Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vylezli jsme na nejvyšší betonový vysílač v ČR. Je odtud vidět i Hitler

Statisíce Čechů právě odtud přijímají televizní i rozhlasový signál. Buková hora je nejvyšší betonový vysílač v celé republice, odkud je krásný rozhled do okolí, na Ústí nad Labem i Děčín. Zahlédnete odsud i zbytky nápisu Hitler vysázeného do lesíku poblíž obce Zubrnice.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

Cywe

nápis Hitler. To tam Gazdík zejtra naběhne a všechny ty stromy za trest vohlodá jak bobr.

0/0
16.2.2010 19:35

Host

Zajímavý

a pěkný článekR^

0/0
16.2.2010 19:24

Host

Chudák autor

neumí ani opsat název firmy z panelu přístroje....

0/0
15.11.2009 13:54

Host

dvb-t

„Signál pokrývá střední a severní Čechy - od Prahy po Šluknov.“ „Ke státním hranicím “je signál utlumen (aby nerušil sousedy) a do vnitrozemí zesílen.

Tak nevím, kde udělali soudruzi z Českých Radiokomunikací chybu, ale ve Šluknovském výběžku místy nejde signál dvb-t  vůbec chytit. Já například chytám pouze Ještěd a ten navíc vysílá s polovičním výkonem jak Bukovka.:-/

0/0
14.11.2009 21:39

Host

Re: dvb-t

Za to nemůžou soudruzi z ČRa, ale členitost terénu. Signál z Bukovky skutečně pokrývá obrovské území, ale neznamená to, že je signál zachytitelný na každém místě. Pro podobné případy se budují lokální dokrývače a zesilovače.

0/0
14.11.2009 23:22

Host

Re: dvb-t

Vtip je v tom, že se pro Šluknovský výběžek s dokrývači nepočítá. To západní Čechy to je jiná, zatímco digitální vysílání tam bylo spuštěno o rok později než na Bukovce, hluchá místa tam hned dokrývali, zatímco ve Šluknovském výběžku ani ťuk.;-O

0/0
15.11.2009 13:30

Hans von Karlin

A jak je vysokej

celobetonovej Cukrák?8-o

0/0
14.11.2009 14:52

Host

vrtulník

Škoda, že v článku nepíšou o jaký se jednalo vrtulník ale vzhledem k tomu, že neuvedli typ  a je to idnes( musí psát o rusku jen ve zlém) předpokládám, že bude ruské provenience.

0/0
13.11.2009 19:42

Host

Re: vrtulník

Kamov K-32, ten samý, který osazoval vysílač na Žižkově. Musí se to udělat extrémně přesně, proto se na to hodí Kamovy, které jsou relativně stabilní i když se nepohybují.

0/0
13.11.2009 19:52

doc.999

Re: vrtulník

Spis je to tim, ze by to byla nedovolena reklama. Proc hned blabolit o ideologii? ;-D;-D;-D

0/0
14.11.2009 7:30

Host

Spotřeba el. energie: 318 kW/h

To je panečku ohromující údaj. Tedy hlavně ta fyzikální jednotka za tím číslem...

0/0
13.11.2009 10:20

doc.999

Re: Spotřeba el. energie: 318 kW/h

Takovou dorbnost bych clanku odpustil. Kdo tomu rozumi, snadno si udaj opravi sam, kdo tomu nerozumi, ani o chybe nevi. ;-D;-D;-D

0/0
14.11.2009 7:32

Blamik

technika odbavovacího sálu vysílače Cukrák.....

Před mnoha a mnoha lety jsem měl výtečnou příležitost navštívit areál vysílače Cukrák za Zbraslaví. Řekl bych že to je také technický skvost, nad vchodem visí dřevěné dvoumetrové kleště na výměnu pojistek. Jedny z původních. Uvnitř odbabovacího sálu byl jeden z původních analogových vysílacích systémů. Naprosto mně uchvátil "rackový" (skříňový) kondenzátor. Údajně jej chladila voda která spodem přitékala v kapalném stavu a v horních partiích opouštěla tento skvost v plyném. Nepamatuji si konkrétní výkony, už je to opravdu spoustu let zpátky, ale stál jsem před tím zařízením jako opařený. Krásný kus práce. Tehdy snad obsluhoval 3 veřejnoprávní kanál...

