Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Google představil svůj operační systém Chrome OS. Za rok bude k mání

Operační systém bude zaměřen především na netbooky, kde bude konkurovat Windows a Linuxu. Jeho předností bude rychlost a zjednodušení práce na internetu. Jde o otevřený, open-source systém. Každý pro něj bude moci vytvořit libovolnou aplikaci nebo si jej zcela předělat díky dostupným zdrojovým kódům.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

bezpečnost?

Cokoli dělá google online (prohlížeč, gmail, atd.) zrovna není dvakrát zabezpečené. Také je to pro masy. Do Google OS bych určitě nešel a nepůjdu.!

0/0
26.11.2009 15:30

Host

proč tak dlouho?

Nechápu, co na vývoji tohoto rádobyOS může trvat tak dlouho. Podle videa v tomto článku se jedná pouze o internetový prohlížeč (běžící zřejmě na nějakém linuxovém jádře). Boot 45s? Co tam proboha tak dlouho startuje? Šíleně moc dlouhá doba na to, že to je vlastně takové prd. Win7 startují rychleji a jedná se o plnohodnotný OS, ne jen parodii s prohlížečem, jako chrome os.

0/0
22.11.2009 20:35

Host

Re: proč tak dlouho?

Co to meles? V clanku je jasne napsane ze to startuje za 7 sekund a ze na tom jeste zapracuji. A tvuj nazor ze vyvoj OS je hracka... no comment ;-D

0/0
23.11.2009 9:51

Host

Re: proč tak dlouho?

Jakýpak vývoj OS? Sebrat existující jádro linuxu (nebo celou distibuci linuxu a totálně ji osekat), nabastlit na to existující webový prohlížeč a nazvat to novým operačním systémem? Tohle zvládne každý uhrovitý středoškolák doma za jedno odpoledne (a možná i rychleji).

0/0
23.11.2009 11:51

Host

Re: proč tak dlouho?

Ty budes asi sam uhrovitý středoškolák s takovejma nazorama ;-D

0/0
23.11.2009 12:39

Host

Re: proč tak dlouho?

A co seš ty? Pojmenovávat tě nebudu, to by neprošlo zdejší cenzurou. Zatím jsi tady nepředvedl žádný seriózní argument (vlastně žádný). Pouze plané tlachy bez jakékoliv informační hodnoty. V čem teda podle tebe spočívá to tajemství tak drahého a časově náročného vývoje? Poděl se, aby z tebe aspoň jedna jediná věc k tématu vypadla.

0/0
23.11.2009 14:36

Host

Re: proč tak dlouho?

Jake argumenty si dal ty? Ze to startuje 45 sekund? Lez. Ze je to defakto linuxova distribuce. Dalsi lez. Ze je vyvoj OS vec na jedno dopoledne. Dalsi lez. POdivej se na prezentace a videa a treba pochopis ze je to novy OS, ktery s Windows a Linuxem nema moc spolecneho.

0/0
23.11.2009 15:43

Host

Re: proč tak dlouho?

Jen par argumentu: start za 7 sekund a chcou to jeste snizit, ktera linuxova distribuce to ma? cloud-computing, ktery linux to ma? podpora GPU a multithreading, ktery prohlizec to ma?

Vys ze Max OS X je zalozeny na UNIX jadru? Takze je to v podtate Unix podle tebe a napise to stredoskolak za odpoledne?

0/0
23.11.2009 15:57

Host

Re: proč tak dlouho?

Sam meles. Bylo tam 45 a ted je tam napsano 7. Nevim kdo a kdy to prepsal, ale bylo to tam.

0/0
23.11.2009 11:56

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: proč tak dlouho?

Mám možná uloženou původní kopii, zkontroluji to.

0/0
23.11.2009 13:28

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: proč tak dlouho?

Bylo tam od začátku 7 sekund. Nevím, kde jste přišel k jiné hodnotě.

0/0
23.11.2009 13:30

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: proč tak dlouho?

Asi jste špatně četl:-) Boot trvá 7 sekund po studeném startu, myslím, že to je velmi, velmi málo.

0/0
23.11.2009 13:27

Host

Re: proč tak dlouho?

