Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

3D animace umí úžasně vyprávět, ta česká ale spí, říká expert z Disney

Podle Isaaca Kerlowa ze společnosti Disney dává animace lidem nové možnosti se vyjádřit. Češi ale prý zatím nedokázali navázat na svoji mistrovskou animátorskou tradici.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

_

Disney je mafia, a Pixari banda uchylov, ale musim uznat ze to maju pekne animovane.

0/0
21.10.2009 8:41

Host

CGI nee

Už mě ty CGI srágory lezou krkem. Není nad klasickou kresbu nebo stop-motion animaci. Třeba teď na BD nově Coraline je něco nepopsatelnýho (a taky to jde 3D).

0/0
19.10.2009 9:45

Host

řekl bych

Tak nějak bych největší problem viděl v tom, že animace není jen animace, ale začíná to modelingem přes texturování rigging lighting animace rendering. Vše jsou řekl bych velmi obsáhlé kapitoly a všechno se to naučit je fakt celkem na dlouho.

0/0
19.10.2009 8:15

Host

Že se nestydíte

Dát ke článku o 3D animaci snímek komprimovaný ztrátovou kompresí. 3x fuj.

0/0
18.10.2009 23:35

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: Že se nestydíte

Chápu vaše rozrušení, ale podobné zažívám já, když se někdo zaměří na formu, se kterou nemůžu často nic víc dělat, na úkor obsahu, na kterém si dávám záležet (i když u rozhovoru s ním, opět, nemůži moc víc dělat :-) )

0/0
19.10.2009 0:20

Host

Killer Bean Forever - jak a KDE legalne koupit?

No a ja si chci koupit Killer Beana Forever, ale mam smulu - distribuce pouze USA a Kanada. Rv

0/0
18.10.2009 19:41

Host

Základním přínosem animace je

ušetřit na hercích.

0/0
18.10.2009 18:32

Host

VELMI ME TO ZAJIMA-ale nevim kde se to naučit

Dost jsem se vždycky chtěl naučit modelovat třeba v 3d studio maxu(měl jsem ho i nainstalovaný a modeloval si v něm). Nyní jsem na Západočeské univerzitě v prváku obor Počítačové modelování v technice, ale nějak to nenaplnilo moje očekávání.

Nejvíce mě zajímá modelování jakýchkoliv předmětů(objektů). Vím že tento článek je spíše na animaci, ale k animaci je také potřeba mít co animovat (a to mě zrovna zajímá).

Nenašel by se tu někdo, kdo se v tom alespoň trochu vyzná a neporadil by mi? (výběr vhodného programu,základy atd.) Popřípadě někdo, kdo se třeba chce taky naučit modelovat a je buď z Plzně a nebo z Českých Budějovic?

Nevim jestli je tu povoleno sem dávat svuj mail, ale kdyžtak mi napište na Johny.brozik(zavinac)centrum.cz diky :-)

0/0
18.10.2009 11:19

Host

Re: VELMI ME TO ZAJIMA-ale nevim kde se to naučit

Musis vyzkouset sam, ktery SW ti bude vice vyhovovat. V soucasne dobe je to hodne vyrovnane a zalezi na konkretnich zamerech co chces delat. Zkus treba Cinemu 4D, nabizeji demo ci jednorocni pronajem licence. Nemluve o tom, ze lze k tomu objednat velmi prinosne vyukove DVD v cestine. Zkus googlit...

0/0
18.10.2009 18:05

Host

Re: VELMI ME TO ZAJIMA-ale nevim kde se to naučit

c4d ma zenit davno za sebou, stejne tak lw. nejrozsirenejsi 3d ted opanoval autodesk a na jejich us webu muzes zkusit 30 denni free trial (3ds max, maya, softimage a mudbox pro sculpting).

