Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Sharp představil úsporné LED LCD televizory a „ultraprťavý“ netbook

Osmdesáticentimetrový LCD televizor se spotřebou stejnou jako šedesátiwattová žárovka. Netbook s běžnou klávesnicí, který strčíte do kapsy u kalhot. Své novinky představil na veletrhu IFA 2009 Sharp.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

optický trackpoint (něco jako obrácená myš)??

optický trackpoint (něco jako obrácená myš)?????

Obracena mys je trackball. Trackpoint je "cudlik".

0/0
9.10.2009 19:52

Host

Nižší spotřeba????

Nedávno jsem měřil příkon naší stařičké Tesla Color 61cm a čekalo mě překvapení : 86W....

0/0
6.9.2009 21:06

Host

Re: Nižší spotřeba????

No tak, hned prvni veta "Osmdesáticentimetrový LCD televizor se spotřebou stejnou jako šedesátiwattová žárovka." Ted prodavane LCD TV s uhloprickou 80cm maji prikon 100-140W.

0/0
6.9.2009 23:48

vvasek

JAKÝ NETBOOK?

SHARP asi oprášil dvacet let starý výkresy, změnil název a bylo hotovo.   Ale něco takovýho už tady bylo (na název si bohužel nevzpomínám).  Mimo toho, kdo chtěl, mohl si už v roce 93 koupit Oliveti Butterfly nebo Psion (výkon bych nesrovnával, nějaký pokrok přeci jen nastal). 

0/0
4.9.2009 22:30

Host

Re: JAKÝ NETBOOK?

Atari Portfolio - první Palmtop, uvedeno na trh 1989

0/0
7.9.2009 22:36

Host

Sharp Willcom D4

Stale mi prijde o dost zajimavejsi nez ten netbook hracka Willcom D4, ktery bezi na Vistach a je to vlastne jen trochu vetsi mobil :)

http://www.sharp.co.jp/d4/

0/0
4.9.2009 21:46

Host

... U televizoru se spotreba vetsinou neuvadi

Netvrdil bych, že se spotřeba u TV neuvádí. Většinou bývá na stránkách výrobce a když zrovna ne na těch českých, tak se stačí podívat na polské a tam z 90% jsou. Jinak výraz spotřeby "mnoha set watů" mi přijde také přehnaný. Jako příklad letošní plazma od panasonicu TS-P50S10E (úhlopříčka 127cm) s průměrnou spotřebou 195W mi nepřijde moc.

0/0
4.9.2009 12:38

Host

Re: ... U televizoru se spotreba vetsinou neuvadi

ouu, sry.. Překouk jsem se. Je to 240W.

0/0
4.9.2009 13:13

Host

Re: ... U televizoru se spotreba vetsinou neuvadi

240W v obýváku a můžeš vypnout topení.

0/0
4.9.2009 13:25

Host

Re: ... U televizoru se spotreba vetsinou neuvadi

Tak zima je za dveřma... :-)

0/0
4.9.2009 13:28

Host

Re: ... U televizoru se spotreba vetsinou neuvadi

Letosni mozna ano. Ale par let stara (preci jen plazma se nekupuje kazdy rok) Fujitsu ma spotrebu 390 W coz me neprijde zas tak malo.

0/0
4.9.2009 22:33

Host

A kde je technologie SED?

V r. 2007 se psalo o převratné technologii SED (od firem Canon a Panasonic?) ale zabrzdily to soudy o licenci. Ví někdo jestli se SED díle vyvíjí?

0/0
4.9.2009 12:25

Host

Re: A kde je technologie SED?

...SED dále vyvíjí...

0/0
4.9.2009 12:26

Host

Re: A kde je technologie SED?

...a co OLED :-))

0/0
4.9.2009 19:39

Host

Re: A kde je technologie SED?

