Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V ulicích Prahy a Ostravy jezdí dva nové typy tramvají. Bez cestujících

Dvě nové nízkopodlažní tramvaje od tuzemských výrobců vyjely na koleje. Bez cestujících projíždí Ostravou dvoučlánkové Vario LF2+ a v Praze stoprocentně nízkopodlažní tříčlánková Škoda 15T.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

Na blití

už je mi z tohohle státu a vlády na blití... Vám ne ?

0/0
9.8.2009 16:34

Vanguard

Re: Na blití

Protože kupují nové tramvaje?

0/0
11.8.2009 17:15

Host

ZASE ?

Zase nové tramvaje ? Zase další čápoviny na skládku ? Hlavně že stát nemá peníze, hlavně že sme prodali všechny prosperující podniky do zahraničí (auta, sklářství, boty, aj.) a teď eště chce stát přestat dotovat Akademii věd. To je nejjednoduší, nezvládáme vlastní zemi, tak ji rozprodáme cizincům. [>-]RvEURv

0/0
9.8.2009 16:33

Host

Re: ZASE ?

opravdu hodně hloupý diskuzní příspěvek

0/0
10.8.2009 15:01

Host

Re: ZASE ?

Auto - Skoda Mlada Boleslav prosperuje jen diky privatazaci a proti tomu sklarny v polostanim podniku ted krachuji....

0/0
11.8.2009 17:56

Host

prostor

sezení bokem nebo po směru me nechava chladnym, ale byl jsem v soku, kdyz jsem jel tou tehdy novou porsche tramvají (přesný typ neznám). Bokem sedící šestice má za zády ještě dobrých 25 cm k oknu. naproti samozřejmě totéž, takže využitý prostor pasažéry je zůžen o neuvěřitelných cca 50cm. Výsledkem je, že sedící kopou stojící (ti nemají kam uhnout, protože jsou opřeni o sebe zády) a ti zase šlapou na nohy sedícím. Nedejbože, když chce někdo vystupovat. Není to ani kompenzováno velkými plošinami pro stojící nebo kočárky, psi a pod. jak bych očekával. Jedinou plošinou je poměrně malý prostor kolem dveří.

Nevím, na čem jiném ještě u tramvaje záleží pokud ne na řešení interiéru. Jak to, že staré tramvaje tak stísněné nejsou? Mají méně msíst k sezení? OK tak proč u toho nezůstat? Nejsou to přeci dálkové dopravní prostředky, možnost pohybu uvnitř je klíčová.

0/0
7.8.2009 14:32

Host

Re: prostor

Hodne lidi si zase rado v tramvaji sedne !!!

A dalkova vozidla to obcas pomalu jsou - doby jizdy v nich obcas dosahuje i vice nez 30 min - Praha proste neni vesnice a vetsnou predevsim z cenovych duvodu se bydli na okraji a zcela bezne bez metra (musi se na nej minimalne tramvaji ci i autobusem).

0/0
11.8.2009 17:59

Host

Sezení bokem

je vhodné pro metro, které se plynule rozjíždí i zastavuje. Tramvaj neustále zrychluje a prudce brzdí a pro cestující je zde sezení bokem nejen nepříjemné, ale i nebezpečné.

ad T 14 a nové Vario

0/0
6.8.2009 14:56

SuSE

Re: Sezení bokem

nevidim v tom rozilu, metro i tramvaj co cca 2 minuty prudce brzdi a pak se prudce rozjizdi. btw. ty podelne sedacky se nam zacinaji rozmahat prave posledni 1/2rok i v nove porizovanych busech, coz bylo jeste donedavna tabu.

0/0
6.8.2009 16:43

Host

Re: Sezení bokem

Rozdíl v tom samozřejmě je. V metru lze cestovat bez držení, v tramvaji těžko. Námaha páteře je větší. Tramvaj prudce brzdí, reaguje na aktuální provoz. Metro až na výjimky (skokan) nikoli.

0/0
6.8.2009 18:22

SuSE

Re: Sezení bokem

No to nevim, jezdivam po Praze obym a v tramvaji se casto nedrzim (kor kdyz jede nekdo rozume), zatimco v metru se obcas i drzim, zejmena jede-li nejakej drak s vidinou odpocinku stremhlav do depa, nebo dohani-li zpozdeni...

