Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vědci prokázali, že jižní a severní magnetický pól lze oddělit

Ať se snažíme magnet rozbít sebevíc, magnetický jih a sever zůstanou vždycky spojeny. Za základní element magnetismu byl tedy dlouho považován dipól, protože až donedávna magnetické monopóly nikdo dosud nepozoroval.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

na$rane monopoly

vidite? monopolly se na$raly a zacinaji zurit!

http://zpravy.idnes.cz/video-zahadny-domek-ve-strasicich-promeruji-geofyzici-p1e-/domaci.asp?c=A091101_111936_domaci_cen

0/0
1.11.2009 22:16

Host

jupiii

toz lupneme par severu na rotor, par jihu na stator, a cele to zavreme pod haubnu a jedem.

0/0
1.11.2009 21:25

Host

NEPOCHOPÍM

Nevím, jestli to, že hladina vody v oceánech stoupá a ledovce se podstatně zmenšují je alarmující znamení k tomu, že planeta se otepluje ale ať mi nikdo netvrdí, že člověk nemá vliv na stav planety! To jste opravdu tak naivní nebo sobečtí, že nevidíte co se událo za posledních 50 let? člověk je na planetě cca 200 000let ale za posledních 50let dokázal naši Planetu (díky které si teď a tady můžeme komentovat články) zničit natolik, že je ohrožena existence člověka! O planetu strach nemám, ona tady bude ještě milióny let ale jde o nás, o druh živočicha nazývaný člověk!!!!!!

0/0
1.11.2009 13:42

Host

Re: NEPOCHOPÍM

Nemate pravdu - uz v minulosti tak pred nekolika byli hladiny ocenu vetsi.

A ekologicke skody nezpusoboje neskodny CO2 - ale skutencne jine nebezpecne jedy - vypoustene v minulosti bez cisteni do ovzdusi a vody a to i u nas !!!

0/0
1.11.2009 14:41

Host

Re: NEPOCHOPÍM

Stavy hladiny jsou v poslednich 1000 letech o kterych tu mluvim.

0/0
1.11.2009 14:42

Host

Re: NEPOCHOPÍM

Presne tak. Oni Vikingove nepojmenovali Gronsko (Greeland), protoze byli zeleni, ale protoze to byla zelena zeme, takze sice na to clovek ma urcite vliv, ale ne az tak velky, jak se nam snazi zeleni, greenspace a jina havet ric...

0/0
2.11.2009 11:48

Host

Re: NEPOCHOPÍM

nejdřív se nauč základy, pak tu vykřikuj....vlastně ne, buď jako 95 % lidí, co si myslí, že něco vědí a dělej ze sebe blbce ;-)

0/0
2.11.2009 6:49

Host

Re: NEPOCHOPÍM

a můžou za to magnetické monopóly, co?

0/0
2.11.2009 16:14

Host

magnetické monopóly nebyly prokázány

Some condensed matter systems propose a superficially similar structure, known as a flux tube. The ends of a flux tube form a magnetic dipole, but since they move independently, they can be treated for many purposes as independent magnetic monopole quasiparticles. In late 2009 a large number of popular publications incorrectly reported this phenomenon as the long-awaited discovery of magnetic monopoles. However, the two phenomena are not related.[10] However, they are considered interesting in their own right, and are an area of active research.

Zdroj: http://en.wikipedia.org/wiki/Magnetic_monopole

0/0
1.11.2009 11:40

Host

Re: magnetické monopóly nebyly prokázány

Wikipedii se nedá věřit ve všem.

Já věřím FYZMATIKu, tam to bylo už dřív

0/0
3.11.2009 19:10

Host

neexistují

ani Sheldon Cooper je nebyl schopen objevit, proto neexistují!;-D

0/0
31.10.2009 20:18

Host

Re: neexistují

Sheldon na to měl jen tři měsíce a bandu přitroublých netrpělivých puberťáků s elektrickým otvírákem. Tak jak to měl asi dokázat! ;-O ... ;-D

0/0
31.10.2009 21:46

Flynn

Re: neexistují

Navic tam furt prudila Penny a z Rajeshe v jeji pritomnosti nedostal ani hlasku...