0/0
18.10.2009 19:07

Host

Re: VELMI ME TO ZAJIMA-ale nevim kde se to naučit

C4D ma zenit za sebou? Z ceho vychazite? BTW, zajimave srovnani 3D SW http://www.tdt3d.be/articles_viewer.php?art_id=99

0/0
18.10.2009 19:40

Host

Re: VELMI ME TO ZAJIMA-ale nevim kde se to naučit

srovnani je 2 roky stare, dnes uz je v te tabulce za c4d jen lw. softimage mel obrovsky propad, kdyz se komplet predelavalo jadro, vlastne se uplne ztratil z 3d sceny, ale postupne se dokazal vratit. na oblibenost a pouziti programu take ukazuje mnozstvi uzivatelu na strankach, ktere se cg venuji a mnozstvi tutorialu, ktere pro ten ktery program vychazeji. troufam si tvrdit, ze podle tohoto srovnani vede maya o kousek pred 3ds max. nicmene dost lidi povazuje za spicku v 3d program houdini, ktery v te tabulce ani neni uvedeny. mimochodem, max, maya a xsi pridaly od doby uvedeni te srovnavaci tabulky dalsi 3 verze (2008, 2009, 2010). c4d se posunula z 11 na 11.5?

0/0
18.10.2009 20:08

Host

Re: VELMI ME TO ZAJIMA-ale nevim kde se to naučit

Cinema 4D se posunula za posledni 2 roky docela statecne (verze 10, 10.5, 11, 11.5). Maxik je pojem, o tom zadna. Za ty roky ma nejvetsi zakladnu uzivatelu. Treba Vray se objevil 2 lety pro C4D, coz na SW, ktery by mel OUT to smysl nedava.

0/0
19.10.2009 11:19

Host

Je tu snad nějaký animátor?

Hledám na dost independent celovečerní film další blázny. Nečto to nějaký?

0/0
17.10.2009 23:12

Host

Re: Je tu snad nějaký animátor?

celovecerni film s blaznama neudelate. Chtejte profesionali. Jinak se zblaznite.

0/0
18.10.2009 15:50

Host

Re: Je tu snad nějaký animátor?

To je joke ? Máte alespoň nějakou webovou prezentaci ? Scénář, plán, storyboard, sponzory/finance ?

0/0
18.10.2009 17:50

Host

hezky clanek

moc hezky clanek. prosim vice takovych. napr o svetovych ceskych 3d grafiku atd

0/0
17.10.2009 22:03

Host

Parádní

kus české kreslené animace je Machinarium.

0/0
17.10.2009 19:26

Wes_Parmalee

Re: Parádní

To není 3D, ale Flash malůvka - i když hezká!

0/0
18.10.2009 7:21

Host

Re: Parádní

jo jo nadherne Machinarium i Samorost. s 2D se da vyhrat Homeworld-avenue of hope. ale toho 3D je pomalu

0/0
18.10.2009 17:16

AKSAMIT

dnes

jsem se podival na wall-e,je to moc pekne,aj slza ukapla,amici to holt umi...:-P

0/0
17.10.2009 16:08

Host

SW licence uz nemusi byt nutne prekazkou

Existuji i velmi schopne nastroje v OS oblasti. Napriklad kdyz se clovek podiva na kratasy vyrobene v Blenderu, tak myslim, ze i tam lze udelat velmi pekne veci (navic u nekterych jsou k dispozici zdroje, takze se lide muzou podivat i z praktickeho hlediska jak na to, jakym zpusobem je co vytvorene). Samozrejme je tu ta nevyhoda, ze v pripade prestupu na dnes jine bezne pouzivane placene softy se musi preskolit. Ale myslim, ze principy az tak odlisne nebudou. Takze rekl bych, ze dnes je to opravdu uz jen o chuti se do toho pustit a vuli u toho vytrvat a dokoncit to co clovek zacne.

K.

0/0
17.10.2009 13:49

Host

Re: SW licence uz nemusi byt nutne prekazkou

Ono spíš docela stačí, když se normální člověk podívá na rozhraní Blenderu a pokud ho rovnou neodvezou do špitálu, tak okamžitě sáhne po tlačítku Delete. Rv

0/0
17.10.2009 16:13

Host

Re: SW licence uz nemusi byt nutne prekazkou

tak on blender udelal opravdu ohromny kus prace a dnes se v nem da tvorit plnohodnotna grafika. ui neni vsechno. treba takovy sculptovaci zbrush ma ovladani naprosto priserne, zejmena kdyz ho nepouzivate jako dominantni nebo jediny soft a tesi se ohromne oblibe :)

0/0
17.10.2009 17:33

Host

Re: SW licence uz nemusi byt nutne prekazkou

Blender byl pravdepodobne vyroben na podporu piratstvi. Zajemce o 3D grafiku si nadsene stahne blender, spusti........zbela.............zezelena........zmodra jde se vyzvracet a pak si upirati 3D studio MAX. :-)

Ovladani blenderu spachali opravdu nejaci kkti (asi kamaradi vyvojaru gimpu). Se zbruschem bych blender nesrovnaval, blenderu jeho funkcionalita dost schazi.

