Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Recenze počítače v krabičce: Mac mini je menší než lahev minerálky

Tak malý a přesto svede stejnou práci jako kterýkoli jiný kancelářský počítač. To vše v netradičním designu od Applu. Zklamala nás pouze cena.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

DualFilter

Mac je k ničemu

Mac je maximálně pro grafiky, jinak na něj není žádný normální a použitený software ani hry. Něco o tom vím,  jsou to vyhozené peníze...

0/0
3.12.2009 14:45

Host

Re: Mac je k ničemu

co tedy o tom vis?

0/0
3.12.2009 18:51

Host

Re: Mac je k ničemu

Ty toho moc nevíš...

Zapoměl jsi minimálně na hudebníky, kde má podobně silnou pozici, jako v grafice. Zapoměl jsi třeba na střih videa, kde se řešení applu rozšířilo a během pár let vzniká v US přes 50% filmů na HW i SW applu.

Drtivá většina softu má alternativu - i když se jmenuje jinak a člověk, který se v tom koupe sám může mít problém se zorientovat. Už i to slavné české účetnictví existuje (nevyzkoušel jsem ho).

Takže zbývají problémy s průmyslovými aplikacemi... No, tam nasazení Maců nedává skutečně velký smysl, ale pokud by to někdo opravdu chtěl, může v případě potřeby nabootovat do windu...

0/0
4.12.2009 10:48

Host

Re: Mac je k ničemu

naprostý souhlas, cekal jsem ze nam napise co mu tak vadi ale asi zrovna krici na jinem vlakne na jine tema o kterem hodne vi

0/0
4.12.2009 11:37

Host

POROVNANI CENY!

tak jsem si dal práci a pokusil jsem se udelat sestavu s co nejvice podobnym HW Intel Core2 Duo E7400 2.8GHz 3MB 1066MHz 775pin BOX 2 547,-, Western Digital Scorpio Blue WD1600BEVT - 160GB 11 034,-Sony Optiarc AD-5240S, bílá, Bulk 556,-Thermaltake VL52021N2E Element Q - ITX 200W 1 766,-Intel Creek BLKDG45FC/FLY - Intel G45 2 582,-Kingston SODIMM 2048MB DDR II 800MHz KVR800D2S6K2/2G 1 214,-Microsoft Windows 7 Home Premium CZ 64bit OEM 2 299,-Celkem, včetně DPH a dalších poplatků: 11 999,-Celkem bez DPH:10 083,- Celkem, včetně DPH a dalších poplatků:11 999,-

Dvoujádro 2,26GHz jsem nenašel nicméně dovolil bych si tento rozdíl vyrovnat nepřitomností pamětí DDR3 1066MHz desku v tomto formátu s DD3 jsem nenašel. rozdíl nesmontovaného, nenainstalovaného a hnusného šasi oproti hotovému designove povedenému mac mini je 12000,- -> 14300,- cili 2300 za praci a deign. jo rád jsem to zaplatil.

0/0
3.12.2009 8:13

Host

milacik rodiny

Mame Mini doma a vsetci ho maju radi. Na rozdiel od prechadzajuceho PC s neustalou potrebou oprav, antivirusu, antimalwaru atd ...

System padol zatial 1x (guru meditation) ... dosial absolutna spokojnost az na tu zzieravu zavist tych, ktory na to nemaju. :D

0/0
2.12.2009 11:12

Host

Re: milacik rodiny

Nesmysl. Zadna zavist. Proste je to zbytecny platit za nico,co je ve vzduchu...! A pro Viry a Malware-tak to jste vedle.Staci mit ruce a hlavu pohromade.Mimochodem,kdo Vam rekl ze na OS X neni...?! ;-D

0/0
2.12.2009 11:30

Host

Re: milacik rodiny

Jsem novy host :-) a neni pravda co pisete. Mam Apple 1,5 roku a za tu dobu jsem nechytil jediny vir nebo malware a to nemam zadny antivir. Na PC v praci mame NOD 32 a vsechny firmy, ktere nam posilaji mejly majo NOD, AVG, AVAST. Vedle jste vy, protoze novemu uzivateli Apple klidne doporucim at si nekupuje zadny antivir, ale rict tohle o Windows je mimi, protoze staci mesic a ten clovek bude mit zavirovany pocitac. Nedavno jsem takhle kamaradovi preinstaloval 2x system a kdyz jsem to delal podruhe, tak jsem mu automaticky nainstalova antivir abych mel od nej pokoj a svete div se pokoj mam :-)

0/0
2.12.2009 13:00

Host

Re: milacik rodiny

Jestli nemate za 1,5 roku Viry,to neznamena ze neni v OS X prostredi! A to ze chytate  na PC-ku,...tak musite dat dohromady ruce.Stejne Vam mohu povedet,ze uz 3 roky nemam viry v PC.Ale taky to neznamena ze neni vubec...!Ten Leopard najinstaluji na PC,...jaky je v tom rozdil,...nu a co...?Ne,protoze je to Jabko,tak musim jim preplatit 3 krat...?! K smichu..

