Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Luxusní fotoaparát Leica M9 pořídíte za 123 tisíc

Každý fotoaparát od Leicy je svým způsobem umělecké dílo a nové modely M9 a X1 to jenom potvrzují. První je vybaven "full frame" snímačem, tedy snímacím čipem o velikosti kinofilmového políčka, druhý pak velkým APS-C čipem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

Re. Leica Kiev.

Host 7.10. v02:41. Mate pravdy. Dokonce i "Leica 72" z r.1955 byla 18x24-teleso Leica IIIb. Take "Nikon S3" z r. 1960 a nemecky "Robot Royal 18" byli 18x24 . / Ale normalni "Robot Royal" byl 24x36-vynikajici kamera s vestavenym perovym motorem na jedno natazeni 2 role 36 policek./ Jeste k memu prispevku ze 6.10 v00:41. Na telese Leica III rady je zalozen sovetsky "Zorkij".Jen nevim jak Rusove dostaly sve pazoury na "tooling" Leicy III kdyz ta se delala ve Wetzlaru? Ze by drazdanske " Kamerawerke" delali II ci III na kontrak pro Wetzlar? To je mi zahadou.

0/0
7.10.2009 9:17

Host

Host ve 22:17.

Vazeny pane. Ve vsem mate pravdu ale "Leica M- series" zacala v r.1953 Leicou M3 !!! V r.1936  az do r. cca.58 se delali Leica III-IIIa-IIIb-IIIc-IIId- pro Luftwaffe t.zv. Kaeltefest- a serie techto teles koncilo Leicou IIIg. To bylo ale uplne jine teleso nez-li  to co zname dnes,t.j. M serie. Viz nize muj prispevek pro Dr.Taby. PS. Leica neni fotoaparat,Leica je VIRA.

0/0
6.10.2009 0:41

Host

Leica Kiev-Dr. Taby.

To: Dr.Taby ve 22:45. Jak je videt neni pro Vas rozdil mezi demonstraci a menstruaci. Ten Kiev o kterem mluvite je predvalecny "Contax II Po Valce se jeste vyrabel "Contax III a "Contax IIIa.S  "Leica " M series-t.zn. M3-M2-M4-M4/2-M4/P-M6-M7 a MP ten Kiev ma spolecne pouze pismena "i"a "e" jinak nic. Jsem "leicar" od r. 74-vlastnim M4 a dve M6-v chromu- se Summicrony 35mm,50mm,90mm tak vim o cem mluvim.S Kievem jsem kdysi v republice pracova-s Heliosem 50 mm. Mohu Vam rici ze ta verticalne bezici zaluziova zaverka je strasna,ostreni jakz takz a ten hledacek v porovnani s "Leica M series" je asi rozdil jako nebe a peklo./ Ta Leica je to nebe samozrejme/. Vidim ze mate poneti o fotografii asi jako ma babicka blahe pameti mela poneti o plynovych turbinach. Tesilo mne.

0/0
6.10.2009 0:08

mlčanlivý boban

Re: Leica Kiev-Dr. Taby.

Rusáci sa pokúšali opráskať Leicu, ale neboli to Kievy, volalo sa to Zorkij

http://www.oldfoto.szm.com/zorki%201.htm

0/0
7.10.2009 21:10

Dr. Taby

Leica Kiev

Ještě někde mám poválečný kiev. Pro nezasvěcené dost věrná kopie leiky - snad i vyráběná na stejných strojích (a kdoví jestli ne i se stejnýma dělňasama). Po revoluci jsem s tím fotil na Eiffelovce a přešel ke mě nějakej Japonec (Číňani v tý době ještě seděli hezky doma) a zača se mnou dělat byznys. Já jsem ale odolal a čas od času mám touhu znovu s tím začít fotit. Byla to vypiplaná mašinka s vlstním expozimetrem, sáňkama na blesk, skvělým zaostřováním a samozřejmě to byl fulframe. Asi se k tomu pokusím sehnat objektivy.

