Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Canon 1D Mark IV: Rychlá zrcadlovka s HD záznamem

Minulý týden jsme si představili výborně vybavenou digitální zrcadlovku Nikon D3S a již je tu odpověď věčného rivala - společnosti Canon. Ta totiž uvádí na trh profesionální digitální zrcadlovku EOS 1D Mark IV, která také nabízí vysokou citlivost snímače a možnost natáčet HD videozáznam.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

heh

Vidim ze tu je plno snilků kteri po projeti vimea veri ve spuj super filmik z canona.Musim se vazne smat a zvlast tem amaterskym nazorum lidi kteri si na kameru nikdy nesahli,problematice nerozumi a kvakaji tu fotograficky nesmysly.

0/0
3.11.2009 20:04

Host

musím se vážně smát - pokr.

Já si dovedu představit jisté reklamy i na VHS. Protože dvě krávy na nádraží, z nihž jedna vytáhne z tašky Perwol, bez kterýho nedá ani ránu, nebo jiná, co má povznášející pocit, protože si vzala Always s křidélky,lidi sebelepší kvalita nezachrání stupiditu těhle , jak já říkám pseudoreklam.

A tak bych mohl pokračovat. Berte to tak. Komu vyhovuje kvalita videa z Canonu, tak ať si na něj točí, kdo si naivně myslí, že koupí kamery za statisíce dostane výsledek lepší, budiž, až si tedy takovou kameru koupí. Ve výsledku klient to stejně neocení, protože maximum co uvidí je a opakuju se full HD 1920x1080. Všechno ostatní je nanic.

Co je ale podstatné je člověk. Mamlas natočí stejný kulový, ať má v ruce ARRI, nebo REDku nebo Canona.

P.S. Byla tu zmínka, že Canon točí na efekt. No přiznejme si, vždyt všechno kolem nás je na efektu založený. A nějak se vytrácí obsah.

A teď hurá do mě;-D

0/0
3.11.2009 19:02

Host

Re: musím se vážně smát - pokr.

Rozumíš tomu jako koza petrželi. 2k a 4k k ničemu? A co výřezy? Filmová skla nemají zoom. Pořád je zmiňuješ rozlišení - jsi jak primitiv co se hádá, že má lepší fotky, když má na mini čipu 12mpx a někdo 4mpx. Kdyby jsi tomu rozuměl tak nenápišeš takovou hovadinu.

0/0
3.11.2009 19:08

Host

Re: musím se vážně smát - pokr.

já to tušil, že se někdo obuje;-D

Tak jen pro tvoje info, ber to tak, že se máš pořád ještě co učit, filmová skla jsou i se zoomem. No a pak 12 a 4 mpx. Opravdu si myslíš ( naivně, protože tomu prd rozumíš ), že 12 mpx mobil , kde je objektiv nějaký sklíčko, podá lepší obrázek než 4 mpx foťák s kvalitní optikou ? A výřezy? Obraz se snad komponuje na place a ne aby se točil celek a pak se v postprodukci dělaly výřezy. Čéče ty víš stejný kulový, hlavně že krtizuješ;-D

0/0
3.11.2009 19:16

Host

Re: musím se vážně smát - pokr.

Nejsem ten na koho reagujete. Dopouštíte se však velkého omylu. 12mpx foťák v telefonu neudělá kvalitní snímek. I ten 4mpx foťák udělá lepší. Pokud si pod pojmem "kvalita" nepředstavujete pouze velikost rozlišení.

Filmová skla jsou i se "zoomem", tedy s proměnnou ohniskovou vzdáleností), ty se však používají jen okrajově. Obraz se komponuje na place, občas je však potřeba výřezu.

0/0
3.11.2009 19:22

Host

Re: musím se vážně smát - pokr.

presne

0/0
3.11.2009 19:25

Host

Re: musím se vážně smát - pokr.

sry,ale u filmu jsem 5 let a obraz si vetsina reziseru komponuje az na flamu ve studiu.Samozrejme ze zaklad je kompozice primo u nataceni.

0/0
3.11.2009 19:25

Host

Re: musím se vážně smát - pokr.

A to jsem přesně napsal, srovnáváš jen rozlišení. Když máš malej čip a špatnou optiku (světlenost, kresba...) tak nikdy neuděláš kvalitní fotku, i kdyby jsi měl rozlišení 24mpx. Tvoje dva příspěvky jsou na úrovni keců, kdy dokola meleš to stejné - zrcadlovky se vyrovnají profi kamerám. A poslední věc - ano film. skla jsou i se zoomem, víš však kolik jich je? V porovnání s pevnýma desetina. A ve filmařině se nepoužívají.

