Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Deník z cesty na Měsíc: Při startu se třásla země, u ucha mi střílel kulomet

Před 40 lety přistál člověk poprvé na Měsíci. Startu rakety Apollo 11 se zúčastnil i Karel Pacner. Jeho soukromý deník a fotografie z výpravy na floridský kosmodrom v USA si můžete nyní prohlédnout.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

Zajímavé

Článek je to zajímavý. Škoda že po Měsíci nikdy člověk nechodil...

0/0
28.8.2009 20:59

Host

Re: Zajímavé

Jasně. Celá Amerika je podvod. Žádnej Kolumbus nebyl. Tak nemohli ani nikoho poslat na Měsíc.

0/0
31.8.2009 1:22

Host

Re: Lži, lži a zase lži - nebylo už těch lží za 40 let dost?

Vy nechápete že u toho projektu bylo 400000 lidí!! Vy si myslíte že by to nikdo nevykecal?? jak jsem tu v 1 příspěvku četl, což je pravda: ke KGB by se to dostalo téměř na 100% a SSSR by začalo vyhlašovat po celém světě jak je USA prolhané a svému lidu neřekne pravdu :-)

0/0
27.7.2009 13:21

Host

Re: Lži, lži a zase lži - nebylo už těch lží za 40 let dost?

a sověti vám pravdu říkali že a o všem... bylo u toho jen pár lidí, ostatní mohli úplně klidně dostávat zprostředkované informace.

0/0
28.8.2009 20:24

trodas

Lži, lži a zase lži - nebylo už těch lží za 40 let dost?

Asi nebylo. Na druhou stranu jsem konečně pochopil, proč se tito lidé tak zoufale perou (Grygar dokonce říká, že popíračům přistání na Měsíci by se mělo nafackovat - tady je vidět že docházejí argumenty... když se musí sahat k násilí) za to, aby Apollo  byla pravda. Ne, nejsou zaplacení NASA. Ale byli by všem pro smích, že si očividného nevšimli dříve a přišli by o kus svého života, že "oni byli u toho, když člověk poprvé startoval k jinému vesmírnému tělesu"... Čiže popřít Apollo pro ně znemená popřít je samotné. Proto ten pokřik... Naivní lidé, jenž věří Amíkům a vojenské NASA agentuře bych rád vzkázal, ať se naučí myslet. Případně ať jsou najít ZHN do Iráku, Al-Kaidu v Iráku nebo ať si jdou promluvit s 7 živými "sebevražednými útočníky" z 11. září.

0/0
19.7.2009 15:04

trodas

Re: Lži, lži a zase lži - nebylo už těch lží za 40 let dost?

Jo, pravda je tak očividná a vy ji nevidíte. Fajn. Zkuste se alespoň podívat na to, jak velké lži NASA předvádí zde: http://trodas.wz.cz/index.php?s=&act=ST&f=5&t=421&st=210#entry4757

nebo tadyhle ta analýza světel vydávaných za Slunce stojí za to:

http://trodas.wz.cz/index.php?s=&act=ST&f=5&t=421&st=180#entry4639

...a KAŽDÝ si ji může zkusit doma sám a uvidíte, že v "Slunci" podle NASA uvidíte žárovku. Pokud tohle není důkaz, že je to podvod, pak už nevím, co by Vás mělo vyburcovat ze spánku. Asi nic :)

0/0
19.7.2009 15:08

Host

Re: Lži, lži a zase lži - nebylo už těch lží za 40 let dost?

Vsechny vase nemoznosti byli jiz mnohokrat vyvraceny.

0/0
19.7.2009 18:51

Stoura

Re: Lži, lži a zase lži - nebylo už těch lží za 40 let dost?

Hezké. Autor konspirační teorie o slunci zjevně nikdy na svém fotoaparátu nepoužil clonu. Jinak by věděl, že okraje irisové clony rozptylují světlo podle clonového čísla.

U kráterů předpokládá kulovité dno. Jenže ono je placaté a povrch mírně svažitá. Je to vidět na kráteru těsně vlevo od sondy.

