Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Před 30 lety skončily legendární motorové expresy Vindobona

Jeden z nejslavnějších mezistátních expresů Evropy Vindobona změnil před 30 lety tvář. Tehdy ukončily provoz charakteristické motorové jednotky, které jako jedny z mála jezdily i za železnou oponu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

motorové expresy ?

to je nejaky pojem nebo tak neco? jinak mi prijde, ze motorove jednotky jsou v kazdem vlaku... myslim... nevim :-)

0/0
16.10.2009 20:34

Host

Re: motorové expresy ?

Rozlišuj vlak tažený motorovým vozem a vlak tažený motorovou lokomotivou. Motorový vůz je takový vůz , který má vlastní pohon a současně umožňuje přepravovat cestující na rozdíl od lokomotivy.

0/0
16.10.2009 21:33

prying

Sci-fi

Vindobona mě vždycky fascinovala, když stála v Děčíně na  1.koleji a čekala na odbavení. S tou dlouhou přídí vypadala jako z jiné planety.8-o

0/0
16.10.2009 19:34

Host

Re: Sci-fi

Přesně tak, jako čtyřletý kluk si pamatuju, že jsme v Ústí vypravovali pratetu do Tábora (Vindobona tam jezdila tehdy přímo) a přední část mě totálně očarovala natolik, že jsem pak měsíc nekreslil nic jiného než Vindobonu s kulatýma okýnkama:-)

0/0
17.10.2009 16:35

czechmade

zpozdeni

hmm jeste odbourat ty nechutny zpozdeni ktere vlaky EC (nejen Vindobona) nabiraji a bylo by to fajn. Trasu Brno-Pardubice jezdim 4x do mesice a v 80ti% pripadu uz z Vidne prijede min. s 15+ti min. zpozdenim. I to me staci abych prijel domu o 1.5 hodiny dele nez podle planu ......  :-/

0/0
16.10.2009 18:25

Rudá_záře_nad_Kladnem

Před 30 lety se muselo zdát nemožné, aby v roce 2009

na Vindoboně jezdily z většiny vozy provozované ČD (tehdy ČSD).

0/0
16.10.2009 14:50

Host

Re: Před 30 lety se muselo zdát nemožné, aby v roce 2009

Proč ? Vždyť na začátku 70 let jedily na Vindoboně motorové vozy ČSD . které v rekonstruované podobě brázdí české koleje dodnes

0/0
16.10.2009 21:35

Host

pozoruhodné

Vzhledem k poměrně dost unikatnímu spojení respektive historii tohoto vlaku a to jak jeho vývoji samotného tak vývoje železničních vozidel  a souprav během jeho poměrně dlouhé existence HODNĚ UBOHÝ ČLÁNEK. Ono se prostě lépe píše o kombajnu do něhož redaktůrek na dvě hodiny vleze a kombajnér mu to nadiktuje než věnovat trochu práce historické záležitosti v technice. Kydž už nic jiného stačilo trochu více prolézt internet.......

0/0
16.10.2009 14:06

Host

Re: pozoruhodné

Ale tady nejseš na odborném železničářském serveru. Jsou v článku věcné chyby? Pokud ano, oprav je. A že by mohl být podrobnější? To by mohl být každý článek. Proto se i píšou knihy. Tohle je prostě jen obecný článek k výročí. Nic víc, nic míň. Železniční onanisté nechť se jdou uspokojovat jinam. Rv

0/0
16.10.2009 17:28

Host

Re: pozoruhodné

kdyby jste tam nenapsal tu dost nešťastnou, zbytečně urážející větu, tak bych s vámi souihlasil. Takhle jste mě akorát pěkně nasjal.

0/0
17.10.2009 20:44

miropiro

Trasa 1500 kilometrů

Možná by stálo za to zmínit to, že ona delší trasa bude z: Hamburg - Berlin - Praha - Brno - Wien - Villach. Je to i na tiskové zprávě ČD.

A když už jsou ve článku fotky, škoda, že chybí popisky, kde to je foceno.

0/0
16.10.2009 14:06

Host

Re: Trasa 1500 kilometrů

podle mého laického oka jsou některé fotky z Děčína

0/0
16.10.2009 14:17

Host

Re: Trasa 1500 kilometrů

Kde je to foceno (dle pořadí ve fotogalerii): Děčín, Brno, Praha-Bubeneč, Děčín, Děčín, úsek Mnichovice - Strančice.

0/0
16.10.2009 20:03

Mirco1

Nicku "Pokrokovesmyslejici" na ty jeho provokace ....

... neskákejte. Stačí zabrousit do diskusí pod jinými články a zjistíte, že je to socialista jak poleno, a tady jen trapně provokuje nesmyslnými rádobypravicovými výkřiky.

0/0
16.10.2009 12:49

unbreakable debater

Re: Nicku "Pokrokovesmyslejici" na ty jeho provokace ....

