Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

První zahraniční souprava zahájila testování evropského zabezpečovacího zařízení v Česku

Včera se rozběhl u Prahy pilotní projekt první zahraniční soupravy na testovacím úseku jednotného evropského vlakového zabezpečovacího zařízení ETCS. Symbolicky odstartoval zápas o české cestující novými vlaky v regionální dopravě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

Před 5 lety v RO

Před 5 lety jsem s nimi cestoval po Rumunsku a super. Jsou to povedené a pěkné vlaky. Tam se jmenují Sageata Albastra. ;-)

0/0
29.10.2009 23:24

JPNB

Nejsou čtyři napájecí systémy

ale čtyři základní resp nejrozšířenější. 1 500V =,3 000V =,15 000 16,3Hz, 25 000V 50Hz, používají se i další,ale méně rozšířené.

0/0
29.10.2009 11:07

Host

Re: Nejsou čtyři napájecí systémy

Za mého dětství se psávalo 16 2/3Hz, dnes se to opisuje jako 16,7Hz. To jen pro upřesnění.

0/0
29.10.2009 15:22

JPNB

Re: Nejsou čtyři napájecí systémy

Díky za opravu opravdu 16,7 Hz dříve 16 2/3Hz což platilo v době rotační kmitačů dnes v době elektroniky už 16,7 Hz.

0/0
29.10.2009 16:58

Host

Re: Nejsou čtyři napájecí systémy

Dobrý den.

Neví někdo, proč se zrovna používá kmitočet 16 3/4Hz? Jaké to má výhody?

0/0
30.10.2009 8:32

Host

Re: Nejsou čtyři napájecí systémy

Je to třetina 50Hz - dá se to relativně snadno mechanicky převést pomocí motorgenerátorů v měnírnách - v době před zavedením polovodičů to byl dost pádný důvod. Je to tak nízký kmitočet, že se jím dají napájet i sériové motory (pro sériové motory je nejlepší stejnosměrný proud, dá se použít i střídavý, ale problémy rostou s kmitočtem).  Kmitočet je ale natolik vysoký, že se proud dá ještě transformovat  (byť transformátory musejí být větší než na 50Hz).

0/0
1.11.2009 11:14

Janina7

Tohle nesmí přijít do rukou naší modré armády.

Jestli to má u nás jezdit, tak to  musí provozovat někdo jiný. NAši státní železničáři by tenhle vlak nezvládli!

0/0
28.10.2009 20:11

JPNB

Re: Tohle nesmí přijít do rukou naší modré armády.

To pravda protože naši státní už dávnou nejsou nebo a.s. jsou stání?

0/0
29.10.2009 10:50

mokikin

Re: Tohle nesmí přijít do rukou naší modré armády.

i a.s. může být státní ;-)

0/0
29.10.2009 14:04

Host

Re: Tohle nesmí přijít do rukou naší modré armády.

JE to opravdu a.s., ale tusim, ze opravdu s jednim 100% akcionarem a to je Cesky stat nejcasteji zastupovany ministerstvem finnanci.

Tkaze podnik plne v majetku statu.

0/0
29.10.2009 17:41

Host

Re: Tohle nesmí přijít do rukou naší modré armády.

Máte pravdu Janino, také to u "nás" máte jako v "zápisníku".....

0/0
30.10.2009 17:17

Host

Siremens ???

To slov "Siremens" u obrázku je asi chyba, ne ?

0/0
28.10.2009 12:36

Host

že se ptám...

na co to jezdí? na elektriku?

0/0
28.10.2009 2:26

Host

Re: že se ptám...

vzhledem k tomu že to nemá sběrač, tak asi na naftu.

Anebo na baterky ;-)

0/0
28.10.2009 7:34

Host

Re: že se ptám...

jasi dovolim oponovat! Máto stěrač!!! To nevidíš? A neznam žadni stěrač na naftu!!! Takže si vedle jakta jedle*dp

0/0
28.10.2009 18:04

TClovek

Re: že se ptám...

Priste zkus psat cesky

0/0
28.10.2009 18:56

Host

Re: že se ptám...

Je to urceno na neelektrifikovane trate a tak je s dieslovym motorem.

0/0
28.10.2009 18:22

Host

Re: že se ptám...

děkuji, krásný vlak, ten kdyby tady tak hvízdal. bydlím na trase Opava - Hlučín a tady jezdí furt ta socialistická hnusná koza. Trať není elektrifikovaná.

0/0
1.11.2009 3:03

Host

Re: že se ptám...

a ještě přidávám obrázek, kde je to naprosto jasné

http://de.academic.ru/pictures/dewiki/110/nordjyske_jernbaner_224_ubt..jpeg

0/0
1.11.2009 3:10

admiral666

Re: že se ptám...

No jeste aby prajzska magistrala byla elektrizovana ;-D

0/0
3.11.2009 20:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.