Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Všichni jsme piráti a stahujeme filmy i MP3. Proto jsou přehrávače tak levné

Víte, co má společného přenosný MP3 přehrávač, domácí kino, síťový pevný disk a zřejmě i několik dalších věcí z vaší elektronické domácnosti? To, že ač jste si je řádně koupili a zaplatili, obsahují technologie vyvinuté internetovými piráty – nebo pro internetové piráty. Nevěříte?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

to je jen jednostranný pohled

To je jak když napíšete "každý kdo má doma kuchynský nůž je potenciální vrah", nebo "každý kdo má auto, bude porušovat silniční pravidla". DivX XviD nemusí nutně znamenat že člověk co je schopen přehrát tuto technologii se podílí na pirátství. Může mít takto uložené svatby, dovolené a jiné normální věci. Naopak i standartní DVD-video technologile se často zneužíváná k pirátství, a myslím že i v mnohem větší míře než formát DivX/Xvid. A nesmíme zapomenout na formát WMV od Microsoftu, či MP4 kterým podle vás také nejspíš podporuje pirátství (také se dává do DVD přehrávačů).

0/0
6.11.2009 10:58

Host

:)

Autor se nějak vyzná :P jen tak dál

0/0
30.10.2009 20:48

minerva007

Konečně to někdo řekl nahlas

Konečně to někdo řekl nahlas

0/0
29.10.2009 18:09

Host

re

Jojo nakupuju externí disky v masně ;-D

0/0
29.10.2009 16:37

Host

Autor je hlupak

Nechapu jak tohle muze nekdo napsat.

DivX se hodi i na prehravani videi z kamery.

MP3 se daji stahovat ilegalne napriklad pres iTunes store nebo T-Music.

Nesmi se zapominat na vlastni tvorbu a to jak hudby filmu atd.U hudby ma kazdy narok udelat si zalohu sveho CD napr ve formatu Mp3

aby jej pak mohl pouzivst v mp3prehravaci.Velka kapacita disku je potreba i na naistalovani her legalne koupenych.Autor clanku je asi desetilete dite co si stahuje mp3.

0/0
29.10.2009 13:01

cutac

Kdo nestahuje okrádá vlastní rodinu

:-P R^

0/0
28.10.2009 21:33

..Kamenožrout..

...

"Harddisky se prodávají v supermarketech" třeba Albert? ;-D

0/0
28.10.2009 17:43

Host

A co kazety

Muj otec byl taky pirat, nahraval si silvestry na gramovonove pasky. Taky jeho strejda byl pirat mel hrozne moc kazet s hudbou ktery si pretocil od znamych. Bylo by nejlepsi kdyby se prazne kazety vubec nedali koupit, jzdyt preci vedly k piractvi... :)

0/0
28.10.2009 16:11

Host

Re: A co kazety

Zapominate, ze kopii jakekoliv analogove nahravky vzdy vznikne kopie v horsi kvalite nez orginal  - to je proste neodiskutovatelny fakt - a tak to proste zabranovalo tak masivnimu sireni jako je tomu u digitalnich kopii  CD a DVD disku.

0/0
28.10.2009 17:48

Host

Re: A co kazety

Ripem cd taky vzniká horší kvalita...

0/0
29.10.2009 9:35

Host

Re: A co kazety

V čem - ty zkopírované nuly a jedničky se něčím liší ?

0/0
29.10.2009 11:20

Host

Re: A co kazety

To si piš, že se liší. Hudební CD má vyšší datový tok než nějaká MP3. Ale stejně neni nad starý dobrý gramofon:)

0/0
29.10.2009 15:12

Host

Re: A co kazety

Kopie CD 1/1 jez cela totozna pokud to CD bylo normalne citelne - predstavte si, ze naprosto stejne zpusob zaznamu se pouziva i pro pocitacovva data - kde vadi i jediny bit spatne.

Pozn.: Bavim se o toku dat co leze z CD pri kopirovani je stale stejne - pripadne drobne chyby jsou shopne opravit opravne mechanismi CD - pokud se jim to nedari je CD necitelne i pro bezny poslech. 

0/0
29.10.2009 17:29

Host

pirati z karibiku :)

no, ono tyhle formaty jsou na zivu proto (a to je potreba si uvedomit) ze je to "lepidlo" mezi technologiemi vyrobcu. napriklad digitalni kamera, dvd prehravac, mobil, pc...

