Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Microsoft učí prodavače pomlouvat Linux. Někdy právem

Prodejci obří americké sítě prodejen Best Buy dostali od Microsoftu tendenční příručku. "Vysvětluje" jim rozdíly mezi operačními systémy Windows a Linux. Samozřejmě z pohledu Microsoftu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

Windows vs Linux :-D

Niesom moc zástancom diskusie Windosw vs.Linux. Každý operačný systém má svoje výhody aj nevýhody.Ja mám na notebooku Windows XP a na stolnom pc Ubuntu 9.10.Dlho som používal len Windows ale po odskúšaní Linuxových verzií som bol veľmi pozitívne prekvapený.Konktrétne sa mi práve zapáčilo Ubuntu.Je to systém,ktorý je jednoduchý,veľmi rýchly,bezpečný a má veľmi dobrú podporu aplikácií ktroé nahradia tie vo Windowsoch.Je ale fakt,že nemá až takú hardwarovú podporu(z vlastnéj skúsenosti) ako Windows.Windows sú ale stále čo sa týka vývoja vpredu.Ubuntu má ale jednú veľmi pozitívnu vlasnosť ktorá mi na WIndowsoch vadí a to je že v podstate nemá systém založený na registoch ktorú sa do neho cpú cez programi a potom spomaľuje,je nestabilný atď. V Ubuntu som takýto problem nikdy nemal.Je to diskusia na dlhú dobu,každopádne každý nech si vyberie to čo mu vyhovuje.Mne vyhovujú obydva systémy,každý používam ale na rôzne účely.

0/0
26.11.2009 10:28

strom01

Re: Windows vs Linux :-D

Zhruba před dvěma týdny jsem si pokusně (na druhý disk) nainstaloval Linux. Vůbec jsem nepřemýšlel o migraci, neměl jsem o Linuxu ani páru a upřímně řečeno, nedával jsem tomu moc velkou šanci. Nechal jsem si od správce sítě poradit kterou distribuci a nahodil jsem OpenSUSE. Během instalace a následně při nastavení (síť, HW, grafické prostředí ...) jsem jenom koukal jak to všechno hladce běží. Moje obavy se rozhodně nepotvrdily. Nyní je situace taková, že xp používám tak z deseti procent (kvůli dvěma programům, které se mi ještě nepodařilo nahradit). Dual boot zatím ponechám, ale pouze dočasně, za nějakou dobu hodlám místo xp dát, nejspíš, Ubuntu.

0/0
26.11.2009 21:55

Host

No jo, no ...

Kdo se rád šťourá v počítači a stále něco nastavuje, pořídí si Linux. Kdo má počítač na to aby ho využíval k zábavě či práci, používá Widows ;-)

0/0
28.10.2009 18:13

Milenius

Re: No jo, no ...

Každý, kdo používá Linux ví, že je to právě naopak. V Linuxu se to nastaví jednou a funguje to pořád, ve Windows se pořád něco musí opravovat, nastavovat, měnit atd. A nejvíc mne štve, že si Windows pořád něco posílají na internet a nikdo neví co.

0/0
29.10.2009 10:05

Host

Re: No jo, no ...

Mám spíš pocit, že kdo chce prostě koupit počítač, vzít ho, otevřít ho a začít něco dělat tak má Macintosh... Notebook samozřejmě... Jejich desktopa stojí zaprd... Osobně Maca nemám ale dělal jsem na nich znám dost lidí co je mají a je t přesně ten typ lidí co prostě je nezajímá jak si nastavit vzhled, jak obejít toto, jak nastavit tohle, a jak cracknout tuhle hru... Prostě chtějí počítačco funguje a umí úplný základy a nepdělá se i z něčeho náročnějšího.

0/0
29.10.2009 11:31

Host

To same, ale naruby, ze ?

