Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nejdelší most Česka se už dá celý přejít

Stavbaři dokončili hrubou stavbu dvoukilometrového dálničního mostu u pražských Lahovic. Auta na něj pustí na jaře.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

l e o

moje oblibena v UK

http://blogs.warwick.ac.uk/images/richardwinskill/2005/08/12/spaghetti_junction.jpg

R^

0/0
20.8.2009 8:03

Host

nevím

nevím, jak to bylo v článku myšleno že jde most přejít. Jezdím okolo každý den a určitě to nevypadá, že by se dal přejít, vždy nějaký ten kousek chybí.

0/0
22.7.2009 15:04

Host

estakáda je ok

Estakáda je relativně ok. Vady na kráse tam jsou, ale nebudou mít vliv na funkčnost. Třeba to, že dvě části mostu stavěly různé firmy, domluvili si zřejmě konvenci ohledně šířky a výšky mostu, ale už ne profil a musel se dělat jakýsi adaptér. Kde vidím skutečný problém je až tunel z Komořan na Točnou, ten je ve směru k Vltavě poddimenzovaný, chybí tam třetí pruh. Vzhledem k 99% realizaci budoucí MÚK Komořany je to dost fatální problém. Třetí pruh by mohl fungovat jako odbočovací, ale nebude. Na místo toho se bude odbočovat (a na mostě napojovat) mezi kamiony. Delší brzdnou dráhu kamionu rozjetého z kopce známe všichni z Barrandova, tady navíc v tunelu. Tady si na sebe ti co MÚK Komořany schválí berou zodpovědnost za možná budoucí jatka !!

0/0
18.7.2009 10:45

TigerM

Re: estakáda je ok

Cely projekt je jen obdobou projektu ze 40let, tehdy stacili dva pruhy a zastavene oblasti byli mnohem dale od okruhu a cely okruh byl prakticky za mestem. Dnes uz to je vlastne jakasi obdoba mestskeho okruhu, jen kousek dal.

0/0
19.7.2009 11:47

EnVidiaSeries

Re: estakáda je ok

Ztráta třetího pruhu ve směru k Vltavě byl ovlivněná především 2 zásadními problémy:

a) celý portál Komořany byl střílený (obtíže při budování)

b) celé je to o penězích a i tady je rozpočet okruhu "našponovaný" jak to jen jde..

V celku ale s Vámi souhlasím, nezbyde nic jiného, než řada kamer, úsekových měření a tvrdé sankce policistů za nehody.

Co se ale týče ostatního (rozdělení firem na mostu) tak je sice vidět, že máte dobré info, ale korupci za tím nehledejte - na mostu se podílí většina velkých firem, které dokážou poskytnout požadované záruky. Je jasné, že malé firmy by to neuměly nebo by to trvalo strašně dlouho. Ze svých zkušeností vím, že když to "podělá" projektant, vymýšlí se řešení na místě a i pro tyto případy musí být v rozpočtu dosatetčná "vata", aby to celé neshořelo na chybějících penězích..

0/0
19.7.2009 14:01

TAPKIN

JJ...ve Slivenci pod pupenci

byli nějaký oběšenci

0/0
17.7.2009 22:34

Host

Re: JJ...ve Slivenci pod pupenci

Tam mravenci lezci po kamenci. A okolo zahrady šla matka Vency... :)

0/0
18.7.2009 0:07

VyMeTaky.2

.

Nevíte někdo, co na to dílo říká Petr Kuneš?

0/0
17.7.2009 20:38

Host

dokončili?

Včera jsem pod ní projížděl (u Radotína) a musím říci, že přejít se asi dá. Ale jen v jednom jízdním směru. ze směru pohledu "od Radotína" je vidět, že ještě několik úseků chybí...

Ale je to opravdu fascinující stavba. Až když si člověk všimne, jak malinké na tom mostě vypadají kamiony a mobilní jeřáby, dojde mu skutečná velikost....

0/0
17.7.2009 12:25

Host

no dobrý

až na to , že ten most se rozhodně přejít nedá aniž by se nelétalo...denně pod ním, jezdím vlakem, takže vím, že v každém směru chybí dokončit několik polí mezi pylony..takže vůbec nevím voco tu yhojte běží:..??? Rv nicméně to bude most jak prase vo tom žádná

0/0
17.7.2009 8:35

Host

Re: no dobrý

souhlas, po vcerejsim precteni clanku jsem na to taky rano koukal. s mostem jako prase taky souhlas!

0/0
17.7.2009 11:08

Host

úžasná stavba

úžasná stavba ,fascinující,obdivuji ty lidi kteří toto navrhnou a ty co to realizují.