Už se těším na konspirátorské argumenty o tom, že navíc míří stíny každý den jinam a proto musel někdo hýbat světly. :-P

0/0
20.7.2009 0:16

Host

Re: Lži, lži a zase lži - nebylo už těch lží za 40 let dost?

proč na svém fotoaparátu. Na zemi máme atmosféru, zde se to rozplzne, stejně tak měsíc osvětluje atmosféru, proto to vypadá jako by v noci osvětloval zemi... proč by měl být kráter plochý... tzn dle vašich slov polokužel? Leda nějaký bagrista. Energie vs koule nebo energie vs polokužel? Jste blázen...? Ty krátery jistě nějak vznikly, ale proč polokužel...? By mě zajímalo jestli třeba bomba udělá v zemi polokužel...

0/0
28.8.2009 20:22

Host

Re: Lži, lži a zase lži - nebylo už těch lží za 40 let dost?

Na Zemi stejně jako mimo ni uděláte z dost kontrastního zdroje světla clonou paprsky a nezacloněným objektivem kolečko. Stane se to stejně při focení reflektoru jako při focení Slunce, pokud bude jejich obraz dost přeexponovaný.

Jaký polokužel? Píšu o plochém dně. Něco jako miska. Asi stejná, jako po dopadu kamene do bahna. Určitě to nebude polokoule - pokud už bude dno přibližně kulovité, tak bude spíše připomínat kulový vrchlík s vrcholovým úhlem kolem 40° (podle toho, jak maximálně se udrží suť na svahu)

Popis vzniku je kráterů třeba zde: http://mesic.astronomie.cz/mesicni-kratery.htm

0/0
31.8.2009 0:36

Host

Re: Lži, lži a zase lži - nebylo už těch lží za 40 let dost?

A SSSR - to jaksi nechalo bez povsimnuti - jakekoliv pochybnostech o pravosti pristani by hned vynesli na verejnost - a dokazali by USA zincenovani pred celym svetem - tak naprosty propagndistisky tah si nemohli dovolit  a verte ze na zkoumani meli odborniku dost a to i vinikajci vcetne plna spionu KGB v USA !!!!!

"ZHN do Iráku"

Chemicke grantaty - tedy one ZHN byli nalezny-  bylo jich jen malo nez se cekalo - ale v minulosti je prokazatelne mel - oni taky ti Kurdove na ktere je kdysi pouzil zrejme zahynulo asi na co...

"7 živými "sebevražednými útočníky"

Jakej koliv dukaz, ze jsou stale zivi nebyl predlozen - pouze slo jen o trapnou zamenu ci o pouhy vymysl novinare , co za to dostal od redakce spoustu penez...

0/0
19.7.2009 19:19

Host

Re: Lži, lži a zase lži - nebylo už těch lží za 40 let dost?

"tak naprosty propagndistisky tah si nemohli dovolit " nechat ujit - bylo by to jeste lepsi  pro ne - dukaz podvodu - nez tam pristat jako prvni  !!!!

0/0
19.7.2009 19:22

Host

Re: Lži, lži a zase lži - nebylo už těch lží za 40 let dost?

proboha a kdo jim je tak mohl dát...? Česko že?

0/0
28.8.2009 20:31

Hawkey01

Poděkování

Velmi zajímavý článek, děkuji!R^

Jen malá poznámka - na jmenovce pana Pacnera nejsou 2 chyby, ale 3: místo Czechoslovakia, je tam napsáno Czechoslavakia.

0/0
18.7.2009 12:51

Host

super reportáž, napínavá i po 40ti letech

Díky pane Pacnere.R^

0/0
17.7.2009 9:16

Host

Jsem šokován

Jsem v šoku, kolik blbosti se vyskytuje v těchto diskusích.

Zakomplexovaná individua uvězněná ve své nevzdělanosti a hlouposti odmítají přijmout fakt, že lidé byli na Měsíci. Svojí vlastní neschopností poměřují celé lidstvo.

Je vidět, že přístup k Internetu dnes má opravdu každý mamlas. Neřekl bych, že je to dobře...

