Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tramvaj z už neexistující továrny ČKD se dostala na koleje v Brně až po 15 letech

Vyrobili ji už v roce 1993, na koleje však mohla vyjet až loni. Továrna ČKD v Praze, která tramvaj postavila, už léta neexistuje. Úpravy, kterými tramvaj musela projít, aby směla na koleje, trvaly 15 let. Brněnský dopravní podnik je druhým a zřejmě i posledním provozovatelem nízkopodlažních tramvají RT6N1 na světě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Komisar

tramvaje

tramvaje zrusit...

0/0
11.1.2010 17:45

Host

Astra

Ještě že se Plzeň tenkrát prozíravě rozhodla, že si vyrobí svoje vlastní Astry :-):-)R^R^R^

0/0
8.1.2010 1:11

Host

Sedadla

Ááá. Koukám na fotky a vidím, že sedadla navrhoval také debil, jako v Porsche...

0/0
7.1.2010 14:31

Host

Re: Sedadla

Jestli myslíš ta sedadala proti sobě po směru jízdy, tak si o tom nejdřív něco přečti, abys nebyl za debila ty sám...

0/0
7.1.2010 17:32

Host

Re: Sedadla

Pro jednoznačnost: "paskvil, debilovina" = sedadla s opěradly podélně se skly. Není co číst, stačí se takovou šalinou projet a omylem nasednout do této úzké části.

0/0
7.1.2010 23:47

Host

Re: Sedadla

Ale je třeba si číst. Dozvěděl by ses, proč tam ta sedadlo takto jsou a že označovat proto za debila toho, kdo tramvaj navrhoval, je fets mimo mísu. Rv.

0/0
8.1.2010 19:49

Host

Sezení proti sobě

Jakákoliv šalina, ve které se sedí proti sobě je v Brně paskvil. Dosud je cestování MHD v Brně tak populární, že se nikdy nestane, aby ulička mezi sedadly zůstala neobsazená a pro stojícího i sedící je to dost nepříjemné takto cestovat. Naštěstí se v Brně schyluje na lepší časy (všemožná snaha odradit lidi od sardinkovitého, pardon hromadného cestování).

0/0
7.1.2010 0:22

htkth

cdo jim tak dlouho trvalo???

vzít to do ruky, teda pardon do úst paní Pohanová, tak jezdí druhý den po dodání, alespoň podle její hu........... úst,!!

0/0
7.1.2010 0:12

Host

nezáviďte pražáci

kdybyste neměli pavlíka bémů - mohl ste mít šaliny všecky nové a možná i pozlacené...za tu miliardu bych jich do alelujááá ;-D

0/0
6.1.2010 20:46

Host

Re: nezáviďte pražáci

A co vám máme závidět vidláci? ;-D

0/0
6.1.2010 21:06

Host

Skvela salina

Muzu uspesne rict ze prostorova konstrukce je daleko lepsi nez nove Porsche modely :)

0/0
6.1.2010 19:33

nesher

Re: Skvela salina

Tak skvělá zase není, ostatně trvalo 16 let než ji dostali do provozuschopného stavu. Osobně jsem spíše zvědavý na Škodu 15T, to by mohla být po velmi dlouhé době první česká tramvaj srovnatelná s nejlepšími modely Siemens, Alstom nebo Bomabardier.

0/0
6.1.2010 19:57

demon3

Re: Skvela salina

Otázkou je, jestli bude 15T někdy nasazena do provozu.

Prozatím obsadila místo uvolněné právě prodanými RT6 a vesele se na ní práší...

0/0
6.1.2010 21:24

Host

Re: Skvela salina

15T má také své mouchy například uložení motorů přímo na kola, což zpusobí namáhaní ložisek ale také co to udělá s "utopenými" kolejemi, kdy kolej je níže jak panel?:-P

0/0
7.1.2010 17:34

Host

Re: Skvela salina

Já mám Porschety rád!V

0/0
6.1.2010 21:07

Host

Re: Skvela salina

Presne tak. Mnohem lepsi!

