Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Budoucnost internetu: splní vaše sny, ale nebude pro každého

Web zítřka bude rychlý, aby zvládal multimédia vysoké kvality. Bude mobilní a neopustí vás ani na chvíli. Vtrhne do Afriky a Asie. Velké množství obsahu budou organizovat stroje i samotní uživatelé. Jak na tom ale bude s nezávislostí na zájmech velkých firem, to ještě jasné není.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

pořád stejný

vždycky jsou nějaký prognozy co bude, ono to nakonec neni, protože je to složitý a je vždycky uplně něco jinyho co by nikdy nikoho nenapadlo a je to strašně jednoduchý ve všech směrech, protože lidi jsou a budou líný dělat něco navíc. Mohl bych jmenovat spoustu věcí, který všichni dobře známe, at co zaniko nebo co vzniklo na poli technologií.

0/0
8.9.2009 4:53

Host

Zajimave

Ale jaksi mě to začina od onoho internetu odrazovat ... asi budu brzo mimo společnost když ani nemam učet na FaceBook ;-D

0/0
5.9.2009 23:05

Host

odpověd

superR^

0/0
5.9.2009 22:55

Host

Microsoft stále bojuje

Microsoft stále bojuje s komunitou "opensourcáků". Jen naoko vydal některý svůj software jako opensource. Musel, protože nedodržel některé podmínky GPL licence v proprietálním softwaru.

0/0
4.9.2009 14:39

Host

Jsme na prahu

Internetove-piratske revoluce.

0/0
1.9.2009 20:42

Oldis_rab

Re: Jsme na prahu

spis na prahu revoluce v pohledu na vlastnictvi nehmotnych statků

0/0
1.9.2009 22:36

Mc_Bain

Výborný článek, gratuluji.

... a chci se poradit - pokud byste vytvářeli web, tak jakým způsobem kolem něho vytvořit "sociální síť" uživatelů?  ... pořád mám pocit přiklonit se k technologii "google" i proto, že nabízí celou řadu dalších služeb ... co myslíte? Díky za názor ...

0/0
1.9.2009 20:22

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: Výborný článek, gratuluji.

Možností je hodně, ale zkuste si napřed zodpovědět: Potřebuji vlastní (fyzický, dedikovaný, virtuální) serer? Nebo mi bude stačit přizpůsobit si prefabrikované řešení? Pak máte pořád spoustu možností, zabývali jsme se třeba Google Pages nebo WebNode, ale jsou desítky dalších.

0/0
10.9.2009 11:06

Host

aardvark ci co..

expert exchange tu funguje uz peknych par rokov,.. ze by znovu vynajdenie kolesa?

0/0
1.9.2009 12:24

Oldis_rab

Re: aardvark ci co..

experty bych nečenžoval, rovnou bych je zabalil a poslal pryc, spis nez experty potrebujeme odborniky.

0/0
1.9.2009 17:44

Host

Všechno bude jinak

Na světě existuje jenom jediná jistota a to že budoucnost je jiná, než si dneska myslíme. Například můj děda přes válkou neměl doma elektřinu, tekoucí vodu, splachovací záchod, o Rádio+TV+PC+Pračka+Lednička ani nemluvě a v životě by ho nenapadlo, že si v 85-ti letech bude s vnukem videotelefonovat přes internet do USA a to prosím prakticky zadarmo.

0/0
1.9.2009 12:17

Host

ja si mislimže

jestli se ma internet udržet na rozumne viši, a lictvo si udrželo jakous takous duševni higijenu, tak je nutne abi minimalně věči čast tekstu, do 60sati %cent, bili podvrhi a zavadějici teksti* Jinak je lictvo v řiti, což je odborni viraz pro prdel a da se to dohledat i mimo wep.*

0/0
1.9.2009 12:09

Host

Re: ja si mislimže

mohl bys to napsat znovu a česky?

0/0
1.9.2009 17:09

Host

Re: ja si mislimže

Zdá se, že zkoušíš psát pomocí sw pro rozpoznávání řeči. Jestli je to pravda, tak si tam nastav rozpoznávání češtiny a ne chorvatštiny.

0/0
7.9.2009 15:00

Host

Dobrej clanek

Ostatne jako temer vzdy od Kasika. Jo, kdyby si zdejsi pisalkove na idnes davali s tim co pisou alespon polovinu takove prace..

