- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
to je nejaky pojem nebo tak neco? jinak mi prijde, ze motorove jednotky jsou v kazdem vlaku... myslim... nevim
Rozlišuj vlak tažený motorovým vozem a vlak tažený motorovou lokomotivou. Motorový vůz je takový vůz , který má vlastní pohon a současně umožňuje přepravovat cestující na rozdíl od lokomotivy.
Vindobona mě vždycky fascinovala, když stála v Děčíně na 1.koleji a čekala na odbavení. S tou dlouhou přídí vypadala jako z jiné planety.
Přesně tak, jako čtyřletý kluk si pamatuju, že jsme v Ústí vypravovali pratetu do Tábora (Vindobona tam jezdila tehdy přímo) a přední část mě totálně očarovala natolik, že jsem pak měsíc nekreslil nic jiného než Vindobonu s kulatýma okýnkama
hmm jeste odbourat ty nechutny zpozdeni ktere vlaky EC (nejen Vindobona) nabiraji a bylo by to fajn. Trasu Brno-Pardubice jezdim 4x do mesice a v 80ti% pripadu uz z Vidne prijede min. s 15+ti min. zpozdenim. I to me staci abych prijel domu o 1.5 hodiny dele nez podle planu ......
na Vindoboně jezdily z většiny vozy provozované ČD (tehdy ČSD).
Proč ? Vždyť na začátku 70 let jedily na Vindoboně motorové vozy ČSD . které v rekonstruované podobě brázdí české koleje dodnes
Vzhledem k poměrně dost unikatnímu spojení respektive historii tohoto vlaku a to jak jeho vývoji samotného tak vývoje železničních vozidel a souprav během jeho poměrně dlouhé existence HODNĚ UBOHÝ ČLÁNEK. Ono se prostě lépe píše o kombajnu do něhož redaktůrek na dvě hodiny vleze a kombajnér mu to nadiktuje než věnovat trochu práce historické záležitosti v technice. Kydž už nic jiného stačilo trochu více prolézt internet.......
Ale tady nejseš na odborném železničářském serveru. Jsou v článku věcné chyby? Pokud ano, oprav je. A že by mohl být podrobnější? To by mohl být každý článek. Proto se i píšou knihy. Tohle je prostě jen obecný článek k výročí. Nic víc, nic míň. Železniční onanisté nechť se jdou uspokojovat jinam.
Možná by stálo za to zmínit to, že ona delší trasa bude z: Hamburg - Berlin - Praha - Brno - Wien - Villach. Je to i na tiskové zprávě ČD.
A když už jsou ve článku fotky, škoda, že chybí popisky, kde to je foceno.
podle mého laického oka jsou některé fotky z Děčína
... neskákejte. Stačí zabrousit do diskusí pod jinými články a zjistíte, že je to socialista jak poleno, a tady jen trapně provokuje nesmyslnými rádobypravicovými výkřiky.
Že se vzrušujete, vždyť je to troll, tak ho nekrmte.
A dieslový motor to mnělo maďarský Gans Mavag-Gerchanzik. O provoz se dělily dráhy naše, německé a rakouské. Během našeho provozu bylo domovským depem Lokodepo Praha Libeň. Nějakou dobu jsem pracoval na jejich opravách. Jak těchto, tak později na M296.
No jo, ale to nebyly tyhle, nybrz madarske M495 a M498 ktere tam nasazovaly nase drahy, ne?
Takže skončily ty motorové a pak jezdily už jenom ty šlapací, nebo jak to teda bylo?
Ten express Blauer Blitz je opravdu krásný, za takový design by se nemuseli stydět ani dnešní designéři, je to krásný kousek a je škoda, že už na našich tratích nejezdí.