Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Programy zdarma vás naučí matiku, zeměpis, chemii i cizí jazyky

Nudnou výuku z učebnic vám pomohou oživit zajímavé výukové programy. Zeměpis Evropy, encyklopedii vesmíru a další si můžete stáhnout zcela zdarma.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

inteligentní nadpis

Slušelo by se říct matematiku ne? Když už píšete o vzdělávání, pište spisovně.

0/0
2.9.2009 11:43

Host

Valodas

!!! Při pokusu stáhnout program Valodas mi antivir Avast hlásí trojana .....:-/

0/0
1.9.2009 16:57

Host

Re: Valodas

Copak na to v redakci nikdo nenarazil?8-o

0/0
1.9.2009 17:01

Host

výuka hry na klávesy bez not

našel jsem zajímavou školu hry na klávesy popř. klavír bez not

http://klavesybeznot.ic.cz

0/0
1.9.2009 12:36

Host

makac

si je kup voe

0/0
30.8.2009 20:11

Host

programy poukazuji na zaostalost ceskeho skolstvi

Viz program dopln spravne literarni dilo k autorovi. Biflovani se hromady veci, ktere stejne dite hned zapomene, nic z nich nema a jenom se tim stresuje. Na trenovani pameti tu uz mame jine predmety - treba dejepis.

0/0
30.8.2009 15:54

DaliborS

Pro koho programy jsou?

Programy pro lamy .. jakmile je něco takového funkčního jen pro Windows, je to reklamní záležitost nebo prostě prezentace někoho, nikoliv užitečný program ..

Píše se 2009 a dobrý programátor dělá věci multiplatformní, nejde-li o obsluhu jednoúčelového zařízení nebo není-li  finančně podporován Microsoftem

0/0
30.8.2009 15:24

Host

Re: Pro koho programy jsou?

A až na tu hlavu jsi zdravý, linuxácký vypatlanče?

0/0
30.8.2009 15:38

DaliborS

Re: Pro koho programy jsou?

No tak ještě jednou .. v klidu .. Nejde jen o Linux.  Existuje  řada programů, fungující v Javě apod. I zakládání datových schránek, dnes již veškeré e-banovnictví. To vše je multiplatformní. Prostě seriózní práce.

Naproti tomu řada firemních prezentací dávaných na cédéčku a jiých programů jsou určeny jen pro Windows.

Nemám nic proti Windows, jejich nejnovější verze Windows 7 vypadá dost nadějně.

Spíš jsem chtěl poukázat na fakt, že tyto výukové programy mají spíš reklamní charakter než program pro seriózní práci. A jedním z měřítek, kterým to lze posoudit, je i způsob zpracování programu pro použití na počítači.

0/0
30.8.2009 15:49

DaliborS

Re: Pro koho programy jsou?

A ještě dodatek: program prý obsahuje trojského koně. (Ne moc nebezpečného :-)). Není právě v zájmu autora, aby tam ten prográmek byl?  Jo a když někomu připomínám vypatlanou hlavu, nepodepisuji se zásadně "host" a stojím si za svým názorem :-D

0/0
30.8.2009 15:52

Host

Re: Pro koho programy jsou?

Pri anonymu (neprihlasen) se neda podepsat - HOST je tam proste vzdy - takto tato diskuze proste funguje

0/0
30.8.2009 21:40

DaliborS

Re: Pro koho programy jsou?

Jasně, já to  vím. Je třeba se registrovat a pak přihlásit.  A jméno "host" se změní na příslušný nick.

0/0
30.8.2009 23:16

Host

Re: Pro koho programy jsou?

