Diskuze

Před 30 lety skončily legendární motorové expresy Vindobona

Jeden z nejslavnějších mezistátních expresů Evropy Vindobona změnil před 30 lety tvář. Tehdy ukončily provoz charakteristické motorové jednotky, které jako jedny z mála jezdily i za železnou oponu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Host

16. 10. 2009 20:34
motorové expresy ?

to je nejaky pojem nebo tak neco? jinak mi prijde, ze motorove jednotky jsou v kazdem vlaku... myslim... nevim :-)

0 0
možnosti

Host

16. 10. 2009 21:33
Re: motorové expresy ?

Rozlišuj vlak tažený motorovým vozem a vlak tažený motorovou lokomotivou. Motorový vůz je takový vůz , který má vlastní pohon a současně umožňuje přepravovat cestující na rozdíl od lokomotivy.

0 0
možnosti

prying

16. 10. 2009 19:34
Sci-fi

Vindobona mě vždycky fascinovala, když stála v Děčíně na  1.koleji a čekala na odbavení. S tou dlouhou přídí vypadala jako z jiné planety.8-o

0 0
možnosti

Host

17. 10. 2009 16:35
Re: Sci-fi

Přesně tak, jako čtyřletý kluk si pamatuju, že jsme v Ústí vypravovali pratetu do Tábora (Vindobona tam jezdila tehdy přímo) a přední část mě totálně očarovala natolik, že jsem pak měsíc nekreslil nic jiného než Vindobonu s kulatýma okýnkama:-)

0 0
možnosti

czechmade

16. 10. 2009 18:25
zpozdeni

hmm jeste odbourat ty nechutny zpozdeni ktere vlaky EC (nejen Vindobona) nabiraji a bylo by to fajn. Trasu Brno-Pardubice jezdim 4x do mesice a v 80ti% pripadu uz z Vidne prijede min. s 15+ti min. zpozdenim. I to me staci abych prijel domu o 1.5 hodiny dele nez podle planu ......  :-/

0 0
možnosti

Rudá_záře_nad_Kladnem

16. 10. 2009 14:50
Před 30 lety se muselo zdát nemožné, aby v roce 2009

na Vindoboně jezdily z většiny vozy provozované ČD (tehdy ČSD).

0 0
možnosti

Host

16. 10. 2009 21:35
Re: Před 30 lety se muselo zdát nemožné, aby v roce 2009

Proč ? Vždyť na začátku 70 let jedily na Vindoboně motorové vozy ČSD . které v rekonstruované podobě brázdí české koleje dodnes

0 0
možnosti

Host

16. 10. 2009 14:06
pozoruhodné

Vzhledem k poměrně dost unikatnímu spojení respektive historii tohoto vlaku a to jak jeho vývoji samotného tak vývoje železničních vozidel  a souprav během jeho poměrně dlouhé existence HODNĚ UBOHÝ ČLÁNEK. Ono se prostě lépe píše o kombajnu do něhož redaktůrek na dvě hodiny vleze a kombajnér mu to nadiktuje než věnovat trochu práce historické záležitosti v technice. Kydž už nic jiného stačilo trochu více prolézt internet.......

0 0
možnosti

Host

16. 10. 2009 17:28
Re: pozoruhodné

Ale tady nejseš na odborném železničářském serveru. Jsou v článku věcné chyby? Pokud ano, oprav je. A že by mohl být podrobnější? To by mohl být každý článek. Proto se i píšou knihy. Tohle je prostě jen obecný článek k výročí. Nic víc, nic míň. Železniční onanisté nechť se jdou uspokojovat jinam. Rv

0 0
možnosti

miropiro

16. 10. 2009 14:06
Trasa 1500 kilometrů

Možná by stálo za to zmínit to, že ona delší trasa bude z: Hamburg - Berlin - Praha - Brno - Wien - Villach. Je to i na tiskové zprávě ČD.

A když už jsou ve článku fotky, škoda, že chybí popisky, kde to je foceno.

0 0
možnosti

Host

16. 10. 2009 14:17
Re: Trasa 1500 kilometrů

podle mého laického oka jsou některé fotky z Děčína

0 0
možnosti

Mirco1

16. 10. 2009 12:49
Nicku "Pokrokovesmyslejici" na ty jeho provokace ....

... neskákejte. Stačí zabrousit do diskusí pod jinými články a zjistíte, že je to socialista jak poleno, a tady jen trapně provokuje nesmyslnými rádobypravicovými výkřiky.

0 0
možnosti

unbreakable debater

16. 10. 2009 15:43
Re: Nicku "Pokrokovesmyslejici" na ty jeho provokace ....

Že se vzrušujete, vždyť je to troll, tak ho nekrmte. Rv

0 0
možnosti

Host

16. 10. 2009 11:24
Motor

A dieslový motor to mnělo maďarský Gans Mavag-Gerchanzik. O provoz se dělily dráhy naše, německé a rakouské. Během našeho provozu bylo domovským depem  Lokodepo Praha Libeň. Nějakou dobu jsem pracoval na jejich opravách. Jak těchto, tak později na M296.

0 0
možnosti

Z-S

16. 10. 2009 11:36
Re: Motor

No jo, ale to nebyly tyhle, nybrz madarske M495 a M498 ktere tam nasazovaly nase drahy, ne?

viz http://www.zelpage.cz/clanky/vindobona

0 0
možnosti

Chochotte

16. 10. 2009 10:39
Vláček pěknej

Takže skončily ty motorové a pak jezdily už jenom ty šlapací, nebo jak to teda bylo?

0 0
možnosti

Host

16. 10. 2009 10:20
Blauer Blitz

Ten express Blauer Blitz je opravdu krásný, za takový design by se nemuseli stydět ani dnešní designéři, je to krásný kousek a je škoda, že už na našich tratích nejezdí. R^

0 0
možnosti