Mrzelo by mne kdyby takovéto skvosty končily v křemíkovém nebi. Jsou to překrásné kousky ....

0/0
13.11.2009 9:46

Host

Re: technika odbavovacího sálu vysílače Cukrák.....

Civilku jsem dělal na vysílači Černá hora. Tou dobou tam byl vysílač Tesla pro ČT1 (20kW), nějaký starší polský na ČT2 (20kW) a malý 5kW na NOVU. Ten Tesla byl chlazený vodou (zespodu se přiváděla, nahoře se vařila a pára se odváděla). To co popisujete není kondenzátor ale klystron. Chladit se to musí fest, odpadního tepla je cca 2/3 příkonu (tudíž pro výkon 20kW je tepla 40kW). Ten polák se chladil komplet vzduchem (taky dělal dost kravál). Vše samozřejmě 2x (záloha).

Jinak mě překvapuje ta přípojka plynu (že se tam s ní táhli). Na černé hoře se nejprve topilo akumulačkami, pak se využívalo odpadní teplo z vysílačů (výměník pára/voda). Jako záloha je elektrokotel. Hold dřív se nešetřilo (vyhazovat oknem 100kW..)

Pamatuji si, jak jsem tam sušil kapesníky a trička. Byla tam taková komora, do které ze stěny foukal vzduch z místnosti chlazení přes chladiče (ČT1) a odcházel podlahou ven. Stačilo mezi rukama podržet za tím chladičem napnutý kapesník cca 20s a byl komplet suchý.

0/0
13.11.2009 10:09

Host

Re: technika odbavovacího sálu vysílače Cukrák.....

Snad ještě ke zmíněným kabelům. Mají poměrně velký průřez.

Mezi vnitřním vodič na rozpěrkách a stěnu kabelu je vháněn suchý vzduch. Mimochodem foto měřící soupravy ve vozíku bych docela

uvítal. Asi výrobek s.p. TESLA závod Vimperk - dnes ROHDE & SCHWARZ.

0/0
13.11.2009 13:09

doc.999

Re: technika odbavovacího sálu vysílače Cukrák.....

R^:-)

0/0
14.11.2009 7:34

Host

NÁPIS

Vidí tam někdo pozůstatky slova HITLER? TO je trochu paranoia ne? Ještě že ten článek nepsali kolegové ze sekce "mobil" To by jsme se dočetli, že jsou to pozůstatky slova IPHONE.

0/0
13.11.2009 8:14

Piet Schrijvers

Re: NÁPIS

Je to (aspoň v okolí Zubrnic) hodně rozšířená fáma....ale jenom fáma. Jinak ten les je krásně vidět i při jízdě autem ze Zubrnic na Lovečkovice, hned od zubrnického hřbitova vpravo.:-)

0/0
13.11.2009 9:24

Host

Re: NÁPIS

Není to vůbec fáma. Hlavně na podzim je to vidět z Bukovky velmi výrazně. Z Humboldtovy vyhlídky je vidět zřetelné "TLER". Jinak údajně v okolí Sedla je někde hakenkreuz. Ten jsem ale neviděl.