Kdyby tyhle veci nebyli tak panasonic kamery produkujou obskurni proprietarni format kterej neprehrajes v nicem jinem nez v kine od panasonicu, nebo DVD-ROM od panasonicu... To ze jsme pirati je proste tak. ale to bylo je a bude vzdy.

0/0
28.10.2009 9:50

Host

skvely clanok

Skvely clanok, vdaka. Bohuzial vacsina diskutujucich absolutne nepochopila jadro argumentu a reaguju urazene. Paradoxne vsak minuli zrejme najserioznejsi clanok technetu za posleneho pol roka.

Chcel by som len dodat nasledovne:

1. Som pirat a nehanbim sa za to. Hudbu a video si kupim, pokial bude za rozumnu cenu, kvalitu a sposob obstarania. V tomto smere uz fungujem napr na Spotify. (iTunes nie)

2. Filmy stahujem aj z dovodu nedostatocnej ponuky - niektore tituly sa jednoducho zohnat nedaju. Nahravaci priemysel by sa mal prisposobit zakaznikovi, nie naopak. Typicky priklad su DRM a region coding na DVD apod. To je hnus.

;-D

0/0
28.10.2009 8:59

Host

Re: skvely clanok

+1

0/0
28.10.2009 10:33

Host

diskuze akorát svědčí o jedný věci

lidi stále méně umí chápat podstaty článků a proto se točí v diskuzích na nepodstatných detailech, aby jako ukázali jako jsou chytří a všímaví.

0/0
27.10.2009 21:02

Host

Re: diskuze akorát svědčí o jedný věci

je vidět, že jsi naprosto nic nepochopil

0/0
27.10.2009 21:32

Host

Re: diskuze akorát svědčí o jedný věci

s tím můžu jedině souhlasit, četl jsem kousek diskuze, ale je to ztráta času, debata o tom jak si autor dovolil "označit" lidi za piráty a oni si přece všechno kupujou mi nejvíc připomíná přísloví o potrefené huse, čest vyjímkám,

0/0
27.10.2009 21:34

Host

Re: diskuze akorát svědčí o jedný věci

Docela zajímavý postřeh autora. Taky jsem si říkal, když se objevily první přehrávače DVD s DivXem, že je to divný. DivX -XviD s tím se setkal vždy jako s nelegální kopií filmu šiřitelnou po známých. To samý s MP3. Myslím, že 95% DivX a MP3 jsou prostě černý kopie a lidi vždy obhajujou do krve těch zbývajících 5%.:-)R^

0/0
27.10.2009 22:41

Host

Re: diskuze akorát svědčí o jedný věci

Přesné a výstižné, supr článek ... kdo tu oponuje, nemá důvod je to přesné a výstižné !!!

0/0
28.10.2009 20:06

Carmel Tel

provokujete kvoli navstevnosti??

splnene premie;-D

0/0
27.10.2009 20:44

Host

hmm

Tak článek jsem tedy nepřečetl celý, ale jen ten nadpis mě zvedl ze židle, potažmo pohovky :) Stahuju filmy a obcas nejakou MP3 z webu a sem pirát? Film zkouknu a smažu, většina je stejně brak.:) Ona proběhla nějaká uprava stávajícího zákona, že je toto trestné? Pokud vím tak stahování filmů a mp3 trestné není, pokud nesdílím. Trochu zavádějící nadpis,nemyslíte?

0/0
27.10.2009 19:30

Host

Re: hmm

Pardon, beru zpet, uz se to tu řešilo

0/0
27.10.2009 19:32

Host

Re: hmm

Nahodou, ja som hrdy na to, ze som pirat. Jack Sparrow je moj vzor. :D

0/0
28.10.2009 8:49

Host

trefné

Článek je velmi trefný. Skoro, jako bych četla Respekt..R^

0/0
27.10.2009 18:43

Host

*

K tomu článku mám pro autora snad jediné. Sám jste zloděj a ještě k tomu i tendenční lhář.

0/0
27.10.2009 18:40

Host

Re: *

Typické : urážka bez argumentů

0/0
27.10.2009 19:14

Host

Re: *

Na lži a výmysly jsou zbytečné jakékoliv argumenty, na některé dokonce žádné ani neexistují. Takže tak.