0/0
6.8.2009 22:21

Host

Re: Sezení bokem

tak to by me opravdu zajimalo, kde jezdi tramvaje klidne. V tramvaji to bez drzeni nejde, v metru vetsinou ano. Tramvaj obvykle brzdi mnohem ostreji nez metro a v zatackach to taky hazi mnohem vic.

0/0
6.8.2009 23:59

SuSE

Re: Sezení bokem

hovorim o praze (v jinych tuzemskych mestech nemam s mhd zkusennosti). poud tu trasu znam (jede treba zrovna vicemene rovne), tak klidne bez drzeni jedu. stejnetak v metru je rada zatacek, maloloktery usek mezi stanicemi vede primo rovne a po rovine...

0/0
7.8.2009 0:07

Host

Re: Sezení bokem

Tak to samozrejme, ale malokde jsou ty zatacky nejak extremne ostre - ani nemuzou kvuli konstrukci podvozku metra.

Ale u tramvaji je takovychto rovnych useku minimum a predevsim u nich hrozi mnohem vetsi riziko, ze budou z nejakeho duvodu ostre brzdit - jsou porad ucastniky silnicniho provozu, takze musi stavet napr. na semaforech apod.

0/0
7.8.2009 0:14

SuSE

Re: Sezení bokem

o tom zadna, rovsem ozumejsi je drzet se v obem. pokud jedu eletrikou denne po trase, kterou znam (zatacky i semafory), tak to riziko obcas podstupuju. kdyz tam vbehne pes/auto/dite/ridic zkrat a zahamtne to, natlucu si ja; potom to bude ma blbost a priste se budu drzet obema rukama jak kliste, ne?

0/0
7.8.2009 0:26

Host

Re: Sezení bokem

souhlasim.

ja se v metru vetsinou nedrzim - vyhovuje mi se, pokud je to mozne, oprit o to plexisklo, co je u dveri. V tramvaji se mi uz parkrat stalo, ze jsem mel co delat, abych se nepomlatil...

0/0
7.8.2009 0:39

SuSE

Re: Sezení bokem

jasne, ovsem ty jsou dost v oblibe, tak jsou casto obsazena. je to asi jako u tech starych tramvaji vzadu v tom Ucku, take oblibeny flek. btw. ve vsech vozech je uvedeno "cestujici je povinen se za jizdy drzet", tak snad za to nevyfasujeme pokutuR^

0/0
7.8.2009 0:50

Host

Re: Sezení bokem

tak to by ji pak teoreticky mohli dostat i ti co sedi;-)

0/0
7.8.2009 9:32

TClovek

Re: Sezení bokem

Jak jsou ostré v metru se zevnitř moc nepozná, ale řekl bych že místy taky trochu jo - je to vidět třeba když vjíždí do stanice, někde je vidět na poslední chvíli. Hlavní rozdíl je podle mě v tom, že metro je dobře vyspádované, takže se vyrovnává naklonění se setrvačností, která by normálně člověka tlačila do strany a to zatáčení normálně moc cítit není. Pokud náhodou zastaví v tunelu v zatáčce, tak se naopak v metru stojí docela blbě.

0/0
7.8.2009 12:46

Host

Re: Sezení bokem

Metro ma povoleno jen minimalni klesani/stoupani a tim to je - je to spise podobne vlaku nez tramvaji.

0/0
11.8.2009 18:00

TClovek

Re: Sezení bokem

Tady ale nejde o klesani/stoupani, ale o polomer zatacky a u vlaku bych rekl, ze moc vyspadovany nebyvaji, taky jsou ty polomery zakriveni mnohem vetsi. Jinak stoupani klesani metro zvlada podle me taky vetsi - jsou tam vicemene porad stejne podminky (teplota, neprsi v tunelu na koleje atd) a kazdy vagon ma svuj pohon. Ale tim ze jede v tunelu, tak se dost blbe da odhadovat, jak jede rychle a jak moc meni smer jizdy

0/0
11.8.2009 18:10

xtonda

Re: Sezení bokem

No mě hlavně štve, že se stále zvyšuje počet sedadel a těch vyklápěcích hovadin, čímž se zmenšuje celková kapacita a snadnost pohyby lidí při výstupu a nástupu, já bych v metru i autobusech zavedl jednu řadu sedadel po každé straně se sezením za sebou jako má většina starých tramvají.