0/0
13.11.2009 21:00

doc.999

Re: NÁPIS

Na mem monitoru je napis zcela zretelny, o zadnou paranoiu se nejedna. ;-D;-D;-D

0/0
14.11.2009 7:38

Host

Re: NÁPIS

tady mate fotku na ktere jsou lepsi barvy. http://www.bluecat.cz/peprnik/_bloudeni/2007/foto.htm?ft=140

0/0
17.11.2009 0:05

Host

Rhode a Shwarz

Rhode a Shwarz a na stroji Rohde&Schwarz ;-O

0/0
13.11.2009 2:40

Host

výlet

letos v létě jsme na Bukovku jeli z Děčína na kole...hezký výlet...samozřejmě téměř stále do kopce, ale nahoře pak krásný výhled z vyhlídky a lahvové pivo:) stojí to za to...zajímavá stavba

0/0
12.11.2009 23:32

Holubstrainz

Pěkný článeček

díky, takovéhle technické články si vždycky rád přečtu :-)...jen bych se chtěl zeptat....na těch fotkách jak je tam to zkroucení výtahové šachty...to mi nepřijde moc bezpečný, je to takhle zkroucený schválně nebo ne?? :-)

Nebijte mě, já to jen nikdy neviděl :-P

0/0
12.11.2009 23:06

Host

Re: Pěkný článeček

Asi jim to brzo cely spadne...

0/0
15.11.2009 10:40

Host

Nejvyšší betonová stavba?

Tak minimálně komín na elektrárně Chvaletice má 300 m a je tedy vyšší a je samozřejmě betonový. Takže nejvyšší vysílač možná, ale ne nejvyšší stavba!

0/0
12.11.2009 22:07

Host

Re: Nejvyšší betonová stavba?

Nejvyšší stožár pro TV vysílač to taky není. Kotvené stožáry příhradové konstrukce vysílačů Kojál a Krašov mají včetně nástavců výšku nad 300 metrů.

Výraz použitý v článku i nadpisu "nejvyšší betonový vysílač" je paskvil. Nejvyšší může být dům, věž, komín, stožár, ale určitě ne vysílač.

0/0
13.11.2009 1:05

Host

Re: Nejvyšší betonová stavba?

Komín se nepovažuje za stavbu sám o sobě... Je ten komín opravdu celý betonový?

0/0
17.11.2009 12:42

Host

Re: Nejvyšší betonová stavba?

Myslím si, že je celý betonový.

0/0
17.11.2009 19:15

Host

Re: Nejvyšší betonová stavba?

Komín ve Cvaleticích je opravdu celý betonový až nahoru (krom asi 15 cm vysokého litinového vjeíře na vrcholu) a má 305 metrů. Vyšších betonových komínů než bukovka je ale celá řada. Z těch nejvyšších Tušimice 300m Prunéřov 300m Dětmarovice 2 kousky po 269 m Počerady 222m.... to ani nepočítám to že bukovka nemůže bejt betonová až nahoru páč minimálně anténa pro vysílání DVBT která je až nahoře je kovová s laminátovým nebo jinačím plastovým krytem. Bejt betonová tak by měli na ústecku asi trochu problém se signálem. ;-D

0/0
16.2.2010 18:34

Host

Článek

Až na pár nepodstatných maličkostí to je docela zajímavé čtení. Hodláte pokračovat podobnými reportážemi i o jiných vysílačích? Třeba o těch nejvyších ocelových - Krašov, Kojál.

0/0
12.11.2009 20:39

Host

To je nadpis jako z Blesku, jen Hanychová tam chybí.

.

0/0
12.11.2009 17:11

Host

Re: To je nadpis jako z Blesku, jen Hanychová tam chybí.

No ale zase tam máš Hitlera. To snad není takovej rozdíl.

0/0
12.11.2009 17:42

Host

Obrysový maják?? Ani náhodou!

TECH.TAJEMSTVI: Tak to me teda pobavilo! Pry obrysovy majak... Toto neni obrysovy

majak a pochybuji, ze termin obrysovy majak existuje!! Maximalne

obrysove svetlo, ale to vec na fotografii take neni! To co je na fotografii je prekazkove navestidlo nizke svitivosti! Nechapu jak mohl vyhrat nekdo kdo napise ze je to majak!!!!!!A ti rozumni co odpovedeli ze je to prekazkove navestidlo pak

utreli, protoze ceny si rozebrali mamlasove co napisou ze je to

majak.... Fakt skvely ;-O

0/0
12.11.2009 16:53

ladaxxt

Re: Obrysový maják?? Ani náhodou!

ale asi se shodneme, ze je to zkratka blbe svitici cervena zarovka..