Pane Nyvlt, nevadi Vam, ze ve svem clanku pouzivate uplne stejne metody, ktere v textu odsuzujete? Jen jste prevratil strany ? Stejne, jako je "ne uplne presna" prirucka MS, tak je uplne stejne "ne uplne presny" Vas clanek. Ucelove je oboji uplne stejne.

0/0
27.10.2009 16:09

heyhou

tak mi z toho vychází to

co už dávno vím - widle sou pro pařany a vyznavače adrenalinovejch sportů, co se týče zabezpečení a rychlosti a pro lidi, jejichž nejoblíbenější tlačítka na klávesnici sou ctrl, alt a delete;-D;-Ddále pro lidi, kteří o linuxu nic neví, a tak se ho bojí používat, páč si myslí, že je tam furt příkazovej řádek, ale je to úplně stejný, ne-li jednodušší. každej os má něco do sebe, ale linux je prostě lepší, a to bezesporu, a proto microsoft opět jen pomlouvá a lže a krade........

0/0
26.10.2009 9:27

Host

Re: tak mi z toho vychází to

vždy sa strašne nasmejem pri výrokom počas prezentácií nadnárodného gangu ZasModráSmrť Ltd. v zastúpení Vila Bránu a Števa Loptomera - Linux je taký nedokonalý a zlý produkt, že musia investovať milióny, aby to vedeli aj ostatní ...

Len pár čísel na záver - v roku 2000 tvorili krabice Reštartu 2000 celkovo 53% predaja licencií a zbytok boli predinštalácie, Linux mal podiel okolo 0,4% trhu.

Dnes tvoria krabice 7% predaja, zbytok predinštalácie bez súhlasu konečného zákazníka, Linux má približne 8% podiel na trhu desktopov, ale podľa posledného prieskumu 96,8% v sieťach, zbytok tvorí BSD, klasický Unix a spol. A ešte trochu iných perličiek - v štátnej správe a školstve USA má Mac podiel okolo 87%, 8% má Reštart v rôznych verziách, siete šlapú na Linuxoch, alebo BSD. V silových organizáciach /kadejaké služby typu FBI a spol./ sa podľa prieskumu nepoužíva Win vôbec ... čo dodať ? ;-D

0/0
26.10.2009 20:25

Host

Re: tak mi z toho vychází to

Naprostou pravdou je, že nebýt UNIX systémů, nemáme nic. Protože na UNIX systémech běží strategické servery, nejen v Internetu. Mac OS X je výborný OS, pro běžné uživatele, kteří požadují stabilní jádro, bezpečnost a kvalitu.

0/0
28.10.2009 10:33

poiuz

Technická - aplikace neběží v OS, ale pod OS...

0/0
26.10.2009 6:57

Host

Rysy Micro$oftu

Micro$oft učí prodavače pomlouvat Linux, protože nic jiného, než pomlouvat, neumí.  Pomlouvání je pro Micro$oft typické. Windows je pouze náhražka operačního systému a slušná herní konzole. :-)

0/0
24.10.2009 16:42

Host

Tupý systém pro tupé uživatele

Kdo je tupý uživatel, volí Linux. To je jako volit ODSS. Úplně totéž. ;-D;-D;-D

[>-]Windows forever.

[>-]ČSSD forever.

0/0
22.10.2009 23:09

Host

Re: Tupý systém pro tupé uživatele

Aha, pán má v počítači modrou plochu s ptákem. Ničemu nerozumíš, tak sem pleteš politiku. Do té může kvalifikovaně kecat každý trouba, jako jsi ty.

0/0
25.10.2009 11:54

poiuz

Re: Tupý systém pro tupé uživatele

Si dělá perdel, ty woe. Slušnej ajťák obchází socanský burany širokým obloukem...