Že se vzrušujete, vždyť je to troll, tak ho nekrmte. Rv

0/0
16.10.2009 15:43

Host

Motor

A dieslový motor to mnělo maďarský Gans Mavag-Gerchanzik. O provoz se dělily dráhy naše, německé a rakouské. Během našeho provozu bylo domovským depem  Lokodepo Praha Libeň. Nějakou dobu jsem pracoval na jejich opravách. Jak těchto, tak později na M296.

0/0
16.10.2009 11:24

Z-S

Re: Motor

No jo, ale to nebyly tyhle, nybrz madarske M495 a M498 ktere tam nasazovaly nase drahy, ne?

viz http://www.zelpage.cz/clanky/vindobona

0/0
16.10.2009 11:36

Host

Re: Motor

Ano, ano, máš pravdu. Vyjádřil jsem se neobratně.

0/0
16.10.2009 13:22

Chochotte

Vláček pěknej

Takže skončily ty motorové a pak jezdily už jenom ty šlapací, nebo jak to teda bylo?

0/0
16.10.2009 10:39

Host

Blauer Blitz

Ten express Blauer Blitz je opravdu krásný, za takový design by se nemuseli stydět ani dnešní designéři, je to krásný kousek a je škoda, že už na našich tratích nejezdí. R^

0/0
16.10.2009 10:20

Host

Skoda

Cekal jsem neco na tema srovnani jednotek na tomhle expresu. Pro spoustu "chytraku" by bylo asi prekvapenim, ze puvodni jednotky M296, ktere se posouvaji dnes po lokalnich tratich, byly puvodne urcene k vozbe tohoto expresu. A nekolik let jim ta vozba opravdu nalezela.

0/0
16.10.2009 9:59

Host

Re: Skoda

Přesně tak.

0/0
16.10.2009 10:22

Host

Re: Skoda

Ano, dnes z nich jsou motorové vozy řady 854. Jeden z nich prý dnes ráno projel stromem při sněhové kalamitě:-(

0/0
16.10.2009 10:54

unbreakable debater

Re: Skoda

Já jsem si říkal, že jsou ty Hydry na úroveň ČD nějak moc pohodlné. ;-D

0/0
16.10.2009 14:55

Z-S

Re: Skoda

to nevim jestli je to zrovna tim,  z puvodniho interieru po rekonstrukci moc nezbylo...

0/0
16.10.2009 16:46

unbreakable debater

Re: Skoda

Pořád ještě jezdí Hydry, kde jsou nové tak akorát potahy. A i ty jsou fajn. R^

0/0
16.10.2009 18:12

Host

Re: Skoda

Nejezdi, vsechny existujici kusy byly rekonstruovany na radu 854.

0/0
19.10.2009 9:54

ja314

Blauerblitz

jeste jezdi a kdekoliv - za nejakych 300 zapadnich penez si jej lze poridit o Piko ve velikosti H0 :-)

0/0
16.10.2009 9:56

Host

Re: Blauerblitz

Za nějakých 10 tisíc českých je pětidílná jednotka i ve velikosti TT.

0/0
16.10.2009 12:11

Host

Vindobona - článek

Krásný článek je zde: http://www.zelpage.cz/clanky/vindobona.

0/0
16.10.2009 9:32

sorgedoktor

Kolik je příplatk za Uurocity??

To tady autor nesděluje...

Rovněž co je tam k jídlui v rámci příplatku..

0/0
16.10.2009 9:30

Mám rád svou vlast Boehmen

Re: Kolik je příplatk za Uurocity??

žádný příplatek, jen jízdenka

0/0
16.10.2009 9:40

Host

Opravdu

je nutné, aby každý článek na tomto serveru byl politickým školením? Já myslel, že si tu přečtu něco o těch jednotkách (mj. nejezdily jen na expresu Vindobona), například o okolnostech jejich možná předčasného zrušení. Místo toho se dočtu o komunistické NDR, neproniknutelné železné oponě (mimochodom podobná teď vzniká mezi Slovenskem a Ukrajinou, ne však z vůle Ukrajiny) a o socialistických železnicích. Přitom technická úroveň železnic, jak autor sám možná nechtěně naznačuje, nemusí přímo souviset s politickým zřízením. Jinak je třeba dodat, že asi nejkomfortnější vozy, které k nám v dobách socialismu jezdily, nebyly ani východoněmecké, ani západoněmecké, rakouské či francouzské, ale sovětské.

0/0
16.10.2009 9:30

roba21

Re: Opravdu

Odpověď na Vaší otázku: ano je. Co mě k tomu vede? Váš příspěvek.

0/0
16.10.2009 11:35

Host

Re: Opravdu

A nemá snad diskutér pravdu?

0/0
16.10.2009 12:09

Host

Re: Opravdu

nedávno jsem podobně reagoval na jiný článek. trochu mi to přijde, že si pořád potřebují autoři řešit nějaký komplex a ventilovat ho ven. Až si budu chtít přečíst něco o režimu, tak půjdu jinam. neumím si to vysvětlit. copka když dnes někdo píše o nové televizi, tak se také nikdo nezmiňuje o tom, že elektroniku vyrobila komunistická Čína.