Dobrá, těch 45s beru zpět, každopádně někde jsem na to v souvislosti s ChromeOS určitě narazil, jinak by mě nenapadlo to napsat :-)

Jinak co se vývoje tohoto OS týká, tak za tím si stojím. Podle mě je to jen zmedializovaná bublina a vývoj uměle protahujou na co nejdelší únosnou dobu, aby to v očích neznalých vypadalo kdoví jak náročně. Ve skutečnosti seskládat jakoukoliv distribuci linuxu, jako je tento OS, nemůže trvat tak dlouho. Všechno to podle toho videa bude propojeno na veskrze již existující služby (služby jak googlu, tak youtube, facebook atd.).

0/0
23.11.2009 14:41

Host

Re: proč tak dlouho?

Cetl si k tomu chrome OS vubec neco? Me pripada ze akorat nadavas, ale vlastne o tom nic nevis. S linuxem to ma spolecne jen jadro a s beznou linuxovou distribuci to nelze srovnavat. Je mi jasne ze to zkouset nebudes, ale mrkni aspon na nejaka videa na youtube, nez to budes kritizovat.

0/0
23.11.2009 15:47

Host

Re: proč tak dlouho?

Ano, četl a ano, videa jsem viděl.

0/0
23.11.2009 17:40

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: proč tak dlouho?

Myslím, že ten rok bude způsoben například: 1) chtějí optimalizovat a sjednotit běh všech těch on-line služeb - zatím využívá Google Docs a podobné on-line aplikace jen pokročilý uživatel, musejí to vyladit a sladit. 2) Podpora hardware - nejen netbooku, ale i připojovaných periferií - není nikdy nic snadného. 3) Testování - nový OS má na sobě oči mnoha laiků i odborníků, kdyby první verze zklamala, byla by to těžká prohra... A navíc stále probíhá vývoj API pro vývojáře, aby už při vstupu na trh bylo dost on-line aplikací schopných ukládat data místně.

0/0
23.11.2009 20:29

Host

Google Chrome OS

Myslete si co chcete, ale cloud-computing je jasny trend do budoucna, ktery jenom poroste a Google ma moc a schpnosti to prosadit :-P A je to prvni skutecna alternativa k Windows.

0/0
22.11.2009 17:12

Host

cool

Jestli se tohle neprosadi jako alternativa k windows tak uz nic.

0/0
22.11.2009 17:06

Host

toto nebude konkurencia pre nikoho

stvori to trh ktory doteraz neexistoval. je vylucene, aby to konkurovalo normalnemu operacnemu systemu. bez mojich oblubenych programov to nie som ochotny akceptovat, ale iste sa najdu aj taki, ktorym bude take daco presne vyhovovat. ale instalacia na stolove pocitace? to ma naozaj pobavilo. najskor by som to videl na tych novych cinskych nettopoch za 80 dolarov, tam by to sadlo ako rit na serbel.

0/0
21.11.2009 16:32

Host

Re: toto nebude konkurencia pre nikoho

o dualboot si asi neslysel ;-D

0/0
22.11.2009 17:07

Host

Re: toto nebude konkurencia pre nikoho

Na co potom ten Chrome, když pracovat budu v mém os? Na internet?;-D

0/0
22.11.2009 21:57

Host

Re: toto nebude konkurencia pre nikoho

Je to urcene pro netbooky, tak treba proto abys mel na domacim pc, to same co na netbooku? :-)

0/0
23.11.2009 9:52

Host

ondrej

Dobrej napad,ale podle me je to v dnesni dobe uplne nerealny. Cely to stoji na podstate mit u sebe kdekoliv spolehlive pripojeni k internetu - neexistuje! A myslenka tahat vsechno z netu je pro lidi, co chteji mit kontrolu nad svym OS uplne nemozna! Je to novej druh OS, kterej ma jiste neco do sebe, ale az nekdy v budoucnu se muze masove rozsirit! Google timto udava novy smer v oblasti vyvoje OS, ale nemyslim si, ze to ma v horizontu 5 let nejaky vyznamejsi uspech! Toto bude smysl, az bude opravdu vsude mozne se pripojit ke cloudu a tahat z neho data! Zatim je to podle me zcela nepouzitelny pristup.?

