- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
-Z tohoto testu vcelku jasně vyplývá,že rozdíly u digitálních zrcadlovek v této,(nejrozšířenější),třídě,nejsou nijak zásadní.Liší se pouze různými nadstandardními funkcemi,které jsou pro vlastní tvůrčí fotografií nepodstatné.Již samotné desetimegové rozlišení,které lze považovat jako základ současných digitálních zrcadlovek umožňuje zhotovení fotografií formátu 30X40,které se používají při různých výstavách a soutěžích.To je ale pouze jedna stránka věci,ta podstatnější je používání více či méně kvalitních objektivů.Obecně platí,že čím kvalitnější objektiv použijeme,tím ,mimo jiné,lze částečně kompenzovat i nižší rozlišení samotného fotoaparátu.Bohužel za tuto možnost zaplatíme cenu,která je několikrát vyšší nežli cena samotného těla.
Textu hromada, výsledek žádnej... Osobně se domnívám, že zajímavější by bylo porovnání výrobců z hlediska základních/setových objektivů. Technologická úroveň všech zrcadlovek(v rámci třídy) je +/- stejná, takže co objektiv nenakreslí, sebelepší CCD/CMOS nezachrání...
ponekud mi tam chybi jeden obrovskej rozdil mezi Canonem a Nikonem a to sice kvalita displaye. S Nikonem se da posoudit proostreni detailu v terenu, s Canonem ani omylem, leda tahat notas.
Pokud by mel nekdo delat objektivni test, pak by nesmel byt z casopisu, ktery je dotovan Olympusem. Olympus je nejlacinejsi, ale konstrukcne nejslabsi. K cemu mnozstvi funkci, kdyz je snimac zavaleny prachem (vibrace nepomuzou). Male snimace obrazu maji tu vlastnost, ze sousedni pixely se diky velke hustote navzajem ovlivnuji. Spojeni zrcadlovky a videa je stejne, jako v dobe "jezevciku" provozovat v jedne krabici vsechno, ale ani jedno dobre. To plati pro mobilni telefony. Kolik kvalitniho videa se da nahrat na kartu? Kdyz se nekdo rozhodne, ze si zakoupi DSLR, pak by mel vedet, ze se neobejde bez nekolika objektivu a resit to jednim zoomem 16-300mm je naivni. Kdyz si nekdo mysli, ze po zakoupeni DSLR ziska jen vyborne fotografie, tak je clanek urcen prave jemu. Aby se utopil v technickych detailech. Umeni udelat dobrou fotku je ale uplne jinde.
Dobre svetlo preje vsem (i Olympusu)
Jiri
Měl jsem foťák Panasonic FZ 30, 12x ultrazoom, kvalitní objektiv Leica, stabilizátor. Koupil jsem místo toho Nikon D80 a skoro lituju, že jsem si FZ30 nenechal ještě navíc. I kompakty můžou při dobrých světelných podmínkách dobře fotit a bez šumu. Když se světlo zhorší, tak už sice na zrcadlovky nestíhají. Běžné setové objektivy zrcadlovek mají ale světelnost slabší než ty ultrazoomy. Šum sice mají zrcadlovky podstatně menší, ale abych s tím dovedl udělat opravdu kvalitní fotky za špatného světla, potřebuju objektiv, který několikrát přesáhne cenu celého těla zrcadlovky. Pak už si většinou člověk rozmyslí, jestli mu to stojí za tu investici.
Zkrátka navzdory klamavé marketingové kampani jsou fotoaparáty této kategorie vhodné maximálně pro rodinné foto. Jsem si 100% jistý, že u 500D půjde o to samé.
Kolega mě upozorňoval, že zná několik lidí, kteří se velice rychle zbavovali svých třistapadesátek, právě kvůli rychlosti a praktické nepoužitelnosti AF při focení pohyblivých objektů. Prostě jsem byl chytřejší a dal jsem na marketingové rady...
