Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Obří vojenský Airbus poprvé vzlétl. Unese 37 tun nákladu

Poprvé se oficiálně odpoutal od země ve Španělsku. Bude nasazen v bojích i na humanitární mise. Obří Airbus A400M je největším projektem svého druhu v západní Evropě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

To je novinka

Je mi líto Ukrajiny a jejich Antonova, který má stejné parametry a je už pěknou řádku let na světě k dispozici! Tak si naivně myslela, že když se dá na stranu západu, že jí západ vyjde vstříct a pomůže jí propojit skomírající hospodářství s EU. Ale chyba lávky, západ do svých skutečně hodnotných kšeftů nikoho nepustí a raději bude věci vyvíjet dvakrát. Ukrajina a spol. se mu hodí jen když potřebuje odbytiště nějakého lagricu nebo pošpinit Rusko. Ale místo spojenecké spolupráce si se zeměmi bývalého východního bloku(vč.ČR) jen vytře. Jak smutné! Jak typické v posledních 20 letech!

0/0
22.12.2009 16:01

Host

Hercules

Fakt jsem myslel pri prvni pohledu ze je to nejaky nastupce Herculesu. No jo evropa vsude posledni a jeste to kopci.

0/0
14.12.2009 16:01

briza

Re: Hercules

Ma to kridla nahore, 4 motory, zvednuty ocas kvuli nakladaci rampe tak to je jasna kopie, ze jo? ;-D

0/0
14.12.2009 17:42

pavelcz1

Re: Hercules

nene, to poznal podle barvy :-)

0/0
15.12.2009 12:48

Host

vyhozené peníze

Vývoj A400 je samoúčelné vyhazování peněz k udržení neefektivního francouzského leteckého průmyslu. EU mohla zavést Antonovy An-70 už před pěti lety s nižší cenou, větší nosností i doletem. Kvůli francouzům od tohoto společného projektu ustoupila a nechala Ukrajince ve štychu. ;-OEURv

0/0
14.12.2009 8:55

briza

Re: vyhozené peníze

Zrejme si spocitali, ze za sve penize chteji podporit svuj technologicky vyvoj a ne cizi.

0/0
14.12.2009 17:40

Dusan321

Re: vyhozené peníze

Tohle maji dobre vyresene Britove. Skoro vsechny zbrane nakupuji ve Spojenych Statech, takze maji to nejlepsi a nejlevnejsi, ovsem vymenou za to maji uz dlouha desetileti s Americany domluvenou kooperaci, takze dodavaji spoustu subsystemu. Vysledkem je, ze britsky zbrojni prumysl profituje a danovy poplatnik nekrvaci za nesmyslne projekty vyrabene v par kusech.

0/0
15.12.2009 8:31

Host

Re: vyhozené peníze

Co taky Britum zbyva kdyz svuj letecky prumysl zdevastovali v 70. letech pod heslem "nakoupime to v Americe" (jako britska  konstrukce se zachranil jen Harrier). A navic obcas zafinancuji neco co jim Americane nakonec daji jen v orezane verzi jako nejnoveji v pripadu F35. :-/

0/0
15.12.2009 9:09

Host

Re: vyhozené peníze

No a proč by proboha utráceli státní peníze za vývoj něčeho, co už paralelně dělá jejich nejbližší spojenec?? A u čeho by se stejně pak musela nějak řešit propojitelnost software apod., nemluvě o zbytečně další sadě náhradních dílů?? Tohle je přesně to, na co Evropa vždycky dojede, že si to každej musí vyrobit "svoje" a pak utrácet miliardy za prosazení výrobku a potlačení těch druhých...

Konkurence ano, ale jen do chvíle schválení a hromadného objednání jednoho typu...

0/0
15.12.2009 9:58

Host

Re: vyhozené peníze

To se jim opravdu vyplatilo -přijít o schopnost konstruovat a vyvíjet leteckou techniku, zrušit plno pracovních míst ve výrobě a ve vývoji a na kolenou prosit amíky o nějaké drobty. Proto je asi taky politika UK taková vlezořiťovská vzhledem k amíkům.

0/0
30.12.2009 17:08

Host

Re: vyhozené peníze

jakoupak svoji a cizí?! Jsme jednou v EU a zrovna Francie chce Ukrajinu do EU stůj co stůj, tak bych čekal, že vyjde vstříct i Ukrajině. Ovšem čekal bych to před naším vstupem do EU -dneska jako člen se už nedivím ničemu a vstupu hluboce lituji.