Nejdřív se přeci musí zaplatit zastaralá technologie LCD a to ještě v nejhorší variantě TNshit a aby s námi vydržěla ještě o kousek déle, tak ji začneme podsvěcovat Ledkou. Pak možna v roce 2012, 23, 14 začneme uvádět na trh novou technologii (OLED?) 17" za 40K. ...Aneb pokrok nezastavíš.

0/0
4.9.2009 20:28

Host

U televizoru se spotreba vetsinou neuvadi

Proc asi? Velkoplosne TV maji spotrebu mnoho set watu. U tiskaren se neuvadi naklady na toner, najdete je nejvejs nekde uplne jinde. Proc asi? Tiskarny se prodavaji pod cenou a naklady za toner radove prevysuji cenu tiskarny. Setri se na sviceni. Na sviceni se spotrebuje cca 2 az 3  procenta el.energie v noci, kdy je prebytek nevyuzite energie. Vyrobci chteji prodavat drahe zarivky s jedovatou rtuti, zeleni maji zase uzasnou akci. Povolena je  propagace supersilnych aut, symbolu rozezranosti, protoze na ne ma jenom par lidi.

0/0
4.9.2009 12:20

Host

Re: U televizoru se spotreba vetsinou neuvadi

"naklady za toner radove prevysuji cenu tiskarny."

ŘÁDOVĚ? Koupím tiskárnu za 1500 Kč (levnou inkoustovou). Podle tebe stojí náplň 10000 Kč?

0/0
4.9.2009 13:27

Host

Re: U televizoru se spotreba vetsinou neuvadi

ano, za životnost tiskárny převyšují cenu tiskárny i o více řádů, než jeden.

0/0
4.9.2009 15:21

Host

Re: U televizoru se spotreba vetsinou neuvadi

To by se pak dalo říct, že auta se taky prodávají "pod cenou".... Za životnost auta převyšují náklady na benzín cenu auta...

0/0
4.9.2009 15:26

Pan Navratil

Re: U televizoru se spotreba vetsinou neuvadi

Jo, jenže benzín do auta nekupuješ jenom od škody nebo volva, žejo.

0/0
4.9.2009 15:32

Host

Re: U televizoru se spotreba vetsinou neuvadi

Tak toner si taky koupíš jen jednou a pak si ho můžeš nechat zrenovovat u jakékoliv firmy, která se tím zabývá...

0/0
4.9.2009 16:10

Host

Re: U televizoru se spotreba vetsinou neuvadi

Cena za spotrebovany benzin behem obvykleho zivota auta - pocitam-li na prvniho majitele 150 000 km , je vyssi jen u levnejsich modelu cca do 350 - 400 tisic Kc. Kdyz auto prodate driv...a to vetsinou spis ano, tak se da rici obecne, ze cena auta prevysuje cenu jim spotrebovaneho benzinu :-)

0/0
4.9.2009 19:46

Host

To chci!

Ten pidinetbook vypadá fakt nadějně.. R^

0/0
4.9.2009 11:11

Host

Re: To chci!

Jj .. jenom ten displej mohl byt trochu vic po kraje. Ale pekne.

0/0
4.9.2009 16:43

andross

aaaaa

LEDove.....to zni hrozne

0/0
4.9.2009 11:04

Host

Re: aaaaa

nj melo by to byt LEDkove jenze to by autori nesmeli byt novinari. Nevedi, ze se odjakziva pouziva vyraz LEDka. :-)

0/0
4.9.2009 11:28

Host

Re: aaaaa

Mělo tam být LED LCD televizory... A ty asi nevíš, co to ta LEDka je...

0/0
4.9.2009 11:53

martasex

Re: aaaaa

to sice jo, ale přád lepší než v česku zažité LED dioda ;-D.

Tady naštěstí autor zapřemýšlel a zjistil že to D je dioda.

