Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nová tramvaj pro Prahu vozí 20 tun kolejnic místo cestujících. Podívejte se

Na nejdelším tramvajovém stoupání v Česku probíhaly zatěžkávací zkoušky nové "elektriky" pro Prahu. V noci vozila 20 tun kolejí na Barrandovský kopec tam a zpět a tak sbírala data pro výrobu prvního prototypového vozu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

wiki5.5

20 tun cestujicich

sakra lidi nezerte tolik :-)

0/0
25.9.2009 1:30

Host

Re: 20 tun cestujicich

Přidat, ať se likviduje podloží, otřásají se domy a více plechu na krytech kol, ať to řinčí na výhybkách a křižovatkách (jako na Štrosáku). Nikdo to nechce, ale já to beru a pro změnu pojedu na Severní pól.

0/0
27.9.2009 13:57

Host

Klimatizace zase jen v kabine ridice?

Vitejte v 19. stoleti.

0/0
23.9.2009 17:00

michal II

Re: Klimatizace zase jen v kabine ridice?

A to jako proc? Zda se mi to logicke.

0/0
23.9.2009 17:19

Host

Re: Klimatizace zase jen v kabine ridice?

Protoze vsude na zapade jsou tramvaje i autobusy MHD uz minimalne 15 let klimatizovane. Zejmena u trakcnich vozidel je to z ekonomickeho hlediska zanedbatelne.

0/0
24.9.2009 15:51

Host

Re: Klimatizace zase jen v kabine ridice?

Ty se vrat do 19.století.Tram,která zastavuje na každém patníku nemůže mít klimožku pro cestujicí,byla by na houno!!Chápeš?

0/0
23.9.2009 18:33

Host

Re: Klimatizace zase jen v kabine ridice?

Na houno by nebyla, její účinnost by byla nižší než v zavřeném voze, ale rozhodně by v té tramvaji nebylo přes 40 stupňů jako těch starých v létě bývá. To rozhodnutí je o penězích, za současné ceny jízdného můžeme mít klimatizované vozy jen těžko.

0/0
23.9.2009 23:12

michal II

Re: Klimatizace zase jen v kabine ridice?

Je to samozrejme o penezich, ale o zbytecne vyhozenych penezich. Ta klima by musela foukat vzduch tak kolem +5C aby to k necemu bylo a to je uz vazne o nachlazeni. Navic v techto podminkach prakticky neuregulovatelne a spotreba zavratna.

0/0
23.9.2009 23:33

admiral666

Re: Klimatizace zase jen v kabine ridice?

No spotrebovat by to mohlo brzdny proud a chladit narazove.

0/0
24.9.2009 0:05

Host

Re: Klimatizace zase jen v kabine ridice?

Motor klimatizace narozdil od topne spiraly topeni by to asi dlouho nevydrzel.

0/0
24.9.2009 0:39

miropiro

Re: Klimatizace zase jen v kabine ridice?

Byl jsem v Záhřebu, místní nové Crotramy klimatizaci měly, bylo to poznat oproti jiným tramvajím, ale ten rozdíl nebyl velký, tak akorát.

0/0
24.9.2009 11:12

Host

Re: Klimatizace zase jen v kabine ridice?

Je mozne tam dat aktivni vetrani za pomoci ventilatoru - nvim zdali tam bude - to je ten dobre kompromis.

A jinak ridic ji tam ma mimo jine kvuli zakokoniku prace a i ten mluvi cosi o teplote na pracovisti.

0/0
24.9.2009 0:43

Host

Re: Klimatizace zase jen v kabine ridice?

Ne, ja to nechapu. Jel jsem posledni dobou tramvaji v Parizi a Bordeaux, busem v Lucemburku a Koline (n.R.$ a vsechny tyto prostredky byly bez problemu klimatizovane.

0/0
24.9.2009 15:52

Host

Re: Klimatizace zase jen v kabine ridice?