0/0
3.11.2009 19:26

Host

Re: musím se vážně smát - pokr.

oprava: skoro nepoužívají

0/0
3.11.2009 19:33

Host

Re: musím se vážně smát - pokr.

prala bych ti videt obraz z 5d ,,cistej bez postprodukce

0/0
3.11.2009 19:23

Host

Musím se vážně smát

když sem si pročetl tuhle diskuzi. Pravdu mají skoro všichni ( teda až na extrémní vyjímky, co maj tu odvahu a drzost současně srovnávat 5DMKII s nějakou kamerou stejné cenové hladiny). Podívejte se na to z jiné strany. Někdo tu píše o kvalitě srovnávané na studiových monitorech. No ruku na srdce, kdo má doma studiovou plazmu, LCD nebo CRT a dívá se na ni ? 0.001% lidí. Tedy nikdo. Možná pár technickejch nadšenců, kterým není nic dobrý. Dom maj lidi max full HD tedy 1920x1080 a pro tenhle formát podává ten Canon opravdu super obraz. Chápu současně vztek všech co maj kamery za statisíce, že se budou do krve rvát za to, že oni natočí obraz lepší. Nesmysl. Max. již zmiňovaných 192x1080 a pokud by to bylo víc ( taky se tu mluvilo o RED ONE ), tak se stejně dělá downkonverze, takže k čemu ty 2K nebo 4K ?

Pak tu byla zmínka o tom, že se s Canonem točí reklamy. Ano a proč ne?

0/0
3.11.2009 18:55

Host

Re: Musím se vážně smát

2K nebo 4K? k cemu? treba proto ze se u filmu se nezoomuje sklem ale zoomuje se v postprodukci a treba i k vyrezum.Zas dalsi co tomu rozumi jako koza petrzeli

0/0
3.11.2009 19:04

Host

Re: Musím se vážně smát

nikdo tu nesrovnava kvalitu na studiovych monitorech,ale rika to neco pojem postprodukce?? asi ne,ze.Ty gradientovy odskoky na 5d,splivajici seda,artefakty a sum mluvi za vse

0/0
3.11.2009 19:06

Bobanovic

Re: Musím se vážně smát

Je mi uplne jedno, co a jak je s HD, ale "splivajici seda" to je myslim, uplny vrchol a timto muze byt diskuze uzavrena. ;-)

Takže pozor, ať vás šedá nepoplivá a hlavu vzhuru, odbornici .. hlavne to nevzdavat .. vsichni totiz kazde video zkoumaji na profi monitorech, delaji postprodukci a resi gradienty :-D a co treba se na to podivat i z uhlu pohledu bezneho konzumenta, vy rádoby profesionalove ;-) a kluci, bacha at se tu neumlatite cepicema R^

0/0
5.11.2009 8:20

Host

Re: Musím se vážně smát

Ano, každý nemá k dispozici profi monitor. Já však ano a viděl jsem video z předchozího modelu Canonu a bylo to na úrovni kamer za 16.000,-Kč.

0/0
3.11.2009 19:09

Host

Re: Musím se vážně smát

tak ten monitor vyhoď;-D

0/0
3.11.2009 19:11

Host

Re: Musím se vážně smát

Nechápu proč? Viděl jsi někdy to video ze zrcadla na kvalitním monitoru bez úprav?

0/0
3.11.2009 19:13

Host

Re: Musím se vážně smát

viděl jsem ho na běžném full HD monitoru, nevím zda prošel střižnou, ale asi ano, ale to je jedno, nevím, že by někdo odevzdával surovou práci. A když už zmiňuješ ty úpravy. Viděl si už někdy a nemuselo to být ani na studiáku, výstup z RED ONE ? To je na zblití ( surovej obraz ), tam  bez postu nedáš ani ránu. A 99% veškerý produkce se stejně nejen  barevně doladuje. Tak o co jde ?

0/0
3.11.2009 19:21

Host

Re: Musím se vážně smát

jasne,ale red one ma 14 bit kdezto 5d ma 8bit a v kompresi a to je ten podtatny rozdil!! !!!!!!!!

0/0
3.11.2009 19:28

Host

Re: Musím se vážně smát

To on na tom "super" full HD monitoru nepostřehne. Gumák. ;-D

0/0
3.11.2009 19:30

Host

Re: Musím se vážně smát

Běžný full HD monitor není profi monitor. Tady nejde jen o rozlišení. Pořád dokola omýláš rozlišení, nic víc. Ano 99% produkce se dolaďuje, záznam ze zrcadla je komrpimovanej a úpravy jsou prakticky nemožný, lze jen doostřit, což se pak stane přeostřením - viz. promo video Canon na jejich webu. Ten "surový záznam" je pro zpracování mnohokrát lepší. Jen se zhazuješ tím, že plácáš takový hovadiny.