0/0
30.12.2009 17:06

pavelcz1

Re: vyhozené peníze

Je to pravda, je to "znovubojevování kola", Ukrajina bude v EU dřív nebo pozdějc, tak o co šlo...

0/0
15.12.2009 12:47

Jan Gutbayer

mrija

Když to porovnám s těmi 350 tunami, se kterými jsem jednou viděl vzlétat Mriju... Tak je to takové letadélko Káně...

0/0
13.12.2009 0:58

Host

Re: mrija

Užitečné zatížení tohoto letadla je o sto tun nižší, tedy 250 tun. Jinak, to letadlo existuje v jednom exempláři a není určeno pro hromadnou výrobu.

0/0
13.12.2009 10:56

Host

Re: mrija

http://en.wikipedia.org/wiki/Antonov_An-225 tady je přesně kolik unese a jaký náklad vlastně nesl. Ale 350t to nikdy nebylo.

0/0
14.12.2009 1:49

Host

Re: mrija

existovalo víc kusů, ale bohužel firma Antonov jaksi od projektu upustila a jenom jeden stroj byl po doplnění nezbytnými zařízeními dán do provozu

0/0
14.12.2009 11:58

Host

Re: mrija

První letoun je opět po modernizaci v provozu spolu s tuším dalšími dvěma stroji, tedy létají už tři a dalších (dva?) jsou prý ve výrobě.

0/0
30.12.2009 17:03

Host

Odbornici

Tady se zas sešlo odborníků. Přečetl jsem jenom pár příspěvků - dle jejich pravopisu a vyjádřovacích schopností by neposkládali ani papírovou vlašťovku, ale budou tady trousit moudra za všechny letecké konstruktéry Evropy. 8-o

0/0
12.12.2009 15:56

Host

Mega aribus

Podla mna mega lietadlo presne do Dubaja alebo z deste pod okap ! Len ci to nebude aj posledny let alebo let rovno do muzea !

Lietadlo za megapruser ojrace !

8-o

0/0
12.12.2009 2:35

Host

Antonov An-225

Proti Antonovu An-225 je tohle jen malej drobeček :)

0/0
12.12.2009 1:24

Host

Re: Antonov An-225

a kam jako ten A-225 leta? Kolem Moskvy? :-P

0/0
13.12.2009 3:00

Host

Re: Antonov An-225

Je ukrajinské a létá snad od roku 2001 komerčně. Dolet má prázdný přez 15000 km, tak se snad dostane i dál než k Moskvě...

0/0
13.12.2009 6:59

Host

Re: Antonov An-225

přepravuje věci, které se potřebují rychle dostat na místo určení a nevejdou se do "normálních" letadel, tuším byl o něm dokument na Discovery, dokonce létá i do USA apod.

0/0
14.12.2009 11:59

Host

Obří ?? Dyť to neodveze ani T 72 natož Abramse!

Toho by museli rozśeli na dvě letadla ! :-/ žádnej obŕí, ale podprůmérný transportní letoun! Jdinej obří je te ocas-ten aź nékdo odstŕelí, tak milej letoun pude čumákem do kytek...:-/

0/0
12.12.2009 0:04

Jiri Sch

Lepší je AN 70

Než tenhle A400.Doufám, že třeba naše armáda zas neudělá výhodný nákup.:-P

0/0
11.12.2009 21:55

Josef Laufer888

Re: Lepší je AN 70

ten je bezvadnej... až na to, že už více než deset let po ukončení vývoje neni zařazenej do služby... pročpak asi?... kvůli tomu, že je dobrej, asi těžko... ;-)

0/0
11.12.2009 22:13

Jiri Sch

Re: Lepší je AN 70

Tohle bude spíše politický problém než technický.Prostě ,když se AN 70 nehodí do  politických karet západu nebo východu tak to jde těžko.:-/

0/0
11.12.2009 22:25

Josef Laufer888

Re: Lepší je AN 70

opravdu? Rusko, Ukrajina a ostatní post-sovětský státy, případně Čína a spol. ho taky odmítaj, protože jsou v NATO ;-)

0/0
11.12.2009 22:26

Jiri Sch

Re: Lepší je AN 70

No Rusko se k tomu moc nemá ,protože Ukrajincům ted ukazuje kompas na západ ,než předtím na východ a samotní Ukrajinci jsou tak v prd...... finačně, že prostě budou mít horko těžko jen  na nákup několika kusů.A Čínané plánují výrobu,jako vždy okopčenou od tohoto typu.A pak ten spol tyto dopravní letadla chctějí,viz Lýbie,Venezuela a pár dalších, ale nevydá to na zavedení do sériové výroby.:-P

0/0
11.12.2009 22:35

Host

Re: Lepší je AN 70

iDnes okrádá své čtenáře a členy MůjPas o naspořené dukáty...