A jaky je rozdil mezi DaliborS a Host? Aha, tak ty budes nejaky Dalibor S. hmm - prvni predpoklad - skutecne se jmenujes Dalibor? a tve prijmeni zacina na S.? Hmm dobra, predpokladame ze ano, takze ted vsichni vime kdo jsi?:-))Podle me je to uplne jedno jestli si tam napises DaliborS a nebo FrantaP a nebo cervenakarkulka, proste si stejne neznamy jako ten co neni registrovany. Jen admini Idnes mohou videt tvou e-mailovou adresu, ktera o tve identite taky nic nerika a nam uz vubec ne. Jinymi slovy nevim co tady resis za zabomysi nesmyslny problem.

0/0
2.9.2009 16:14

Host

Re: Pro koho programy jsou?

A jaky ma vliv to, ze je elektronicke bankovnictvi v Jave, na multiplatformnost pro uzivatele? Jinak nechapu, co mas proti programum pro Windows. U nas je pouziva 95% lidi a zadnou reklamnost v tom nevidim a skoro urcite to pujde pustit pres wine.

P.S. Jsem Linuxak jak poleno a zivi me programovani aplikaci v enterprise Jave ;-)

0/0
30.8.2009 15:52

DaliborS

Re: Pro koho programy jsou?

Nemám nic proti programům pro Windows. Určitě používáte třeba Photoshop nebo Microsoft Office a v těhle programech není nich reklamního. Jsou to profesionální programy a nutnost jejich používání také vyžaduje volbu platformu Windows. Jiná věc je, že ne každý je potřebuje a může zvolit jinou variantu, ale to není předmětem téhle diskuze.

Mám za to, že tyto výukové programy jsou šité horkou jehlou a jsou primárně reklamní (aspoň to na mě dělá takový dojem)

a to je předmětem mých zápisků.  Nikoliv primární kritika Windows a programů pro ně určených . Pokud jsem takový dojem vyvolal, je to nešikovnost mého vyjadřování a omlouvám se. :-)

Jinak jsem alergický na skrytou a nezaplacenou reklamu všude, nejen v oblasti IT :-)

0/0
30.8.2009 16:09

Host

Re: Pro koho programy jsou?

Nemáte pravdu že cituji "Jsou to profesionální programy a nutnost jejich používání také vyžaduje volbu platformu Windows". Oba programy které zmiňujete, tedy Photoshop i Microsoft Office, existují i ve verzi pro Mac, a to přímo napsané pro Mac od Adobě a od Microsoftu, takže nutnost jejich používání NEVYŽADUJE platformu Windows. A to vím jistě, protože je používám. V ostatním co píšete se nevyznám, nicméně už vaše příspěvky bohužel nemohu považovat za důvěryhodné.

VAppleV

0/0
30.8.2009 21:10

DaliborS

Re: Pro koho programy jsou?

Ano, moje chyba, Apple jsem nezmínil. Obzvláště grafické programy jsou pro tuto platformu vhodné.

0/0
30.8.2009 23:10

Host

Re: Pro koho programy jsou?

Pokud to slouzi ke svemu ucelu dobre klidne to muze byt i reklama - minimalne to tak stejne vzdy prinasi slavu a znamost svym tvurcum a to muze byt i firma.

0/0
31.8.2009 3:45

Host

Re: Pro koho programy jsou?

To jen takovej clovek nedokaze pochopuit, ze vyvojova prostedi pro Windows jsou pro programtora dost dobra a dela to proto, ze teto system pouziva cele jeho okoli - vschini jeho kamaradi - predevsim kvuli hram - a ne, ze mu Microsoft plati. 

0/0
30.8.2009 21:57

DaliborS

Re: Pro koho programy jsou?

Já nemluvím o programátorovi. Ten programuje to, co mu zadavatel zaplatí.  Kritika (lépe řečeno připomínka) směřovala k zadavateli.

0/0
30.8.2009 23:12

Host

Re: Pro koho programy jsou?

Tomu nikdo nic nesponzoruje - treba zakaznici meho zamestanavatele ani netusi ze pro PC existuji i jine OS - oni casto netusi ani co to OS je.