0/0
16.7.2009 22:33

jahodove_ticho

smějeme

se tu s kolegáčkem už půl hoďiny, takovejch změn průserů jsme na stavbě ještě nezažili.. a to kdyby i-novináři viděli analfabetní zahraniční dělníky pobíhající zmateně po stavbě, centimetry sem a centimetry tam, proč myslíte, že se na týhle stavbě podílí všichni "velký hráči" Skanska, Strabag, Bögl & Krýsl? Hlavně že sme už na mostovky vyrazili datumy, jakože máme hotovo cháchááá

0/0
16.7.2009 22:07

Andee

Re: smějeme

Jestli si můžu tipnout, proč se na tom podílí víc velkých firem, tak bych to viděl na rozsah stavby... máš nějakou jinou teorii, chytrolíne?

0/0
16.7.2009 23:00

jahodove_ticho

Re: smějeme

mám, aby se předešlo úplatkům, soudním tahanicím a podezřením z podvodů nechaj se nazobat všechny velký firmy. Pro nás je tohle zlatej důl a na fakturách je to znát. Občas sice nějaký to zpoždění, ale za tu nulu navíc oproti akcím na jinejch stavbách to stojí R^

0/0
16.7.2009 23:13

EnVidiaSeries

Re: smějeme

jj, podílíme se taky a zlatá slova! Více mostů a více tunelů, v dobe krize je to vítaný zdroj R^ :-)

0/0
19.7.2009 14:04

-x-killer

Praha

Nesnáším tenhle pragocentrismus nejdřív at dokončí dalnici do Ostravy a at si tam pražaci delaji co chtějí

0/0
16.7.2009 21:49

tyrael

Re: Praha

Praha ale je centrum. A Przasky obchvat "postihne" urcite vice lidi nez D47.

0/0
16.7.2009 22:19

Host

Re: Praha

Praha má milión obyvatel a ostravská aglomerace, které dálice zajistí životně důležité spojení se světem, má obyvatel více než milión a půl. Myslím, že pepani mají dálnic více než dost...

0/0
17.7.2009 0:15

Host

Re: Praha

ehm praha ma 1,24 milionu obyvatel, ostravska aglomerace milion a 1/2 polaku a haviru, srovnavas jablka a hrusky...

0/0
17.7.2009 0:31

Host

Re: Praha

A hlavně, počítej Praha a přilehlé obce ve středočeském kraji. To bude daleko přes 2 miliony lidí, kterých se to dotkne...

0/0
17.7.2009 12:27

Host

Re: Praha

nemluve o tom, ze ty kamiony, ktere tam budou jezdit, nebudou vetsinou "prazske". a malo jich rozhodne nebude

0/0
30.7.2009 12:11

Host

Re: Praha

p.....á kur.o

0/0
15.8.2009 3:07

Host

Re: Praha

http://czso.cz/csu/2009edicniplan.nsf/t/B60033E21B/$File/13010901.pdf - počet obyvatel k 1.1.2009:

Praha 1 233 211

Středočeský kraj 1 230 691

Ostrava-město 336 735

Moravskoslezský kraj 1 250 255

0/0
17.7.2009 16:03

Host

Re: Praha

poznámka: Praha se do Středočeského kraje nezapočítává, je samostatným krajem. Ostrava-město je již do Moravskoslezského kraje započítána. Takže ano, Moravskoslezský kraj má víc obyvatel, než Praha, ale jen asi o 17000

0/0
17.7.2009 16:04

Host

Re: Praha

Obchvat Prahy neni pro Prazany, ale predevsim pro ty co potrebuji Prahu jen object - tedy mimoprazske ridice.

0/0
16.7.2009 23:32

Host

Re: Praha

ale já stejně budu dál jezdit krz Prahu a smrdět tam....ve svém zánovním Trabantu Limousine 601 ;-D

0/0
18.7.2009 8:15

NoLimits

Re: Praha

Tak to jsi volil špatné místní soudruhy, Tošenovského a další, kteří na vás Ostraváky z vysoka...

0/0
16.7.2009 23:52

a.je.to

Re: Praha

jenže tento obchvát Prahy taky už měli dokončit před několika lety. ;-)

0/0
17.7.2009 15:04

patrona

Kamionaci tam nesmeji za jizdy usinat,

jinak bude pod tak dlouhym mostem pekne nebezpecno.

0/0
16.7.2009 21:13

czechian

Re: Kamionaci tam nesmeji za jizdy usinat,

Pod mostem jsou jenom sklady a skleníky. R^

0/0
16.7.2009 21:28

Host

Ktera varianta to bude?

Tak ktera varianta to bude? Clanek hovori o dalnicnim "kruhaci" jako na prvni animaci, ale ta druha animace jiz kruhac nema a na tom videu take neni.

0/0
16.7.2009 20:37

Host

Re: Ktera varianta to bude?

