Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Google nemá registraci ke zpracování osobních dat pro Street View

Ochránci soukromí odmítli v Česku zaregistrovat společnosti Google zpracování osobních dat v souvislosti s projektem Street View. Ten umožňuje virtuální prohlídku ulic některých měst v rámci jejich map. Problém je, že přitom může zachytit i citlivá data.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Ranov

Tohle je dobrý.

A navíc to funguje v řadě měst v ČR.[>-]  http://www.norc.cz/street-view/

0/0
25.12.2009 14:15

Host

Re: Tohle je dobrý.

A co je na tom dobrýho?

0/0
27.12.2009 15:50

Šibal

Jdu se udat

Asi se vážně půjdu udat na policii.

Vždyť mám doma tolik fotek z dololených, výletů, návštěv přátel. atd, atd.

A já hlupák nikde nežádal o povolení ;-(. Takže jsem x-krát porušil nevím kolik zákonů (jo a včera jsem ještě přešel přes koleje).

Nebo...se mám raději rovnou zastřelit ?

Ne.... jsem přece čech... podám trestní oznámení na všechny mé přátele, určitě i oni mají mé fotky. To jim to pěkně vytmavím. Na tom se dá určitě vydělat. Svoje fotky doma hned spálím, aby mi to nemohli vrátit.  Tak.

0/0
21.12.2009 15:28

Host

Re: Jdu se udat

Klíííd :-) Novináři nemají o čem psát a úřed přeci musí "vykazovat" činnost. Nejsou tam žádný osobní údaje;-)

0/0
24.12.2009 17:12

killy

Nelze nevzpomenout na MUDr.Štrosmajera:

"Kdyby blbost nadnášela.........."

0/0
21.12.2009 13:45

Host

test

test

0/0
21.12.2009 9:50

Host

paranoia

tohle je uz vazne paranoia.Pokud napr ceska televize dela reportaz na ulici, tak taky musi rozmazavat obliceje, znacky aut...?Vzdyt muze nechtene zachytit taky nekoho komu se to nelibi.Pokud budu fotografovat na ulici, tak pak nesmim dat fotky na net?Musim mit povoleni od uradu a musim zabezpecit aby se napr moje deti nepodivaly na fotky, ktere jsem udelal nekde na vylete?Musim rozmazat obliceje a vsech napr z Karlova mostu se musim osobne zeptat na povoleni?Mozna v budoucnu budeme muset chodit po ulici se zavrenyma ocima aby jsme nevideli neco co by se mohlo nekoho dotknout.

0/0
20.12.2009 23:07

Host

teď se v google tlučou do hlavy

že se na nás nevykašlali a neudělali raději třeba moskvu nebo leningrad

0/0
20.12.2009 9:39

Host

Re: teď se v google tlučou do hlavy

Jojo, měli jít do nějakého svobodnějšího města, třeba Pchjongjang.

0/0
22.12.2009 19:59

Host

Ano, k záběrům veřejného prostranství není třeba povolení

pokud je nekdo takový ---píp---, že tam páchá něco co by neměl, nebo je takový lhář a náhodný snímek by mohl odhalit jeho lež , je to jeho problém, na který se nevztahuje žádná ochrana osobních údajů.

0/0
20.12.2009 8:35

Host

Google nepotřebuje žádné povolení

dělá naprosto to samé co dělají stamiliony lidí. Nebo si snad myslíte, že bych napsat na Nějaké italské ministerstvo žádost o povolení ještli si můžu na webu vystavit fotky z dovolené v Benátkách??? Jistě, že by to zamítli, protože v podstatě nejsou schopni to řešit a protože každý úředník je vyklepanej  z právníků a  tak raději všechno zamítne, jen aby neuděla chybu. No a někdy tenhle přístup vede k tomu, že udělá chybu mnohem větší a pak je každému pro smích.