0/0
2.11.2009 15:11

Host

Mozna jsem hloupy

ale nejak jsem z toho nepochopil jak se k tomu vlastne dostali..:D:-P

0/0
31.10.2009 16:03

Awellar

Neco chybi

Kdyz si prectete nejakej odbornejsi clanek na tohle tema, zjistite ze je to cely trochu nafouknuty. Tak nak tu chybej informace ze je to vlastne dipol ale projevuje se jako monopol. Priblizne receno, ale monopol maji, to nepopiram jen ne doela...

0/0
31.10.2009 15:49

Host

Václav Klaus

Největší "vědec" v dějinách to zase popře ... Kde je ten blijící smajlík ?

0/0
31.10.2009 14:21

Host

Re: Václav Klaus

"Kamaráde"....jak hluboce se mýlíš...omlouvá tě Tvá nevědomost a neznalost....a zmínka o tom smajlíkovi navíc vypovídá o Tvém charakteru.., je mi Tě líto...Mirek

0/0
31.10.2009 16:47

Host

Re: Václav Klaus

Topolánek ? ;-D

0/0
31.10.2009 19:04

Host

Re: Václav Klaus

R^

0/0
31.10.2009 20:47

Host

Re: Václav Klaus

Musím přiznat, že kdyby mi někdo před lety tvrdil, že Klaus (který mj. prohlašuje, že do ekonomie by neměli mluvit neekonomové) bude popírat tvrzení vědců z klimatologie - oboru, který on nikdy nestudoval, asi bych taky řekl "hluboce se mýlíš". Ale poté, co se člověk bez přírodovědného vzdělání pasoval na největšího klimatologického experta, co můžeme nadít čehokoliv.

0/0
31.10.2009 21:50

Host

Re: Václav Klaus

Jenze ono se menilo klima na zemi jiz mnohem davno a bez zasadnich vnesjich vlivu, kdyz zde lide jeste zadnou tecniku nemeli - a podle vystupu klimatologu - jeste pred selekci informaci zastanci globalniho oteplovani - zde bylo poslednich stovky let naopak chaldneji nez drive a tak se planeta jen varci k normalu.

Proste se vliv CO2 zcela precenuje a to je vse.

0/0
31.10.2009 22:06

Host

Re: Václav Klaus

Proste oteplovani je zcela prirozeny jev - vliv cloveka je nejspis jen minimalni - a clovek se musi jako kazdy jiny tvor prizpusobit tomuto jevu a ne se ridit heslem porucime vetru a desti.

0/0
31.10.2009 22:09

Host

Re: Václav Klaus

Ale globální oteplování skutečně může být jen nafouknutá bublina, kterou vypouštějí do světa výrobci automobilů (samozřejmě těch menších), států, které logicky stojí na straně svých malých automobilek a šarlatánů, kteří se chytí všeho, na čem se dá uživit. Za tohoto předpokladu se skutečně jedná o problém pro ekonoma či politika. V neposlední řadě musím dodat, že nebyla spolehlivě dokázána souvislost mezi lidskou činností za posledních 150 let a celkovým zvýšením teploty. Proto si myslím, že má právo na svůj názor i právo na to jej vyjádřit a obhajovat.

0/0
31.10.2009 22:22

Host

Re: Václav Klaus

Nevím, jestli to, že hladina vody v oceánech stoupá a ledovce se podstatně zmenšují je alarmující znamení k tomu, že planeta se otepluje ale ať mi nikdo netvrdí, že člověk nemá vliv na stav planety! To jste opravdu tak naivní nebo sobečtí, že nevidíte co se událo za posledních 50 let? člověk je na planetě cca 200 000let ale za posledních 50let dokázal naši Planetu (díky které si teď a tady můžeme komentovat články) zničit natolik, že je ohrožena existence člověka! O planetu strach nemám, ona tady bude ještě milióny let ale jde o nás, o druh živočicha nazývaný člověk

0/0
1.11.2009 13:43

Host

Re: Václav Klaus

Nemate pravdu - uz v minulosti v ramci poslednich 1000 byli hladiny ocenu vetsi a prumerne teploty zde na Zemi rovnez vetsi nez v poslenich nekolika set let a sopcenou erupci ci jinou  pohromou to zpusobeno nebylo.

A ekologicke skody nezpusoboje neskodny CO2 - ale skutencne jine nebezpecne jedy - vypoustene v minulosti bez cisteni do ovzdusi a vody a to i u nas !!