0/0
1.9.2009 10:10

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: Dobrej clanek

Děkuji za vaše uznání a pochvalu, a také za povzbuzení do dalších zdlouhavých článků :-)

0/0
1.9.2009 11:23

standapl

Re: Dobrej clanek

Takové články jsou občas potřeba. I když předpovědi nemusejí vyjít, aspoň se člověk zastaví a zamyslí nad tím, kam Internet vlastně směřuje.

0/0
1.9.2009 12:37

standapl

Re: Dobrej clanek

Takové články jsou občas potřeba. I když předpovědi nemusejí vyjít, aspoň se člověk zastaví a zamyslí nad tím, kam Internet vlastně směřuje.

0/0
1.9.2009 12:47

Oldis_rab

Re: Dobrej clanek

zdlouhavy si predstavuju jinak, cetl jste nekdy delsi clanek na blistech?

0/0
7.9.2009 8:37

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: Dobrej clanek

Blisty jsem přestal číst poměrně dávno. Jsem rád, že jsem tou etapou prošel poměrně rychle :-)

0/0
10.9.2009 11:08

Host

kolaborace?

Kolaborace znamená něco jiného v češtině a něco jiného v angličtině. Dnes nejen že má hodně lidí problémy s angličtinou, ale zároveň i češtinou.

0/0
1.9.2009 9:33

Host

Re: kolaborace?

Naprosto nechápu co se vám na tom zdá divného? Prostě kdyby nás někdo obsadil, tak se nebude muset chodit na bonzárnu, ale půjde nepříteli donášet informace například přez Google Wave. ;-D

0/0
1.9.2009 10:10

sioux7

Re: kolaborace?

Slovo kolaborace získalo negativní konotaci v 2. sv. válce, jak v

češtině, tak částečně (i když ne tak intenzivně) i v angličtině.

Rozhodně lze tvrdit, že collaboration znamená v jistém smyslu

kolaboraci a naopak. Podobně to platí například o slovu intelligence. Pavel angličtinou vládne velmi dobře a je si toho faktu určitě dobře vědom. :-)

0/0
1.9.2009 10:18

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: kolaborace?

Děkuju, náčelníku Siuxů, že ses mě zastal :-) Kolaborace ve smyslu spolupráce mi nepříjde v odborném textu dvojznačná, ale z nadpisů jsem ji raději odstranil, aby nemátla při zběžném čtení. Ještě jednou díky.

0/0
1.9.2009 11:33

Host

Re: kolaborace?

Jenže kolaborace v češtině nikdy neměla žádný jiný význam než ten hanlivý. V neutrálním smyslu jako synonymum spolupráce se to slovo nikdy v historii nepoužívalo. Dělá to dojem špatného překladu z angličtiny.

0/0
7.9.2009 21:35

Host

Re: kolaborace?

Ne, žádnou "negativní konotaci" po druhé světové válce nezískalo, ono se totiž před válkou prakticky vůbec nepoužívalo. Angličtinou možná.

0/0
7.9.2009 21:37

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: kolaborace?

Dobrý den, děkuji za vaši připomínku. O jistých odlišnostech samozřejmě vím a obvykle si na ně dávám pozor. Jdu se do článku podívat, co jsem to napáchal tentokrát. Obecně ale mohu říci, že se nebráním přejímání cizích termitů (i když je to jisté rizoto) :-) Vážně, stejně, jako se nebojím používat "sociální síť" a "komunitní web", i když mi někteří čtenáři namítají, že tím odkazuji na politické strany, nemyslím, že by kolaborace (ve smyslu spolupráce) musela navždy zmizet z našich textů, zvláště textů odborných.

0/0
1.9.2009 11:29

Host

Internet budoucnosti

Manipulace, separace, dezinformace.

0/0
1.9.2009 9:30

Host

Re: Internet budoucnosti

To už davn vynalezli komouši ;-D

0/0
5.9.2009 23:04

Host

super clanok

super clanok, vdaka. konecne nieco prevysujuce bezny poklesly priemer technetu.

0/0
1.9.2009 9:25

Host

A pšššššš, A pšššššš ....

Á pššššššš, tudle říkal starej Sadil v hospodě. A pořád to tam budou nahoru pouštět do toho kosmu .... a pšššššš blbci blbý až to na blbce spadne.