Vím, že to neni nijak extra k tématu, ale prostě mě to nějak dojalo.

0/0
5.10.2009 22:45

admiral666

Re: Leica Kiev

Ono existovaly kinofilmove ne-fullframy? :-)

0/0
6.10.2009 10:47

Host

Re: Leica Kiev

Mám pocit že ano. Například 35mm filmové kamery dělají obrázek přibližně formátu DX. A dělaly se i menší přístroje- připomeňme československou Mikromu na 16 mm film.

0/0
6.10.2009 21:29

Host

Re: Leica Kiev

uvedl bych kuprikladu Olympus pen, ci Opemu od Meopty. Ale tech kinofilmovych pristroju co mely jiny rozmer okenka nez full-frame bylo daleko vice.

0/0
7.10.2009 2:41

Lanta2004

Leica je mezi kompaktama špička

Ovšem nějak nechápu na koho je tohle při té ceně cílené.Ten,kdo se vážně zabývá fotografií sáhne po nějakém kvalitním zrcadle např. od Canona a nebo od Nikona.Ten,kdo s sebou nechce tahat těžký skla se zase fotografii nevěnuje tak náruživě a stačí mu pro solidnější fotky nějaký lepší kompakt typu Canon G7/9/10/11.

Pokud se někdo chce předvést designem před kamarády,pak to Leicou asi nebude.Typický povrchni metrouše totiž tenhle design neohromí a pokud je někdo až tak vychloubačný a náročný na kvalitu kompaktu,pak by s leicou jen těžko hledal obecenstvo pro to aby se mohl "blýsknout" luxusem.Leicu ocení jen opravdoví fajnšmekři,kteří vědí o čem to je a těch je sakra málo.No možná bych se divil,ale osobně neznám nikoho,kdo by do Leicy za ty peníze z výše uvedených důvodů šel.

0/0
5.10.2009 21:42

Host

Re: Leica je mezi kompaktama špička

Nenápadnost. Fotil jsem na tržišti předražené zboží pro německý časopis o obchodu. Kdybych přišel s Canonem, nevyfotím nic, protože si mne každý všimne. S Leicou jsem byl přitroublý turista, který si nechal vnutit krabičku borůvek za 380 Kč a ještě si to vyfotil. A kresba objektivů nejde s Canonem srovnat. Srovnávat to s compaktem G7 je jako srovnávat oktávku s Morganem nebo Excaliburem. Sorry. A ten design je od roku 36, nezměněný, dokonalý. Fotit na Leicu je znakem toho, že to myslíš vážně a že si na to vaděláš. Co je na Leice jsem objevil až po 40.

0/0
5.10.2009 22:17

Host

Re: Leica je mezi kompaktama špička

Jo, to zrovna. Pár přihlouplých fotek pro nějaký časopis potřebuješ určitě fotit něčím extra... :-P

0/0
5.10.2009 22:41

Host

Re: Leica je mezi kompaktama špička

Nekecám, mám M6 a M8. Na normální focení mám Canony, Leica je pro radost ale hodí se i na tohle.

0/0
5.10.2009 22:44

Host

Re: Leica je mezi kompaktama špička

je to tak, trouba se spokoji s amaterskou zrcadlovkou za 20 litru a mysli si jakou to ma kvalitu. Profikovi daleko vic zalezi na kvalite optiky, kvalite chipu nez na tom jestli fotak ma autofokus.

0/0
5.10.2009 23:20

analytik05

Re: Leica je mezi kompaktama špička

To je sice hezké ale ten foťák má i tak reálnou cenu cca 80 tisíc.  Zbytek je snobárna a hra na exclusivitu. I to bych do určité míry chápal, kdyby ten foťák neměl za dva roky čtvrtinovou  cenu. Dřív byly peníze investovány do Leicy navíc vcelku dobrou investicí. Ale to je s příchodem digitální technologie naprosto pryč a to zejména u těchto drahých přístrojů, které jsou v podstatě už zastaralé  v momentě nástupu na trh stejně jako komerční běžné aparáty.............. Takže koupit si to může opravdu jen někdo kdo neřeší peníze....