0/0
18.10.2009 16:56

Host

Re: SW licence uz nemusi byt nutne prekazkou

Me prijdee Blender docela v pohode. Chce to tomu dat par dni, ale clovek si rychle zvykne. Akorat je treba se smirit s tim, ze se to bez manualu neobejde(coz ovsem nemusi byt na skodu).

0/0
19.10.2009 12:42

Host

Re: SW licence uz nemusi byt nutne prekazkou

Otazka je proc se mucit kdyz jine softy maji ovladani standardni. Treba Truespace ktery je taky zdarma.

0/0
19.10.2009 12:57

Host

Re: SW licence uz nemusi byt nutne prekazkou

Jo, s manualem se to da. Jenom nemuzu najit nikde volbu Global Illumination

0/0
25.10.2009 20:36

Host

Re: SW licence uz nemusi byt nutne prekazkou

no, principy muzou byt a nemusi byt stejne ba ani podobne. treba rozdil mezi napr. mezi mayou (node based) a 3ds max (modifiers stack) je pomerne znacny...

0/0
17.10.2009 17:45

Host

3d animace

Česká 3D animace spí z několika důvodů:

1) nejsou lidi - není zde pořádná možnost, jak si technologie osvojit, zbývá se učit sám a to trvá, málokdo nakonec na to má talent a vydrží u toho. Lidi co to umí to neučí, protože si vydělají "komercí" víc, než trápením v českém školství za almužnu.

2) nejsou peníze - animovaný film také něco stojí (na profesionální úrovni) a 3d ještě víc. Ceny za licence softwaru, hardware, postprodukci, zaplacení kvalifikovaných lidí (kteří se na dělaní filmu můžou vykašlat, když by třeba v reklamě dostali víc)... Jediná možnost je koprodukce a tam vás producenti zadupou, protože budou chtít, aby to přece vypadalo jako Shrek (čili se o žádné české škole animace nedá mluvit). U nás neexistuje co já vím jediné větší studio animovaného filmu se zaměřením na 3D.

časem věřím, že se situace zlepší tím, že tu poroste povědomí o oboru, najdou se investoři a kreativní nadšení lidé. Doufám.

0/0
17.10.2009 13:22

Host

Re: 3d animace

presny popis. mate pravdu. Casem se to muze zmenit, kdyz se zmeni vyukovy system, skolici programy, ktere soucasne skoly maji. Podle meho je to o zmene filosofie - neucit vsechny techniky, nenechat vsechno na volbe studenta, neuzavirat se do akademickeho sveta bez vedomi, ze animatori by meli fungovat v komercnim svete. atd atd atd ... az se v Cechach prosadi moderni animace se svym vlastnim stylem, pak mohou v nasem pupku sveta rust nove koncepty, pribehy, vytvarno, animacni styl zamereni pro 3D, ale jiny nez Pixar .. kazdopadne ale remeslnicky na profesionalni urovni. A ostatni casti produkce zkoprodukovat ... atd. Ale bez zmeny pristupu k vyuce je to stejne jako stavet barat od strechy dolu.

0/0
18.10.2009 15:54

Oldis_rab

tradice nepomuzou

3d animace je investicne velmi narocna, oproti klasicke ceske animaci na kterou staci par lidi s chuti do prace, u 3d pocitacove animace, potrebujete pomerne silnej HW, desitky lidi, licence, v cr tu pokus byl "kozi pribeh" a vysledek? na to kolik se do toho dalo slabe, velmi slabe.

0/0
17.10.2009 13:02

Host

Re: tradice nepomuzou

Právě naopak, "Kozí příběh" byl vynikající - dobra animace a špičkový příběh...

0/0
17.10.2009 14:00

William.Riker

Re: tradice nepomuzou

Kozi pribeh byl velmi slaby, chvilemi nesmyslne zvraty v deji, slo to pokud clovek koukal jen hlavni dej, jinak pozadi nic moc...