0/0
12.12.2009 21:28

Host

Re: Lepší je AN 70

ANko bylo pohrbeno prave diky Airbusu. Rusko ho nabizelo a dokonce luftwafe uvazovala o koupi... bohuzel politika EU je v tomhle pomatena.. nebot proc koupit levnejsi a pritom stejne kvalitni kdyz muzu koupit drazsi...

0/0
16.12.2009 10:22

Host

Re: Lepší je AN 70

Jak vis ze je lepsi? Mas nejake srovnani?

0/0
11.12.2009 22:53

Jiri Sch

Re: Lepší je AN 70

Přečtěte si naši oblíbenou wikipedii a srovnejte výkony obou letadel a cenu.Nebo jsou i na toto téma na googlu články, ale v angličtině.:-P

0/0
11.12.2009 22:57

Host

Re: Lepší je AN 70

AN-70 sa nevyraba z politicnych dovodov prebehla tam oranzova revolucia to shatilo plany Ruska ! Monzo keby nebolo Ukrajinskej oranzovej revolucii uz by bola seriova vyroba v plnom prude.Ale najviac vrazili do toho Rusi projektu + kolaps ZSSR + obnova Ruska takze an-70 projekt sa trocha natiahol. Ale Rusi nadviazali spolupracu s Indiou a idu spolocne vyrobit takticke lietadlo na prudovy pohon.Ale Rusi tiez nezabudli ani na an-70.Tento rok boli zase nadviazane kontakty v Ukrajine o an-70.Z dialky to vyzera ze ani sami Rusi nevedia ake chcu takticke lietadlo novej generacie ci prudove alebo vrtulove.Vsetko ma plusi aj minusi.

:-P

0/0
12.12.2009 2:41

Host

Re: Lepší je AN 70

tezko, Rusove vahali uz predtim a to jejich indicke letadlo je nizsi vahova kategorie (navic se do vzduchu take asi jen tak nepodiva)

0/0
14.12.2009 8:43

Host

Re: Lepší je AN 70

Nase armada nepotrebuje ani An-70, ani tento Airbus

0/0
12.12.2009 3:49

Host

Re: Lepší je AN 70

shrnul bych to na politiku a neúčelnost použití, k čemu je armádě letadlo, které převeze pár tanků, když to dokáže i námořnictvo (nechtěl bych kecat, ale možná i levněji, když uvážím spotřebu a při delším letu mezipřistání, když loď uveze desetinásobek atd atd). a taky proč by politici schvalovali nákup něčeho co není z EU... Máme zde např. eurofightery, které vlastně nic extra nepřinesly, ale je na tom made in EU a o tom to prostě je.EURv

0/0
13.12.2009 21:57

Host

Re: Lepší je AN 70

"když to dokáže i námořnictvo "

Ne kazdy stat  km to chcete prepravit ma more ci muze byt dost vzdalene !!!

A pak v armade je velmi dulzezity ci cas za jak dlouho tam ten naklad prepravite.

0/0
14.12.2009 0:56

Host

Re: Lepší je AN 70

Námořní doprava je asi tak 100x pomalejší a projekt Eurofighter vznikl ještě za studené války. Ovšem s tou euro-protekcí máte pravdu.

0/0
14.12.2009 9:00

Host

Re: Lepší je AN 70

Bohužel, An-70 se nedostal do sériové výroby. Jednak kvůli Rusům, kteří se chtěli Ukrajině pomstít za vyhlášení nezávislosti, jednak kvůli EU, která raději dotuje Airbusy s polovičními parametry a trojnásobnou cenou. :-P

0/0
14.12.2009 8:58

Poslední Czarnian

Pěkný, ale...

Pěkný, ale že to trvalo.