0/0
2.12.2009 13:14

Host

Re: milacik rodiny

Protoze je jednoduse v systemu vubec nemam.Jen tak pro zajimavost jsem si stahnul zkusebni verzi antiviroveho programu a vysledek? Nic v pocitaci nemam vysledek 0. Predvadet mi nic nemusite, plosne pouzivani PC antiviru NOD, AVG, ESET,atd. mluvi za vse.Kdyby cela republika v CR odinstalovala antiviry,tak do mesice bude 30% techto pocitacu zavirovanych. Apple bez antiviru bezi normalne a neznam cloveka, ktery by mel antivir.Az mi ukazete 3x levnejsi notebook se stejnymi parametry jako ma Macbook Pro vcetne vsech vymozenosti co ma, tak smeknu a bude se klanet. Jenze k tomu nikdy nedojde,protoze takovy PC notebook neexistuje. Vy o jabku nevite lautr nic a nikdy jste ho nepouzival.Jako letity Windows uzivatel jsem se rozhodoval jaky notebook koupit,kdyz ten stary dosluhuje. Apple mel v CR akci pujceni notebooku na tyden zdarma.Toho jsem vyuzil a kdyz jsem porovnal ovladani, rychlou odezvu systemu,jednoduchost, tak jsem sel do jabka. Pristi notebook bude o5 jabko a nebudu vahat ani sekundu.

0/0
2.12.2009 15:10

Host

Re: milacik rodiny

Jste asi uplne vedle.Vzdyt nejde jenom o Viry.Chcete rict,ze do Vaseho Jabka nikdo nedostane..?!A mimochodem,testoval jsem jich dost,takze nemluvte o tom,o co nemate ani paru.I o jakych zvlastnich parametrach pisite??Core-Duo,2 Gb RAM,a 250 Gb disk?! Jo a Nvidia? To je nic moc,v dnesnij dobe. Jak po strance HardWare,tak mam u dcery Notebook za 14000,-......3 Gb RAM, 500 Gb disk, proc 2,4 Core-Duo. A? Mate co rict?Ted spocitejte cenu!Takze v klidu. :-/

0/0
2.12.2009 16:29

Host

Re: milacik rodiny

Core 2 duo je poradna sila ;-) Nahodte odkaz toho notebooku at se pobavime. Absence multifunkcniho touchpadu, absence podsvetlene klavesnice, nekvalitni sasi. Porovnavame vubec dve stejne veci? Ja si cenim touchpadu, protoze notebook hodne prenasim a nepotrebuji mys jako u PC notebooku, kde je priserne ovladat notebook touchpadem a vubec tyto touchpady jsou temer nepouzitene. Kdyz ted prijdu na PC notebok, tak je pro me hrob ovladat notebook touchpadem. P.s. Macbook Pro 2,26 se da koupit za 24 000,- s DPH a zarukou v CR.

0/0
2.12.2009 16:46

Host

Re: milacik rodiny

Problem je v detailech, ktere vy nevidite. Vy by jste bral auto, ktere nema posilovac rizeni, pedalu, klimatizaci, vyhrivani zrcatek, centralni zamikani? Ten posilovac beru jako nazornou ukazku, protoze takovy je skok v ovladani PC a Apple touchpadem.

0/0
2.12.2009 17:04

Host

Re: milacik rodiny

Problem je v tom, ze ste nauceny posudzovat pocitace podla komponentov a ako funguju po Windows. Realita je ale taka, ze funkcionalita OS X je vyznamny faktor, ktory tazko pochopite, pokial nevyskusate. Sorry, tazko sa to da vysvetlit. :)

0/0
5.12.2009 18:33

Host

Re: milacik rodiny

hovnajs. komp je komp. mrtvý stroj. mezi pc a apple není žádný podstatný rozdíl. obojí umožňují stejný typ práce tak oco jde. jen snad že pc u svého uživatele nevzbuzuje erekci.

