Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Soud zakázal Microsoftu prodávat Word na území USA

Společnost Microsoft doplatila u texaského okresního soudu na svůj Open XML formát dokumentů. Tamní soudce vydal kvůli údajnému porušování patentů zákaz prodeje všech verzí textového editoru MS Word.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

office 2008

Ahoj, prestanou prodavat i office 2008?

0/0
14.8.2009 12:36

Host

Nedivím se

Při úrovni všeobecného vzdělání tamních právníků, soudců....I nás to není o moc lepší, ale i v tomhle je snaživě doháníme.

0/0
14.8.2009 10:57

Host

Zbláznili se všichni?

Když si patentuji Power tlačítko jako "something what enables the device to run", budu moct pak vymáhat poplatky od výrobců toasterů, počítačů, GPS, .... Tohle je špatnej trip!

0/0
14.8.2009 9:20

Host

Re: Zbláznili se všichni?

i4i dělá doplňky pro M$Office umožňující zpracování XML. Proč by to nemohla mít patentované?

0/0
14.8.2009 10:52

Host

Re: Zbláznili se všichni?

aha takze kdyz firma ktera udela doplnek k ukladani dokumentu z wordu do "nejakyho XML formatu" a patentuje si to tak vpodstate znemoznuje Microsoftu pridat do officu moznost ukladani v xml protoze to uz ma nekdo patentovany ... to mi prijde na hlavu padly - to je jako kdyby nekdo zacal stresni okynka na skodu octavii driv nez Skoda a pak kdyz by se skodovka rozhodla ze bude stresni okynka nabizet uz z vyroby tak by ji tenhle clovek zaloval...

0/0
21.8.2009 14:47

Host

Patenty

Aneb dalsi dukaz krize americkeho patentoveho prava a softwarovych patentu vseobecne..

0/0
14.8.2009 9:13

Host

MS Office - škola

Já používám MS ofiice 2003 pac ve skole v ucembe máme ms Ofiice 2006 takze s otvíráním dokumentů MS ofiice2007 tam nechci mít problémy protože bych to uložil nejak špatne atd. a to same s open ofiice to by MS ofiisi 2006 nic stoho nerožvejkaly

0/0
14.8.2009 8:30

Host

Re: MS Office - škola

ty bys neměl pracovat s "ms Ofiice 2006" ale s nějakou učebnicí češtiny :-/

0/0
14.8.2009 17:55

Host

Re: MS Office - škola

Já na pravopis seru !

0/0
14.8.2009 18:16

Lemrit

Re: MS Office - škola

dobrý muži a kdeže vaše slovutná instituce zakoupila oné "Office 2006" ? nic takového neexistuje, totiž ...

0/0
15.8.2009 15:52

Host

Re: MS Office - škola

Velmi vtipne ale skuste napsat do GOOGLU tento výraz a neco uvidíte !

0/0
16.8.2009 9:40

Host

po vzoru ...

si řikam proč by měla mít z M$ dojnou krávu jen EU ???

0/0
13.8.2009 22:54

Host

Re: po vzoru ...

Když má M$ za dojnou krávu 6 miliard lidí, tak to nevadí???

0/0
14.8.2009 10:14

Host

Re: po vzoru ...

Presne. A CocaCola se svym proprietarnim receptem za dojno kravu jeste vic!

0/0
14.8.2009 11:57

Host

Re: po vzoru ...

špatný příměr. až bude 98% receptů obsahovat "přidejte 0.5l cocacoly(r)", tak bude mít vaše přirovnání symsl....

0/0
14.8.2009 17:19

Host

Re: po vzoru ...

Spatna reakce. To byl primer na dementni napad, ze MS dela ma z 6 miliard (!) lidi dojnou kravu. Copak nekdo nekohonuti pouzivat MS produkty? Kdyz ti poslu neco v Corelu, tak je to chyba vyrobce Corelu? Trochu mysli.

0/0
14.8.2009 18:47

Host

Re: po vzoru ...

V Corelu nic neposles. Mozna to posles v nativnim formatu Corelu. A od toho tady mame antimonopolni urady a soudy, aby zabranily monopolizaci trhu(ktera tady skutecne panuje) treba prostrednictvim uzavrenych formatu. Nuti nas nekdo? Ano, statni sprava. Za obalku s milionem priklepnou MS obchod za dvacet miliard a pak je MS software na vsech uradech a vtlouka se to do hlav uz malym skolakum.