0/0
3.11.2009 19:29

Host

Re: Musím se vážně smát

ja ano,a bleju z toho

0/0
3.11.2009 19:21

Host

Re: Musím se vážně smát

To asi každý normální člověk, ono se stačí podívat na videa na youtube přímo z těch zrcadel a následně je srovnat s tím, jak je prezentují sami výrobci.

0/0
3.11.2009 19:23

Host

HD video na DSLR

Takze neda mi a musim reagovat - HD video na zrcadlovkach natacet skutecne jde. A kdyz mate potrebne vybaveni, tak je kvalita srovnatelna s profi kamerami (opravdu profi). Nicmene je potreba poradny stativ, stolice pro objektiv se zarazkami pro ostreni, jeden ostric - clovek, jeden az dva lidi co pohybuji stativem/celou konstrukci... Takze jako rozhodne neni mozne natocit kvalitni video bez pomoci jen s DLSR, nicmene pokud mate vsechno potrebne vybaveni (jakoze vetsina profesionalni stabu ho ma), pak neni takovy problem natocit super video. Ale je treba k tomu pristupovat jako ke kamere a ne fotaku.

1 - ostri se zasadne rucne, 2 - je treba mit zmerene vsechny vzdalenosti sceny a podle toho ostrit i zoomovat, 3 - je treba mit scenu dobre nasvicenou a zmerenou.

Mimochodem skvely dukaz je ten promo film, co natocili k uvedeni EOS 5D mII - najdete to nekde na webu Canon USA.

0/0
3.11.2009 9:32

blbá?

Re: HD video na DSLR

ty ses trouba..ty promo filmy jsou hezky leda tak na ukazani na webu v malem rozliseni.Videa z fotaku jsou profeisonalne temer nepouzitelne.Neda se na nic delat postprodukce.Kdyby meli aspon nekomprimovany vystup.

Porovnej to s redkou.

Treba novy epic ma 15bit raw na kazdym framu.Giro pro urcovani souradnic.350fps.6K adt.Betatestrum ho ted nabizi v cele sade i s prislusenstvim za 28tis usd.Tzn ze stara dobra red one s 4K a 120 fps pujde za babku a to se neda srovnat. Tens hit vystup 8bit 4264 mov z fotaků je tak leda do kose.

0/0
3.11.2009 11:56

Host

Re: HD video na DSLR

trefný nick, aspň si se pojmenovala sama. To video, které se jmenuje Reviere se dá stahnou v plném rozlišení !. Pokud tu srovnáváš EPIC ( máš na mysli zřejmě nástupce RED ) s D5MKII, seš úplně mimo, porovnáváš jabka s hruškama. Kolega výše jen potvrdil, že Canon je s patřičným vybavením super videokamera. Samozřejmě díky tomu, že o snímači 24x36mm nebo-li full frame se může profikamerám jen zdát. A navíc Canon se používá především tam, kde je potřeba film looku, kterej se bez DOF a filmových skel na žádné videokameře dosáhnout nedá.

Tedy Canon a nejen MKII ale i tahle novota Mark IV je lídrem v oboru zrcadlovek co točí excelentní video. Nikon možná předběhl Canon na poli fotek, ale ani jeden model Nikona nesahá kvalitou videa po kotníky Canonu. V branži platí, dosáhnout co nejlepších výsledků za co nejnižších nákladů. Na poli videa Canon dokázal, že umí full HD video na úrovni kamer 3 - 5 x dražších. A to jde.

0/0
3.11.2009 13:56

Host

Re: HD video na DSLR

Meleš nesmysly. 3 - 5x dražší kamery točí horší video?! Na tom jsi byl kde? Zrcadlo je primárně na fotky, na video si ho nikdo nekoupí, to sáhne po kameře. Důvodů je mnoho - ergonomie, možnosti postprocesingu, konektivita s příslušenstvím  a hlavně komprimovaný výstup. Opěvuješ video, které sleduješ na monitoru za 5k a nikdy jsi jej neviděl na profi monitoru nebo v televizi, to je hodně primitivní.