0/0
15.12.2009 18:04

mira007

Mys

Ta mys s malou kulickou, co je na obrazku v tom clanku, je hrozna, obcas sedim ve skole u nejakyho jablecnyho pocitace a s tou mysi se mi dela fakt blbe :-P

0/0
1.12.2009 18:46

Host

Re: Mys

Souhlas. Jsem uzivate Apple, mam tuhle mys a je to nejhorsi mys co jsem zazil. Ted ma Apple novou mys, nemel jsem, ale pry je dobra.

0/0
1.12.2009 18:49

mira007

Re: Mys

U nas v te skole dokonce na nekolika kouscich (aspon co jsem vyzkousel) po cca 2 letech pouzivani nefunguje u te kulicky uz ani posouvani v okne nahoru, reaguje to jen dolu a zpet se musim dostavat jako za starych casu, kdyz jeste byly mysi bez kolecka. Takze to ani moc nevydrzi...

0/0
1.12.2009 19:00

Host

Re: Mys

Maca pouzivam 15 let, ale od te doby co ma USB, tak s Microsoft mysma :) MaLer.cz

0/0
2.12.2009 15:08

Host

Re: Mys

Máte pravdu, ale asi i proto přišla nová myš, která nemá kuličku, ani kolečkoa, ale má na hoře dotykovou plochu = reaguje na pohyb prstů, gesta ap.

Takže nová myš applu nemá žádná tlačítka... Kdežto PCčka mají 2.

Nedělal jsem s ní, nevím, jak to funguje.

0/0
2.12.2009 10:39

Host

Re: Mys

funguje suprově, doporučuju, jen trochu design ustoupil ergonomii (jsem zvyklý na Razer myši) ... co se výdrže týče nevím, je to novinka, ale myslím, že to bude v poho - nevýhoda a výhoda je v tom, že je to bezdrát, tj. musí se nabíjet - má v sobě aku (výdrž baterie je dlouhá, ale kolik přežije nabití je ve hvězdách)

0/0
2.12.2009 21:29

Host

Re: Mys

Co ji otočit na zádíčka a vykutálett z dirky pro kuličku drobečky?

Náhodou jsem lepší myš za 25 let v ruce neměl. Naprosto intuitivní a přesná. Kulička (zvaná také poštěváček) zvládá rolovaní do stran, šikmo i dookola. Super!

0/0
2.12.2009 16:48

Host

Re: Mys

Mighty Mous sa dala v pohode vycistit, ale je fakt, ze som si radsej kupil nieco ine. Kazdopadne nova mys od Apple je bomba, ziadne tlacitka . ... preco to uz nenapadlo niekoho ineho? :D

0/0
5.12.2009 18:30

Host

ukažte mi agenturu,

která dneska nešetří a nepořizuje si Pecky místo Applů? Vždyť speciálně grafický obor tak klesnul, že těm plagiátorům, co si říkaj grafici, nebude nikdo dál cpát drahý železo? Kdybyste viděli, kolik hovad si říká grafik!

DTPařina díky těmhle corelistům a ignorantům základních typografických pravidel - flashařům a webdesignerům - klesla pod úroveň kopáčů nebo překuřovacích asistentek, v tomhle oboru si víc, jak 100,-/hodinu nevyděláte, tak proč by měly firmy investovat do tý lůzy, která ignoruje i vlastní rodný jazyk? ;-D

0/0
1.12.2009 16:06

Host

Re: ukažte mi agenturu,

Kdyz je clovek sikovny a zna problematiku, tak si vzdycky videla mnohem vic ;-)

0/0
1.12.2009 16:11

Merk

Re: ukažte mi agenturu,

A ani nemusí umět česky... ;-D;-)

0/0
1.12.2009 16:31

Host

Re: ukažte mi agenturu,

System je v Anglictine, programy taktez a diakritiky je zakazana a neni podporovana :-P Ale jo beru lidi co tu diakritiku mlati hlava nehlava i kdyz je o to clovek pozada, at ji nepouzivaji.

0/0
1.12.2009 16:35

Host

Re: ukažte mi agenturu,

Tady ale nejde o diakritiku :-P

0/0
1.12.2009 23:02

Host

Re: ukažte mi agenturu,

Doufám, že jste alespoň v cechu grafiků ... ;-)

0/0
2.12.2009 21:31

Host

Vynikajúci na kino MKV player, part 3

Hlavna nevyhoda:

- cena (zalezi ako si velmi cenite tie vyhody, ja ano)

- sem tam problem pri pretacani novsich WMV kodekov (rozpixelovanie obrazu a stabilizacia az po par sekundach)

Zaverom, som s Mac mini velmi spokojny ako mediaplayer v obyvacke.