0/0
14.8.2009 20:13

Host

Re: po vzoru ...

Pokud te nuti statni sprava, pak si stezuj na statni spravu. Pokud nekdo dal nekomu uplatek, pak by se mel resit uplatek. Zadnej monopol na zpusob prenosu dokumentu tady neexistuje, pokud ano, tak mi napis nejaky zduvodneni. Urednici si mohli zvolit format zcela svobodne. Pokud nekdo rozhod blbe, tak je to chyba urednika. Neni to duvod nuti MS ke zmene formatu. O uzavrenosti nebo otvrenosti Office formatu a duvodu proc byly binarni probehla diskuze dole. Precti si ji, zrejme se poucis.

0/0
14.8.2009 20:22

Host

Re: po vzoru ...

Te diskuze dole jsem se zucastnil. MS vse protlacil za pomoci uplatku. Existuji stovky duvodnych podezreni, ze jen totalni MS lover si muze myslet, ze za jejich uspechem nestoji obalky a armada pravniku.

0/0
14.8.2009 21:03

Host

Re: po vzoru ...

Jasne, nestrannej pohled je, ze Office je na celym svete tak uspesnej, protoze se prosadil pomoci uplatku. ;-D

0/0
15.8.2009 9:44

Host

Re: po vzoru ...

A kolik tech duvodbych podezreni bylo u soudu oznaceno za opravne?

0/0
15.8.2009 9:46

Host

Re: po vzoru ...

Zkus pouzit internet - MS vs OS/2 (nezakonymi dohodami - vydiranim tento system zlikvidovali). Soud prohrali, ale na veci to uz nic nezmeni.Dale schvalovaci proces OOXML. Kazdemu, kdo ma mozek je jasne, ze MS pouzil uplatku a vydirani: http://en.wikipedia.org/wiki/Standardization_of_Office_Open_XML#Complaints_about_the_national_bodies_process

Je toho zkratka hromada a kdyz se to budes chtit dozvedet, tak staci pouzit google. Maji prachy a pravniky, nic vic

0/0
15.8.2009 13:11

hnedka_zdrapana

Re: po vzoru ...

Antimonopolní úřady jsou na dvě věci, když nedokáží zabránit například monopolu státu na to či ono (důchodové pojištění, zdravotní pojištění a jiné věci). Naopak kecají do toho, do čeho jim nic není a za monopol považují firmu často jen proto, že má velký podíl na trhu.

0/0
14.8.2009 23:05

Host

Re: po vzoru ...

nemuzes srovnavat socialni a zdravotni pojisteni se software

0/0
15.8.2009 0:26

Host

Re: po vzoru ...

Proste te nektre "humani organizace" nedovolej pokud by sis zdravotni pojisteni proste neplatil a nakladnou lecbu nemel penize te nechat v ramci bezneho prirozeneho vyberu populace bez rozpaku zemrit - proste by vedely proti tomu neuveritelne kampane - a tak je to proste povinne - platit zde bude te vzdy a nikdo vas zase nenacha bez pomoci zemrit.

0/0
15.8.2009 17:04

hnedka_zdrapana

Re: po vzoru ...

Ani v takovém případě, protože nikdo nikomu nebrání používat jiný recept.

0/0
14.8.2009 23:07

Host

Re: po vzoru ...

No to jsou primery 8-o Vzdyt to vubec nedava smysl

0/0
15.8.2009 0:27

phi

Re: po vzoru ...

mas pistoli u hlavy abys musel koupit jejich sw ? myslim ze ne.

osobne vidim rozdil v tom, jestli nekdo neco prodava (a ty bud koupis nebo nekoupis) nebo nekdo neco prodava a druhej mu do toho keca, ze ma pribalit jeste produkt konkurence

0/0
14.8.2009 15:14

Host

Re: po vzoru ...

Az ti ze soudu, uradu, bernaku, ... prijde docx a ty ho neotevres, protoze jsi si nekoupil ten sw ktery jediny to dokaze otevrit, tak mozna tu pistoli u hlavy za par dni mit budes. :-/

0/0
14.8.2009 18:32

Host

Re: po vzoru ...

Jasně, a to je chyba Microsoftu ;-D

0/0
14.8.2009 18:42

Host

Re: po vzoru ...