0/0
1.9.2009 7:35

Host

internet v budoucnosti?

No to co jsem cetl a to co se deje vede jen k jedinemu nekdo to chce ridit a rozhodovat o tom co kdo smi videt a cist takze tvrda cenzura. Internet bude omezen dle vasi prace kvalifikace a financnich prijmu podle toho budete moci se neco dozvedet jojo tak to bude jenze to ted nechcete slyset ono se to ted rado podava jako vylepseni sluzeb pod slovem omezeni viru, kriminalyty a buh vi co si jeste vymysli ale skutecnost je jak to vse ovladat a plne cenzurovat a jak to dopadne ? dostanete falesne informace jeko za sociku a tomu budete verit a kdo bude na koni no ti co to ovladaji  a ja? ja uz se budu jen smat protoze ja s tom nesouhlasim ale vy jim pomahate kdo chce kam pomocme mu tam

0/0
1.9.2009 6:57

Host

Re: internet v budoucnosti?

Pokud by se stalo, to co popisujete, tak si myslím, že určitě vznikne něco jako undergroundová verze internetu. Tam nebude žádná cenzura, žádné omezení apod. Technické prostředky na to jsou.

0/0
1.9.2009 8:16

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: internet v budoucnosti?

Ano, to je technicky možné. Musíme si ale uvědomit, že by to bylo podobné, jako s disentem - 97 % uživatelů by raději konzumovala oficiální materiály bez problémů, než aby krkolomě obcházeli různá opatření, pamatovali si ip adresy a používali další doplňky. Právě proto považuje mnoho expertů za důležité, aby se nezávislost internetu udržela v současné (nebo raději nedávno minulé) podobě.

0/0
1.9.2009 8:55

Host

Re: internet v budoucnosti?

Mimo jiné taky právě proto vznikají ve světě "pirátské" strany a hnutí které bojují za nezávislost a svobodu internetu.

0/0
1.9.2009 10:03

Oldis_rab

Re: internet v budoucnosti?

a jak se o to hodlate postarat konretne vy? napriklad tim ze napisete analyzu, samozrejme nestranou a nekratkozrakou ohledne cenzurovani internetu ceskymi providery? leckde sem cetl jen takove tiskovky, diskuze nebo nazory vesmes zadne, a to se tyka i napriklad zive.cz, kde se neodvazuji stimto polemizovat, a to je prosim it magazin, tudiz ze se neco podobneho stane na technetu, ani nedoufam. Nikoho napriklad nenapadlo ze jaksi pruvider zavadi jakousi sluzbu kterou sem si neobednal a na ty co ji nechteji utoci tak ze je stigmatizuje, aneb namontujeme vam doma kameru, vam to vadi? tak to asi doma delate neco co se nema.

0/0
1.9.2009 15:45

Oldis_rab

kaisk se nudil a zapojil mozek

Kasiku uz to prosimte nedelej a usetri nas, dekuju :)

0/0
1.9.2009 2:46

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: kaisk se nudil a zapojil mozek

Bohužel, zapojování mozku je vrozená vada. Na Technetu nejsem sám, kdo jí trpí, i když čas od času se nám podaří jí krátkodobě uniknout. Každopádně máte na výběr dostatek serverů, kde tato vada není tak rozšířená. :-)

Vážně, vím, že tenhle typ článků není pro každého, ale to myslím není důvod, proč by se tu neměl objevit. Pěkný den.

0/0
1.9.2009 8:52

SecondWisdom

Re: kaisk se nudil a zapojil mozek

Ale je to dobrý, akorát to chce ten sixth sense a aby lidi více koukali na TED. :D

0/0
1.9.2009 10:23

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: kaisk se nudil a zapojil mozek

Jo jo, TED je úžasný. Jestli budete mít čas, koukněte se, jak na TEDu mluvil Jon Hodgman - výborná ukázka vtipné řeči, která dává smysl. No ale na TED stojí za zkouknutí skoro všechno.

0/0
1.9.2009 11:25

Host

Re: kaisk se nudil a zapojil mozek

A co inteligentního jsi napsal Ty? Prosím, vlož svůj příspěvek a pak kritizuj. Sto keců, ale čin žádný že.

0/0
4.9.2009 20:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.