Navrhuji udělat AKCI a posílat na na úřad každou fotku jednotlivě a vyžadovat vydání certifikátu o tom, že může být vystavena na netu.  Úředníci jsou tu pro nás a za naše peníze, takže ne že oni mohou určovat co se smí a kdy, ale my, kdokoli z nás,  je můžeme ukolovat!!!

0/0
20.12.2009 8:14

Host

jak k tomu přijdu?

Tři dny sem tam postával s úsměvem abych byl vidět pro celej svět, a teď přijde úředník a bez mého souhlasu to zakážou ukázat. A co příště, vymažou mě z povrchu zemského? :-/

0/0
20.12.2009 1:19

trainer

a jeje

Koukam ze tu nikoho nezajima zneni zakona. Ani to zda byl ci nebyl porusen. Ono staci ze urednici jsou kreteni a je na co si zanadavat.

0/0
19.12.2009 22:45

Host

to mi teda hlava nebere,

od kdy je záběr obličeje osobním datem ? Nebo mi hrozí nebezpečí, pokud mě zastihnou před masnou místo před knihkupectvím ?

Tenhle stupidní zákon nám byl čert dlužen - bylo prostě nutné vyrobit Nšmcovi trafiku a nikdo si nespočítal, kolik nás to bude stát - zrušit a co nejdřív !

0/0
19.12.2009 16:48

selmak

kladivo

vyrůstá nám nová generace inkvizitůrků;-€

0/0
19.12.2009 16:15

Host

To jejich jakoby rozmazávání obličejů je k ničemu

Když toho člověka znáte, bez problémů ho poznáte :-P

0/0
19.12.2009 15:23

pepino555

Je to užitečná služba

Naše téměř miliónová armáda státních úředníků si musí najít práci a tak, aby těch 33 000 nadbytečných osob ve všech možných institucích mělo nějakou práci, remcá úplně do všeho. Nikomu nevadí kamerové systémy, které už jsou pomálu i v nádžkách toalet, aby nějaký výkal bez poplatků za stočné, nezdaněný, neprolétl bez povšimnutí do našeho podzemí. Naše zěmě se každým dnem zadluží o další miliardu a když náhodou člověk vidí ty usmrkance, co se osočují nad státním rozpočtem, neví, zda se má smát nebo brečet. Společnost Google nabízí na netu mapy, fotky, vyhledává informace, nabízí různý software a je komerčně velmi úspěšná. Na Street View jsou detaině vyfocená všechna ministerstva, veledůležitý senát a sídla našich bezvýznamných organizací. Tak proč by se na to občan přes stránky Googlu měl dívat, když naše neefektivní státní správa z toho má kulový, že ..

0/0
19.12.2009 13:48

Teletabis

Je třeba odstranit

všechny ženy. Protože jedna pani povídala............. Tím porušuje autorská práva pani co to řekla před ní a t.d. A ten tam dole co má zaparkované auto u milenky, ať si smaže její číslo z mobilu. No jo, to ale nestačí, záznam se u operátora uchovává i s obsahem hovoru dost dlouho.

0/0
19.12.2009 12:32

Host

Ahoj Táňo,

musíš jim šoupnout sto litrů bokem, jinak ti ty blbci furt budou dělat problémy.

0/0
19.12.2009 11:28

Host

Googtu to zakázali, ale jiní fungoval mohou...

... zda narážím především třeba na službu 360cities.net, kde jsou také vidět obličeje a SPZ a nikomu to nevadí... že by na to zákazu měl někdo svůj peněžitý podíl či google odmítnul zaplati nějaký úplatek???

http://www.360cities.net/prague-18-gigapixels

0/0
19.12.2009 11:24

Host

Re: Googtu to zakázali, ale jiní fungoval mohou...

to mohu jen souhlasit...

0/0
19.12.2009 11:30

danny44

Re: Googtu to zakázali, ale jiní fungoval mohou...

Google se zeptal (resp. požádal o registraci) ...

0/0
19.12.2009 16:41

Host

Re: Googtu to zakázali, ale jiní fungoval mohou...

Co prosím? Co by na tom měl UOOU zakazovat? Ony tam jsou nějaké osobní údaje?