Microsoft za to nemůže, i když ... Spíš za to mohou ti co to schválili jako standart.

0/0
14.8.2009 18:53

Host

Re: po vzoru ...

No coz byli vlastne microsoftem zaplaceni odbornici a narodni schvalovaci komise. Microsoft ten format neprosadil, prosadily ho jejich penize.

0/0
14.8.2009 20:14

hnedka_zdrapana

Re: po vzoru ...

To je snad chyba toho berňáku, že používá proprietární software. Nikoli Microsoftu.

0/0
14.8.2009 23:03

kernel3.14

Re: po vzoru ...

bohužel ano, a to dost často. Je např. poměrně velký problém sehnat některé laptopy bez Windows.

0/0
15.8.2009 19:16

Host

open office

Tušim že OpenOffice používá ten samý "sw patent" a může být další na řadě ... .

0/0
13.8.2009 21:34

Host

Re: open office

Jenze kvuli OpenOffice se nikdo soudit nebude. A proc taky? Zakaz prodeje bude dost tezko realizovatelny.

0/0
14.8.2009 0:04

Host

Re: open office

A hlavně z toho nekoukají žádné $

0/0
14.8.2009 7:17

Host

Re: open office

OpenOffice je open source program ktery nic neprodava, tudiz si muze pouzivat co chce.

0/0
14.8.2009 14:47

phi

Re: open office

nesmysl. vymahany patent zabil sveho casu trebas GIF

0/0
14.8.2009 14:52

Host

Re: open office

Nemuzete to pouzivat ani BEZPLATNE - uz tim ze to puzivate bez placeni patentu se dostavate do rozporu - vy jako uzivatele toho programu !!!

0/0
15.8.2009 17:07

Host

Re: open office

Co to ja za dementni nazor? Jestli neco porusuje ci neporusuje patent nema absolutne nic spolecneho pod jakou licenci je to vydane, ci jestli je to za penize nebo zdarma a uz vubec si nemohou pouzivat co chteji, vse je pouze otazka vymahatelnosti, ktera je v pripade opensource velice mala

0/0
17.8.2009 22:11

kernel3.14

Re: open office

nikoliv, patent se standardizovaného formátu  ODF netýká

0/0
15.8.2009 19:14

Host

Re: open office

ovšem že jo, proč by se ho netýkal?

0/0
16.8.2009 12:10

Host

Blbost

Panentovali si leda tak <>

0/0
13.8.2009 17:37

Host

Ja to vidim pozitivne ....

Byl to Steve Balmer (sef Microsoftu), kdo pred lety rekl, ze vse rozhodnou patenty. MS patentuje kazdy nesmysl.

Ted podobnym nesmyslem zavarila MS jina firma. Soudce to rozhodl spravne, podle stavajicich zakonu, ktere jsou spatne .... je treba upravit ty zakony!

0/0
13.8.2009 17:27

Host

Re: Ja to vidim pozitivne ....

Jenze oni to patentuji kvuli tomu, aby jim to podobny pijavice nezavarovaly. Nebo kdy to MS nekomu zavaril kvuli patentu na nejakou blbost?

0/0
13.8.2009 17:34

Host

Re: Ja to vidim pozitivne ....

Pijavice... to myslis MS? Proc vlastne MS od zacatku neuklada do XML?... neni to protoze je pijavice?

0/0
13.8.2009 17:36

phi

Re: Ja to vidim pozitivne ....

achich ouvej, MS od zacatku neuklada do XML, protoze v dobe, kdy vydal svuj prvni balik  XML jeste nexistovalo.

specifikace XML je k dispozici od roku 1998 a to nemluvim o tom, ze od te doby jeste uslo dlouhou cestu.

0/0
13.8.2009 17:42

Host

Re: Ja to vidim pozitivne ....

Takze treba od roku 2000 uz nemuseli pouzivat proprietalni format doc... ze!

0/0
13.8.2009 17:58

Host

Re: Ja to vidim pozitivne ....

A proc by ho nepouzivali? Investovali do jeho vyvoje nejake prostredky, tak jej proste pouzivali. Ja taky nebudu menit format datovych souboru ve svych aplikacich kvuli nejakemu novemu otevrenemu formatu a vyhazovat zbytecne penize za dalsi vyvoj, kdyz navic v te dobe ani netusim, jestli se vubec ujme.

0/0
13.8.2009 18:08







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.