0/0
27.10.2009 19:32

Host

Nepochopili to

Ten článek v sobě má docela dobrý nápad a spousty sidí se tu hádá o ho* a nerozumí autorovi. Ať si každý používá legální nebo nelegální co chce, autor se snažil zachytit trendy a působení vlivů tak komentovat to jestli je mornálně správné A nebo B je tlučení hubou, které se tématu článku vůbec netýká    krásný den  :-)

0/0
27.10.2009 18:38

R@VI

Re: Nepochopili to

hloupost ... v clanku se zamenuje dusledek s pricinou a jako takovy je nesmyslny a misty lzivy ...

0/0
28.10.2009 13:59

acdc1402

To jste přehnal, autore

1. Legální zdroje MP3 jsou jak koupená CD tak i např. server iTunes, který prodává hudbu bez jakékoliv blokace pro určitý typ přehrávače.

2. S legálním zdrojem videa je to podobné. Legislativa umožňuje vytvořit kopii i zapůjčeného DVD a právě DivX je nejvhodnější podoba pro uložení v počítači.

3. Úplně jste zapomněl na vlastní tvorbu- videokamery dnes používají hard-disky a paměťové karty. Na to je zapotřebí hodně místa v počítači nebo na externím disku.

4. A co třeba fotografie? Máte DLSR ? A kolik fotek uděláte za rok?

Nepište prosím tak tendenčně. Příště nás můžete obvinit ze znásilnění, protože na to taky máme nástroj.Rv

0/0
27.10.2009 17:58

Host

Re: To jste přehnal, autore

Vy jste absolutne nepochopil pointu clanku ... clanek nemel vyjmenovat vsechny moznosti formatu multimedii ani vsechny moznosti jejich distribuce, ani nemyslel clankem to ze vsichni lide jsou zlodeji a kazdy ma "neco nelegalniho".

Spise chtel poukazat na ekonomickou situaci a vyvoj multimedialnich zarizeni ktere bylo velmi razantne postizeno obrovskou poptavkou, kterou zpusobilo porusovani autorskych prav.

0/0
27.10.2009 18:12

acdc1402

Re: To jste přehnal, autore

Možná jsem nepochopil Váš záměr, ale toto jste napsal:

1. na trhu téměř není legální MP3 - napsal jsem že je

2. na trhu není legální DivX - napsal jsem že je

3. velké disky jsou na nelegální hudbu a video a jinak se moc neuplatní - napsal jsem že se uplatní i bez nelegální hudby

Náš rozpor je ve vašem tvrzení, že rozvoj technologií je tlačen téměř výhradně poptávkou uživatelů disponujícími nelegálním obsahem. V tom jsem se vám pokusil oponovat.

0/0
27.10.2009 18:23

Host

Re: To jste přehnal, autore

1. legální MP3 je buď těžké sehnat, nebo to je neuvěřitelně otravné - na trhu iTunes v česku nefungují; CD jsou neekologická, když je pouze jednou vložím do mechaniky, abych si mohl hudbu překonvertovat na MP3; u ostatních internetových obchodů, z mé zkušenosti, mi trvalo několik hodin hledání programu na překonvertování jejich hudby tak, abych ji v iPodu mohl pustit, do toho se mi znovu opravdu nechce - hudbu prostě není kde kupovat

0/0
27.10.2009 21:41

acdc1402

Re: To jste přehnal, autore

Zmíněná technika ale nebyla vyvinuta pouze pro český trh a proto není vhodné argumentovat dostopností médií na českém trhu.

0/0
28.10.2009 12:07

Host

Re: To jste přehnal, autore

R^ souhlasim s tim, ze pointa nepointa, tohle bylo trochu prehnane... I vyvojar systemu potrebuje velky disk, kdyz zdrojove kody a dokumentace a dalsi veci z  potrebne k odladeni a spusteni systemu zaberou na disku pres 1 GB..

A co treba logy z webovych serveru, ze kterych se pak delaji statistiky navstevnosti.. to jsou i TB dat, ktere je potreba nekam ulozit, nejak zpracovat a pak smazat. K tomu se take vyuzijou velke harddisky..

Proste je to poutavym nadpisem prehnany clanek. sorry.

0/0
28.10.2009 19:52

Host

Nesouhlasim

Docela se me ten clanek dotkl - do sveho telefonu (coz je muj jediny hudebni prehravac) jsem nakopiroval jen CD a nejaka LP, ktera jsem si za pomerne vysoke penize koupil.

