Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zemi těsně minul asteroid. Vědci jen dvakrát zaznamenali bližší průlet

Má označení 2009 VA a je dlouhý zhruba sedm metrů. Tento jinak nevýznamný vesmírný objekt na sebe upozornil tím, že před pár dny proletěl těsně vedle zeměkoule.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

vlmach

Zemi těsně minul asteroid.

No,to řekli brzo.Já bych se strachy počůral.Teď budu muset dodatečně.

0/0
12.11.2009 14:38

Host

Zemský obal z kosmického smetí byl narušen!

Asi jsme měli štěstí-neštěstí, že neletěla v rovníkové rovině.

Kromě toho, že planetka rozčeřila souvislý zemský obal z kosmického odpadu a trochu si ho na svém povrchu odnesla s sebou do hlubin kosmu, by byla i sejmula pár geostacionárních satelitů na kruhu 36000km nad rovníkem.

No a v Česku by asi přestala vysílat NOVA své show a seriály. Což by znamenalo po dvaceti letech nesametovou revoluci a la Rumunsko. Potřebujeme ji. ;-D;-O[>-]Rv

0/0
12.11.2009 4:57

lukinoo

neminula

Mám ji na zahradě hned vedle sochy Lenina

0/0
11.11.2009 17:31

LuckaH

kometa

Už aby nějaká spadla na parlament v době jednání:-/

0/0
11.11.2009 17:23

Host

Re: kometa

Bezvadnej nápad. To je na Nobelovu cenu. Teď ještě zlobovat nějakou tu planetku, ale trošku větší, protože tak malá by se při průchodu atmosférou celá vypařila a poslance bychom museli stejně utlouct vidlema.

0/0
14.11.2009 17:07

Host

hmmm

sedm metrů je už dost, zlikvidovalo by to Prahu? když kilometrový či menší asteroid zlikviduje celo zeměkouli či alespoň život na ní

0/0
11.11.2009 6:39

Host

Re: hmmm

ne. i kdyz par domu by to mozna odneslo :P kdyby byl z materialu ktery se nevypari ;)

tohle uz mozna ano..

http://cs.wikipedia.org/wiki/Tunguský_meteorit

jenze tenhle mel 50m..a preoral pudu na ctverci o hrani 44km

teda pokud to byl meteor ;P a ne dabelska strela arachnoidu....

0/0
11.11.2009 8:39

Host

Re: hmmm

Nedávno se v atmosféře Země rozprsknul podobně velikej asteroid (asi z ledu) a jediný, co z toho bylo, byla rána a kouřová stopa. A taky jde o rychlost. Dvacetimetrovej šutr by už paseku nadělal.

0/0
11.11.2009 16:50

fritzek

Re: hmmm

Tak sakra ty clanky alespon ctete, kdyz uz se chcete zucastnit diskuze. "...se Zemí se podobně velké těleso srazí jednou za pět let." Ja myslim, ze bysme se o tech pohromach zcela jiste docetli.

0/0
13.11.2009 0:31

Host

Re: hmmm

Četl jsem studii o možných katastrofických scénářích. Lidstvo by katastroficky ohrozila až planetka s průměrem větším než 10 km. Pořád by to ale nebylo na vyhubení života na Zemi. Podle kráterů na Měsíci se takový impakt odehraje průměrně jednou za 5 000 let. Na Zemi je to přibližně stejné. Protože v předchozích pěti tisíciletích k něčemu podobnému zřejmě nedošlo, čeká nás to v nejbližší době (řádově v několika nejbližších stoletích). Samozřejmě, že na zničení velkoměsta stačí trpaslík o průměru 50 až 100 metrů (těch je zase nepoměrně více).

0/0
14.11.2009 17:19

starej_vul

:-) ...

Až mi to spadne na střechu ... v týhle zemi se kdokoliv bojí říct pravdu. Abychom nevyvolali paniku. Zatloukat, zatloukat, zatloukat ... (když se to říká ve spojení s nevěrou) ... ono to nějak dopadne ...