A když můžou v televizi veřejně a bez omluv prznit příjmení cizozemců, tak tenhle patvar je ještě v pohodě ;-D

0/0
4.9.2009 12:09

dezzo

Re: aaaaa

"LED dioda" je naprosto v poradku ty chytraku :-/

0/0
4.9.2009 12:16

Host

Re: aaaaa

V typym přepisu to je potom světlo emitující dioda dioda. Ale "LED dioda" se běžně používá. "Osobní PC" a "PC počítač" už asi ne :-)

0/0
4.9.2009 12:22

Host

Re: aaaaa

*tupym přepisu*

0/0
4.9.2009 12:23

martasex

Re: aaaaa

nevím jak běžně. Pokud mají být tím měřítkem české informační servery tak ano. Ale při počtu vyslovených hrubek v textu těchto serverů, bych byl opatrný. Pokud omlouváte to, že redaktor nepřemýšlí o čem píše, tak asi není úplně v pořádku, že už sme si na to zvykli. Pokud už slovo dioda "musí" redaktor použít asi lépe vypadá světelná či svítící dioda, než patvar  "LED dioda". Myslím že na technetu by čtenář měl znát význam zkratky LED a duplikovat diodu, je poté prohřeškem. Pokud to nebude na technickém serveru, tak snad není problém pod článkem uvést význam zkratek.

Prostě "LED dioda" je prasárna ;-)

0/0
4.9.2009 12:42

iuos

hmm

podle mne z technetu děláš něco, co není

0/0
4.9.2009 12:54

martasex

Re: hmm

:-D sem tam je to opravdu kvalitka na oba směry, ale průměru dobrý

0/0
4.9.2009 13:14

Host

Re: aaaaa

Jste vsichni strasne chytri, odjakziva se rika LED dioda nebo LEDka a LCD displej,

ackoliv se jedno o duplicitu. jak to budete rikat spisovne, LE dioda? LC displej? tak to chci videt ten pohled nejakeho elektrotechnika 8-o;-D S tim cestina nema moc co delat.

0/0
4.9.2009 14:30

Host

Re: aaaaa

Presne tak to je. Cestina toto umoznuje. Pokud neexistuje adekvatni preklad a pouzije se obecne znama zkratka z anglictiny. Ke zkratce se doda deskriptivni jmeno, kdy se za zkratku doplni o co vlastne jde.

Naprosto bezne je tedy: LCD displej,LED dioda, FTP protokol (nebo protokol FTP), TCP/IP protokol,CMS systém apod.

Nejde tady o duplicity typu: "Byl hospitalizovan v nemocnici.", coz je pochopitelne z hlediska cestiny spatne.

0/0
4.9.2009 15:27

Host

Re: aaaaa

Normální člověk řekne 'ledka', 'elcédéčko' atd. Vy si to pro jistotu vypalte na 'kompaktní CD disk'...

0/0
4.9.2009 16:55

Host

Re: aaaaa

No zaplat Panbuh, ze vy nikam nic nepisete. To by byly vsechny diskuze pod vasimi clanky zruseny z duvodu opakovaneho urazeni autora, ktere uz by nebylo mozno mazat rucne.

- CD ma adekvatni cesky preklad "kompaktni disk" a proto se tam uzije toto spojeni. 

- vyrazy ledka a elcedecko bych tedy chtel v clanku videt. Myslim, ze autor by pro takovy server/casopis pracoval jen do doby, nez by si ten clanek precetl jeho nadrizeny

0/0
5.9.2009 6:58

honzajaka

Re: aaaaa

mám pocit že tohle je technet ne ústav pro jazyk český

0/0
4.9.2009 15:10

Host

Re: aaaaa

V pořádku? Pro technické neználky snad. Pro toho, kdo se v elektrotechnice alespon trochu orientuje, tak to je nesmysl. Stejně jako třeba LCD displej.

0/0
4.9.2009 13:33

Host

Re: aaaaa

Zalez pod stůl, košiláči.

0/0
4.9.2009 15:31

Host

Re: aaaaa

Nezačíná to už krapet hraničit se slovíčkařením??

0/0
4.9.2009 16:46

Host

Re: aaaaa

Vizte http://prirucka.ujc.cas.cz/?id=781 poslední odstavec

0/0
7.9.2009 16:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.