0/0
1.11.2009 14:45

Host

Re: Václav Klaus

Proste ne vypoustenim CO2, ale vypoustenim nezbpecnych prumyslovych odpadu do vzduchu a vody a rovnez - i z aut - ty produkuji ne jen vodu a CO2 - ale predevsim ty bez katalizatoru ruzne nebeznpecne aromaticke uhlovodiky a v minulosti i olovo, ktere se pridavalo do benzinu.

0/0
1.11.2009 14:50

Host

Re: Václav Klaus

Oni Vikingove nepojmenovali Gronsko (Greeland), protoze

byli zeleni, ale protoze to byla zelena zeme, takze sice na to clovek

ma urcite vliv, ale ne az tak velky, jak se nam snazi zeleni,

greenspace a jina havet ric...

0/0
2.11.2009 11:50

Host

Re: Václav Klaus

To byla mystifikace prvniho osadnika, tedy spise vyhance, aby tam nalakal dalsi lidi, ti ovsem, kdyz pripluli ( teda ta mensi cast ), nevericne zirala, protoze to vubec nebylo zelene, ale ledove, vetsina pomrela. Tak pravi legenda o tom jak vznikl nazev Zelena zeme.

0/0
2.11.2009 19:23

josefl

Re: Václav Klaus

Země se otepluje již po několik miliónů let. V důsledku toho oteplování se vyvinul člověk. Podívejte se na vědecky dokázané vývoje klimatu na naší panetě, od horké plynové koule ke koli ledové a od ní k dnešní podobě. Oněch 50 let je jenom jedna nepodstatná perioda. Jak mi vysvětlíte, že v minulosti v dnes trvale zaledněných oblastech rostly rostliny a v Čechách bylo moře s korálovými útesy? Přijďte k mě na zahradu, budete si moci vykopat zkamenělého trilobita. Prostě vliv člověka na oteplování planety je asi stejný, jako vliv  na východ a západ slunce.  Podívejte se někdy na pořady BBC o vývoji planety, Globální oteplování to jen výhodný byznys, nic jiného. A až bubete mít někdy čas, pak se prosím podívejte, kdy vznikl prvý tvor, jehož můžeme nazývat předchůdcem člověka a opravte si váš údaj.

0/0
6.11.2009 0:17

Host

Re: Václav Klaus

Aby jste pochopili Klause musíte se na jeho problém dívat ekonomicky, ne ekologicky.

0/0
20.11.2009 22:15

josefl

Re: Václav Klaus

Co je to za klimatologa onen All Gore, či jak se píše. Není to spíše obchodník a politik? No a o tom byznysu je to hlavně a ne o klimatologii.

0/0
6.11.2009 0:20

Host

Tesla

No to je mi teda "novinka". To same rikal jiz Tesla zacatkem 20. stoleti ;-)

0/0
31.10.2009 14:00

Host

Re: Tesla

Tak tak.Tesla to už věděl dávno.

Teslovo vynálezy jsou pěkně schovaný v trezoru.Tesla vymýšlel i nekončný zdroj e. energie a chtěl aby ho mohl užívat každý člověk zadarmo.To mu samozřejmě muselo být zatrhnuto. A samozřejmě ho i dusil ve výzkumech a kradl mu vynálezy man EDISON. (ani žárovka není Edisona ale TESLY)

0/0
31.10.2009 14:26

MiroTR

Re: Tesla

Aha, že Vy jste si kdysi přečetl ten nápis na žárovce ?  Tam TESLA opravdu bylo ! ;-D

0/0
31.10.2009 15:05

Host

Re: Tesla

Prosím, jsme na Technetu, vyjadřujme se odborně. Možná, že "žárovka" je kromě lidového i obchodním názvem, ale raději bych slyšel "pohlcovač tmy".

0/0
31.10.2009 21:53

Host

Re: Tesla

ja tam mel OSRAM. to je tez vynalezce, nebo slovensky vyjadrena nechut k zarovce?

0/0
1.11.2009 19:48

Host

Re: Tesla

"Tesla vymýšlel i nekončný zdroj e. energie a chtěl aby ho mohl užívat každý člověk zadarmo."

Niv takoveho nedelal - pouze chtel za pomoci vyslicu prenaset na dalku elektrinu vyrobenou v elektranach postavene na velkych vodopadech a to bylo vse - zbytek jsou jiz jen pouhe pohadky...

Dnes vime, ze silne elektromagneticke zareni je nebezpecne a i proto nelze z duvodu bezpecnosti prenos elektriny bezdratove za pomoci vysilacu uskutecnit.