0/0
10.11.2009 20:49

ropotamo

...

Nic by se nestalo. Pokud by neshořel, tak by s vysokou pravděpodobností přistál v moři. A kdyby na souši, tak spadne pár šutrů.

Pisatel je balvan.

0/0
10.11.2009 18:40

Host

njn

Tady se asi nekdo diva moc na TV ...

0/0
10.11.2009 17:56

erben3

.

Proč se sedmimetrovému nebo metrovému šutru říká planetka? 8-o

0/0
10.11.2009 17:17

Host

Co by se stalo kdyz...

celkem pekny vypocet dusledku dopadu meteoru na zem.

staci zadat parametry meteoru a vuala....

http://www.lpl.arizona.edu/impacteffects/

0/0
10.11.2009 17:10

Host

Arachniti vystřelují z Klendathu asteroidy?

0/0
10.11.2009 16:16

Host

Re: Arachniti vystřelují z Klendathu asteroidy?

ano, je potřeba vyslat Hvězdnou pěchotu !!;-D!!

0/0
10.11.2009 16:26

Host

Re: Arachniti vystřelují z Klendathu asteroidy?

Chcete vědět víc ? >

0/0
10.11.2009 16:35

Xi Xao

Re: Arachniti vystřelují z Klendathu asteroidy?

Dobře ;-D

0/0
10.11.2009 18:59

Tomaseq

Dáreček

Anubis asi poslal dáreček... ;-D

0/0
10.11.2009 16:16

Host

To byl zaručeně Anubis, který ho navedl na kolizní

dráhu se zemí :-/

0/0
10.11.2009 16:04

Host

Re: To byl zaručeně Anubis, který ho navedl na kolizní

Jasné anubís nejvic on zly goaLd FUJKýýýýý;-O

0/0
10.11.2009 16:10

pitris.1

Re: To byl zaručeně Anubis, který ho navedl na kolizní

ale Carterová ho naposlední chvíli odklonila ;-D

0/0
11.11.2009 7:59

Tomaseq

Co by se stalo?

Dopadlo by to na zemský povrch nebo by to zhořelo v atmosféře? Podařilo se jim zjistit z jakého materiálu to bylo?

0/0
10.11.2009 15:49

Host

Re: Co by se stalo?

z naquadahu :-/

0/0
10.11.2009 16:05

Host

Re: Co by se stalo?

jasne a replikatoří si pro nho přídou ne ??? 8-o

0/0
10.11.2009 16:12

erben3

Re: Co by se stalo?

Šutr by se třením o atmosféru a následným zahřátím rozpadl na několik kusů, z nichž by část mohla dopadnout na zem.

0/0
10.11.2009 17:18

Teleke z Téléké

Re: Co by se stalo?

Spadlo by to přímo do centra New Yorku R^

0/0
10.11.2009 21:42

Host

Re: Co by se stalo?

7m šutr je na dopad na Zemi málo, shořelo by to v atmosféře. Na dopad by bylo třeba tak 30m. Ale byl by to určitě slušný ohňostroj :-)

0/0
11.11.2009 8:53

Host

Planetka?

Označovat kámen o velikosti 7 metrů jako planetku se mi zdá hodně optimistické.

Viz Wiki: "Za planetky se považují obvykle tělesa větší než 100 m. Menší se nazývají meteoridy."

0/0
10.11.2009 15:01

Host

Re: Planetka?

Já to vídím tak, že večer na Nově budou mluvit už o planetě s průměrem 7km a Vesmírní lidé budou hromadně páchat sebevraždy, aby se na ní ještě stihli převibrovat, než jim zmizí z jejich mentálních radarů.

0/0
10.11.2009 15:44

Host

Re: Planetka?