0/0
26.10.2009 6:53

Host

Win x Linux

autor příspěvku byl věcnýa sriovnal slušně, přesto ale se domnívám, že

to s tím linuxem zase tak růžové není, jak nám stále linuxoví

jehovisto-mohamedáni, vyznávající pouze jediného boha, cpou:-)

0/0
22.10.2009 16:31

Host

Windows se mi hnusí

Nedávno asi po dvou letech se mi jen tak ze srandy zachtělo nainstalovat windows...asi po dvou hodinách instalace se objevila známá obrazovka a já jsem dostal dávení a málem jsem se pozvracel.

Už nemůžu.

Můj Ubuntu Jaunty je příjemný,nainstaluji ho za 25 minut,tisíce programů ,žádné viry,žádné cpaní peněz Microsoftu .... to je blaho..všechno jede od začátku ,žádné shánění driveů ...

Proč se tak necháváte masírovat Microsoftovou propagandou.proč tak rádi vyhazujete prachy když se to nabízí ve stejné kvalitě zdarma.

Ojojojojoj vy blázni.

0/0
19.10.2009 18:21

Host

Re: Windows se mi hnusí

protože jsme jen běžní uživatelé a nežijeme neustálým sháněním čehokoliv pro PC a vrtáním se v PC. A Windovsy jsou skvěle rozšířené a tím jsme s kýmkoliv kompatibilní, Windovsy a Offisy jsou jednoduché na ovládání a to je vše co potřebujeme !!

0/0
21.10.2009 20:54

Host

Re: Windows se mi hnusí

je mi líto, ale Xp naisntaluejš za 35 minu, vistu za 25 minut a Seven za 17 minut, takže co je to za hovadinu??? na stejnej HW sem se snažil dostat i linux - Ubuntu hodina, MAndriva skoro 2 hodiny, někdo tu lže..... 8-o;-O

0/0
22.10.2009 16:26

Host

Re: Windows se mi hnusí

Přesně. R^R^R^Je to typický uživatel Linuxu. Tupá lama. ;-D

0/0
22.10.2009 23:11

Host

Re: Windows se mi hnusí

Ty!

XP za 35 minut plus záplaty, kancelářský balík, prohlížeč, antivir, wirewall, ICQ, winamp, vlc, nero, vše se musí postahovat z internetu a instalovat zvlášť.

Visty jsem instaloval jednou(OEM) a strávil jsem u toho dopoledne a absolvoval asi 10 restartů počítače. Plus věci vyjmenované výše.

Sedum jsem nezkoušel, ale jsem přesvědčen, že opět platí plus věci výše.

Ubuntu za 30 minut plus záplaty, audacious(winamp), vlc, vše dostupné z repozitáře, instaluje se naráz.

0/0
26.10.2009 9:38

Host

Re: Windows se mi hnusí

Je vidět, že tvoje LinuXX sekta je něco podobně tupého jako sekta plná voličů ODSS. Absolutně bez rozumu. Je mi tě upřímně líto.;-(;-D;-D;-D

Nevím jak ty, já jsem za systém nedal ani korunu, mám jej legálně zároveň s notebookem a fachčí už 4,5 roku bez jakéhokoliv problému.

Uživatelé Linuxu jsou v menšině, z čehož mají komplexy, a proto se tak vztekají. Jejich problém.;-D;-D

0/0
22.10.2009 23:13

Host

Re: Windows se mi hnusí

prečo by som sa zlostil ? na to, že som ušetril kopec peňazí ? skôr sa smejem a spomínam na časy, keď všetci ospevovali DOS, a prisahali, že Windows nikdy ...dnes ? všetci ospevujú Win a nadávajú na Linux - pokrok nezastavia. a myslím si, že Nemci nie sú tak tupí, aby do štátnej správy dávali niečo zlé ...a 800 samospráv na Linuxoch hovorí za seba ...

a čo sa týka Vila Bránu a Števa Loptomerača, stačí pozrieť na ich servery - ani jeden Win, všetky na Linuxoch - mimochodom, prečo sa nepochvália, ako im padla Vista - vybrakovali do nej linuxové jadro a pohnojili ho ...