Nechce ji tam DP Praha  !!! - Skoda Plzen ji tam klidne umi dat - je treba se tedy ptat DP Praha - ktery je objednavatelem te tramvaje.

0/0
24.9.2009 0:41

Host

Re: Klimatizace zase jen v kabine ridice?

Není jen u řidiče,je i u lidí;-D

0/0
24.9.2009 17:52

wiki5.5

Re: Klimatizace zase jen v kabine ridice?

tak klimatizace se vam zachtelo, holoto

0/0
25.9.2009 1:28

Host

Re: Klimatizace zase jen v kabine ridice?

Tak se nepoť.

0/0
25.9.2009 11:11

Host

Obličej T15

Hlavně že nový typ nemá Klausovy zlé, sarkastické a pohrdavě dolů stažené ústní koutky.

0/0
23.9.2009 15:34

Host

Kdy už zruší tlačítka otevírání dveří?

Nechápu, koho mohlo před pár lety napadnout instalovat do vozů metra a tramvají tlačítka na otevírání dveří. Je sice fajn, že DP ušetří ročně řádově stovky tisíc na menším opotřebování dveří, ale už nikomu nedošlo, kolik desítek milionů na tuto "srandu" doplatí naše zdravotnictví, protože dotykové ovládání dveří je ideálním mediátorem všemožných bakteriálních i virových onemocnění :-/

0/0
22.9.2009 22:01

Host

Re: Kdy už zruší tlačítka otevírání dveří?

I to tlacitko na ovladni dveri je zcela bezne i jinde v svete a prispiva k vetsi bezpecnosti - tam kde se stisklo tlacitko, tak ridic vi ze v techto dverich bude pohyb pasazeru.

0/0
22.9.2009 22:24

Host

Re: Kdy už zruší tlačítka otevírání dveří?

Přesně tak...nehledě i na to, že třeba v zimních měsících se hlavně v noci neotevírají všechny dveře a tím se např. tramvaje nemusí neustále znova znova výtápět. Automatické otevírání dvěří jsem snad vypozoroval jenom v Praze, jinak kdekoliv jinde v Evropě i u nás jsou dveře na tlačítko...takže chápu Pražáky, že jsou teď trochu zmatení a musí mít na dveřích napsáno "tlačítko dveří":)

0/0
22.9.2009 22:31

Host

Re: Kdy už zruší tlačítka otevírání dveří?

V Plzni to zavedli asi pred rokem nebo dvema a osvedcilo se to ;)

0/0
22.9.2009 23:44

chytrak20

Re: Kdy už zruší tlačítka otevírání dveří?

a já ymslel, že řidič je řidičem vozidla MHD tak může předpokládat, že v ve dveřích jeho vozu bude pohyb pasažérů:-) protože narozdíl od těchto testů fakt cihly a traverzy nevozí???8-o;-O

0/0
23.9.2009 14:04

michal II

Re: Kdy už zruší tlačítka otevírání dveří?

Ne ve vsech dverich. Coz asi chytrak nepochopil.

0/0
23.9.2009 17:21

Host

Re: Kdy už zruší tlačítka otevírání dveří?

A to vsechny osttani prvky jako madla a podobne nejsou idealnim mediatorem? 

0/0
22.9.2009 22:35

d_meister

Re: Kdy už zruší tlačítka otevírání dveří?

madla je třeba taky zrušit. stejně tak otevírání střešního okna a sedadla, protože na každym z nich určitě v posledních několika měsících musel sedět nějakej humr

0/0
22.9.2009 23:45

volic_plukovnik

Re: Kdy už zruší tlačítka otevírání dveří?

A proč to nemáčkáš třeba klouby prstů?

0/0
23.9.2009 8:33

Host

Re: Kdy už zruší tlačítka otevírání dveří?

Navlékněte si na prst kondom.

0/0
23.9.2009 10:03

Host

Re: Kdy už zruší tlačítka otevírání dveří?

no hlavně že ty spocené trubky, kterých se všichni drží jsou dokonale desinfikované :-D Vaše starosti bych chtěl mít :-D

0/0
23.9.2009 11:59

Host

Re: Kdy už zruší tlačítka otevírání dveří?