LOOL supr :)

0/0
10.11.2009 16:03

Host

Re: Planetka?

;-D;-D;-D  ......... jinak pro opravu: jsou to meteoroidy ;-)

0/0
10.11.2009 18:38

Host

Re: Planetka?

pán je zřejmě odborník na meteorismus ;-D

0/0
10.11.2009 21:48

Host

Re: Planetka?

meteoridy - jsou metr velke hemoroidy

0/0
11.11.2009 7:26

Host

Škoda při zásahu?

Myslím, že je to hodně povyku pro nic..tak malý kamínek by nejspíš úplně celý shořel v atm. a pokud by vůbec něco dopadlo tak to udělá jen nepatrnou škodu..pokud vůbec nějakou..

0/0
10.11.2009 14:42

12345hanka

Asteroid 2008 TC3,

zvaný rovněž "súdánský" měl 1 až 5 metrů. Většinou shořel v atmosféře, na zem dopadlo dost malých meteoritů.

Ale netvrdím, že tam jde dělat nějaká lineární škála.

0/0
10.11.2009 14:41

Host

Škoda při zásahu?

Jakou škodu by takto velké těleso způsobilo?

0/0
10.11.2009 13:40

osmera

Re: Škoda při zásahu?

to by me taky zajimalo, ale z toho co jsem nasel by hodne zalezelo jakou vstupni rychlost by mela a jakej uhel, protoze ve vetsine pripadu by to kompletne shorelo v atmosfere a jen za urcitych podminek by to melo dost stesti aby se to dostalo az na povrch.

0/0
10.11.2009 13:48

Host

Re: Škoda při zásahu?

podle nejakyho simulatoru atmosfera ubere z prumeru tak okolo metru

0/0
10.11.2009 14:42

Jan Motůrek

Re: Škoda při zásahu?

Se píše: "..... kolem Země přibližně dvakrát do roka a se Zemí se podobně velké těleso srazí jednou za pět let." - tak z toho mi plyne, že asi žádná velká škoda, protože si nepamatuji, že bych za posledních 5 let o nějakém větším dopadu něco slyšel.

0/0
10.11.2009 14:00

Host

Re: Škoda při zásahu?

Řekl bych, že např. Skylab měl víc než 6x36 metrů, a Mir byl ještě výrazně větší. Oba shořely v atmosféře prakticky celé, až na pár úlomků. Takže nic.

0/0
10.11.2009 14:21

Host

Re: Škoda při zásahu?

Tohle se porovnánavat nedá, jak už je psáno výše, nezáleží pouze na rozměrech, ale na rychlosti, vstupním úhlu, samozřejmě také na složení planetky a na spoustě dalších vecí.

0/0
10.11.2009 14:29

Host

Re: Škoda při zásahu?

Něco jiného je dutá kovová roura (kde byla souvislá šířka maximálně desítky, ale možná i jenom jednotky centimetrů) a víceméně kompaktní několikametrový kus horniny.

Ostatně, jinak na ohni hoří dřevěná líska (přepravka) a, třeba i rozměry menší, špalek.

0/0
10.11.2009 14:49

Host

Re: Škoda při zásahu?

Obráceně, Skylab byl větší !

0/0
10.11.2009 20:49

osmera

Re: Škoda při zásahu?

Tak jsem procetl ruzne astronomicke clanky a vypada to tak ze priblizne 10m teleso vesinou na zem nedopadne, ale staci se vyparit, dopadaji tak leda železné nebo kameno-železnéplanetky ktere jsou velmi malo cetne. Takze u takovehleho projektilu jakej ted proletel, by pri stesti mohlo do padnou par gramu, takze kdyz by se to presne strefilo do cloveka, tak ho to zabije, do strechy to udela diru, ale vetsi skodu nez klasicka nevybuchujici delova koule to proste neudela (par metru od dopadu je clovek relativne v bezpeci)

0/0
10.11.2009 15:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.