Proste zakaznici to chteji a cheti i pekne vypadajici programy a co nejstandartnejc ovladane - oni se proste cokoliv jineho ucit nehodlaj !!!

A pokdu to programuji soukrome tak to dela pro sve kamzarady a z name i to proste maj Windows.

0/0
31.8.2009 3:34

Host

Re: Pro koho programy jsou?

Nikomu Microsoft nikdo nic nedava - proste tak to umi tak to dela pro sve zname a tem to vyhovuje - toto vase trvzeni je jednozne zcela pitome !!!

0/0
31.8.2009 3:41

Host

Re: Pro koho programy jsou?

Takže ty mi chceš tvrdit, že takové SuperMemo (www.supermemo.pl) nebo programy série Profesor (http://www.jezykiobce.pl), které zcela bez problémů připravují na zkoušky typu FCE či CAE jsou reklamní? A to už nemluvím o programech jako EuroPlus+ a pod.

Jediný důvod, proč jsou tyto programy jen pro wokna je, že se je autorům nevyplatí vyrábět pro 0.000..1% menšinu.

Ano, je tu i výjimka, kterou je Rosetta Stone, která je i pro Apple.

Takže podtrženo a sečteno - na tom, co jsem napsal o tvé hlavě, trvám.Rv

0/0
30.8.2009 16:04

DaliborS

Re: Pro koho programy jsou?

Vysvětlil jsem svůj postoj již v zápisku výše, nechtěl bych se opakovat, take krátce: profesionální programy nejsou reklamní.  A proč by nemohly být pro Windows. To je samozřejmě OK. Řada programů, která se tváří jako odborné,  však skrytou reklamou jsou a pokud tomu tak je, není to od tvůrců fér. Za reklamu by měli nějakým způsobem platit :-)

Jinak dost často bývá u informací uvedeno "komerční prezentace", což naprosto uznávám  - někdy jde o informace docela užitečné :-)

0/0
30.8.2009 16:14

Host

Re: Pro koho programy jsou?

PLATIT - oni ti daj neco zadarmo a jeste by ti snad meli - platit - firmy holt maji pravdu, ze Linuxaci odmitaji i veci sponzorovane reklamou - holt si sami jen pod sebou rezou vetev...

0/0
30.8.2009 21:47

DaliborS

Re: Pro koho programy jsou?

To je nesmysl, ani linuxáci spozorování neodmítají. Pracují však pod GPL licencí (nebo podobnou),  pracují samozřejmě i za peníze. Podmínkou je pouze, že dají k dispozici zdrojový kód. 

Ostatně i pod záštitou soukromých firem vznikají velké open source projekty.

0/0
30.8.2009 23:15

Host

Re: Pro koho programy jsou?

Tak mi, ty "yntelygente" v první řadě řekni, jakou skrytou reklamou je SuperMemo? Program, který je na trhu snad přes 15 let, dlouhou dobu byl jen placený (i když starší verze byly uvolňovány zdarma) a teď ho Poláci v poslední verzi uvolnili zdarma. Ono jim totiž stačí, když budou prodávat jazykové moduly, které pod tím běhají. I tam to jsou závratné sumy - představ si, že celá angličtina (3 stupně a to včetně 3 knížek a nahrávek) stojí na naše peníze neuvřitelných 900 Kč. A třeba taková příprava na first certificat kolem 400,-.

Takže jediné, co tu není fér, jsou tvé bláboly... Rv

0/0
30.8.2009 22:02

DaliborS

Re: Pro koho programy jsou?

Já jsem však již dříve psal, že ne všechny programy jsou skrytou reklamou.  Jde především o profesionální programy, jejichž open source varianta nedosahuje vždy stejných kvalit. Jde např. o Photoshop versus Gimp. Netvrdil jsem to ani o SuperMemo konkrétně. Takže žádné blábloly.