pri počítači ma zaujíma iba jedno - žiadne vírusy, žiadne modré obrazovky, a žiadny platený soft, ktorý môžem mať kvalitný a zdarma - Win neplní, Lin plní

a za dvesto euráčov si radšej kúpim ďalší počítač

0/0
26.10.2009 18:43

Host

Re: Windows se mi hnusí

Pokud jsi zakoupil notebook s woknama, tak je nemas zadarmo, ale platis je v cene notebooku :-)

0/0
27.10.2009 21:17

Host

blábol

Proč v článku uvádíte blábol typu, že WINE je emulátor.

WIne Not Emulator.

0/0
17.10.2009 11:06

Host

Re: blábol

nooo vlastně když se to tak veme, tak je:-) jen vy linuxáci si nechcete připustit co to "zařízení" vlastně má dělat, a co vlastně moc mu nejde:P

0/0
22.10.2009 16:20

Host

Databáze

Co třeba náhrada za Lotus Notes? Ta v linuxu zcela chyběla a stále není podpora úplná...

0/0
17.10.2009 7:03

Host

Re: Databáze

skús ximian s podpornými knižnicami

0/0
26.10.2009 18:46

Host

vyborny PRAVDIVY clanek

Chtel bych jenom podekovat autorovi clanku. Linux nemaluje naruzovo, ale zaroven je dostatecne znaly, aby vyvratil vylozene nesmysly a polopravdy.

dekuji a jen tak dal

0/0
13.10.2009 15:20

Host

Vtipny je ze GUI w7 je obslehly z KDE4 (linuxove GUI)

A ted jeden vtipek

http://www.zdnet.com.au/insight/software/soa/Is-it-Windows-7-or-KDE-4-/0,139023769,339294810,00.htm

0/0
12.10.2009 21:15

Host

Re: Vtipny je ze GUI w7 je obslehly z KDE4 (linuxove GUI)

GUI je naopak obšlehlé z Woken pane:));-D Ale zastánci super fíbr fofr příkazového řádku jsou jistě tímto argumentem neohromeni, neb jim stačí jejich BASH nebo jiný SH...T :))

0/0
19.10.2009 16:57

Host

Re: Vtipny je ze GUI w7 je obslehly z KDE4 (linuxove GUI)

lol prvni GUI měl mac os tedy unix like system .....

0/0
19.10.2009 22:23

next_ghost

Re: Vtipny je ze GUI w7 je obslehly z KDE4 (linuxove GUI)

První UNIX-like Mac OS je až Mac OS X. Mac OS 9 a starší byla samostatná rodina operačních systémů. Navíc GUI vymysleli ve firmě Xerox, konkrétně v Palo Alto Research Center.

0/0
19.10.2009 22:38

Host

Re: Vtipny je ze GUI w7 je obslehly z KDE4 (linuxove GUI)

Ano ano... Prvni windowsacke GUI byla kopie systemu Xerox... Mnozi muzou oponovat ze je to tak davno ze uz to neni pravda :o)

Ale myslim si ze toto vlkano bylo smerovano spise k Aero coz je (nevim jak programove) vzhledove dosti podobne Linuxovemu spravci okne Compiz-fusion Ktery uz tu byl v dobach Geforce 2. A prinesl vypocet graficky operaci pro system z CPU na GPU.

Jen nechapu toto ortodoxni jednani Windows je uzasny anikdy nic jinyho nechci respektive Linux je uzasny a nikdy nic jinyho nechci....

O windowsech toto dlouha leta prohlasoval jeden muj kamard a mam za to ze nekdy v lete vydal svou vlastni distribuci Linuxu :o)

0/0
22.10.2009 12:11

Host

Re: Vtipny je ze GUI w7 je obslehly z KDE4 (linuxove GUI)

Ja pouzivam co mi vyhovuje... V obou systemech se vyznam docela dobre takze dokazu rozhodnou ktery se na co hodi...