Neustále opakuješ - film look a podobně, to je však rozhodující pro tebe jako naprostého amatéra. Kdyby jsi byl z oboru tak mluvíš úplně jinak. Zajeď si teď o víkendu do Brna na veletrh a podívej se na profi kamery a následně na tuhle zrcadlovku. Srovnej záznam na profi monitoru a pak mluv. Já to srovnání mám každej den v práci a je to obrovský rozdíl. Neustále mě však baví věta, že zrcadlovka natočí stejné a lepší video jak 3 - 5x dražší kamera. Není to o velikosti čipu, Kdyby to bylo tak převratné, tak se kamery přestanou vyrábět a filmaři točí na zrcadlovky. Nemyslíš?

0/0
3.11.2009 14:47

Host

Re: HD video na DSLR

Pracoval jsi na Fimfaru? Na kterym dilu? Nebo co jsi natocil, profiku? Rad to shlednu, dik za odkaz.

0/0
3.11.2009 14:57

Host

Re: HD video na DSLR

A jinak reagovat nemumíš? Co tak nějáké argumenty k tomu, co jsem napsal?

Mám vystudovanou Filmovou akademii Miroslava Ondříčka, spolupracoval jsem na několika filmech nezávislých filmech a dnes dělám pro produkci kde točím reklamy. Nevidím důvod proč bych ti měl ukazovat svoji práci. Ty jsi napsal jako první, že jsi profík, znalosti a názory tomu však neodpovídají. Hlavně bych rád zůstal v anonymitě.

0/0
3.11.2009 15:07

Host

Re: HD video na DSLR

proc neposles odkaz? Ja si myslim ze se neni za co stydet

0/0
3.11.2009 16:27

Host

Re: HD video na DSLR

Argument tedy pořád nikde? Jak jsem již psal - chci zůstat v anonymitě. Pokud mne nevěříš, tak nevěř. Podle toho co jsi psal budeš pěkná kecka, která si načetla technické specifikace tohoto zrcadla a děláš machra.

0/0
3.11.2009 16:38

Host

Re: HD video na DSLR

a jake jsou technicke specifikace? Podle mne jsi zas jeden z amateru kterej je nadsenej necim co si zase nekde precetl.

...

Pokud je na canonu neco vylozene SPATNY!! tak jsou to technicke parametry!!!

male fps,mizernej rozsah,nejmizernejsi zaznam,absence nekomprimovaneho videa,skew,flut.eliminace zablesků,ovladani obecne...... atd atd.Nehlede na to ze mkIV nema ani FF.

TOTALNE VSE JE SPATNY!! JE TO HRACKA!!

0/0
3.11.2009 17:24

Host

Re: HD video na DSLR

To stejné jsem psal nahoře. Asi reaguješ na někoho jiného, nebo jsi nepochopil význam mého příspěvku. ;-)

0/0
3.11.2009 17:38

Host

Re: HD video na DSLR

vidis a ja delala na mnoha A filmech .Doma mam redku a epic je na ceste.Samozrejme ze z canona vytahnes hezke video,ale jedine kdyz jich 90% vyhazes do kose.

0/0
3.11.2009 16:34

Host

Re: HD video na DSLR

Mě jen vadí to, že tu někdo machruje. Ten člověk na kterého jsem reagoval nemá ani základní znalosti techniky kamery. "Argumentuje" FF čipem a možností výměny skel. Tohle je k smíchu.

0/0
3.11.2009 16:41

Host

Re: HD video na DSLR

FF je jediny pro pro canona.Jinak uz vubec nic.Snad co se tyce ekonomiky vymeny skel.Pokud chces u stredni tridy menit skla tak budto musis silene drahy fujinony nebo canony pres letuse a podobny dof adaptery.

0/0
3.11.2009 16:43

Host

Re: HD video na DSLR

heh,na fimfaru pracuju i jaV

0/0
3.11.2009 16:24

Host

Re: HD video na DSLR

je videt ze sis na nas obor nesahl ani zdaleka.ff je hezka hracka,ale h264 v 8bitech se neda kolorizovat.Vse hezky z 5d co vidis na webech je zmenseny a tezce preostreny.Na tv by to nefungovalo,u filmu uz vubec ne.Raw z kamery je 70% uspechu a kvality.jo a to se nebavim o odpornym skew.Proste 5d,1d a 7d jsou hracky pro zacinajici filmare.Neco se s tim tocit da,ale jen neco.

0/0
3.11.2009 16:22

Host

Re: HD video na DSLR

Hezky napsáno. ;-) Pochybuji že to však pochopí.

0/0
3.11.2009 16:42

blbá?