A co se tyce disku, tak ten mam plny, ale nejvic mista zabiraji fotky, osobni videa (a to ta videa jsou uz prevedena z DV do MP2) a potom hromada scanovanych dokumentu, ktera jsou pripravena pro OCR a prevod do PDF (navic se jedna o data, ktera jsem sam vytvoril, ale bohuzel v dobe, kdy se jeste o necem jako PDF pouze snilo.

Mozna jsem vyjimka, ale zase na druhou stranu memu otci disk take nestaci - v HD rekorderu by si nejradsi nechaval pomalu vse co kdy v TV davali.

A jeho byvalemu sefovi disk take nestaci - ten zase s pocitacem poradne neumi, takze kdyz vytvari nejaky dokument, tak jej v OpenOffice napise, potom na tiskarne vytiskne, vytiskle nascanuje a to co nascanoval posle e-mailem. A kdyz neco rozesila vice lidem (napr. vanocni prani), tak ho nascanuje tolikrat, kolika lidem ho posila.

0/0
27.10.2009 17:43

Host

Re: Nesouhlasim

Jeste doplneni k tomu memu telefonu (mp3 prehrvaci) - kdyz jsem si jej kupoval, chtel jsem 8 GB, ale ten uz nemeli, tak jsem si holt koupil 16 GB a mam na nem asi 10 GB volneho mista. Jinak ve zbytku jsou krome kopii tech koupenych CD (coz povazuji za legalni - protoze jestli se nemylim, tak jsem si s CD krome toho samotneho nosice kopil predevsim pravo hudbu uzivat pro osobni pouziti a medium s tim nema nic spolecneho) jeste hromadu fotek, par desitek programu a potom hromadu audio zprav (podcastu) stazenych z oficialnich webu radii.

0/0
27.10.2009 17:48

Host

Re: Nesouhlasim

Dobře, možná se pohybujete mezi lidmi určité věkové kategorie (podle textu chápu, že té starší). Já pocházím z mladší věkové kategorie a mí přátelé - většinou studenti a počítačově gramotní lidé se neobtěžují kupovat mp3 sooubory a filmy. Proč taky když jsou dostupné zdarma a my studenti nemáme tolik peněz abychom si to mohli dovolit. Ovšem že mů otec si koupí originální CD s hudbou nebo jednou za půl roku nový, dobře hodnocený film na DVD, ale skutečnost je opravdu jiná. Mladí lidé (a řekl bych že většina těchto lidí používá mp3 přehrávače, notebooky atp) hudbu stahují. a je jich hodně.

0/0
27.10.2009 18:32

Host

Re: Nesouhlasim

Koho zaujima, ze sa vas clanok dotkol. Snazte sa pochopit argumenty autora, nie svoju frustraciu.

0/0
28.10.2009 9:00

James Borg

:(

Dokud me budou organizace jako OSA,BSA a jine otravovat a okradat jejich poplatkama napriklad u DVD disku, DVD mechanik HDD, tak budu krast jako divej a sosat maximalni rychlosti co to pujde. Jejich argumentace zalozena na logice mam nastroj tak musim platit je na hlavu padla? Protoze si nekdo koupi zbran tak ho rovnou zavrem ? To me muzete rovnou zavrit za znasilneni sousedky, je jedno ze jsem ji jeste neznasilnil ale mam na to nastroj .....

0/0
27.10.2009 16:31

Host

Re: :(

zalozte si verejne prospesne obcanske sdruzeni nebo vzdelavaci institut, to ma snad v zakone o autorskych poplatcich vyjimku ...

0/0
27.10.2009 17:09

Host

Přesně

Na tomhle je krásně vidět ten rozdíl v postoji.

Výrobci přehrávačů se prostě chovají tak, jak se obchodní firmy obvykle chovají: Snaží se přijít s takovými produkty, které podle jejich názoru zákazníci chtějí.

Vydavatelé obsahu zkoušejí novou taktiku: Vlastním zákazníkům vyhlásili válku. Říkají, že to je špatná poptávka, protože zákazníci přece MUSEJÍ chtít to, co oni jim nabízejí. A když to nefunguje, lobbují za změny zákonů, aby to mohli zákazníkům NAŘÍDIT. Svým platícím zákazníkům ještě škodí různými DRM, ochranami a protipirátskými klipy, takže pirát má ve finále lepší produkt než platící zákazník. Občas to zajde tak daleko, že i legální platící zákazníci musejí stahovat pirátské kopie, protože originálka je kvůli všem těm ochranám nepoužitelná (viz Spore).