0/0
11.12.2009 20:54

Qeebee

Re: Pěkný, ale...

No přád lepší, než jak se to dělá se software. Hlavně být na trhu první i se sr*čkou. Takový trend v letectví by byl vysoce kontraproduktivní. Začali by mizet zákazníci ;-D;-D;-D

0/0
11.12.2009 22:00

Poslední Czarnian

Re: Pěkný, ale...

No jasně. A když nad tím tak přemýšlím, tak třeba na V-22 američani dělali ještě delší dobu.

0/0
11.12.2009 22:36

Host

Re: Pěkný, ale...

V-22 je pekny hybrid ale v bojovich podmienkach sa neosvedcil a US NAVY ho prilis nechce.Prilis komplikovy, drahy na servis a zlozity na ovladanie + lodiam sa musi vymienat a zodolnovat pristavcie drahy pre helikoptery.US Navy rozhodlo ze si ponecha vacsiu cast flotily vrtulnikov.Ako stavit vsetko na jednu kartu v-22.A to je vzdy ten hlavny problem na pc a vizualizacia je pekna ale real a bojove podmienky je druha vec.V-22 pekne aero ale do boja nevhodne !

0/0
12.12.2009 2:48

Dusan321

Re: Pěkný, ale...

Tohle je opravdu usmevny blabol. :-) V-22 se "v bojovich podmienkach" tak "neosvedcil", ze frontovy velitele nedelaji nic jineho nez se hlasi o dalsi a dalsi kusy, protoze jeho schopnosti ve srovnani s beznymi helikopterami jsou uzasne. V-22 Osprey se jakozto zcela prevratny letoun vyvijel opravdu dlouho, ale prisel do bojove sluzby v pro nej naprosto idealni dobe, protoze dnesni zpusob vedeni valky s rychlym presunem mensich jednotek na velke vzdalenosti (viz Irak ci Afganistan) je presne to v cem je V-22 naprosto neprekonatelny.

Co se tyce nasazeni u US Navy, tak s tim se stale jeste pocita, ale momentalne nejsou volne stroje, protoze vsechny V-22 berou US Marines. Mimochodem stroj byl vzdy primarne urcen pro presun vojaku v bojovych oblastech a pripadne nasazeni jakozto nakladaku mezi letadlovkami u US Navy bylo od pocatku brano jako doplnkove. V-22 Osprey rovnez nikdy nemel nahradit vsechny helikoptery, pouze cast tezsich transportnich vrtulniku jako Chinook ci Sea Stalion.

0/0
15.12.2009 8:41

pete-mele

moc hezke moc hezke

a k cemu to jako je;-O. me to prijde jako ten F-tip co Serjakov hlásí tento letoun má 3 bazény, 6 kin, 12 tanečních sálů, 5 parkovišť, 4 baskedbalové hřiště, 4 fotbalové hřiště, 2 tenisové kurty, 2456 pokoju, 24 kuchyní, 17 kolečkových okruhů, 635 toaletních míst a 3 samostatné  veřejné domy pro dámy -pány a společnost. No a závěrem chci zdělit že kapitán jolkyn se s tou krávou pokusí alepson pohnout ;-D   

0/0
11.12.2009 20:54

Host

Re: moc hezke moc hezke

eh? hlavni problem tohohle letadla je spis naopak nedostatecna velikost a hlavne nosnost, ne?

0/0
14.12.2009 8:37

Host

...

tady je to samej strateg a taktik, jenze tema letadlama co piste neproistanete na letisti 5 km za frontou, kde budete odvazet raneny a privazet munici a na otocku zase zpatky...

to je jako tvrzeni, proc pouzivat A10 k taktickymu bombardovani, kdyz muzeme koupt B52...

0/0
11.12.2009 20:13

Host

Re: ...

Na to máme C-130J Hercules nebo C-27 Spartan :-). Ale EU holt musí mít všecko vlastní :-)).

0/0
14.12.2009 9:03

Host

A400M

Zly projekt podla mna mala EU finacovat nejake strategicke nakladne vojenske lietadlo !!! Ako su an-124, il-76 alebo c-17, c-5 !!! Zbytocne prachy von oknom !!! Ked projekt tak turbo a poriadny . Ale mozno ze toto je len test spoluprace tak tak sa to da pochopyt. A v buducnosti sa to rozbehne naplno.

[>-]EU

0/0
11.12.2009 20:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.