Preci nebudu cpat na produkcni hostingovy server Windows 2003 server

kdyz tam pobezi pouze phpckove weby ale zase se na druhou stranu nebudu

v nejake skole trapit s domenovym radicem pod sambou :o)

0/0
22.10.2009 12:11

Host

Re: Vtipny je ze GUI w7 je obslehly z KDE4 (linuxove GUI)

R^R^R^To je aspoň příspěvek k věci. Smekám. Přesně tak.R^

0/0
22.10.2009 23:19

Host

Re: Vtipny je ze GUI w7 je obslehly z KDE4 (linuxove GUI)

Panejo Tady to frci ... Uz jsem chtel reagovat a pripomenout hystorii informacnich technologii, ale koukam, ze uz to Palo Alto zmaknul nekdo jiny.

PS.

BASH popripade Powershell neni zadny shit...

Pokud je potreba udelat mnoho automatizovanych ukonu, neni diky nim potreba klikat ... priklad spusteni aplikace sparametry, ktery odpbouraji nutnost naklikat v ty parametry v GUI ...

...

0/0
26.10.2009 8:49

Host

Re: Vtipny je ze GUI w7 je obslehly z KDE4 (linuxove GUI)

o tose laskavě nehádejme - problém je v KDE - OD verze 4 po verzi 4.2 to mapuju, co vyšší verze, tím víc windowsácky to vypadá :-) nakoenc se podívejte v Mandrivě na Start menu:-) Dokonce v KDE 4.2 už není ani ten popisek menu, ale jen logo distra, zrovna tak, ajk  to MS udělal ve Vista/7:-)

takže??? 

autor příspěvku byl věcnýa sriovnal slušně, přesto ale se domnívám, že to s tím linuxem zase tak růžové není, jak nám stále linuxoví jehovisto-mohamedáni, vyznávající pouze jediného boha, cpou:-)

0/0
22.10.2009 16:30

Host

Podpora Windows - pristup

Uz jste nekdy nekdo volal ci psal na podporu Microsoftu?

Jiz z licenci, kdy v CR je nejvice OEM verzi, vyplyva pristup MS ... ptejte se OEM prodejce. Ale kde ma MS zaruku, ze odpoved od OEM prodejce je ta technicky spravna ? Vicemene si kazdy musi informace shanet sam... Je to z komercniho hlediska relevantni - chcete levnejsi Windows, tak se starejte, ale pak nevidim vyhodu oproti jeste levnejsimu Linuxu.

0/0
11.10.2009 19:13

Host

GNU/Linux? NE!

GNU/Linux je naprosto nepoužitelný systém. Sraží ho nekompatibilita mezi tisíci distribucí a nekompatibilita mezi různými verzemi jakékoli distribuce. Většina programů trpí špatným GUI a nedomyšlenou funkcionalitou. Chybí podpora výrobců HW při vytváření ovladačů - na vině je podle mě licenční politika, protože vývojáři jádra požadují naprostou otevřenost na kterou výrobci HW nechtějí přistoupit. Stane se ale, že výrobce HW dá specifikace k dispozici, komunita přesto dost často není schopna vytvořit plně funkční ovladače. Jsou místa, kam GNU/Linux bet debat patří, desktop tím místem však není. Pokud tedy nejsou vaše nároky na počítač pouhé brouzdání na netu.

0/0
9.10.2009 18:37

Host

Re: GNU/Linux? NE!

To mi vysvětli, proč je GNU/Linux nepoužitelnej. Používám ho přes 4 roky a zatím jsem na to nepřišel. I když musím přiznat, že počítač mám od té doby už třetí a před úpožízováním komponentů jsem zjišťoval, jestli jsou podporovaní v Linuxu. Asi jako na Forda nebudu kupovat součástky od Opela. Asi tak.

0/0
11.10.2009 19:44

Host

Re: GNU/Linux? NE!