0/0
21.11.2009 0:11

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: ondrej

Pamatujme, že je to určené pro netbooky. Ty jsou skutečně využívány i dnes podobně, jako může být využíván Chrome OS. Psaní mailů, brouzdání, multimédia, sem tam něco napsat. To všechno jde skrze současné aplikace a webaplikace Google (prohlížeč chrome, gmail, picasa, youtube...) a pokud bude off-line funkcionalita stejná a lepší, jako u např. off-line Google Readeru nebo Gmailu, neměl by být problém...

0/0
21.11.2009 0:59

Host

Re: ondrej

Já mám netbook jako jedniný počítač doma, rozhodně ho nevyužívám podobně jako google chrome .... .

0/0
21.11.2009 7:40

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: ondrej

Netbook bych jako jediný počítač asi nepoužíval, chybělo by mi toho docela dost. Asi záleži na tom, jaký netbook, jistě.

0/0
21.11.2009 13:04

Host

Re: ondrej

Mě osobně nic nechbí - má internet, přehrává hudnu a filmy, upravim si na něm fotky (ne nepoužívám super nejlepší ukradený photoshop) a napíšu dokument ... .

0/0
22.11.2009 21:59

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: ondrej

Tak toto všechno prý zvládne Chrome OS bez problémů také...

0/0
23.11.2009 13:31

pitris.1

??

"všechny aplikace, dokumenty a nastavení se nahrají z webu (respektive budou celou dobu na webu)", pěkně blbé řešení, a to chtějí někomu konkurovat, hmm:-/,

ale proti gustu....

0/0
20.11.2009 14:45

Host

Re: ??

No je to alternativa. Vyhody/nevyhody jsou jasne. Kdyz ti ukradnou notebook nedostanou se k ZADNYM tvojim datum. Kdyz se pripojis z kterehokoliv pocitace budes jako doma, budes tam mit vsechno. Nevyhoda samozrejme, ze bez internetu neudelas skoro nic... mysli si co chces ale cloud-computing je jasny trend do budoucna, ktery jenom poroste a Google ma moc to prosadit

0/0
22.11.2009 17:11

Host

offline?

Hm, bude to fungovat aj offline? Alebo je prijata premisa, ze bez internetu sa nic nedeje? :)

0/0
20.11.2009 11:46

Host

Re: offline?

Když se podíváš na to video, tak je jasně určeno, že 90% svého času u počítače máš trávit na internetu! Žádná premisa, jednou to řekli, prostě se tak budeš chovat a basta! ;-)

0/0
20.11.2009 13:10

Jendaj

Re: offline?

Podobně jako android taky předpokládá poměrně úspěšně stálé připojení na net -- prostě se pořizuje s datovym tarifem...

Na druhou stranu možnost pracovat částečně alespoň offline by potěšila -- na úrovni dnešních google docs offline (a ostatních google aplikací) by to snad běhat mohlo ne? ;-)

0/0
20.11.2009 20:38

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: offline?

Ano, mělo by to bez větších problémů běhat off-line, na SSD úložišti bude nacachovaná jak aplikace, tak data. Po připojení se pak vše sesynchronizuje.

0/0
21.11.2009 0:55

Host

Re: offline?

data by snad meli byt jen v cloudu ne?

0/0
23.11.2009 9:58

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: offline?

Všechna data budou v cloudu, ale budou se také ukládat do šifrované cache na SSD úložišti v netbooku. Takže pokud nebudete chtít aktuální e-maily nebo články, není problém prohlížet již stažené maily nebo již "natahané" články, stejně jako to nyní jde s Google Gears v Gmailu nebo Google Readeru.

0/0
23.11.2009 13:33

Host

Zajímavé,

že všichni vědí jak to bude. Počkal bych, až se objeví nějaká beta verze. A pak mudrujte. Co bude, až bude je pořád zatím jen scifi.

0/0
20.11.2009 11:31

Host

Re: Zajímavé,

 je zajímvý jak by jsi poříd čekal;-O

0/0
21.11.2009 7:41

Host

vyhody versus nevyhody - ctvrta (posledni) cast

Netbook pak bude k datum pristupovat pouze k tomuto serveru (tim si firma bude chranit sva tajemstvi) a aktualizace a dalsi systemove prvky bude nacitat z Googlu.