S velkým kruháčem, tamto je původní návrh, který se nakonec ale změnil.

0/0
16.7.2009 21:26

Host

Re: Ktera varianta to bude?

To je tak, že se firma vyhraje výběrové řízení na složitejší variantu s cenou za levnější variantu. Vyhraje a postaví levnější varinatu za cenu té dražší. Je na tom něco k nepochopení? ;-);-);-)

0/0
17.7.2009 2:37

Host

Pred 1/2 hodinou jsem pod tim mostem projizdel...

... a v obou smerech (na rachotinske strane) jsou nenapojene useky, jejiz vzdalenost je v radu nekolika desitek metru, takze ten most by dnes nepresel ani Mike Powell, jakozto svetovy rekordman ve skoku do pisku. Kdyby iHeute nepsala zpravodajsvi z kancelari v BRD, ale vyslala by reportery do mista, podobnych lichych uvah by jiste ubylo

0/0
16.7.2009 20:23

Host

Re: Pred 1/2 hodinou jsem pod tim mostem projizdel...

skok do písku, aha

0/0
17.7.2009 14:19

Host

Uz aby to bylo.

Na tuhle stavbu se tesim jak malej Jarda na Vanoce. Usetri mi kazdy den minimalne hodinu casu.

0/0
16.7.2009 19:40

Host

No.

Až na te tunel ok. V něm bude průser za průserem.

0/0
16.7.2009 19:00

Host

Tak oni pracuji 24 hod denne

no vida, ze to jde, kdyz se chce.

0/0
16.7.2009 18:52

Host

Re: Tak oni pracuji 24 hod denne

prdlačku pracujou...

0/0
16.7.2009 22:57

Host

je napojeni D8 na D5?

0/0
16.7.2009 18:46

Host

Re: je napojeni D8 na D5?

Prime spojeni neni, vetsinou se jezdi pres Prumyslovou a Jizni spojkou na Barandov.

xd

0/0
16.7.2009 18:56

Host

Re: je napojeni D8 na D5?

spíš přes Ruzyň a Evropskou nebo přes Motol a Vypich, případně přes Smíchov, jsou-li zácpy, lze pořád operativně vybírat lepší trasu

nestalo se mi, abych to jel déle, jak 30 minut (to už musela být špička a kolony)

0/0
16.7.2009 20:35

czechian

Re: je napojeni D8 na D5?

Mně přijde nejrychlejší sjet na Bulovce směrem do Libně, projet přes Rohanské nábřeží, přes Štefánikův most, Letenským tunelem a Korunovační až na Kulaťák. Odtamtud buďto na Evropskou, nebo na Vypich a kolem Motola do Stodůlek. Pokud není v Argentinské zácpa, tak se dá k Letenskému tunelu dojet po Jarošově nábřeží. Je to sice proplétačka Prahou, ale Průmyslová bývá celý den zasekaná kamiony, o Jižní spojce nemluvě. Takhle se z Proseka dostanu do Dejvic za čtvrt hoďky, tedy za dobu co bych prostál na Magistrále nebo Průmyslové na jedněch světlech. R^

0/0
16.7.2009 21:38

bugr

jsem tam dnes jel do Měchenic

a je to pěknej oprc, nechtěl bych tam bydlet a jezdit teď každý den.

0/0
16.7.2009 18:35

Host

Re: jsem tam dnes jel do Měchenic

Nojo, na Zbraslav je to ted trochu zajizdka, ale co se da delat. Tech par mesicu nez tuhle cast otevrou to vydrzim.

0/0
16.7.2009 19:51

Host

poloměry

zatáček kdo to napsal takovej nesmysl, nejdná se o zatáčku ale o OBLOUk

0/0
16.7.2009 18:06

Host

nejsložitější ???

Dovolím si zpochybnit tvrzení že jde o nejsložitější křížení, porovnejte s MÚK R35 / I/37 Opatovice nad Labem. Je to podobný paskvil, dálniční kruhový objezd doplněný o tři silnice a několik místních komunikací.

http://www.silnice-zeleznice.cz/clanek/tripatrova-krizovatka-vyrusta-u-opatovic-nad-labem/

http://www.estav.cz/zpravy/nove/opatovice-krizovatka-r35-i37.html

Kdo mě poradí jak se dostat ze směru Hradec Králové na Čeperku ???

0/0
16.7.2009 17:53

Host

Re: nejsložitější ???

nauč se číst ty rozume ... tohle třeba ani stát nebude ...

0/0
16.7.2009 18:07

Host

Re: nejsložitější ???

možná je rozum, ale ty jsi ... Opatovická křižovatka  se otvírá 30.11.2009 jen bude nedokončené pokračování R35 směrem na Vysoké Mýto.

0/0
16.7.2009 18:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.