0/0
17.10.2009 15:25

Oldis_rab

Re: tradice nepomuzou

Dialogy nic moc, spis horsi podprumer, animace taky nic moc, radoby zdeformovanej styl v keterem se skovaji nedostatecne detaily, hned na zacatku je videt opakujici se textura, tak trochu cela ta povest lehce jinak, koza inspiraci ve shrekovi nezapre.

0/0
23.10.2009 15:17

HALoo

Amatéři

Je u nás web kde se dá koukout na studentské animace nebo kde se můžou ukázat amatéři?

0/0
17.10.2009 12:37

Rezza

iTunes

Purchases from the iTunes Store are available only in Australia, Austria, Belgium, Canada, Denmark, Finland, France, Germany, Greece, Ireland, Italy, Japan, Luxembourg, Mexico, Netherlands, New Zealand, Norway, Portugal, Spain, Sweden, Switzerland, the United Kingdom, and the United States.

Tak jak si mam neco koupit pres iTunes, navic pres nejaky jejich uzavreny system...

0/0
17.10.2009 11:04

Host

Cesta do fantazie

Cesta do fantazie je dilo spolecnosti Ghibli studio. V americe to nejspise distribuovali Toho&Disney, ale vyrobcem je Ghibli;-)

0/0
17.10.2009 10:23

Host

Já souvislost s pádem komunismu vidím.

Spousta umělců za komunismu nemohla normálně publikovat/tvořit a tak se jich hodně vrhlo na tvorbu pro děti - pohádky. Po pádu komunismu si pak lidi už mohli vybrat, co budou dělat a tak se logicky rozhodli v mnoha případech pro "vážnější" tvorbu a tudíž umělců zabývajících se tvorbou pro děti ubylo.

No a samozřejmě k tomu se přidaly další faktory...

Mimo to kvalitní animace (která nemusí být za každou cenu 3D a plná nových technologií!) tu je. Příklad za všechny: Jakub Dvorský

0/0
17.10.2009 10:04

Host

Re: Já souvislost s pádem komunismu vidím.

Hlavní důvod bych neviděl v pádu starého režimu ale v lenosti učit se novým věcem. Bohužel je to tak. Na vytvoření 3D animace je potřeba nejen umělecký talent ale také velký kus technických znalostí, které získat vžaduje mnoho úsilí. Začínající animátor v čechách nemá zázemí geniálních vývojářů a odborníků přes geometrii jako Isaac Kerlow v Pixaru, unás musí svá první dema udělat každý sám. Proto mladý umělec v čechách musí být takový všeuměl že by si mohl tykat s Járou Cimrmanem.

0/0
17.10.2009 19:46

Host

Re: Já souvislost s pádem komunismu vidím.

Naprosto souhlasim. Problem ceske animace je predevsim ve vzdelavani. Mame tady 4 vysoke skoly, ktere uci animaci. Ani jedna z nich neuci 3D animaci na profesionalni urovni. A neni to proto, ze by nemeli nainstalovane programy a snad ani proto, ze by nemel kdo ucit. Ale predevsim ve studijnim programu, kde jsou studenti vedeni spise k tomu, aby meli rozhled o ruznych moznych technikach a svobodne volbe si nekterou z nich zkusit ... mnozi jsou lini a tak si voli nejmejsi zlo. Druha vec je, ze jestli je nekdo uci, pak jen zaklady, protoze dal se ani ucitel nedostane. Atd atd atd

A tak nejvetsi problem je ve vzdelavani v animaci, ktere je zaseknute v dobe minule a lenost, ktera nikomu na skolach nevadi. A studijni program, ktery takovou lenost podporuje

Naopak skoly jsou jedine, ktere to mohou zmenit, kdyz se zacnou ucit od zahranicnich skol, jakym zpusobem vyucovat moderni animaci ... problem je opet v tom, ze tento status quo vyhovuje .. a meni to pomalu jen ti Cimrmanove. Jim respekt.