Obrázek o úspěšnosti té taktiky si lze udělat z toho, komu prodeje rostou a komu stagnují či klesají.

0/0
27.10.2009 16:31

Host

:(

Dokud me budou organizace jako OSA,BSA a jine otravovat a okradat jejich poplatkama napriklad u DVD disku, DVD mechanik HDD, tak budu krast jako divej a sosat maximalni rychlosti co to pujde. Jejich argumentace zalozena na logice mam nastroj tak musim platit je na hlavu padla? Protoze si nekdo koupi zbran tak ho rovnou zavrem ? To me muzete rovnou zavrit za znasilneni sousedky, je jedno ze jsem ji jeste neznasilnil ale mam na to nastroj .....

0/0
27.10.2009 16:18

Host

Re: :(

netahejte sem neco tak silneho jako znasilneni sousedky ....

Ja absolutne nechapu smysl teto debaty - poplatek OSE - ano, vsak je to jen par korun, pokud mi pak umozni stahovani z netu ( a to jak pravne tak i v podstate moralne ), tak to milerad zaplatim.

Bez porusovani autorskych prav bychom absolutne nemeli rozvinuty tento multimedialni sektor - zasekli bychom se v dobe pred X lety na CDckach za 200kc :)

0/0
27.10.2009 17:25

Host

Re: :(

BSA - z toho nema ani korunu - ta zastupuje jen vyrobce SW a tem z poplatku nejde ani koruna a tak se ji to netyka - nema s tim nic spolecneho !!!

 

BSA finnacuji vyrobci SW v ni zdruzenych ze svych vlastnich penez !!! Laskave se lepe seznamte se zakony, ze autorum SW z toho nejde ani koruna i proto neni dovolano ani stahovani komercniho SW pro svoji potrebu.

Vubec proste nezalezi jak jste SW ziskal - pokdu nemate orginalni nosic ci alspon platnou kupni smlouvu pri nakupu OnLine - tak komercni SW uzivate nelgalne.

Tato vyjimka v autorskem zakone je predevsim kvuli moznosti si nahrat hudnu z radia ci film z TV pro svoji vlastni potrebu . Komercni SW v televizi nikdo nesiri ai proto se to na nej nevaztahuje !!!

0/0
27.10.2009 18:24

Host

osvobozeni

Jen pro info: http://domaci.ihned.cz/c1-38821990-pocitacovi-pirati-z-akademie-jsou-zcela-nevinni-rozhodl-soud

0/0
27.10.2009 16:11

Host

Re: osvobozeni

Autor sa nezastava piratov. Tvrdi len, ze "nelegalne" stahovanie hudby a videa je logicky dosledkom sucasneho stavu a spatne ovplyvnuje situaciu na trhu. A to je presny opak toho, co je nam podavane vlastnikmi prav - pirati nie su skodna, ktorej sa treba zbavit drakonickymi zakonmi - su to potencialni zakaznici, vdaka ktorym sa spristupnuje uzitocna technologia. :D

0/0
28.10.2009 9:03

Host

Pro autora článku....

Vážený pane, jakou radost by Vám působilo jít si zaběhat s CD přehrávačem místo běžnou malou, lehkou MP3. 

Zmiňujete stále nelegální stahování, ale nemyslíte, že je dostatek lidí co mají doma originální nosiče, tedy řádně uhradili nehoráznou sumu za více či méně kvalitní dílo? Vytvořením jeho kopie pro vlastní potřebu se nedopouští žádného zločinu. Asi by jste si také nerad znehodnotil CD za 800 Kč řekněme pádem při běhu. 

Pokud to obrátím na druhou stranu v cenách přístrojů a nosišů jsou zahrnuty i autorské poplatky. Proč mám platit tento poplatek 4x, jednou při koupi díla a jednou za to, že si vytvořím jeho záložní kopii a dvakrát za zařízení (CD mech. + MP3)? To se Vám zdá fér? Kdo je nyní pirát?

Osobně nejsem příznivcem stahování, nic méně ceny za které se díla prodávají jsou nehorázné, nelze se tedy divit, že lidé jdou často jinou cestou než koupí díla.

A ceny zařízení? Máte alepsoň představu jaké jsou výrobní náklady na MP3 přehrávač? Promiňte, ale Váš článek není objektivní.

0/0
27.10.2009 16:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.