0/0
24.12.2009 17:09

pjb1

Zdravím.

Jen podotýkám, že jak uvádějí ta jména na domovních zvoncích, tak pěkně kecají. Kdo v těch fotkách přečte i jen jediné jméno, je frajer a mistr zeměkoule. Ochránci soukromí by měli jít za roh a dát si jednu točenou, tím nemyslím pivo desítku. Dle mého názoru jsou to pěkné trubky.

0/0
19.12.2009 11:16

danny44

Re: Zdravím.

Nejen tvého. Na 100 % jsme nejméně dva, a podle této diskuse tipuji, že je nás mnohem, mnohem více....

0/0
19.12.2009 16:42

Host

veřejná ulice

To, co dělám na veřejné ulici nebo na veřejném prostranství, může vidět veřejnost. To platí už od starověku. Soukromí mám doma.

0/0
19.12.2009 9:35

danny44

Imaginární nepřítel....

To už mi připomíná doby, kdy se neustále bojovalo proti nějakému imaginárnímu (byť třídnímu) nepřiteli ......

Kdo teda na Streetview přečte víc než vývěsní štítí obchodu nebo cedulis názvem ulice, tak je teda dobrej

0/0
19.12.2009 9:25

sho

urednici

urednikum vadi, ze z toho nic nemaj a ze nekdo dela neco uzitecneho pro lidi zadarmo. cesky stat se zase muze jednou zesmesnit

0/0
19.12.2009 1:22

nesmazatelnej antimultikulti

doporucuju knizku Neschopnost od Roba Granta

http://www.argo.cz/knihy/121673/neschopnost/

za chvili dopadnem uplne stejne ;-€Rv;-O[>-]RvEU;-€Rv

0/0
19.12.2009 0:11

Zelenej Raul

Úředníci opět prokázali, že jsou škodá !

Rv

0/0
19.12.2009 0:00

nesmazatelnej antimultikulti

Re: Úředníci opět prokázali, že jsou škodá !

skodna? :-)R^

0/0
19.12.2009 0:02

Zelenej Raul

Re: Úředníci opět prokázali, že jsou škodá !

Přesně, asi mi zakázali už i N ;-)

0/0
19.12.2009 0:04

nesmazatelnej antimultikulti

Re: Úředníci opět prokázali, že jsou škodá !

sem koukal ze se tam dnes zakazovaly diskuze ;-€Rv svet se zmenil v jednu velkou diru a vsude je nas*ano do vysky dospelyho cloveka ;-€Rv

0/0
19.12.2009 0:07

Zelenej Raul

Re: Úředníci opět prokázali, že jsou škodá !

Bude hůř, a budeme v tom všichni muset stárnout.

0/0
19.12.2009 0:08

nesmazatelnej antimultikulti

Re: Úředníci opět prokázali, že jsou škodá !

uh, sem se prehlid a cetl LN, tam dnes zakazovali diskuze ;-D;-€Rv

0/0
19.12.2009 0:08

Zelenej Raul

Re: Úředníci opět prokázali, že jsou škodá !

Jestli on nakonec nebude problém v nás. Mě písmenko chybí Tobě přebejvá... ;-)

0/0
19.12.2009 0:10

nesmazatelnej antimultikulti

Re: Úředníci opět prokázali, že jsou škodá !

hmm, ve mne je ted maximalne problem v tom, ze mam minimalne 1 promile v krvi ;-D;-D;-D

0/0
19.12.2009 0:12

trainer

osobne souhlasim

a/ skutecne se google vykaslal na pravni rad CR a ani se nesnazil vyhovet normam

b/ nemam zajem aby na netu trcela fotka meho auta jak stoji pred domem milenky.)

0/0
18.12.2009 23:56

+sadlos+

Re: osobne souhlasim

absolutně souhlasím... Co má kdo čumět na mě na fotce někde na netu, aniž bych dal souhlas... stačí, že mě ojeb*vaj někde v tajně, ještě aby na mě koukal kdejaký lump na netu bez dovolení...