0/0
6.1.2010 22:38

Host

šalina

Líbí se mi, že jsou pojmenované. Je to sice jen malý detail, ale aspoň je vidět, že když si je DPMB vymazlilo, tak to dají najevo :-) už jsem se svezla z nádraží v "Klárce" ;-D

0/0
6.1.2010 18:59

Host

Re: šalina

Ty jsi jela v Klárce ? To já zase jednu Klárku ojíždím - a nejen na nádraží ;-)

0/0
6.1.2010 20:47

Host

Chybné datum uvedení do provozu

To, že tyto tramvaje začaly v Brně jezdit až v roce 2009 je nesmysl. Někdy v letech 2004 - 2005 jsem se s ní několikrát svezl cestou do školy. Jezdila pravidelně na lince číslo 13 z Juliánova do Králova pole - Technické muzeum.

0/0
6.1.2010 18:51

MKzB

Re: Chybné datum uvedení do provozu

Máš pravdu. Tehdy to bylo v rámci jednoho z pokusů o zprovoznění. Během schvalovacího procesu se jezdí taky s lidmi. Schvalovací proces RT6N1 je dlouhá historie.

0/0
6.1.2010 21:33

Host

Re: Chybné datum uvedení do provozu

Nesmysl to samozřejmě není, to datum se vztahuje k uvedení do běžného provozu. Co popisuješ ty, je pouze zkušební provoz, z něhož ještě vůbec nevyplývá, jestli sourpava papíry dostane, nebo ne.

0/0
7.1.2010 12:11

Host

Re: Chybné datum uvedení do provozu

OK, měl jsem za to, že pokud tramvaj jezdí několik měsíců s cestujícími, je pro provoz již schválená.

0/0
9.1.2010 11:32

Host

Jedu do Brna se svezt

Dekuji autorovi za clanek a hlavne lidem z DPMB, ze dokazali RT6N rozpohybovat  :))

0/0
6.1.2010 18:21

Host

Zajímavé

Ta tramvaj ani pořadně ještě nevyjede, a už je uvnitř počmárana od b*bejch hiphoperů.

0/0
6.1.2010 16:18

Host

Látkové sedačky by měli vyměnit

Byla to chyba. Nové jsou pěkné ale po několika měsících provozu jsou opotřebované a zašlé. Když si na to sedne prochcaný bezdomovec, je to cítit dlouho potom co vystoupí ...

0/0
6.1.2010 16:15

Host

Re: Látkové sedačky by měli vyměnit

PravdaR^

0/0
6.1.2010 18:05

Jiricek 1

Likvidace ?

Firmě Simens se povedlo po Plzeňské výrobě lokomotiv zdárně "zlikvidovat" i ČKD tramvaje-holt konkurence se musí likvidovat,aby se mohly dovážet její značky !!

0/0
6.1.2010 15:58

Host

Re: Likvidace ?

Jasně, a neschopný bolševický management a totálně zastaralá výroba na to vůbec vliv neměla.....

0/0
6.1.2010 16:04

Host

Re: Likvidace ?

Ale chalpečku, všechny podniky, které za něco stály zlividovali soukromníci. Koupili si je, nezaplatili a rozprodali zařízení. Pak se vyhlásil bankrot. To vše za požehnání tatíčka Klause. Když o tom nic nevíš, tak do toho nekecej.

0/0
6.1.2010 16:27

Host

Re: Likvidace ?

Aha. Zato kdyby je soukromníci nekoupili, tak by vesele prosperovaly a nebankrotovaly. Ty o tom toho teda víš opravdu hodně. ;-D;-D;-DRv

0/0
6.1.2010 16:32

Host

Re: Likvidace ?

Za ty jses uplnej myslitel. Ti "soukromnici" byly vetsinou byvali reditele, namestci apod. z tehc podniku, pripadne byvale bolsevicke kadry. Tudiz zadni soukromnici. Naopak to co u nas nyni funguje jsou prevazne male a stredni podniky prave tech soukromniku.l

0/0
6.1.2010 16:45

Host

Re: Likvidace ?

To je jen další díl pohádky o skvělých prosperujících továrnách které jsme měli a které jsme si nechali rozkrást :-)))

0/0
6.1.2010 16:28

Host

Re: Likvidace ?

Kdepak u nás jezdí tramvaje Siemens? 8-o

0/0
6.1.2010 16:31

Host

Re: Likvidace ?

A jak Siemens zlikvidoval vyrobu lokomotiv v Plzni? To je proste vyvoj. Nehlede na to, ze se v Plzni lokomotivy stale delaji, byt tak trochu v malem poctu. Ale zaroven se v Plzni dela plno tramvaji a dalsi se delaji v Ostrave.

0/0
6.1.2010 16:43

nesher

Re: Likvidace ?