Jsou programy, které jsou předmětem tohoto článku totožné nebo odpovídají úrovni SuperMemo? Nevím - ptám se. Jestli ano,  beru svá tvrzení zpět.

0/0
30.8.2009 23:23

Host

Re: Pro koho programy jsou?

Multiplatformni programy vypadaji hnusnejc a odlisnejc nez ty ktere jsou urcene pro jedno prostredi.

A pokud ma rad Delphi tak proste na Javu prechazet nechce a NEBUDE - a kompilovat (Deplhi by melo byt i pod Linuxem) tim se proste nehodla nijak zabyvat !!!

A i pokud je neco reklamani neznamena, ze to neni spatne - reklama na komernci produkt nezmena ze nejde k danemu ucelu dobre pouzit.

0/0
30.8.2009 21:44

DaliborS

Re: Pro koho programy jsou?

Multiplatformni programy vypadaji hnusnejc a odlisnejc nez ty ktere jsou urcene pro jedno prostredi. >

Může být, záleží na konkrétním produktu a tomu, kdo na tom dělá.  "Multikulturní" prostředí však rozhodně není na škodu,  rozhodně zamezuje třeba hromadnému šíření virů nebo napadání systému hackery (ti to mají alespoň obtížnější)

A pokud ma rad Delphi tak proste na Javu prechazet nechce a NEBUDE >

Vývojová prostředí se mění dost rychle, jak postupuje technika.  Asi se novým věcem nedá vyhnout, pokud chce být člověk v obraze.

0/0
30.8.2009 23:29

fritzek

Re: Pro koho programy jsou?

Ze Delphi umrou jsem cekal uz nekdy pred deseti lety.A ejhle! Ono se tak nestalo. I kdyz je IT jedno z nejprogrsivnejsich odvetci, tak je tam zaroven i nejvetsi setrvacnost.

0/0
31.8.2009 1:29

Host

Re: Pro koho programy jsou?

Ono se ucit neco noveho - kdyz to stare umite dobre a jde to stale zabere velmimnoho casu a  sil a vysledek neni vubec jisty. A navic spoustu starsiho SW nikdo predelavat nekm jinam nebude.

0/0
31.8.2009 3:30

DaliborS

Re: Pro koho programy jsou?

Abych byl upřímný, také jsem čekal  již před lety, že Delphi odumře. A stále se drží :-)

0/0
31.8.2009 8:36

Host

Re: Pro koho programy jsou?

Jenze pokud program neprodava tak ho ta zajimat nemusi - dokud V Deplhi udela co chce an nic jineho prechazet nebude - nema duvod - a ani ho casto bezne zas tolik vyvoj v oboru nezajima - takze ani trendy prilis nesleduje.

A jednotne prosteredi chteji zakaznici - nebot neco umi a ucit se cokoliv noveho - tedy i mene standartni prosteredi ZASADNE ODMITAJI - pocitac pro ne je jen pracovni nastroj a vztah k nemu neni kolikrat nijak zvlast vrely - je to proste nutnost - asi jako behat pro ruzna povoleni na ruzne urady.

0/0
31.8.2009 3:39

Host

Re: Pro koho programy jsou?

Je pravda, že multiplatformní aplikace/programy jsou dnes samozřejmostí, jelikož jak už byla i jmenována Java, programovací jazyky na to dnes mají opravdu bohaté nástroje, pak už záleží na šikovnosti programátora.

Ale samotné programy budou určitě užitečné pro spíš mladší děti a uznejte, kolik dětí do 15ti let používá Linux, či jiný OS, kolik z nich vůbec ví, že existuje něco jiného ja Win?

Takže já si myslím, že programy svůj účel splní, i když nemůžu plně posoudit, jelikož jsem jejich funčknost nezkoumala :-)

Alisa

0/0
31.8.2009 8:30

Host

Re: Pro koho programy jsou?

a uznejte, kolik dětí do 15ti let používá Linux, či jiný OS, kolik z nich vůbec ví, že existuje něco jiného ja Win?>

Osvěta a nezávislost na jednom dodavateli bude dobrým darem do vínku mladému člověku. Znalost Linuxu a vůbec znalost práce s PC bude představovat komparativní výhody při soutěži na trhu práce, ať je jeho profese jakákoliv.