Na závěr si dovolím malé doporučení: pokud to s fotografováním myslíte vážně a pokud přemýšlíte o Canonu, poohlédněte se raději po lehce starším modelu desítkové řady.
Rychle pohybující se objekty, pravda, vlastně nefotím, ale jinak jsem se svojí "třistapadesátkou" již léta spokojen.
Ale možná uznáte, že fotografování není o tom "čím" ale "co".
Dobré světlo!
U mně tato kategorie aparátů skončila zkušenostma s EOS400D. Každý nový testovaný aparát je DOKONALÝ a BEZCHYBNÝ, produkuje jen minimum šumu a je super ostrý obraz. Každý nástupce je jenom lepší svých předchůdců...
Osobní zkušenost mi říká, že jsou to jen marketingové nesmysly. Kdysi jsem nedal na radu jednoho kolegy a namísto jím doporučené a vyzkoušené EOS20D jsem koupil 400D, a to vlastně jen kvůli přepracovanému rychlejšímu AF, téměř "žádnému" šumu a otřepávači čipu pro obraz "bez smetí". Blbost, blbost a zase blbost. AF je přepracován tak dokonale, že ze série deseti snímků (pohyblivé) jsou ostré a tím použitelné až dva (i se sklem 70-200L IS, takže v rychlosti objektivu to nebude!), ISO 400 a už i mírná podexpozice dává nepoužitelné výsledky, a čip je po celodenním focení, i přes otřepávání po každé výměně ojektivu, jako prase.
Fotografové si většinou nějaký ten foťák koupí, ale jen chytří fotografové si koupí NIKON.
A potom lituji ze maji telo bez ostriciho motoru a musi si kupovat objektivy 3x drazsi nez u ostatnich znacek.... Nevim jestli se nepletu ale prvni Nikony s ostricim motorem jsou D80, D90 a to uz trosku mimo cenou...
Kdyz se do dopocita na penize telo + 3 lepsi skla (17-55 +55-200 + pevna 50)+ velky extreni blesk tak to vyhraje canon a oproti nikonu dost presvedcive... A ostatnich znackach bych ani neuvazoval z duvodu kvality fotek... Jedinne o Pentaxu a na ten se zase z bazarovych skel nesezene nic, protoze maji komplet novou radu...
nejak se mi nezda ta velikost cipu u olympuse
je skutecne o tolik mensi ???
neni nekde tabulka kde lze porovnat fotaky dle kvality a velikosti cipu
diky
Uz vidim amatera ako sa vlaci po svete so velkou , tazkou, zrkadlovkou. Ja ako amater by som bral radsej kvalitnejsi digital alebo hybrid.
Zrovna tyto zde popsané zrcadlovky nejsou ani velké, ani příliš těžké. Když si k nim amatér dokoupí univerzální objektiv 18-200, pokryje tím vše, co by vůbec kdy mohl chtít fotit, přičemž kvalita mu bude více než dostačovat.
Pár takových lidí už znám.
... ale vzhledem k tomu, že se žádný rozumně použitelný nedá koupit, tahám s sebou zrcadlovku, jen když se jó nevejde, tak starší Canon 720IS. Dnes je to jen nesmyslná honba za počtem Mpix, neodpovídají tomu ani objektivy, ani velikosti snímačů.12Mpix na snímači 1/2,5", šílenství. Šum se v tom odstraní programově i s detaily, citlivost lze použít jen nejmenší a na výsledku je to stejně vidět... Objektivy jakbysmet, 12Mpix to neodpovídá.
Hledal jsem docela dlouho, ale nic rozumného jsem v mezi kompakty nenašel. Máte snad někdo tip na něco s o něco větším čipem, trochu méně nesmyslnými Mpix, dobře zvlánutým šumem i kresbou, použitelností i za trochu horších světelných podmínek? Sem s tím. Možná přinese nějakou změnu kategorie 4/3 ala Olympus PEN, až se trochu rozšíří, ale když to zatím stojí víc než zrcadlovka...
Panasonic LX3, Canon G11, S90, Ricoh GRD3...?