0/0
1.12.2009 13:49

Host

Vynikajúci na kino MKV player, part 2

Hlavne vyhody:

prehrava MKV 1080p bez seknutia ci uz z disku pripojeneho na USB ako

aj z domaceho Windows(samba) zdielania. (vratane viacerych zvukovych

stop a titulkov v MKV); vynikajuci hudobny player (Frontrow aj Plex), Neprerusovany playback pri viacsuborovom filme (mate cd1, cd2, cd3,

ale film bude vyzerat ako jeden subor s pretacanim vpred aj vzad); plnohodnotny pocitac v obyvacke; PLEX je pravidelne updatovany a nevsimol som si ziadne muchy v posl. dobe

0/0
1.12.2009 13:48

Host

Vynikajúci na kino MKV player, part 1

Nesuhlasim ze mac Mini je navhodny na kino, hadam text dole ozrejmi preco.

Pouzivam ho uz takmer rok a s vynimkou ceny prekovanava vsetky Popcorny a podobne video playery(vlasnil som aj tie)

Vacsina ludi co to mysli s domacim kinom vazne ma doma receiver s optickymi a HDMI vstupmi, a staci zakupit dva kable na prepojenie DVI-HDMI a MiniOptical Toslink-Toslink.

Jedine co treba na macmini doinstalovat je na MediaCenter vhodny prehravac = PLEX

http://elan.plexapp.com/ - popis vlastnosti, videa systemu, a.t.d.

0/0
1.12.2009 13:46

Host

Jako

...vzdycki,...Apple "na Vercholu"! Ale spis z cenou!Nic vic.Za tuhle krabicku 22 litru,....pardon.Ale v pohode najinstaluji si Leoparda na PC!!! Rv

0/0
1.12.2009 11:47

Host

Re: Jako

A ja vykradnu Apple store a mam to zadarmo :-P ;-D

0/0
1.12.2009 12:14

Host

iMac

Osobně spíš uvažuju o iMac 21,5" s 3,06 core 2 duo a to jen proto, že nemám prachy na Mac Pro .. ale potom když to vemu kolem a kolem, zjistim, že podobnou konfiguraci dám dohromady i v podobě PC za daleko menší peníze, neb dnes to má naprosto stejný komponenty. Jedině mac OS je tady navíc a taky to, že je to prostě mac a líp to funguje - už jen proto, že to nezaneřádíte zbytečnějma aplikacema a hrama z webu, proto že na to prostě jednoduše nic takovýho není ... ;-)

0/0
1.12.2009 0:19

Host

Re: iMac

Používám MacPro na práci a mám i další zařízení applu. Jestli uvažujete onasazení strojů, jako je MacPro (a další srovnatelné, např. od Dellu), tak bych o domácím udělátku neuvažoval. 1/ vzhledem k obvyklé hodinové sazbě práce na těchto stanicích nehrají rozdíly kolem 20.000 takovou roli. 2/ pracovní výpadky těchto stanic opravdu bolí, ať jste sám, nebo střední pracoviště. 3/ některé technologie použité např. právě applem ve špičkových stanicích jinde nenajdete, resp. najdete je později (může za to spolupráce např. s intelem). 4/ zrovna počítače applu si drží cenu i po 2-4 letech, resp. dostanete za ně víc než za srovnatelnou konfiguraci srovnatelně použité stanice (o domácím udělátku nemluvím).

0/0
1.12.2009 12:32

Host

Re: iMac

Když to spočítáte, zjistíte, že se Vám apple (MacPro speciálně) vyplatí.

Ale je to otázka přístupu, nechám si nakonfigurovat počítač, nechám ho projít firmou a část z nich prodám, když pro ně nemám použití. Model: postavím počítač a budu ho ladit, tunit a upgradovat dalších 10 let mi nevyhovuje, ne že by byl špatný, ne že bych to nedokázal, ale nedělám to takhle.

Aplikací na Mac je dost, samozřejmě že i zbytečných, nebo problémově fungujících. S hrama to je horší, nemůžete mít všechno.

0/0
1.12.2009 12:33

Host

Re: iMac

Díky za fundovaný příspěvek, to co píšete je přinejmenším pravda ...

