normální tramvaji a už tam je to nebezpečný.
Docela peknej clanek, ale doufam, ze se tato tramvaj v Praze nikdy neobevi.
1.) Skoda a alespon trosku ceska, i kdyz vlastnik je buhvi kdo a predpokladam, ze tak 30% z ceny zustava doma. 2.)Skoda ma pri delce 31,5m obsaditelnost skoro 300osob, tato pro delce 35 pouze 200. Takze by muselo jezdit o 1\3 tramvaji vice. Tim se Praha jeste vice ucpoe. Uz ted delaji tramvaje na Palacaku spise nekonecny vlak. Kapacita pro Prahu naprosto nedostatecna. 3.)Nova Skodovka, ktera ma 35cm vysku uz ted dre. Co by se muselo delat s timto osklivcem? 4.) Prahga je nadherne kopcovite mesto. Wien je hnusna rovina. (Kdo neveri, mrknete na moji IP, pisu akorat z Wien). Predpokladam, pro Prahu nedostatecny vykon a buhvi co jeste.
DOufak, ale ze ta nova Skoda ForCity nezklame !!!
V tabulce je sice "dulezity" udaj, ze napajeni je 600V DC (coz neni vlastnost tramvaje, ale systemu napajeni v danem meste), ale nenasel jsem tam informaci o typu motoru a pripadne vykonove elektroniky. Sice by se dalo predpokladat, ze tam budou asynchronni motory, ale nemusi to tak byt (DC motor sice uz asi nikdo v moderni kontrukci nepouzije, ale zato se obcas zacinaji pouzivat napr. synchronni motory s permanentnimi magnety).
"air-cooled 60 kW asynchronous traction motor and flange-mounted gear unit with brake disc and brake caliper"
"The drive units are fed by two air-cooled traction inverters based on IGBT technology. The braking resistors are self-ventilated"
Asi tak :) Více zde: http://www.nwe.siemens.com/denmark/internet/dk/mobility/rullende_materiel/naerbaner/Documents/Tramcar_ULF_Wien_eng.pdf
Samozřejmě se jedná o pěknou tramvaj a její technické řešení je poměrně zajímavé, ale asi tam bude několik drobných problémů, které budou s touto tramvají spojené.
1.) Výška podlahy by mohla být problémem na mnohých našich tratích, jak už bylo v článku psáno...
2.) Druhým problémem je zatížení na nápravu (v tomto případě na dvě kola), které je určitě větší, než u běžných nízkopodlažních tramvají. To se logicky musí projevit v opotřebení kol i kolejnic.
3.) Nakonec ten portál mezi vozy asi bude poměrně velkou neodpruženou hmotou s nepříznivými dynamickými účinky na trať.
Jsou to jen odhady a nechci nijak ULF špinit (mě se taky moc líbí), jen chci upozornit, že všechno má i svoje stinné stránky...
Pár postrehov k bodu 2 a 3:
2.) Myslím si, že vzhľadom na nižší počet náprav na porovnateľnú dľžku u starších modelov, ktoré majú zdvojené nápravy, sa opotrebovanie koľajníc nezvýši. Skôr mám pocit, že hmotnosť je na novších vozoch lepšie rozložená a nenamáha sa natoľko konštrukcia medzi nápravami. Kratšie úseky medzi nápravami napomáhajú i lepšej "ohybnosti" a plynulejšiemu prekonávaniu zátačiek a nerovností na ceste (napr. predná a zadná časť nemusia v zátačkách toľko zasahovať do okolia).
3.) Podľa obrázku, na ktorom je zmontovaný portál s nápravou, súdim, že odpruženie je tu dvojaké: jedno delí samotný portál od kolies (dve pružiny tesne nad kolesom) a na druhom je zrejme zavesená kabína. Celková neodpružená hmota (rozložená rovnomernejšie) teda predstavuje možno ešte menšie "zlo" ako staré zdvojené nápravy. Aj preto sú asi tieto nové "šaliny" menej hlučné.
Pár těch stonožek by se mohlo přeplazit přes hranice k nám.
Chápu to správně, že u tohoto podvozku je vždy jen jedno soukolí (vlastně ani to soukolím v pravém slova smyslu není). Jak je tady řešená kolejová magnetická brzda?
asi se kola zatahnou a cela tramvaj se placne na zem :)
Z tramvají provozovaných v Praze je nejlepší rekonstrukce KT8D5.RN2
A designem se mi moc líbí modelová modulová řada Vario LF