0/0
6.8.2009 16:57

Host

Na pohled hezké, ale nepraktické

Z Prahy znám ty vozy Porsche. Zvenku nejsou ošklivé, i když to je tím, že jsou nové. Oproti starým - brousí víc koleje, což v Praze vadí. Hlavně - je tam méně místa k sezení, případně mezi sedícími řadami se člověk proplétá, místo volného průchodu. Tj. užitná hodnota mizerna - jak jízdní vlastnosti, tak pro cestující.

Ty z Ostravy mi přijdou lepší, ale nevím. Jenže tady asi nesejde na praktičnosti. V Praze o dopravě rozhoduje pan Šteiner, co si po 15 letech od absolvování sš dodělal dokonce maturitu, už ve vysoké politické funkci (jiné než vysoké funkce neměl, hned po nedodělané škole). Takže Praha je pr oněkteré lidi zlatý důl, být na radnici je stokrát lepší než šéfovat vládě. Nezlobí žádná opozice, novináři, i stěmi socany se dobře Pavel dohodne. Ty vozy stojí oborvské peníze, takže provize i v malém procentu dá nepředstavitelně vysoké částky i pro vysokého politika. Pro lidi se pak udělá nějaká maškaráda kolem zkoušek, ale ty nerozhodují o tom, co se koupí.

0/0
6.8.2009 13:36

daBmV

Re: Na pohled hezké, ale nepraktické

az na to, ze tohle nejsou Porsche. to jsou uplne nove vozy (aspon ta prazska). v te nove jste ani nejel a uprimne pochybuju, podle toho, co pisete, ze jste ji aspon videl. i kdyz na idnesu byl celkem obsahly clanek s fotkama.

0/0
6.8.2009 16:17

SuSE

Re: Na pohled hezké, ale nepraktické

ale on pise vyhradne o porsche=t14, o t15 v jeho clanku neni ani zminka...

0/0
6.8.2009 16:24

Host

Re: Na pohled hezké, ale nepraktické

Tramvaje Porche je krásná tramvaj!!!;-)

0/0
6.8.2009 19:06

SuSE

Re: Na pohled hezké, ale nepraktické

Jaguar je hezci a co teprve takova LamborghiniR^

0/0
6.8.2009 22:23

rebelle

Re: Na pohled hezké, ale nepraktické

Raději Porsche!

0/0
8.8.2009 18:38

SuSE

nerozumim,

proc dpp musi neustale objevovat usacko a neprevezne nejake hotove reseni na urovni. Ty nase eletriky vypadaji opet jak nepovedeny redesign bratru 30 let starych old schoolovych modelu z ery bolsevika. Je to jenom kvuli podpore tuzemskeho prumyslu? Tak jako cechodraznici musi kupovat vyhradne poruchove Elephanty a jine shity z vagonky studenky? Ta prazska architektura uz dostala zabrat > nez dost, je cas ne***it ji uz dale!

0/0
6.8.2009 12:27

SuSE

Namatkou par zajimavych modelu ze sveta:

- http://www.francienaprani.cz/images/Tram.jpg / - http://www.lightrailnow.org/images/or2-lrt-tram-strres-curve-20040327c_n-z-adam.jpg

- http://www.niceazur.co.uk/Tram%20at%20%20Place%20Garibaldi.JPG / - http://www.greecetravel.com/photos/athens/everyday-athens/PhotoAlbum1/athens-tram.jpg

- http://www.elephantandcastle.org.uk/uploads/Tram%20shotweb.jpg / - http://www.kinglyheirs.com/NewYorkStateRailroads/images/TramInStation.jpg

- http://www.croatia.org/crown/content_images/2008/Cro_Tram/Cro_tram2_640.jpg / - http://www.edinburghguide.com/files/images/tram_mock_up.600x450.jpg

atdatd.

0/0
6.8.2009 12:29

Host

Re: nerozumim,

reditel zemekoule ? patent na rozum ? nejvyssi inteligence ? trapnej kecal ?

0/0
6.8.2009 12:39

SuSE

Re: nerozumim,

Uvadim pouze svuj subjektivni nazor, od toho zde diskuze jsou, pane Hoste.