0/0
16.10.2009 12:35

Host

Re: Opravdu

Cina nema Komunistkou ekonomiku, ale jen vedeni.

A tak tam ty televizory montuji najati Cinani ve fabrikach patricich zahranicim firmam a ta televize byla vyprojektovana mimo Cinu.

0/0
17.10.2009 0:49

Host

Re: Opravdu

DOBREJ  žert --- myslíte ty těžké zastaralé zelím páchnoucí vagony ruské výroby na Expresu Moskva a Praga s kamny v chodbě - nic odpornějšího jsem v životě neviděl. To samé platí o lokomotivě řady T 669.1 sice legendární , ale děsivej stroj. Jediné co sem právě skutečně zajíždělo na vyšší úrovni byla právě ta Vindobona a některé vagony či soupravy "podvečerního Pařížáku"

0/0
16.10.2009 14:12

Host

Re: Opravdu

Podobná železná opona vzniká mezi Slovenském a Ukrajinou?! 8-o Fakt by sis měl o té historii něco nastudovat, abys tady nebyl pro smích. :-/

0/0
16.10.2009 17:25

Host

Re: Opravdu

Sovetske vagony ? No to snad ne - rezave smejdy, u kterych nesly poradne zavrit a zajistit dvere (nahodne se otviraly), topilo se na chodbe kamny (!!!!), smrdelo to tam tak ze se nedalo dychat a klika po zmacknuti zustala v ruce ze maji byt komfortni ? Pro ty co je nevideli doporucuji zajet na jakekoliv nadrazi na Ukrajine nebo Rusku, vedle koleji se na hromadach vali techto skvostu desitky - po te co zrezly tak ze zacala upadavat kola, okna a jine dulezite soucasti enzbylo nez je vyradit, ale na likvidaci jiz nezbylo. Daji se tam ale poridt hezke fotografie. V byvalem SSSR nejezdilo nic, co by nebylo minimalne 30 let za zapadni konkurenci. Velke, tezke, nepohodlne, smradlave a krajne neprijemne - a levne - byly sovetske vlaky. A vetsina techto vlastnosti zustala porad.

0/0
17.10.2009 16:05

bluespirit

Tak to je nostalgie

Kdysi jsem tímto vlakem jezdil jako dítě s rodiči do Berlína, a byly to fakt luxusní vlaky.

0/0
16.10.2009 9:21

Host

vin

jo jo, jeste pamatuju jak jsme si jako deti hrali v odstaveny souprave  vlaku vindobona  urcenym ke zreznuti v depu v Ceskych Velenicich - tehdy i v dezolatnim stavu vypadal dobre v porovnani s tim co tehdy jezdilo po nasich kolejich.

0/0
16.10.2009 8:35

Host

Nechci se hádat

ale neznamenalo DR v éře NDR "Deutsche Reisen" ??...samozřejmě v předchozí éře znamenalo R - Reichsbahn

0/0
16.10.2009 8:25

dolch

Re: Nechci se hádat

Ne, ne, zatímco západní část Německa přejmenovala svoji železnici na DB - Deutche Bundesbahn, tak východní si ponechali svoje Deutche Reichsbahn až do pádu berlínské zdi.

0/0
16.10.2009 8:33

Host

Re: Nechci se hádat

Jeste dele - az do 31.12.1992

0/0
16.10.2009 13:36

Host

Re: Nechci se hádat

Jen dodám - ponechali si původní název z toho důvodu, že právě "Deutsche Reichsbahn" měla licenci provozovat berlínský S-Bahn podle dohody spojenců po 2. sv. válce. To byl pro devizově chudý východoněmecký stát lukrativní obchod, Západní Berlín (kde ty vlaky taky jezdily) platil ve tvrdé měně. Západoberlíňané ovšem S-Bahn s časem čím dál víc bojkotovali, až byl nakonec provoz ve ztrátě. (Zároveň bylo vybudováno metro a tramvajové trasy, které kopírovaly některé linky S-Bahnu.) Teprve v roce 1984 byly DR takto donuceny umožnit užívání tratí v Západním Berlíně tamnějšímu Dopravnímu podniku, který pak S-Bahn znovu zprovoznil.

0/0
16.10.2009 13:54

Host

Re: Nechci se hádat

Jen drobnost:

DB - Duetsche Bahn

ÖBB - Östereichische Bundesbahnen

0/0
16.10.2009 21:20

Host

Re: Nechci se hádat

DB znamená Deutsche Bahn dnes, ale od r. 1949 do sloučení DB a DR to byla opravdu Deutsche Bundesbahn.

0/0
17.10.2009 13:24

Host

foto

http://ferroequinologist.de/photos/Vindobona

0/0
16.10.2009 8:16

Host

Článek tak trochu na nic.

Tak tento článek je tak trochu na nic . . . . Jeho hodnota začíná a končí titulkem, čekal jsem, že se třeba něco dovím, či snad nahlédnu i do interiéru vlaků a ono nic . . .

0/0
16.10.2009 7:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.