Zajímavé je, že Widle běží na téměř všem HW... Proč onen slavný Linux, který se mimochodem neustále blíží Windows ;-D, toto taky nenabízí? Proč musím kontrolovat, jestli tiskárna tiskne pod Linuxem? Proč řeším kompatibilní monitor a vypaloačku? Jdi blejt ty svoje inteligentní kecy někam jinam ;-O

0/0
19.10.2009 17:00

next_ghost

Re: GNU/Linux? NE!

Oprava: Windows běží na hardware, pro který výrobci toho hardware napsali ovladače. Mám 3 počítače, z toho na jednom by neběželo nic novějšího než W98, na druhém nic novějšího ani staršího než WXP a ten poslední by horko těžko rozdýchával Vistu a W7 mu absolutně nehrozí. Na všech třech běží stejná plně aktualizovaná distribuce Linuxu a na všech třech běží RYCHLE. Zkus ty na 3 generace hardware nainstalovat stejnou verzi Windows a pak mi řekni, jak se ti s tím pracuje :D

Pokud řešíš kompatibilitu s Linuxem i u vypalovaček a monitorů, tak jsi neskutečná kecka nebo úplná lama, protože vypalovačky a monitory mají standardizované hardwarové rozhraní, o které se operační systém nemusí starat. To za něj dělají grafické karty a řadiče diskových jednotek na základní desce.

0/0
19.10.2009 22:48

Host

Re: GNU/Linux? NE!

Linux je POSIX OS ... tedy je na urovni zdrojoveho kodu kompatibilnimi ze vsemi UNIXlike OS .. tedy jak se vsemi linuxy, tak i solarisem, aixem, beos, qnx, hp-ux, BSD etc ... dokonce i MacOS-X .... s cim je kompatibilni wodnwos ... ani s produkty M$ ...

0/0
12.10.2009 16:53

Host

Re: GNU/Linux? NE!

Ano, souhlásím, že pro normálního uživatele je linux nepoužitelný, proč by ho taky používal. Na druhou stranu je linux vhodný pro jednu nebo více daných aplikací. Proč ? Protože dělá jenom to co má, z toho vyplývá, že lze dosáhnout mnohem vyššího výkonu. Je to vlastně ten již zmíněný server například.

0/0
16.10.2009 7:50

Host

Re: GNU/Linux? NE!

Ale lidi přeci po MS nechtěli, aby měli jednoúčelový stroj, oni po MS chtěli, aby to umělo všechno za pár babek. Což MS umí. To nikdo neoddiskutuje...R^ Jo a nejmenuju se Radek Hulán.

0/0
19.10.2009 17:01

Host

Re: GNU/Linux? NE!

no ja si myslim  asi toto Windows je komercni vec ktera vydelava penize a nemale Ms je Monopolnim dodavatelem systemu pro domaci PC .Prot se tak chova,jde jen o penize ne o to jestli uzivatelske prostredi je pro uzivatele typu klikni a pouzivej .Win 7 je v podstate nabobtnala verze PORPDAKOVYCH win VISTA  prostredi HROZNE  nektere polozky na ktere byl normalni uzovatel zvykly ZMIZELY .

Co se tyce Linux a jejich distribuci muj nazor je asi tento pokud nekdo nehraje HRY a tim nezaslehava Registr je pro nej vyhodnejsi Linux vzhledem k tomu ze ma Graficke prostredi shodne z Win .Por ebuk  je tota aplikace primo jako delana na surfovani pres internet a na upravu medii Linux uplne staci .Pro tuto funkci jsou WIN 7 zbatecne velke a z velkyma narokama na System a operacni pamet .Bez 4GB Ram dnes v podstate Win vista a 7 nejedou .