To byla jen jedna mvelká malá domů pro firmu, co to vyrábí...docela rád bych viděl poměr nákladů a úspor ......

0/0
23.9.2009 15:15

Host

Re: Kdy už zruší tlačítka otevírání dveří?

Ty nakaldy jsou podle mne velice male - neni to nic sloziteho !!!

Proste stisk tlacitka jen aktivuje obvod, ktery otevre dvere zcela stejne jako bez toho tlacitka na povel stisku tlacitka u ridice.

Misto toho, aby ho ovladal ridic tlacitekm, tak to udela setujici a ridic spinacem jen blokuje moznost otevereni dveri po stisku tlacitka cestujicim.

0/0
24.9.2009 0:52

Host

Re: Kdy už zruší tlačítka otevírání dveří?

Ovsem jeden postreh, nekolikrat se mi stalo, ze na konecne a jeste dalsich par stanic metra se automaticky otevrely vsechny dvere i kdyz to bylo naprosto zbytecne a v centru (Muzeum, Mustek) se dvere musely otevirat stisknutim tlacitka. Pritom tam je nejvetsi pohyb cestujich.

0/0
23.9.2009 16:31

Host

Re: Kdy už zruší tlačítka otevírání dveří?

Tohle se mohlo stat v okamziku, kdy nastoupil nevidomy. Nevidomi maji v holi vysilac kterym si jednak mohou vyzadat iformaci, napr o tom jak jedou eskalatory (urcite sjte to slysel - levy eskalator jede nahoru atd.), a taky nahlasit svoji pritomnost na nastupoisti. Pak se ovladani tlacitkem v sourpave vypne a az na konecnou se otviraji vsechny dvere

0/0
24.9.2009 15:51

miropiro

Re: Kdy už zruší tlačítka otevírání dveří?

Zaprvé: poptávkovým systémem se do vozu nevežene tolik chladu v zimě.

Zadruhé: kde jsi byl na to, že se tím dveře opotřebovávají....

Zatřetí: takže my máme zrušit tlačítka? A nechtěl bys rovnou zrušit vlastně celou tramvaj? Madla, sedadla, okna...

Při cestě hromadnou dopravou to riziko prostě je a je na to jednoduché řešení: jít pěšky a nebo si po cestě MHD umýt ruce.

0/0
23.9.2009 21:05

Leinad

Re: Kdy už zruší tlačítka otevírání dveří?

Čím to mačkáš, jazykem? Při použití dlaně je pravděpodobnost nákazy daleko menší.

Mimochodem, jel jsi někdy v létě kolem poledne, nebo v zimní noci poloprázdnou tramvají, která na každé zastávce větrala? Pravděpodobnost nákazy z teplotních rozdílů bývá větší.

Mimochodem před více než 10 lety jela v Praze "první" tramvaj s tlačítkem dveří, nechápu lidi, kteří si ještě nezvykli. Ušetřit by se dalo i nevylepováním nesmyslů jako Pozor, tlačítko.

0/0
24.9.2009 13:05

Host

porsche

Také nechápu, že ve 21. století mohl někdo pustit tyto tramvajky "Porsche" na koleje.

Vždyť všude propagují - nejezdit autem, používat MHD - ale : kdo má v téhle hrůze jezdit?? Já s ní tedy jezdím celkem často a celkem se mi líbí retro nádech uvnitř vozu. Prostě takový pocit návratu ke starším tramvajím před T3 - asi je to barvou, nevím. Tím ale pozitiva končí.

Nejdou otevírat přední dveře - část ostrůvku nevyužitá, stejně tak místo v tramvaji vpředu vozu. A již zmiňované sedačky naproti sobě evokují staré vozy metra ruské výroby, bez možnosti se kdekoliv chytit bezpečnostních tyčí. O vyhnutí se jinému pasažérovi či když sedí někdo naproti mně a má jiný cestující projít...hrůůůza!!! Nechápu, je to tunel největší. Politici to koupili a sami tím nejeli..jojo. No a na konec látkové sedačky, co budou brzy smrdět...A trvanlivost? 15 roků?