0/0
16.7.2009 20:53

Host

Re: Jsem šokován

internet naštěstí je a proto se můžou lidi šťourat v důkazech o přístání na měsíci. Že v nich něco nehraje, je věc druhá. Proč to brát jako prostý fakt. Nebyla kdysi taky země placatá nebo střed vesmíru? Naštěstí mě žádná propaganda tzv. "pravdy" nemůže upálit.

0/0
28.8.2009 20:33

xargos

Někdo tu neudělal ani ten "malý krůček pro člověka"...

Všem, kdo "věří", že na Měsíci lidé nebyli: škoda i dlouhých vět - inkvizice, tmářství a popírání provází celé dějiny lidstva a stále bude;) Přistání lidí na Měsíci není otázka "víry", je to skutečnost.

0/0
16.7.2009 16:08

Host

Re: Někdo tu neudělal ani ten "malý krůček pro člověka"...

R^

0/0
16.7.2009 17:39

Host

Re: Někdo tu neudělal ani ten "malý krůček pro člověka"...

a proč bych měl věřit, že na měsíci byli...? Dějiny ukazují, jak lhali a v případě wtc lžou neustále i dnes. Proč bych měl věřit, že tohle lež není? Proč neletí dnes, říká se, že každý dolar investovaný do apoll vynesl dalších 5. Supr byznys. V dobách "krize", můžou vydělávat... místo války raděj do vesmíru ne?

0/0
28.8.2009 20:30

Host

Re: Někdo tu neudělal ani ten "malý krůček pro člověka"...

není náhodou to vyznavačství pravdy o důkazech, že amíci na balvanu byli právě tou zaslepeností..? Nebyli to ti, co tvrdili, že země není středem vesmíru. No kdybych tenkrát řekl, že s největší pravděpodobností existuje celá řada jiných civilizací, budu upálen 10x po sobě (říct že není je absurdní). Velký konspirativní teoretik byl kdysi upálen církví. Jaká je pravda víme dnes po x letech. Za svou pravdu byste konspirační teoretiky nejraději upálili žejo.

0/0
28.8.2009 20:38

dvdr

V Amerike sa triasla zem od Apolla

v Ceskoslovensku od ruskych tankov

0/0
16.7.2009 13:12

Ing.Rudolf Kitler.prezident ČSSR

Ty voe tady je zase komunistických konspiračních blbů

;-D

0/0
16.7.2009 7:11

Host

Re: Ty voe tady je zase komunistických konspiračních blbů

Tyto lkající komanče to musí hodně srát, že po 89. neuspěli v ničem...

0/0
16.7.2009 17:41

Host

Re: Ty voe tady je zase komunistických konspiračních blbů

ty hloupej kapitalisto. Podívej se co ta tvá kolébka demokracie páchá na planetě zla. 1/4 obyvatel celé Země (tedy usa) vyprodukuje 30% veškerého odpadu lidstva... vedou války za přírodní bohatsví jiné země, mučí lidi, lžou, mají nezdravé školství, tlustí lidi žeroucí hamburgery a kolu... jsou to potomci vrahů, děvek a vyvrhelů z Evropy.

0/0
28.8.2009 20:44

Host

Měsíc

Proč Hublův teleskop nepořídil dosud jediný detailní snímek povrchu Měsíce? Hlavně mi tu neříkejte že nejde na tak blízký objekt zaostřit, to vám nespolknu.;-)

0/0
16.7.2009 0:14

Glumik1

Re: Měsíc

Běžně na Host nereaguju, ale tohle mi nedá...

Nepořídil jediný snímek, protože neexistuje.

Neexistuje Hubbleův teleskop.

Neexistuje Měsíc

A proto tam američani nemohli přistát...

0/0
16.7.2009 0:46

Stoura

Re: Měsíc

Máte alespoň přibližnou představu, jaká je rozlišovací schopnost toho dalekohledu? Například jak velký detail je schopen zabrat?

0/0
16.7.2009 1:11

Host

Re: Měsíc

Protoze jeho cas neni zadarmo - slouzi k tomu k cemu je urcen - tedy k pozorovani vzadalenheo vesmiru !!!