A kde v ČR jezdí tramvaje Siemens? Ona fabrika, která vyráběla koncem 80. let jako hlavní výrobek tramvaj, která technologicky spadala do začátku 60. let ani mnoho prosperovat nemohla. Tohle jsou bolševické pohádky o úžasných, moderních a efektivních provozech. Ve skutečnosti byly všechny Čs. fabriky zoufale zastaralé, podfinancované, přezaměstané.

0/0
6.1.2010 18:35

Host

Re: Likvidace ?

Jejichž zpackaná privatizace byla možná ještě docela dobré řešení. Kdyby zůstaly státu, jen by do nich zahučela spousta peněz a nakonec by šly k šípku i tak. Čest výjimkám.

0/0
6.1.2010 18:52

nesher

Re: Likvidace ?

Přesně, soudruh přítel předseda Paroubek by jistě takový kolos jako ČKD velmi rád zachraňoval, za naše peníze. Hlasů od pitomců by mu to jistě přineslo více než dost.

0/0
6.1.2010 19:24

Host

Hele vy v tom Brně máte ty šaliny co kus to originál

;-D

0/0
6.1.2010 15:55

Extra Želva

v brně

V brně žádný blbý tramvaje nejezdí, tady máme šaliny!

0/0
6.1.2010 15:38

Host

Re: v brně

Já myslel, že tam stále je koněvzpřežka, a toto je jako dar od hlavního města.

0/0
6.1.2010 16:16

Host

Re: v brně

V Brne mame saliny a v Praze maji....

... OPENCARD !

0/0
6.1.2010 18:03

MychalB_000

Re: v brně

Když už, tak "koněspřežka" ;-)

0/0
6.1.2010 18:07

gerranek

v liberci taky jedna historicka

na tuhle nadheru se prasi taky v libereckym depu - rikam to dost ironicky proto, ze byla v provozu v podstate chvili a od ty doby se vali v depu, pritom to nebyla vubec spatna tramvaj /z pohledu cestujiciho/ - ale prej je pro libereckej provoz nevhodna.. mohli by si ji vzit do brna :)

0/0
6.1.2010 15:36

Host

Re: v liberci taky jedna historicka

uz jsem si rikal, jak je mozne, ze se nakoupej tramvaje a pak nejezdi. myslel jsem, ze mafioza uplatny mame v brne jen my na radnici. pak jsem si vsak vzpomnel na kittnera a syner (az v brne jsou znami) a uz mi zaclo svitat!:-)

0/0
6.1.2010 15:55

gerranek

Re: v liberci taky jedna historicka

boze, to mame teda peknou reklamu :)))) no puvodne se trvrdilo ze se tyhle tramvaje kupujou jen na zkousku /byly totiz dve, druha netusim kam zmizela, mozna je strcena nekde ve sklepe depa :)/ ale tahle bilocervena nam tu zustala :-P

0/0
6.1.2010 16:24

Host

Re: v liberci taky jedna historicka

tak my posleme nejaky demizony s vinem a zkusime se dohodnout!:-)

0/0
6.1.2010 16:31

Macek.0001

Re: v liberci taky jedna historicka

V pankrácké vozovně v Praze hnily čtyři mnoho let (zelenobílé), naprosto neschopné ani zkušebního provozu, než se jich jakýmsi záhadným způsobem zbavili (možná do Poznaně - nevím kam).

0/0
6.2.2010 10:28

Host

Re: v liberci taky jedna historicka

V Liberci se uvažuje, že se strčí do muzea, které by tu chtěl vybudovat Boveraclub. Tento typ "RT6S" je ale velmi problémový - prý tam jsou rychlese sjíždějící kola, protože mají menší průměr, několikrát prý byly poslany na rekonstrukci, ale po roce se vrátili v naprosto nezměněném stavu, a ta druhá tramvaj "RT6N1" byla sešrotována koncem devadesátých let. :-(

0/0
9.2.2010 19:38

Host

Koukám, že Kotas ten svůj "dizájn" už 15 let nezměnil

;-DTa "nová tramvaj pro Prahu vypadá skoro stejně. BTW - humusácké čalounění, úzká ulička mezi podélně umístěnými sedačkami, že by se podle tohohle pokusu vytvářelo "Porsche"?

0/0
6.1.2010 12:33

Z-S

Re: Koukám, že Kotas ten svůj "dizájn" už 15 let nezměnil

no a? oboje jsou (alespon designove) povedene kousky

0/0
6.1.2010 12:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.