;-(

0/0
22.9.2009 21:47

Host

Re: porsche

Latkove sedacky jsou i v jinych zemich zcela bezne !!!

0/0
22.9.2009 22:23

Host

Re: porsche

To ale neznamená, že jsou dobré...:-P

0/0
22.9.2009 22:34

Host

Re: porsche

Ale znameno to, ze se pouzivaji bezne a tedy neni to zadna vyjimka - proste zrejem proto, ze jsou proste mekci.

0/0
22.9.2009 23:13

Host

Re: porsche

Měkčí??? Seděl jste někdy na koženkových?

0/0
23.9.2009 10:49

Host

Re: porsche

Jo seděl a fakt už nikdy více !

0/0
23.9.2009 21:50

Tom Hagen

Re: porsche

Koženka vivat, plast vivat, dřevo vivat - omyvatelné a pohodové povrchy   R^

0/0
23.9.2009 16:07

Host

Re: porsche

Jistě, typ 14T je v mnoha směrech nepovedený (dveře, rozmístění a kapacita sedaček, hmotnost, typ dvojkolí...), ale reportáž je o typu 15T, který by měl většinu těchto neduhů odstranit...;-)

0/0
23.9.2009 13:42

Leinad

Re: porsche

Tak v metru se mi sezení proti sobě líbí(lo) kvůli kapacitě(místa ke stání "uprostřed"). U 14T to neplatí, ta má málo místa mezi sedačkama. Pokud někdo bude tvrdit, že se do 14T vejde stejné množství lidí, jako do 2*T3, tak ať to vyzkouší i s krosnama.

Přední dveře 14T oceňují ve špičce všichni a za minimálního provozu zejména nevidomí. Kéž by aspoň šlo, aby se zastavilo předníma dveřma u sloupku. (mno ale čumák by byl ve křižovatce, tak ne no)

0/0
24.9.2009 13:40

Host

Vyhozené peníze

Podle toho, jak dopravní prostředky po pár měsících provozu vypadají,  by si lidi zasloužili jezdit dobytčákem (omlouvám se dobytku). [>-]Rv

0/0
22.9.2009 21:32

Host

Obsazenost

Hmm... Obsazenost 8os. na m2 - tak to už je solidní grupáč ;-D

0/0
22.9.2009 21:31

Host

Koleje?

Nevím, nevím, ale přijde mi, že na těch fotkách jsou spíše kolejnice, než koleje. Ale třeba to máte v Praze jinak.

0/0
22.9.2009 21:21

Host

Re: Koleje?

Ne, dokonce i v Praze rozlisujeme koleje a kolejnice. Bohuzel to nerozlisuje nejakej privandrovalej pisalek. ;-)

Ale hlavne doufam, ze co nejdrive zmizej ty fakt hloupy tramvaje "Porsche", ktery nicej trate, jsou hlucny, spatne usporadany uvnitr a vymena vzduchu nefunguje.Rv

0/0
22.9.2009 23:08

Host

Vrcholem zkousek

Budou deformacni testy s cestujicimi dole pod Barandovskym kopcem, lol :-)

0/0
22.9.2009 20:22

Host

dotaz

Co to má za motory? Pokud je to ta co Škoda měla na MSV tak to vypadá na synchronní stroj, odhaduji, že s permanentními magnety na rotoru. Pro jedno kolo jeden motor.

Zkuste něco zjistit i o řízení těchto motoru a trochu to rozepsat. Případně zjistit výrobce na stránkách Škoda o tom moc není.

A google odkazuje na Univerzita Pardubice / Dopravní fakulta Jana Pernera, Západočeská univerzita v Plzni / Fakulta elektrotechnická, VUES Brno s.r.o., ŠKODA ELECTRIC a.s.

0/0
22.9.2009 18:36







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.