Tomuhle ja rikam budoucnost Chrome a mozna by se Google nad tim mohl zamyslet... ;)

Tot asi vse, uz jsem se vycerpal ;-D

0/0
20.11.2009 10:55

Host

Re: vyhody versus nevyhody - ctvrta (posledni) cast

A ted me napadla jeste jedna vec, kdyz jsem si nize precetl Standuv prispevek o offline modu... V clanku se pise, ze Chrome nastartuje zhruba za 7 sekund... jo, to asi mozna pri rychlych pripojenich v kancelari na adslku nbeo v metropolitni siti, ale bavim se tim, ze nekde na vesnici (nebo taky jak nekdo psal, ve vlaku, v aute, ...) budu bootovat Chrome pres vytacene spojeni (CDMA, nedejbozeGPRS) ;-D;-D;-D To driv dojedu do cilove stanice, nez se to nabootuje ;-D

0/0
20.11.2009 11:05

Host

Re: vyhody versus nevyhody - ctvrta (posledni) cast

No jo, pre opice to zjavne nie je.

0/0
20.11.2009 11:44

Host

Re: vyhody versus nevyhody - ctvrta (posledni) cast

Chrome bootuje nornálně z disku. Boot za 7 sekund zůstává.

0/0
20.11.2009 14:33

Lkulich

Re: vyhody versus nevyhody - ctvrta (posledni) cast

Nevím kde žiješ, ale ve většině vesnic je možnost nevytáčenýho připojení... Rv

0/0
20.11.2009 18:34

Host

Re: vyhody versus nevyhody - ctvrta (posledni) cast

Jo jo, ty telefony v budkách na návsi už maj dneska místo vytáčecího ciferníku tlačítka.

0/0
20.11.2009 18:52

Host

Re: vyhody versus nevyhody - ctvrta (posledni) cast

To je dost odvážné tvrzení ... nevím kde žiješ...:-P8-o

0/0
21.11.2009 7:43

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: vyhody versus nevyhody - ctvrta (posledni) cast

Operační systém bootuje ze systémové partition disku, nikoli z internetu.

0/0
21.11.2009 0:56

Host

vyhody versus nevyhody - treti cast (ze ctyr)

Soucasne vedeni urcite neplanuje nejake "spiknuti", ale co bude za X let, az se vedeni vymeni, Google nekdo nedejboze koupi apod... Porad bude zarucena ta ochrana osobnich udaju a vsech osobnich a treba i dulezitych pracovnich dat? Budu pro firmu pracovat pul roku na nejakem velkem projektu a pak mi to nekdo vezme a spusti driv? Ne, diky nechci.

Na druhou stranu vidim jistej potencial pro firmy, jejichz manazeri a lidi v terenu musi mit online pristup k firemnim datum. Proste manazer dostane sluzebni netbook s Chrome a bude jistota, ze vse co tam udela, je mozne z firmy sledovat (kontrolovat, jestli neni manazer v pracovni dobe na facebooku treba). Ma to ale smysl pouze v pripade, ze by Chrome pristupoval k datovemu skladu (ulozisti) ne na serverech Googlu, ale na vlastnim serveru te firmy, kde treba bude nainstalovan nejaky Chrome Server. 

... posledni pokracovani dale...

0/0
20.11.2009 10:54

Host

Re: vyhody versus nevyhody - treti cast (ze ctyr)

presne, makam na datovejch schrankach, bys neveril kolik spionu ten zazracnej projekt chce vobslehnout

0/0
20.11.2009 14:12

Host

vyhody versus nevyhody - druha cast

Druha vec - marketing Googlu. Google bude

mit na svych serverech ulozena vsechna moje data a ikdyby nedoslo k

ukradeni z jejich serveru treti osobou (hackerem), kdo zaruci, ze k nim

nikdo nebude mit pristup? Resp. vzdycky k tem datum ma nekdo pristup

byt jen omezena skupina techniku. ... pokracovani dale ...

0/0
20.11.2009 10:53

Host

Re: vyhody versus nevyhody - druha cast

looool, jaká data tve? mylíš že jsi tak důležitý, žen zrovna po tobě půjdou? že tam bude tvuj email? moc koukáš na televizi ;-D;-D;-D

0/0
20.11.2009 13:08







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.