0/0
18.10.2009 15:49

Host

disney

V době krize totiž nikoho nějaké malůvky nezajímají. Disney brzo stejně skončí, lidi už to nekupují je to vidět všude kolem.:-/

0/0
17.10.2009 9:52

Ric-pic

Re: disney

;-D;-D;-D

0/0
17.10.2009 16:40

Host

Re: disney

to zalezi, jestli Vase odpoved reflektuje Vas nezajem nebo statisticky overeny nezajem vetsiny. I v dobe krize Pixar vydelal na UP. Ze duvod k animovani je vzdy dilematem, protoze to trva dlouho a vystup je "pouze obraz" a navic to nemusi byt zajimavy pribeh .. s tim souhlasim. Ale ze nikoho nezajima sledovat pribehy druhych, to je silne slovo asi jako kdyz reknete, ze v dobe krize lide nectou, protoze to nic neresi. ... otazka uspesnosti animovaneho filmu je v pribehu. A za stupidni pribeh nemuze forma.

Statisticky animovany film, pry, vydelava mnohonasobne vice, nez klasicky hrany. Snad proto, ze animovany film muze prinest neco noveho ... a muze oslovit divaky vsech kategorii ...

0/0
18.10.2009 16:00

Host

Isaac Kerlow je žid a stará se jen o to aby vydělal

tak to  je, neradí v dobrém, radí s úmyslem vydělat

Rv

0/0
17.10.2009 9:51

Host

Re: Isaac Kerlow je žid a stará se jen o to aby vydělal

Ano, jiste...... a ted prosim uved jediny priklad nekoho, kdo se zivi necim, na cem se neda vydelat.... myslim ze vsichni po skonceni prace ocekavaji ze za ni neco dostanou

0/0
17.10.2009 10:21

Host

Re: Isaac Kerlow je žid a stará se jen o to aby vydělal

To je ale primitivni nazor.

Tak schvalne, az ti na konci mesice zamestnavatel nebo klient rekne "ale vzdyt vas zajima jen si vydelat" a misto penez ti naserou... Jaky myslis, ze to bude? Supr? Sexy? In? a hlavne horzne ANTIAMERICKY!

0/0
17.10.2009 12:52

Andee

Re: Isaac Kerlow je žid a stará se jen o to aby vydělal

Tenhle hloupej puberťák bude na konci měsíce maximálně tasenej z dějepisu. Jinak by takovou blbost z pusy nikdy nevypustil... ;-)

0/0
17.10.2009 21:24

Host

Re: Isaac Kerlow je žid a stará se jen o to aby vydělal

Mas pravdu, i kdyz je celkem jedno, jestli je zid nebo eskymak.Animovane filmy 3D nedelame, protoze mame VKUS!Ty filmy vypadaji vsechny stejne, vyuziti tech programu svazuje. A

to, ze ten chlap tvrdi, ze e-learning je nejstupidnejsi vec zatimco videohry jsou uzasne-to potom neprekvapi, ze dela film pro DETI,kde se chlapec vydava do zeme mrtvych-akcni dobrodruzstvi! Vyrobce videoher a morbidit nema co blabolit o ceskem kratasu, nesaha mu ani po kotiky!!!

0/0
18.10.2009 14:48

Host

Re: Isaac Kerlow je žid a stará se jen o to aby vydělal

Cesky kratky film neexistuje. Minulost se nepocita. Anifest > zjistite, ze ceska animace nema co sdelit - jsou to studentske projekce jejich semestralniho snazeni bez pribehu, abstraktni cosi, a nebo produkty Ceske TV, ktera dela nizkorozpoctove animace pro deti, ktere diky velice nizke kvalite nesahaji po kotniky ani vlastni domaci tvorbe z let minulych. Jestli nekdo v dnesni dobe oslavuje ceskou animaci, pac clovek, kteri s animaci nema nic spolecneho a naopak vede sam sebe k te laicke chybe, kdy si stale mysli, ze ceska animace je kralem sveta - ceska animace je mrtva.

Cesky clovek si musi pripustit, ze 20 let promrhal a nicemu se v animaci nenaucil, At odlozi vlastni hrdost a na novem zacatku se zacne ucit od zahranici.

Co Kerlow zdruraznuje, ze paklize se ceska animace dostane z minuleho stoleti k modernim trendum, pak svou umeleckou, vytvarnou a scenaristickou unikatnosti muze ovlivnit celosvetove moderni animaci. A to uznava, ze mnoho jinych v sobe takovy potencial nema.

0/0
18.10.2009 15:35







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.