0/0
12.11.2009 17:37

Host

Re: Obrysový maják?? Ani náhodou!

zarovka to neni.

0/0
12.11.2009 17:43

Host

Re: Obrysový maják?? Ani náhodou!

Tak je to pomocník tasmánského policisty mimo službu a už s tím dejte pokoj! ;-D

0/0
12.11.2009 17:49

Host

Re: Obrysový maják?? Ani náhodou!

Je to járofka.

0/0
12.11.2009 21:13

Host

Re: Obrysový maják?? Ani náhodou!

Jo - naprosty souhlas.

Spravny nazev "prekazkove navestidlo male svitivosti" nebo "prekazkove navestidlo nizke intenzity" zjevne autori neuznavali :-(

0/0
12.11.2009 20:22

Host

Re: Obrysový maják?? Ani náhodou!

To je fajn, že jseš tak chytrej, to bych chtěl taky bejt. A ještě nám řekni, jakou má to světýlko funkci. Určtě nejseš pilot, jinak bys řekl, že to má v podstatě funkci majáku.

0/0
12.11.2009 21:12

Host

Re: Obrysový maják?? Ani náhodou!

Pilot opravdu nejsem, ale muj otec ano. Bydlim ve Kbelich kousek od letiste a tam se s navestidlama setkavam prakticky denne. A majak tam mame taky, muzes se prijet podivat. Alespon poznas, ze to co je na obrazku technetu majak NENI!! Je to prekazkove navestidlo.

0/0
13.11.2009 11:22

Host

Re: Obrysový maják?? Ani náhodou!

Jo a jeste dodatek. Otazka znela "Co je na obrazku" a ne "Jakou ma funkci vec na obrazku". To je jako bys mel nekde fotku auta a na otazku co je na obrazku odpovedel "To je preci kun, protoze to ma stejnou funkci jako kun". Takze asi tak...

0/0
13.11.2009 11:24

NT05

Re: Obrysový maják?? Ani náhodou!

Svítidlo má (jednoduše řečeno, abys to pochopil) funkci přesně opačnou, než maják. Ukazuje, kam NEMÁŚ létat, jinak BUM!

0/0
13.11.2009 18:05

Host

Re: Obrysový maják?? Ani náhodou!

majak na mori ti taky ukazuje kam nemas plout

0/0
14.11.2009 8:30

Oldis_rab

manazeri obsahu na idnes

uz vidi hitlera uplne vsude :-D

0/0
12.11.2009 16:49

ladaxxt

Re: manazeri obsahu na idnes

ztráta času, zabejvat se tím, čím se zabejváš.. Ani prachy z toho nikdy mít nebudeš..

0/0
17.11.2009 1:52

Host

Ne HITLER ale HEIL je tam vysazeno

Malá nepřesnost. Ten nápis v lesíku není Hitler. Ten lesík je natolik malý že by se tam celé slovo Hitler vysázet nedalo. Písmena co tam jsou vysázena jsou HEIL, jako pozdrav sudetských němců vůdci. Shodou okolností je lesík přímo pod leteckým koridorem Berlím -Řím tekže a z letadla je skutečně velmi dobře vidět.

0/0
12.11.2009 16:10

Host

Je to doložené ?

.

0/0
12.11.2009 17:13

Piet Schrijvers

Re: Je to doložené ?

Není...pamětníci byli odsunuti . Navíc tuhle fámu vyvracel před pár lety někdo přímo v regionální příloze MF Dnes. :-)

0/0
13.11.2009 9:29

Host

Re: Je to doložené ?

Ale no tak. To že něco vyvracejí na MF dnes neznamená, že je to pravda.

0/0
16.11.2009 7:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.