0/0
5.10.2009 22:48

Host

Re: Leica je mezi kompaktama špička

Tak, tak, do kamene tesat tyto slova. Presne, mam canon Ds a jak to nekde vytahnu, kazdej ustrne, nehlede na to, ze v nekterych zemich jde o vsechno, protoze kazdej v tom vidi ty penize, a premejsli jak ti vrazit kudlu do zad. Kdezto ta uzasna leica co vypada jak "50 let starej kepl" naprosto nenapadna udela daleko lepsi fotky. Navic je lehoucka, malinka, proste bomba. To ale dnesni "cvakalkove" nepochopi. A cena? Inu vyjimecny fotoaparat, vyjimecna cena. Rozhodne bych nelitoval investice do tohoto fotoaparatu.

0/0
5.10.2009 23:00

Host

Re: Leica je mezi kompaktama špička

Zrcadlovka je nejhorsi mozna varianta. Kdyz jsem zacinal fotit pred 20 lety, poridil jsem si zrcadlovku. Rikal jsem si panecku, to je masina, velky objektiv- to musi byt kvalita. Kdyz jsem neco vyfotil, holubi odleteli, vsichni se otocili a bylo po vsem. Protoze to zrcadlo delalo takovy ramus!!!!!! A to jsem mel jedno z nejtissich! Po celodennim noseni zrcadlovky jsem mel rameno otlacene do krve, tak se ta vaha pronesla. Ale jednu vyhodu to melo: v pripade nebezpeci se to dalo pouzit jako zbran, verim, ze bych s tim zastavil i tank.

Nasetril jsem si na starsi LEICU, to ticho, cvakne zaverka, prevazne fotim na sirokac, netaham s sebou dalsi objektivy a nepotrebuji baterie, Kdekoli, jakkoliv, cokoliv.

Ten EPSON R-D1x stoji mene nez polovinu co LEICA, a musis manualne natahnout.

0/0
5.10.2009 23:35

Dolorez

Krásnej

Jako šperk, fotit s tím snad ani ne...jedině ze stativu a před snobama - aby pukli :-)

0/0
5.10.2009 20:54

Host

Re: Krásnej

Miroslav Zajíc, Leoš Nebor, Miroslav Hucek, Tomky Němec, Karel Cudlín - leicaři, kteří se proslavili na celém světě.Kdyby znali Tvé názory, asi by přešli na Minolty nebo Soňáky.

0/0
5.10.2009 22:21

agnofon2

Re: Krásnej

to jsou redaktoři technetu?8-o

0/0
5.10.2009 23:05

Host

Re: Krásnej

No jo, ale oni fotili na kinofilm. To ještě měla Leica svou auru oprávněně.

0/0
6.10.2009 19:17

baschwek2

nádherná věcička...

..ale nekoupil bych si ho ani kdybych na něj měl, nemá to automatické ostření tudíž je to věcička z minulého století, něco jako parní stroj s elektronickou řídící jednotkou

0/0
5.10.2009 19:40

Host

Re: nádherná věcička...

hehe, je to fotak pro lidi co oceni kvalitu a umi fotit, takovy skutecne automaticke ostreni nepotrebuje. ja bych si jej nekoupil, ne ze by byl spatny, proste priznam ze na me foceni mi staci obycejny kompakt za 5 tisic. Koneckoncu ta cena neni na profi pristroj vysoka, ja jeste nevidel ful-frame fotak pod 100 tisic.

0/0
5.10.2009 22:07

Host

Re: nádherná věcička...

tak to jsi těžce mimo, full frame od Canonu pořídíš bez problémů pod 50.000,- Nejdřív se pořádně rozhlédní a pak plkej.

0/0
5.10.2009 22:15

Host

Re: nádherná věcička...