0/0
19.12.2009 0:03

nesmazatelnej antimultikulti

Re: osobne souhlasim

kdyby ses o problematiku skutecne zajimal a neco o ni vedel, tak bys vedel, ze vesekry registracni znacky aut a obliceje lidi se automaticky rozmazavaj, takze nikdo ten tvuj skaredej rypak nepozna ;-D a ani na nej neni zvedavej. tak si souhlas s cim chces, sadlo ;-D;-D;-D

0/0
19.12.2009 0:06

sho

Re: osobne souhlasim

R^

0/0
19.12.2009 1:20

semafor

Re: osobne souhlasim

Problém je ale u originálu. Kdo má k němu přístup a jak dlouho se uchovává8-o

0/0
19.12.2009 1:25

Host

Re: osobne souhlasim

to je fakt vazny problem, protoze vsicni u googlu nemaji nic lepsiho na praci, nez hledat jestli nekde nejaky cechacek neparkuje tam kde nema.to uz je fakt paranoia.kdyz napr ceska televize dela nejakou reportaz na ulici, tak taky potrebuje povoleni?vzdyt taky muze nahodou zachytit neci auto zaparkovane pred bordelem

0/0
20.12.2009 23:01

Host

Re: osobne souhlasim

Přesně tak. Ochrana OÚ řeší podrobně zákon 101/2000 Sb. Pokud Google nesplňuje naše zákony, neměl by službu poskytovat.

0/0
19.12.2009 17:21

Ubaram

Re: osobne souhlasim

A jak tomu b) zabráníte? Kamery jsou dnes na každém rohu, k tomu vás fotografují mýtné brány atd. atd. Google aspoň rozmazává značky, můžete tohle říct o zbytku?

0/0
19.12.2009 0:17

tendrovka

Re: osobne souhlasim

R^

0/0
19.12.2009 5:37

Host

Re: osobne souhlasim

Vždyť taky provozovatelé těchto kamer se musí registrovat u Úřadu pro ochranu osobních údajů, stejně jako se to týká Googlu. Uchovávání a zpracování takových dat je regulováno zákonem.

0/0
19.12.2009 12:39

Ubaram

Re: osobne souhlasim

Pořád věřím víc "neregistrovanému" googlu který ta města nafotil jednou, než Kapschi který mě na dálnici vyfotí xkrát co tam jedu... to že někde někdo podškrtne nějakou parafou co s těmi daty dělá neznamená, že to skutečně dělá.

0/0
19.12.2009 14:25

Host

Re: osobne souhlasim

Provozování kamerového systému který vytvoří jakýkoliv záznam je opravdu těžká politika úřadu na ochranu osobních údajů. Úřad sám by nejraději zakáal všechny kamery a tak se i chová.Úřad buhužel na tak velké mocnosti které jsou tak veřeně známé jako Google a ostatní nemá sílu se s nimi soudit. U soukromníka jenom přijede a hned tahá bloček. Podle mého názoru kdyby Google to přednejednal s úřadem dřív než by začal něco tvořit byl by z obliga a nic by se nestalo. Takhle si opravdu nadělal do bot a může ho to stát že se celý projekt může stáhnout z webu a ještě k tomu pěkná pokuta do výši 3 000 000Kč. Co se týče Kapsch že registraci 100% má a co se týče kamerových systémů v obchodních domech je to tak 30%. Většinou tato registrace je dosti legislativně nákladná a soukromníci o této povinnosti nevědí.Moje doporučení zní. Dejte si pozor hlavně aby Vám kamera nekoukala na zadávání pinu a jinak věřte tomu že je to kvůli bezpečnosti. Googlu zdar!!

0/0
20.12.2009 8:39

Host

Re: osobne souhlasim

Kecáš. Co děláš veřejně tak to je holt veřejné. Nikdo nefotil co vyvádíš s milenkou u ní doma ale jen auto na veřejném prostranství :-)

0/0
19.12.2009 11:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.