Neni to hracka - ukolu od vedcu z celeho sveta ma jich vic nez DOST !!

0/0
16.7.2009 2:23

Mirco1

Re: Měsíc

Protože má rozvrh daný na dlouhou dobu dopředu a rozhodně na důležitější věci, než pitomé výmysly konspiračních teoretiků, kteří by stejně, v duchu jejich drzé a nafoukané stupidity označili snímky z Hubble za podvrh.

0/0
16.7.2009 7:42

trodas

Re: Měsíc

Pokud ty snímky budou vypadat jako to, co NASA zveřejnila tady:

http://spaceflight.nasa.gov/gallery/images/apollo/apollo16/html/as16-122-19533.html

nebo tady:

http://www.nasa.gov/mission_pages/LRO/multimedia/lroimages/apollosites.html

...pak je celkem jasné, že jde o fejky, ne? Nebo 6x delší stín, než je výška 3,2m vysokého spodku LEMu je v pořádku?!

0/0
19.7.2009 15:10

Host

Re: Měsíc

Zalezet by melo na uhlu slunce - neni problem mit od metrove tyce mnohem delsi stin.....

0/0
19.7.2009 18:53

Host

Re: Měsíc

Fakt jsi takový blb? To také není možné, aby se takové pako vyjadřovalo přes klávesnici.

0/0
16.7.2009 17:42

Stoura

Re: Měsíc

Hubble ne, ale LRO ta místa vyfotografoval. Viz http://www.nasa.gov/mission_pages/LRO/multimedia/lroimages/apollosites.html

0/0
17.7.2009 22:13

trodas

Re: Měsíc

Jenze ty fotky jsou ocividne fejky, delka stinu 6x presahuje maximalni delku kterou bych z 3,2m vysoke spodni sestupne casti LEMU bych ochodny tolerovat. Stiny v kraterech ukazuji na cirka 55 - 60° uhel Slunce pri fotce, cize delka stinu muze byt maximalne 4 metry, coz je (4,2m) prumer tela modulu a ne 3x tolik...  viz:

http://trodas.wz.cz/index.php?s=&act=ST&f=5&t=421&st=210#entry4757

...tak tudy tedy ne. To me presvedci akorat ze jde o desny fejk, ne ze tam byli...

0/0
19.7.2009 15:28

Host

Re: Měsíc

Odpoved od znalejsich z jine diskuze:

Autor se zásadně plete v tom, jak vysoko bylo Slunce nad obzorem při pořizování snímků. Ve skutečnosti bylo v tu dobu níže než 15° (spíš jen cca 10°) nad místním obzorem, a proto jsou stíny tak dlouhé. Úhel Slunce nad obzorem lze zjistit z data a času pořízení snímků a z polohy terminátoru v tu dobu (lze si to nasimulovat např. ve free SW Virtual Moon Atlas form;pro den 12.7.2009]). Ze stínů v kráterech se nedá úhel Slunce odvodit dostatečně přesně, protože záleží na tom, jak strmý a hluboký ten který kráter je a také na jakém svahu leží. 

Krom toho spocitat stiny neni problem a tak na tom byse NASA urcite nachytat nenechala.

0/0
19.7.2009 21:46

Host

Re: Měsíc

Protože všichni operátoři Hubblova teleskopu a všichni astronomové s

přiděleným pozorovacím časem považují za mnohem rozumnější zabírat

zajímavější vesmírná tělesa, ne? Výskum měsíce se v touhle dobou

provádí především sondami na nízké lunární dráze. Získáte tak mnohem

lepší rozlišení, než jaké má HST.Za poslední tři roky letělo k Měsíci pět sond, to máte jeden a půl sondy ročně. :-)

0/0
18.7.2009 0:41

Stoura

Re: Měsíc

Především  Hubble nemá takové rozlišení, aby zobrazil cokoliv tak malého, jako je ten modul. A z LRO už byly fotky míst přistání zveřejněny.