0/0
31.10.2009 15:34

mlicko

Re: Tesla

Myslím, že ten přenos je jen otázkou času, jako příklad bych vzal vysokovýkonové lasery. Podstatný dle mého není přenos elektřiny, ale nějaké dobře zpracovatelné formy energie. A na těch laserech zatím nevidím nic nebezpečného, pokud teda někdo nebude strkat hlavu do paprsku. Ono držet se v dnešní době jednou rukou uzeměného stožáru a druhou drátu kde je 6 kV ale také normálního člověka běžně nenapadne. Zatím je však takový přenos na úrovni scifi. Navíc lepší než jakákoliv dálková doprava energie se mi do budoucna zdá dostatečně výkonný a účinný lokální zdroj, nejlépe přenosný. Prostě taková jaderná fúze v tužkové baterce. :-)

0/0
31.10.2009 17:12

Host

Re: Tesla

Ach jo, zase jeden konspirator... A cele je to zidobolsevicky komplot, ze? Zidi sedi ve vsech laboratori a hlidaji, aby nekdo neco nenameril...

Veda nefunguje tak, ze nejaky genius neco vymysli 100 let pred vsemi ostatnimi. Az nazraje doba k urcitemu objevu, tak ho maji sanci udelat na mnoha mistech, prakticky v tu samou dobu. Je naprosto nepravdepodobne, ze nekdo udela objev, strci ho na 100 let do supliku, a nikdo ostatni s tim uz neprijde.

0/0
31.10.2009 16:26

Host

Re: Tesla

Nebavme se o konspiraci, raději o ututlání a zametení pod koberec vynálezů, které by vysoce postaveným skupinám mohly přinést problémy. Tesla překonal své kolegy vědce své doby opravdu o to deklarované století. Vždyť dodnes čerpá celé lidstvo z jeho vynálezů a jen je vylepšuje, není schopno vymyslet nic lepšího. Například střídavé vícefázové napětí, motory, generátory, oscilátory, vše dodnes funguje na stejných principech které on ukázal lidstvu. Perpetuum mobile je jen slovo, pokud platí zákon zachování energie (zatím vypadá že ano) tak je nemožné jej vyrobit, ale je možné že se mu podařilo nějakým způsobem čerpat energii vakuua, tato energie je obrovská a její odebírání není nic proti zákonu zachování energie. Ale jako pravděpodobnější se mi jeví (to Teslovo vozidlo jezdící zdánlivě bez napájení) jako anténa chytající VF záření z blízkého vysoce výkonného vysílače a následně roztáčející elektrický motor vozidla. Nikdo ale netuší na čem všem Tesla pracoval a k čemu se dobádal.

0/0
31.10.2009 20:26

Host

Re: Tesla

Proč by jinak byly jeho poznámky a spisy stále v kategorii přísně tajné? Bývá zvykem že takovéto dokumenty se po nějaké době odtajní. To že se tak nestalo může znamenat, že americká vláda objevila po smrti Tesly dokumenty popisující něco, o čem se zatím ani nám v 21.století nezdá. Tomu věřím,Tesla byl génius, dle mého největší mozek elektrotechniky historie. Vždyť to byl on kdo nás dostal z elektrotechnického pravěku. Nebýt něj, jsme mnoho desetiletí opoždění za současným stavem. Škoda jen že ve své době nedošel pochopení a dostatečné podpory, ačkoliv v dnešní době by na tom byl z tohoto hlediska ještě mnohem hůře. Doporučuji přečíst jeho životopis, zajímavé čtení. Na adresu Edisona uvádí v korespondenci něco na tento způsob: pokud by byl schopný použít alespoň základní matematický aparát, nemusel by své vynálezy dělat cestou pokusu a omylu a čekat až se mu něco náhodou povede. Edison nebyl jeho sok na poli vědy, sotva mu sahal po kotníky, ale z hlediska pověsti a všeobecného věhlasu.

0/0
31.10.2009 20:37

Host

Re: Tesla

Nijak nezpochybnuju, ze Tesla byl vynikajici vynalezce i vedec. Ale po nem byla i rada dalsich, kteri udelali objevy v novejsich oblastech fyziky -prave proto. ze klasicka elektrina a magnetismus uz byly dost dukladne prozkoumany. Stejne tak by jste mohl tvrdit, ze to, ze do dneska pouzivame ve strojich paku, dokazuje, ze Archimedesovi se uz nikdo nikdy nevyrovnal - coz je nesmysl. 