Osobne bych radsi bych prijmul komplexni reseni (vozu, nastupist, informacnich panelu apod.), ktere odpovida 21. stol., treba neco takovehoto: http://polishrail.files.wordpress.com/2008/11/tram_7.jpg

0/0
6.8.2009 12:47

Host

Re: nerozumim,

me se libilo v holandsku ze kazda zastavka (i v te nejmensi dedine) mela svetelnou tabuli s nazvem stanice....akorat tady by to bylo hned pryc :-/ jinak neco podobneho a stale vice objevujiciho se maji v brne :)))

0/0
6.8.2009 13:06

SuSE

Re: nerozumim,

No, nazev stanice je pro domorodce trochu zbytecny, ale ty informace o predikovanem prijezdu, event. zmenach trasy apod. jsou uzitecne iks. Kdyz se to da jako v tom Nottinghamu, jak sem dal link vyse, tak to vypada dobre a neni to snadno pristupny nenechavcum. Ostatne na barrandovsky trati uz to obdobne funguje tak pet let a zatim to nikdo nerozbil/neukradl. Staci ten mobiliar nechat pojistit a dat tam kamerku, to uz jsou resitelny technikalie...

0/0
6.8.2009 13:28

Host

Re: nerozumim,

Pro domorodce možná, ale ve větších městech jezdí i turisti - nemusí být nutně zahraniční - kolikrát když přijedou kámoši ze Slovenska, dost jim trvá, než se zorientují - kvalitní informační systém by měl být základem MHD. Ale ze zkušenosti z Vídně, Atén, Paříže či Madridu vím, že ideální to není nikde... A přímo tragédie to bylo v Birminghamu a okolí :o)

0/0
7.8.2009 13:20

Host

Re: nerozumim,

Architektu Kotasovi se povedlo něco, co jinde nemají. Tramvaj Škoda 15T jako by z oka vypadla soupravě M1, která již několik let bez výjimky obsluhuje trasu C. 

Jde-li o můj subjektivní názor, design je povedený a decentní. V dnešní době již nemusí být všechno kulaté - to přinesli asiaté s designem aut.

Nehledě na to, že Škoda 15T je v současné době jednou z nejlepších světových tramvají.

Váš názor sdílím, ale v jiné oblasti - přesně před hodinou jsem byl informován o tom, že 40 zánovních autobusů pro Prahu z firmy SOR Libchavy projelo městem Pardubice a míří k hlavnímu městu. To považuji za problém, jedná se totiž o levné vozy s příšerným designem a ještě horší konstrukcí. Za vše hovoří fakt, že vznikají na koleně ve větší garáži.

0/0
6.8.2009 13:30

SuSE

Re: nerozumim,

Jasne (ovsem u nas jsme meli obracene nejdrive kulate t3 a az po revoluci t6a5 a kt8, ale to je jedno). Nic proti 15t nebo panu Kotasovi, i kdyz ten 14t je odstrasujici zmetek, ze jsem uprime trochu skeptik. Nelibi se mi, ze zde v soucasne chvili v Praze jezdi, pokud tak letmo pocitam spravne, cca sedum ruznych typu, ted se nakoupi par techdle, za par let 50 zase jinych a to se mi proste prici. Mame po zrale uvaze vybrat nejlepsi reseni (treba i 15t, pokud se ve vsech ohledech osvetci) a dle prostredku jimi behem nekolika let kompletne obmenit veskery vozovy park. Tuhle neucelenost tolika ruznych typu jsem nikde ve svete nevidel a myslim, ze ucelena tvar mesta tim trpi. Treba v Berline: http://www.berliner.borec.cz/flexity.htm proste vyberou typ, uzpusobi ho svym pozadavkum a nasledne upgraduji kompletne na ten. Ve zminenem metru take jezdi dva typy a ne co souprava, to prekvapeni...

0/0
6.8.2009 13:51

Host

Re: nerozumim,

Hranaté tramvaje T5 začala ČKD ověřovat už někdy v roce 1972 a KT8D5 začaly v Praze jezdit už v roce 1986. Já osobně design těch nových tramvají nesu těžce. Kvůli dnes používaným technologiím výroby (lepená skla), mají všechny naprosto nudné hladké boky a i čela všechny podřizují aerodynamice jako kdyby se jednalo o vysokorychlostní železnice. Přitom kvůli podřizování požadavkům na nízkopodlažnost se nedá v praxi očekávat vyšší rychlost než 60 km/h. Proto mám rád stupňovitý autobus SOR NB 12 a jsem otrávený z fádního vzhledu 12 NB.