0/0
2.12.2009 21:33

Host

Je fantasticke...

... jak apple ovce klasicky obhahuji neobhajitelne a argumentuji neschopnosti stahnout X giga FULL HD MKV za hodinu ;-D;-D;-D;-D

0/0
30.11.2009 21:24

Host

Re: Je fantasticke...

Uz bez spat chytrej vysokoskolaku. ;-D

0/0
30.11.2009 23:20

Host

Re: Je fantasticke...

Tebe bych presunul nejak do mensiho mesta nebo na vesnici aby jsi poznal a vazil si rychlosti 2MB internetu. Fagany jako ty miluji :-)

0/0
30.11.2009 23:37

Host

to ne

6 ampér, což dává přibližně 110 wattů no to myslím ne , je to 0,5 Ampéru

0/0
30.11.2009 18:53

Host

Re: to ne

6 A x 18,5 V = 111 W

115 W = 230 V x 0,5 A

jeste nejaka nesrovnalost?

;-D

0/0
30.11.2009 19:57

Andee

No...

V téhle diskuzi mě pobavilo, jak málo lidí ví o tom, že podobné kousky už roky vyrábí celá řada firem, namátkou Acer, Asus, MSI, Toshiba, HP atd... stačí se mrknout do nabídek internetových obchodů jako alza nebo czc. Jinak do kanclu nebo i domů na "neherní" počítač je to výborný řešení - malý, spousty pěkných designů, některé jdou i přicvaknout zezadu na LCD, jiné mají futuristické stojánky apod. Ideální varianta pro lidi, co si doteď kupovali notebook, aby neměli doma "bednu" a přitom ho nikam nenosili R^

0/0
30.11.2009 18:43

Host

Re: No...

Mac mini se vyraby od roku 2005 ;-)

0/0
30.11.2009 18:52

Host

Re: No...

Ano vyrobce Foxconn Kutna Hora. Pak se to posle nekam ven a odamtud se to doveze do CR. ;-D

0/0
1.12.2009 7:07

Host

Re: No...

Myslíš něco takového?

http://www.engadget.com/2007/03/17/acer-aspire-l320-mini-pc-touts-viiv-certification/

viděl jsem tuto hrůzu rozebranou a v životě bych si to nekoupil. Apple je jiná liga.

0/0
30.11.2009 19:04

Andee

Re: No...

To je nesmysl. Většina součástek bude stejná a tipnul bych si, že i technologie výroby tišťáku a osazovací stroje budou od stejného výrobce ;-) Lišit se to bude v kvalitě obalu, což věřím, že bude plus pro Apple a pak v operačním systému, což je téma na dlouhé a o to nesmyslnější diskuze ;-D

0/0
1.12.2009 9:22

Host

Re: No...

Sám pracuji ve firmě, kde se vyrábí spotřební zboží (sice ne elektronika, ale to je v podstatě jedno, vyrábíme pod svojí značkou i pod značkami jiných firem) a myslet si, že když je něco od stejného výrobce a vyrábí se to stejnou technologií, tak to musí mít i stejnou kvalitu, je podle mě velká naivita. Ono se to totiž dost často vyrábí podle naprosto odlišných výrobních specifikací, s jinak nastavenou přísností kontroly kvality apod. U podobného počítače navíc hraje roli i samotná kvalita návrhu. Podívejte se např. na to, jak jsou uchyceny HDD Macbooků (nebo jiných podobných značkových notebooků) a jak je konstrukčně řešen podobný prvek u levných zařízení. Ověřte si také třeba to, jak často jsou počítače jednotlivých výrobců reklamovány (statistiky často vydávají velcí američtí maloobch. prodejci jako např. Bestbuy) a bude vám jasné, že to prostě není totéž.

0/0
1.12.2009 13:09

Andee

Re: No...

Ano, mezi prémiovými značkami a "plebsem" jistě rozdíl je - notebooky atd. - v tom souhlasím, ale na singleboardech opravdu není moc co zkazit, maximálně se daj líp zabalit, jak jsem psal, takže pak třeba míň rezonuje optická mechanika atd. Ale podstatný rozdíl v tom není. Ale máš pravdu v tom, že hodně záleží na výstupní kontrole. Takhle už si pěkně naběhlo pár lidí, co měli dojem, že třeba Acer Aspire One brandovaný Mivvy je stejná kvalita ;-)

0/0
1.12.2009 20:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.