Ostatně si myslím, že právě mladí lidé jsou přístupní novým věcem. Vyplácí se třeba i mně, člověku několik let před penzí. Natož mladému člověku.

0/0
1.9.2009 13:56

Radek1979

Re: Pro koho programy jsou?

víš co jsem zjistil? Nejlepší prográmky jsou takové, které někdo vytvoří jako koníčka, jelikož ho to baví. Je to jednoduché, splňuje to účel, pokud je to tedy dobře udělané :) a je mi uplně u *** jestli je to jen pro Windows nebo ne. :-P

0/0
31.8.2009 8:57

a11

SuperMemo

Pokud se tu mluví o výuce, či spíše opakování, tak bych tu přidal jeden odkaz: http://www.supermemo.eu/supermemo_ux

je to plná verze SuperMemo, kde si každý může vytvořit svou vlastní učební látku.

0/0
30.8.2009 14:29

Host

Ach jo.

Zase reklamní blbost. Žádný program vás nic nenaučí, jen vám to může trochu usnadnit. Do té hlavy si to musíte nalít sami. A pečlivě zamíchat do pilin.

0/0
30.8.2009 12:32

Host

Re: Ach jo.

ale naučí. Procvičování látky je též učení. ;-)

0/0
30.8.2009 14:16

a11

Re: Ach jo.

Jenže je otázka, jak to do svých pilin mícháš třeba právě ty. Existuje dost programů, které dokáží kopírovat křivku zapomínání, takže to, cos do sebe jednou nacpal, by tam po určité době již mělo zůstat.

Navíc tvé tvrzení se jistým způsobem vztahuje i k systému výuky jazyků pomocí kartiček, což je již několik století osvědčená metoda. A počítačové programy vlastně nedělají nic jiného, než že ji zdigitalizovaly.

Takže podtrženo a sečteno - zbývá ti v těch tvých pilinách i nějaké místo pro mozek?!!

0/0
30.8.2009 14:34

Host

Valodas VAROVÁNÍ

Chci varovat všechny kdo si chtějí stáhnout tenhle prográmek. použil jsem odkaz na slunečnici a v okamžiku kdy sem začal stahovat mi naběhnul antivir a musel jsem přerušit spojení nevím přesně jsem nezaregistroval co je to za šmejda ale je nakaženej virem takže pozor!!!!!!

0/0
30.8.2009 10:39

Host

Re: Valodas VAROVÁNÍ

mně to tam taky hlásilo červa:-/

0/0
30.8.2009 11:31

Host

Re: Valodas VAROVÁNÍ

Je to nějaký trojský kůň, ale podle antiviru jde o velmi nízké nebezpečí.

0/0
30.8.2009 12:02

Host

Re: Valodas VAROVÁNÍ

Stahnete to primo na strankach valodasu.. je tam verze pro Win, Lin  i Mac :)R^

0/0
30.8.2009 15:07

Host

Re: Valodas VAROVÁNÍ

Jojo, na mě ječí Avira přímo na těch stránkách Valodasu..., bacha bacha.....!!

0/0
30.8.2009 16:58

Host

Re: Valodas VAROVÁNÍ

VIRSUS, TROJAN, WORM, SHIT

0/0
30.8.2009 23:13

Host

Program vs. učitel

Programy jsou fajn, ale výuku s hezkou lektorkou nahradit nemůžou..

0/0
30.8.2009 10:12

mydoooom

A co programy pro Mac?

0/0
30.8.2009 0:16

Host

Re: A co programy pro Mac?

;-D

0/0
30.8.2009 0:46







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.