0/0
18.7.2009 14:27

Host

Re: Měsíc

Já vím, že nemá. Ale i kdyby měl, k čemu by to bylo?

0/0
18.7.2009 14:28

Stoura

Re: Měsíc

k ničemu. Já jsem to jen uvedl jako další příklad toho, že konspirátoři mají zcela nesmyslné nápady.

0/0
18.7.2009 14:58

trodas

Re: Měsíc

"Despite all the rattling that must have gone on during the launch and subsequent engine firings, nothing untoward happened inside the tank until fifty-five hours, fifty-five minutes into the mission."

NASA popis havárie Apolla 13 v 55h a 55min mise když bylo údajně za 50% (point of no return) cesty k Měsíci, ciže 200 000 km od Země. Raketoplán letí k ISS 66 h. K ISS, jenž je cirka 300 km od Země.

Jde také o kospipaci, nebo by se NÁHODOU mohlo jednat k fakta? ;-)

0/0
19.7.2009 15:36

Host

Re: Měsíc

"Raketoplán letí k ISS 66 h. K ISS, jenž je cirka 300 km od Země"

Jen proste absolustne nechapete zakony hvezdne mechaniky a to je vse.

Milej raketoplan je na draze 300 Km behem velmi kratke doby. Ale dost lidi vi, ze ISS se pohybuje rychlsoti 8000 m/s kolem cele planety a trefit se primo k ni je nemozne. Tak obiha o trosku nizsi draze a tim leti po mensim prumeru  kruznice a tudiz ve skutecnosti rychleji kolem Zeme a tudiz ji takto postupne dohani. 

"NASA popis havárie Apolla 13 v 55h a 55min mise když bylo údajně za 50%"

Appolo nemusi zadou stanici dohanet a tak leti setrvacnosti 11 Km/s - cimz se vymanil z gravitacniho vlivu Zeme  - stale od Zeme smerem k Mesici. A TO JE VSE!!!

0/0
19.7.2009 19:00

cutac

Pan Pacner je borec

R^

0/0
15.7.2009 23:11

geroc

Re: Pan Pacner je borec

Ale žádnej borec to není. Jen velmi šikovně převlékl kabát po roce 1989, jediný a správný vykladatel sovětské kosmonautiky. ostatně aby se dostal do USA v těch dobách museli být jeho předci kovaný až do husitskýc dob. Ostatně je zajímavé, že velký a jediný vykladatel sovětské kosmonautiky o ní po r. 89 nenapsal ani řádek. To jen k tomu jaký to je borec. 

0/0
15.7.2009 23:39

Glumik1

Re: Pan Pacner je borec

Od roku 1990 napsal cca 10 (slovy deset) knih.

Kolik ty?

0/0
15.7.2009 23:45

Host

Re: Pan Pacner je borec

To spisovatelé a novináři většinou dělají. Já zase prodávám PC a od roku 1990 jsem jich prodal asi tak 20 tisíc, kolik ty ?;-D;-D

0/0
16.7.2009 10:25

Host

krásná pohádka

A teť tu o Červené karkulce-prosím;-D;-D;-D;-D

0/0
15.7.2009 22:54

kecyvklecy

Děkuji redakci, že odstranila ten blábol soudruha Čermáka.

Neklikám na něj, dokud vidím jeho růžovoučké brýle na jeho fotečce cosi vo fejsbůku.Asi něco důležitého...

0/0
15.7.2009 21:08

Glumik1

Re: Děkuji redakci, že odstranila ten blábol soudruha Čermáka.

Never Čermák

0/0
15.7.2009 23:45

Host

Přístání na měsíci se nekonalo

Je to celé propaganda...USA se na měsíc nikdy nepodívali...zkoukněte dokument na www.mustwatch.cz:

http://www.mustwatch.cz/film/a-funny-thing-happened-on-the-way-to-the-moon/

Dále doporučuji filmy "Podraz jmémen obama" a "Peníze jako dluh"

http://www.mustwatch.cz/film/podraz-jmenem-obama-deception/

http://www.mustwatch.cz/film/penize-jako-dluh/

0/0
15.7.2009 17:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.