0/0
19.10.2009 18:04

Host

Re: GNU/Linux? NE!

omlouvám se az to slovo, ale to slovo zde přesně vystihuje úroveň autora. kr*e*té*n:-)

Mám dojem, že Win7 zje naopak o hodně věcí OŘEZANÁ vista a ví to každé malé dítě, které si stáhlo testovací verzi a porovnávalo to s Vistou, pokud to tento inteligent neví, asi strávil moc hodin nad onanováním nad skvělým linuxem... nebo spíš mraky hodin googlení, hledání po fórech, jak rozchodit vůbec grafiku a wifinu:-)

GUI Vista/Seven je totiž PRAKTICKY TOTOŽNÉ!!!! takže tam všecko najdete! co se týká toho, jak stále arumentují Xpčáci (Xp jsou další Linuxové distro denska de facto, proč? Každej si koupil notebook s legální vistou, enchal si nakecat, ajk je špatná a jak jedině Xp, tak je tam anrval přepálený nelegálně, a crackem, má dree widfle, a pak hurrá hledal měsíce ovladače po fórech, protže už na ně výrtobce nedodával podporu.. a pak ještě věšem tvrdil, ajk jsou Xp rychlá, stabilnía dokonalá, přitom jsou technologicky zastaralá a nic moc dneska, dkyž to srovnám s roční zkušeností na Seven)

0/0
22.10.2009 16:40

Host

Re: GNU/Linux? NE!

KDO umí číst, tak vše najde jak v Xp, tak ve vistě, tak v Seven, rpotože pořád jsou to windows, takže tento argument je taky jalový:(

taky jsou uživatelé, kteří i ve widlích umí registr čistit:-) a nebo na to maj TuneUp a podobě:-) takže to je kravina, navíc i když linux nemá zrovna registry, tak se azsírá zrovna tak.-)

Seven a velký nároky na RAM? kde azse tuhle rkravinu jste vzal? bože:( vžy´t už bylo prokázáno, že jim opravdu dobře stačí 1 GB RAm, tak jaký 4 giga azse? jděte se vycpat, 2 giga RAm je dneska standard! Xp taky měly minimální HW hkonfiguraci dokonce 64 MB, ale doporučených bylo 128, ale i ten, co by je isntalvoal na 256 MB RAm a pravděpodobně i 512 MVB, yb byl dneska označenej za šílence! i na bezproblémovej běh Xp je potřeba asaspoň 1 GIGA!!:-);-O8-o

0/0
22.10.2009 16:46

Host

Re: GNU/Linux? NE!

trochu ťa vyvediem z omylu - Windows je predovšetkým komerčný systém, a chcel by byť multifunkčný, naopak Linux je orientované skôr špecializovane - preto také množstvo distribúcií, každá má iné určenie, navyše je to otvorený systém, čo v praxi znamená, že máš dostupný zdrojový kód a môžeš ho meniť, a distribuovať ďalej ...

multifunkčnosť windowsu je niekedy len na škodu, pretože chce robiť všetko, a nerobí nič poriadne, to je realita

u linuxu je to inak - chceš sieťový server, zvolíš napr. Red Hat, chceš desktop, berieš Ubuntu - každá distribúcia má svoje zameranie

0/0
26.10.2009 19:11

Host

Zásadní rozdíl

Když vám komplikuje život Linux, je to daň za nulovou cenu. Když vám komplikují život Windows, je to velice často daň za zisky Microsoftu.

Např. verze DirectX by měla růst s rozvojem hardwaru. Microsoft ale oddělil verzi 9 a 10 podle svého operačního systému (XP / Vista), takže kupujete-li si dnes počítačovou hru, tak vám nestačí informace, že vaše grafická karta podporuje DirectX 9, ale musíte se pídit i po podrobnějších informacích (verze pixel shader).

Microsoft jako moderní jazyk prosazuje C#, což není žádné céčko, ale taková Java pouze pro Windows. Kvůli svým ziskům deformuje vývoj celé společnosti, to byste neměli přehlížet.

0/0
6.10.2009 9:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.