Re: HD video na DSLR

mimochodem..kde jsi videl na profi kamere zoomovat????

ale mas pravdu.fotaky maji budoucnost,jen je brzdi samotni vyrobci fotaků.Dat na trh 5d co se nekouse a co ma aspon 10 bit nekomprimovane tak by to znamenalo konec profi kamer stredni tridy.

0/0
3.11.2009 11:58

Host

Re: HD video na DSLR

ty jsi neviděl nikdy nikde kamerou zoomovat ???8-o8-o

Z jaké jsi přišel zemljanky ? ;-D

0/0
3.11.2009 13:58

Host

Re: HD video na DSLR

a kde ty zemljanko? Na kamey se pouzivaji pevny skla.Jezish to je jak kecy s deckama.

0/0
3.11.2009 16:29

Host

Re: HD video na DSLR

ale kdeže s děckama, pravdu máte oba. Používaj se jak pevný skla ( ty převažují ) tak zoomy ( měl si to napsat lí, ne aby to vyznělo že vůbec ). To je fakt.

0/0
3.11.2009 19:10

Host

Re: HD video na DSLR

obecne plati ze jakekoliv zoomove sklo .... uuuplne jakekoliv ma vzdy aberaci, vzdy vzdy at malou nebo velkou tak vzdy je tam a u videa to je vec ktere se uz nezbavis tak snadno, takze uz jen kvuli tomu se pouzivaji nezoomove skla ktere ji nemaji

0/0
3.11.2009 17:31

Host

Re: HD video na DSLR

jo a jeste jedna vec...dost zasadni..canon nema zadny skla s manualni clonou,takze jsme stejne zase u redukci a skel nikon

0/0
3.11.2009 16:47

Host

HD

Taky nechapu ty obdivne vykriky nad HD videem v zrcadlovkach. Mam s tim uz par mesicu zkusenosti a zadna slava. Z pohledu nahrady alespon lehce nadprumerne videokamery je to samozrejme naprosto nepouzitelne. Neda se na to natacet prilis dlouho, kvalita videa je pres veskere uzasne parametry spise podprumerna, ostreni velice pomale (snad nejlepsi je ostrit krouzkem na objektivu) a o ergonomii skoda mluvit. Takze pokud pominem nouzove reseni (nemam sebou v terenu jinou kameru), ma to smysl pouze pri pouziti objektivu, ktere jsou mimo rozsah beznych kamer. A to je predevsim makro a stejne tak druhy extrem, teleobjektiv. Rovnez pouziti supersvetelnych objektivu ma neco do sebe. Tim bych ale kapitolu nataceni HD videa digitalnimi zrcadlovkami uzavrel ;-)

0/0
3.11.2009 8:19

Host

Re: HD

máš-li s tím jak píšeš pár měsíců zkušeností a jsi-li zklamaný, pak věř že problémem nebude ani ten Canon, ani PC na kterém se pak dělá post produkce, ale to co sedí na židli před ním, resp. to co drží ten skvělej foťák. Jsi to ty a tvé . Nic ve zlým, ale technikou to opravdu není;-)

0/0
3.11.2009 14:01

blbá?

bezva

skoda jen toho h264

0/0
2.11.2009 19:10

Host

Opravdu se tu bavím.

Ano, na zrcadla se natáčí klipy. Podívejte se však na jejich kvalitu. Nejde jen o efektnost, která vzniká použitím skel a tu "úžasnou hloubka ostrosti", která je však k ničemu když s tím člověk neumí pracovat. Kdyby to byla taková revoluce, tak přestane Canon vyrábět 3CCD kamery, nemyslíte? Jde vidět že tu jste pouze fotografové a nemáte příliš ponětí o tom, co je to kvalitní video. Přirovnal bych to k tomu, když bych si půjčil kolegův Nikon D700 nasadil rýbí oko a fotil co mě napadne, taky to bude efektní, kvalitu však zkritizujete. Na zrcadlovky se točí amatérské pokusy, pohybuju se v oboru a moc dobře to vím. Poučujte tedy o tom, co znáte a neco víte "z doslechu". A nejvíc jsem se musel smát tomu, že natáčení HD videa na zrcadlovky předčí samotné kamery. Stůjte prosím nohami na zemi a mějte soudnost. ;-)

0/0
2.11.2009 13:52

volic_plukovnik

Re: Opravdu se tu bavím.

Co konkrétně myslíš tou "kvalitou"? Samozřejmě má své mouchy, třeba rolling shutter effect (vidět zejména při švencích) nebo ovládání, různé speciální video a audio funkce. Ale dynamický rozsah, šum, barvy, hloubka ostrosti... v této oblasti se tomu jen tak něco nevyrovná.

0/0
2.11.2009 15:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.