Canon EOS 1D Mark III pouze tělo za 85 990 Kč

Canon EOS 1Ds Mark III tělo za 164 990 Kč

0/0
5.10.2009 23:28

Host

Re: nádherná věcička...

Canon EOS 1D MARK III není fulframe ale je tam násobek 1,3. Není to APS-C ale ani fulframe. Jinak Canon 5D je fulframe za cca za 40000,- a novy Canon 5D Mark II za cca 65000,-.

0/0
6.10.2009 0:16

Host

EPSON R-D1xG

LEICA je samozrejme spicka, evropska extra trida spolu s firmami jako ZEISS, LINHOF, ALPA of Switzerland, HORSEMAN, Rollei apod.

Japonci se zamerili na kvalitni masovou produkci, nicmene v optice jsou krucek pozadu.

Zajimava alternativa k digitalni LEICE je EPSON R-D1xG se senzorem velikosti kinofilmoveho okenka.

http://www.epson.jp/products/colorio/digitalcamera/rd1xg/mechanix.htm

0/0
5.10.2009 19:05

Dolorez

Re: EPSON R-D1xG

No díky - to sem si počet;-D

0/0
5.10.2009 21:00

Host

Konečně

foťák, který mi chybí ve sbírce.

0/0
5.10.2009 15:43

Host

Kravina

Foťák to je pěkný, ale nenachází se v něm nic, co by ospravedlňovalo cenu vyšší než 30 000 Kč.

0/0
5.10.2009 12:54

Host

Re: Kravina

i tech 30 si prehnal....

0/0
5.10.2009 20:55

Host

Re: Kravina

hmm, kolik stoji jiny full frame fotak? 30t je hodne malo,ze?

0/0
5.10.2009 22:11

přezdívky_došly

hehe

lidi pochopte, to neni foták pro takový luzny jako jste vy co tu píšete, co nevíte ani co je Leica zač ;-) pro vás prodává Samsung a Panasonic. Už v názvu článku je slovo "Luxusní", a to známená, že to vůbec nemáte číst, protože na to nemáte.

0/0
5.10.2009 12:51

admiral666

Re: hehe

a proc mam na panasonicu fz50 objektiv leica :)

0/0
5.10.2009 13:46

přezdívky_došly

Re: hehe

to jsou zbytky, co jim při výrobě upadlo na zem (ruční práce chápala). I do Nokie 73 dávaly optiku Leica ;-) Těžko to ale bude fotit tak, jako tenhle Leica foták...

0/0
5.10.2009 14:22

Host

Re: hehe

ne, top nejsou zbytky, to je normalni sklo jako v kazdym jinym fotaku, uplne ze stejny cinsky fabriky, akorat si treba nokie zakoupi licenci u leicy nazyvat to sklo pro konkretni model leica

0/0
5.10.2009 15:30

Host

Re: hehe

A teď tu o Budulínkovi :-)

0/0
5.10.2009 17:58

Host

Re: hehe

Kecy si nechej do hospody. Zrovna u Panasonicu jsou objektivy s logem Leica designované přímo u firmy Leica za použití stejně náročných kritérií jako na ostatní objektivy Leica. Však taky ve své třídě jsou na špičce, pravda kvalit profesionálních full-frame systémů to nedosahuje, ale to je jiná kategorie.

0/0
5.10.2009 17:57

Host

Re: hehe

dokonce ty nejlepší kompakty Pansonic jsou též prodávány pod značkou Leica, akorát stojí o 50% víc

0/0
5.10.2009 23:56

Host

Kvalita?

Předražený foťák z výměnnými objektivy. ..

V čem je to lepší za ty prachy? Chtělo by to porovnat s jinýmy ful frame foťáky - zrcadlovky a taky s PEN od olympusu. A co skla? Povedly se jim? Škoda že je to tak těžké...

0/0
5.10.2009 12:00

Host

Re: Kvalita?