0/0
6.8.2009 15:11

SuSE

Re: nerozumim,

roky jsem odhadl, principielne v praze byly zaoblene (kupate) drive jak mene zaoblene (dranate). Ty zkosena celni skla jsou spise mensinova, treba z tohohle http://www.berliner.borec.cz/flexity2.htm nevypada spatne Marseillenebo Minneapolis. U metra to aerodinamickyho hlediska opodstatneny je, u eletrik bych to videl jenom jako vyssi bezpecnost pro ridice, kdyz to poradne nekam napali.

0/0
6.8.2009 15:28

Host

Re: nerozumim,

Co kdybysme všichni jezdili fabiemi, zakážeme jiná auta, autobusy budou jenom SOR a ne nízkopodlažní, tramvaje jenom T3 - jiné se sem přece nehodí, vrátíme se zpátky k parní trakci a osobní vlaky opět rozdělíme do 3 tříd. Metro zasypeme a lanovku na Petřín začneme zase pohánět vodou:)

Jste asi nikdy nejel berlínskou S-Bahn? Naše CityElefanty a žabotlamy hadra.

0/0
6.8.2009 22:23

SuSE

Re: nerozumim,

No, kdyz se podivate na nase silnice, obcas to fakt tak vypada, jako by neskodovky byly zakazany. A vlaky snad uz nemaji tridy? Kouknete se nekdy na nadrazi. Petrinska lanovka ma pohon od pocatku zalozeni stejny, zakladaji si na historii a tradici. Svezte se s ni nekdy.

0/0
6.8.2009 22:27

Z-S

Re: nerozumim,

http://www.sor.cz/site/mestsky-autobus-sor-nb-12-city

co je na tomto designu tak priserneho?

0/0
6.8.2009 13:53

SuSE

Re: nerozumim,

Tenhle bn12city jsem tu tedy nevidel, ale tim bn12 (necity) jsem parkrat jel (provozuje ho zde Connex na 165tce) a neni spatny. Akorat je tam malo mist, ty ctvery dvere jsou nadbytecne, oteviraji se pomalu a tlacitko na nich funguje pouze pri vetsi sile (sedel jsem u dveri a hodne lidi behem cesty s tim melo problemy). A mam pocit, ze je tam manual prevodovka, takze to ti ridici celkem toci. Ve srovnani s temi Iveky, kterych tu take par jezdi je ovsem dle meho z hlediska interieru lepsi, Iveko zase vede u jizdnich vlastnosti. Btw. design neni jenom "jak to vypada", ale i funkcnost a pouzitelnost, takze to z obrazku neposoudis...

0/0
6.8.2009 14:16

Z-S

Re: nerozumim,

no to vis ze si ho jeste nevidel, kdyz v Praze jeste zadnej nejezdi - mozna krome predvadecich jizd pro tu soutez. no hlavne ze vis ze ma hnusny design.

0/0
6.8.2009 14:28

Host

Re: nerozumim,

V praze jezdí, a to tak, že u Veolie.

http://www.busportal.cz/modules.php?name=article&sid=6334

Nevim, jestli je zapůjčený nebo ne, ale jezdí s cestujícími - i já jsem měl tu čest.

Tohle opravdu nechápu. Praha má metro na úrovni, kupuje špičkovou tramvaj 15T a završí to autobusy ze stodoly. Přitom nabídka Mercedesu nebyla vůbec špatná.

0/0
6.8.2009 14:57

Host

Re: nerozumim,

zase jeden prazak Rv

0/0
6.8.2009 15:16

SuSE

Re: nerozumim,

To bylo fakt na me? Ja snad psal neco o "hnusnym designu"? Kde? Psal jsem sve dojmy z jizdy s bn12, ktery tu provozovan s cestujicimi v beznem provozu je...

0/0
6.8.2009 15:09

Host

Re: nerozumim,

Kéž by Praha koupila ty bn12, které jsou osobité. Neznám sice cenu těch nových autobusů, ale MHD má používat jednoduchá (to SORy jsou) a levná vozidla. Někdo to totiž bude muset zaplatit.

0/0
6.8.2009 14:57

SuSE

Re: nerozumim,

Uz jich par zakoupila, mam z nich smisene dojmy, +sy i -sy. Kdyz to zcomparuju s poslednimi np od karosa/renault, kterych tu jezdi bezpocet, tak ty k/r mi prijdou celkove odladenejsi a s mene zasadnimi chybami.

0/0
6.8.2009 15:13

Host

Re: nerozumim,

Nebezpečné krámy, nedoporučuji, jezdí jich u nás desítky a je to vskutku bída.

0/0
6.8.2009 16:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.