To, ze Teslovy materialy byly na nejakou dobu utajeny, je celkem prirozene - vzdyt pracoval na vojenskych aplikacich a snazil se je prodat ruznym vladam. To je zkratka standartni postup, ktery vubec nic nevypovida o kvalite tech materialu.

0/0
31.10.2009 20:54

Host

Re: Tesla

" Doporučuji přečíst jeho životopis, zajímavé čtení."

Cetl jsem ho - ale musite si precit ten pravdivy - tam se treba dozvite ze na jeho nejvetsi projekt mu proste dosli penize a proto nebyl nikdy dokoncen - investori se stahli, nebot se mezitim ukazalo, ze rozvodne site dokazi prenaset elektrinu mnohem s vetsi ucinnosti (mnohem mensi ztraty) nez vysilace.

A on vdyz chtel jen preaset elektrinu vyrobenou ve vodnich elektrarnach - auto skutecne bezdratove jezdilo - ale jen diky velmi silnemu vysilaci napajenemu elektrinou z vodnich elektraren, ktery vytvarel silne a dnes jiz vime ze proto i zdravi skodlive elektromagneticke pole a navic muselo byt v jeho blizkem okoli spise jen v radu metru -  desitky maximalne stovky metru.

0/0
31.10.2009 22:16

Host

Re: Tesla

A to tvrdí kdo, že jsou jeho spisy stále v kategorii přísně tajné? Tedy kromě  konspiračních teoretiků? Pokud vím, jeho deník z konce života je v muzeu v Bělehradě. Střízlivý popis říká, že se v něm projevila naplno propuknuvší duševní choroba, která v něm hlodala už od mládí. Konspirační teoretici naproti tomu tvrdí, že se ten deník "dosud nepodařilo rozluštit".

  S tím nepochopením a nedostatečnou podporou to je taky výkřik do tmy. Jeho patenty koupil Westinghouse za tehdy neslýchanou cenu a platil mu do konce života apartmá v luxusním hotelu. Ve svém životopise uvádí, že  jeho široké vzdělání byla cena přízně Edisona, který ho zaměstnal a umožnil muj rozvinout svůj talent. To, že bezdrátový přenos energie byl zjevně krok špatným směrem, a proto se nesetkal s pochopením, nemůže nikoho překvapit. Jak je to s tou energií z vakua nebo "z eteru", si nejsem jistý. Buďto to pochází z doby, kdy mu už opravdu hráblo, nebo je to konstrukce senzacechtivých novinářů, možná kombinace obojího.

 

0/0
3.11.2009 10:42

Host

Re: Tesla

"čerpat energii vakuua, tato energie je obrovská a její odebírání není nic proti zákonu zachování energie"

Tato energie proste neni zadna - proste novinare v te poslal omyl jen vysoce vykony vysilac, ktery svym elekromagntickym polem dokazel rozsvitit zarovky v celem jeho okruhu - proste jen pohadky to jsou.

0/0
31.10.2009 22:19

Host

Re: Tesla

už ve starém Římě zabili člověka, co vymyslel, tuším, plast....císař ho zabil po tom, co se zeptaj, jestli ví někdo jiný, jak to vyrobit.....císař chtěl jen zachránit práci spoustě lidem.....proč by měl být dnešek jiný??

0/0
2.11.2009 6:52

Host

Re: Tesla

oprava: plast asi těžko, ale byla to nerozbitná nádoba

0/0
2.11.2009 6:53

Host

Re: Tesla

No pane staci hledat na google patent a takovejch zapomenutejch vynalezu se da najit stovky... Ale už nemám sílu to někomu ukazovat či dokazovat. takže se koukněte třeba sám.

0/0
9.11.2009 12:33

ritorujon

Re: Tesla

To ze se Edison choval k Teslovi velmi nefer, nedrzel slovo a patentoval jeho vynalezy a vylepseni jako sve je pravda. Ale klasickou zarovku vynalezl Edison, Tesla vynalezl zarivku!

0/0
11.11.2009 7:00

Host

Re: Tesla

a dokázal to snad? internet je strašný vynález, dává průchod typické vlastnosti české dělnické třídy - všechno vím, všechno znám, všude jsem byl a od všeho mám klíče.

0/0
31.10.2009 20:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.