Jejich skla patří mezi naprostou technologickou špičku, bohužel opět tomu odpovídá cena :-(

http://us.leica-camera.com/photography/m_system/lenses/

0/0
5.10.2009 12:26

arnie_rimmer

beru

na fotky z hospody a z narozenin tchyně to snad bude stačit

0/0
5.10.2009 11:57

admiral666

uz zase redaktor nevi, co je to kompakt

Kompakt je to druhe s pevnou 28, to prvni s menitelnymi skly nemuze byt kompakt, protoze je rozebiratelny a tedy ne kompaktni.;-O

0/0
5.10.2009 11:53

Host

Re: uz zase redaktor nevi, co je to kompakt

:-D definice jak noha... prý rozebíratelný, hihihi... :-D A co je na rozebíratelnosti nekompaktního?

jsou to samozřejmě kompakty oba, s výměnnou optikou jako bonusem

kdybyste raději vzal svou kompaktní krabičku od mýdla a šel "cvakat", než psal do diskusí moudra a dokazoval, jak to duní...

0/0
5.10.2009 14:21

admiral666

Re: uz zase redaktor nevi, co je to kompakt

Kompaktni = celistvy, nerozebiratelny (samozrejme bereme za ucelem bezneho pouzivani, nepocitame sroubovak atd.). Tedy kompaktni = celistvy celek tela a objektivu. Jiz je to nabiledni? A vite, ze vetsina zrcadlovkaru ted, kdyz uz to neni velka investice, taky jen cvaka a jeste k tomu popularni a blbe motivy?

0/0
5.10.2009 16:27

Host

Re: uz zase redaktor nevi, co je to kompakt

aha, tak to ja zila v domneni, ze svemu stroji rikam kompakt predevsim kvuli rozmerum, pripadne hmotnosti... tak nic, no, sorry, Lumixi, ted s polarizakem a redukci uz pro pana nebudes moc "kompaktni"...

btw. pouzil jste slovo "vetsina", na coz jsem silne hakliva - takze bud sem s tou studii, ktera tu vetsinu dokazuje, anebo se holt za tu vetsinu povazujte sam...

a na popularnich motivech nevidim nic spatneho, pomuzou aspon cloveku pochopit zaklady techniky a kompozice

blbe motivy samozrejme neexistuji, zato blbych fotografu jsou mraky, a obcas nevedi kdy sklapnout... tammmm tammmmmm... :-))

0/0
5.10.2009 21:28

peputa10

A co na tom strojí 123 000?

ten malinkej objektiv? nebo snad 18 MPix snímač?

0/0
5.10.2009 11:41

Host

Re: A co na tom strojí 123 000?

To nevím

0/0
5.10.2009 12:18

Host

Re: A co na tom strojí 123 000?....co te k tomu vede??

A co na Bugatti Veyron stoji 22 milionu?

To je to same...asi to ze nic lepsiho nemuzes mit.

Kdyz si nikdy nefotil...a fotky deti nebo oslavy doma s nejakym (Canonem coolpixem nepocitam) protoze to neni foceni.....

A taky kdyz si nikdy nefotil s Leicou a foceni se asi vubec nerozumis zdrz se komentaru.

0/0
5.10.2009 12:22

Host

Re: A co na tom strojí 123 000?....co te k tomu vede??

staci se podivat na parametry vejronu a pochopis co na tom stoji tech 22 klacku...

tady kdyz kouknu na parametry tohot predrazenyho fotaku tak nevim proc za nej ty prachy dat. jedine ze bych byl rozmazlenej fracek a chtel vyhodit prachy za exkluzivitu, protoze tohle za ty love opravdu nebude mit moc lidi....

0/0
5.10.2009 20:54

Host

Re: A co na tom strojí 123 000?....co te k tomu vede??

to se tezko vysvetluje nekomu komu staci fotka z mobilu. Stejne tak nekomu staci oktavka, jinej si vychutna vejrona :-)

0/0
5.10.2009 22:14







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.