Diskuze
Jak se rodí nejvýkonnější úzkorozchodná lokomotiva na světě
Děkujeme za pochopení.
iftar
Kýho výra
Je to dost pomotané. Lokomotiva je vlastně nic moc, zvládne tažnou silu jen 45t., což také odpovídá její hmotnosti 132t (nevím, jestli je to hmotnost i s mikrovlnkou nebo bez).
Host
cena železniční dopravy
Když se stále argumentuje ekologičností nákladní dopravy na železnici, prosím o informaci jaká je asi spotřeba el. energie řekněme na 1t nákladu na vzdálenost 100km. To že se po železnici dají dopravovat velké náklady je jasné, ale jedná se mi o to jaké jsou přibližné náklady na km. To že se el. energie převážně vyrábí v uhelných elektrárnách se také již neříká. ;-) P.S. nákladní doprava po Labi je již také sporadická
Dochy
Re: cena železniční dopravy
Tak tohle by mne take zajimalo. Teoreticky by zeleznice mela byt levnejsi kvuli:
rovnejsim tratim
vyrazne nizsim trenim (jak daleko dojede stejne rozjety vlak a rozjete auto po vyrazeni pohonu)
nizsi pocet lidi podilejicich se na preprave nakladu (strojvedouci a par lidi ve stanicich muze stacit na naklad radove 1000t - kamion 20t? 30t?)
Ale zeleznice myslim prodelava hlavne na udrzbe trati a techniky ;-(
Host
radiove rizene
Muzu se zeptat jak je to radiove rizeni vyreseno? Mam vlak 2 km dlouhy. lokomotivy po cele delce vlaku. Prvni lokomotiva v udoli, 2 lokomotiva v tunelu, 3ti lokomotiva v jinem udoli oddelenem kopcem od prvni lokomotivy.... V koleji/troleji signal neprenesu, protoze muzou byt oddelene useky napajeci.
Host
Re: radiove rizene
Pokud vim - tak lze napajeci useky vyskofrekvecne propojit - proste VF signali mezi nima mohou projit.
pankratz
Len hmotnost
120 ks prázdnych vozňov by robilo 3 000 t. To musel autor spočítať celoročnú ťažbu. A to sa do jedného vlaku určite nezmestí.
Astartoth
lokomotivy parni!
Pravděpodobně nejtěžší vlak vlak odvezený jedinou lokomotivou ř.556.0 byl přepraven dne 10.9.1958 na traťovém úseku Ostrava uhelné nádraží-Česká Třebová.Vlak o hmotnosti 5 100 tun vezla lok.556.0498. Ze Zábřehu na Mor.postrk.
Absolutní rekord připadá na datum 20.12.1958.Vlak o hmotnosti 8 272 tun,složený ze 121 vozů a délce 1 800 m vezla lok.556.0338 z Kojetína do Ostravy,na postrku lok.556.020 a z Přerova do Hranic nad Mor.ještě jedna 556.0.
Jak jsem již uvedl,na základě těchto "rekordů",které skončily na sklonku 50.let,se pak štokrům předepisovaly zátěže úměrné jejich výkonu.Takže v polovině 60.let nebyl problém vidět jednoho štokra se 40 vozy ř.Wa(Wap)o celkové hmotnosti 4 000 tun např. na rameni ze severočeské hnědouhelné pánve do elektrárny Hněvice.
Host
Re: lokomotivy parni!
Na štokrech jsem jako začínající fíra začínal. Ale s takovým vlakem bych se bál. Dlouhý vlak znamená velké nebezpečí při brzdění. Tam už ta reakce brzd musí být strašně pomalá. Netroufám si odhadnout, ale prodleva více jak minutu se mi zdá velice reálná. Trefit se lokomotivou do nádraží před semafor s tímto vlakem, to musel být skutečný machr.
Astartoth
380
Meli dat na 380 uzke dvoukoli, vyzkouset ji a bylo by po rekordu :)
honzik_janulik
To jsou kecy...
Na rameni z Polska do Rakouska přes Břeclav jezdí běžně vlaky s uhlím o hmotnosti do 2200 tun, jedna relace do 3000 tun (tažená jednou lokomotivou řady 363). Není to samozřejmě nic proti tomuhle silákovi, ale je ostuda, když si autor ani neověří základní data, stačil by jeden telefonát nebo sehnat si informace někde na netu....
Host
no,moc pěkná není
ale jinak nádhera,aby jediná lokomotiva utáhla 175 vagonů,to jsem ještě neviděl.
Podle mě by se ta lokomotiva velmi dobře uplatnila i v AMERICE a v KANADĚ,kde musí 11500 tun táhnou 6 lokomotiv,takle by to zvládla jedna.
není to skvělé?
Host
Re: no,moc pěkná není
Moc bych se tou neoháněl, protože bych se ani nedivil, kdyby si další nechali postavit v Číně.
Host
Ach jo!
Zase oprásknutý článek z nějakých jiných médií. Idnes už nic jiného neumí. Jinak u nás bylo dřívě běžné, že nákladní vlak měl i 2000 tun. Hlavně vlaky s uhlím. Nejtěžší vlak měl 4000 tun. Tuším někdy v šedesátých letech a táhlo ho několik štokrů.
Host
Re: Ach jo!
Podle Beka dokázal těch 4000 tun táhnout dokonce Štokr sólo!
Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV
S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo...
Z jaderné triády zbyly Britům už jen ponorky. A ty musejí posílit
Jadernou triádu tvoří strategické bombardéry s jadernými zbraněmi, mezikontinentální balistické...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Hlučínsko patří nám. Před 100 lety byl podepsán definitivní protokol o hranici
Před 100 lety definitivně skončily tahanice o československo-německé hranice. 28. března 1924 byl...
Rusko zastavilo odlet na ISS s první Běloruskou, letět měla i Američanka
Ve čtvrtek 21. března se necelých deset minut před půl třetí odpoledne měla vydat na Mezinárodní...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Američané odepsali modul, který je vrátil po půl století na Měsíc
Od začátku letošního roku je na Měsíci a kolem něj poměrně rušno. Vedle řady sond, které zamířily...
Za vyhynutím dinosaurům mohla být i doba temna
Dopad planetky je nyní většinou odborníků považován za hlavní příčinu vyhynutí zhruba 73 až 76 %...
Podívejte se na Boeing C-17 Globemaster, který do Česka přivezl nové vrtulníky
V sobotu 23. března dosedl v Praze nákladní letoun USAF, který vezl obzvlášť cenný náklad. Z...
Dočasná raketa se po téměř 70 letech loučí. Bude startovat naposledy
Tento čtvrtek stojí na startovací rampě mysu Canaveral poslední potomek raket Thor, nosič Delta IV...
Američané odepsali modul, který je vrátil po půl století na Měsíc
Od začátku letošního roku je na Měsíci a kolem něj poměrně rušno. Vedle řady sond, které zamířily...