Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Google: Čína nás šmíruje, končíme s cenzurou

Konkurenční firmy, trh, světová veřejnost a dokonce i americká diplomacie reagují na prohlášení firmy Google. Ta se po čínském útoku na schránky aktivistů rozhodla k ukončení cenzury v Číně, i kdyby to mělo znamenat odchod Googlu z této země. Čína je přitom obrovským a stále rostoucím trhem pro internetové vyhledávače.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

Super omnia Google veritas!

Super omnia Google veritas!R^R^

0/0
15.1.2010 16:18

Host

Úprkem z tý kopírky!!

Tleskám a doufám, že google bude mít dost hrdosti a síly na odchod z té arogantní kopírovací díry jménem čína. Jenom doufám že si čajna nenakopíruje svůj vlastní třeba gogle.. Jim je to úplně šumák co si kdo myslí a dělá, protože jim tam všichni lezou do ... a oni díky tomu prosperujou... [>-]

0/0
15.1.2010 10:05

Host

Ad rem

R^A já přestal věřit, že někdo dokáže napsat kvalitní článek s přehledem i nadhledem ;-). Tleskám. Jen mám chuť si tipnout, že se dohodnou. Inu, asi jsem pesimista...

0/0
15.1.2010 1:00

Host

Re: Ad rem

Výborně, rádi si přečteme nějaké články od tebe. ;-)

Jinak souhlas.

0/0
17.1.2010 11:15

moebius

není všem dnům konec

ještě dost bude záležet na tom, jak zareagují obyčejní číňané, opozice proti diktatuře stále roste, ono to totiž může také skončit Google-revolucí

0/0
14.1.2010 21:21

kozelina

Re: není všem dnům konec

Nebo tím ,že Čína koupí Gogole.

0/0
14.1.2010 23:14

Host

Re: není všem dnům konec

R^

0/0
15.1.2010 9:42

kozelina

Znovu se ptám.

Proč používáte Čínské výrobky?Pokud vám všem na lidských právech tak záleží,tak je nekupujte.Ale ,to je problém že?Vono to nejde.

0/0
14.1.2010 18:24

Host

Re: Znovu se ptám.

No odpověděl sis sám, sme zavalený levnýma šmejdama z číny a dneska už nejde pomalu sehnat nic pořádnýho. Leda v zahraničí.

0/0
14.1.2010 18:30

Host

Re: Znovu se ptám.

Jak kratkozrake... Naprosta vetsina velmi kvalitnich vyrobku tak ci onak zavadila o cinu. Verte tomu ze i dziny za 5000 od renomovane znacky pochazi z materialu, ktere si nezadaji s asii :-)

0/0
14.1.2010 18:32

Host

gůgl

gůgl si myslím podřezává větev, čínská vláda už několikrát dokázala, že poručí větru i dešti, natož inetovému vyhledávači. Prostě postaví vlastní - respektive už ho mají. Možná to dopadne tak, že gůgl nahradí mrkvosoft s Bingem, nebo jak se to jmenuje.

0/0
14.1.2010 17:32

Host

Re: gůgl

to je jedno. Pokud by to Čína uměla, postavila by ho stejně. V tuto chvíli to neumí tak dobře jako Google a proto je tolerují. Navíc Google jim roztáčí ekonomiku a tím, že odejde, to poznají Komunisti v číslech. Jde tu o prachy a to ví jak Google, tak komunisti. Co z toho vznikne, se ještě uvidí, ale Google tímto gestem ohromě boduje, nad Euro-Americkou konkurencí. Po dnešku bude každý, kdo zaslechl slovo Google vědět, že je to ten, kdo odmítá vydělávat prachy za každou cenu a postaví se klidně i Číně, když je to třeba a to je reklamní gesto, které stojí i za stávající 2% zisku...

Ale jak říkám, Čína Google potřebuje, kdyby ne, už by ho dávno vyhnala s holí v ruce. Copak by si pustil "Maocetung" "velkého bratra" za Čínskou zeď, kdyby to nebylo nutné? ;-))

0/0
15.1.2010 1:12

Host

Re: gůgl

Google roztáčí ekonomiku v Číně ? No to jste mě po ránu rozesmál ;-D

0/0
15.1.2010 9:31

Host

Re: gůgl

Ale jo, přispívá k tomu. Než vychrstneš po ránu gejzír svého vyzrálého intelektu, zkus se předem trošku zamyslet.

0/0
17.1.2010 11:19

Host

Re: gůgl

Jj, google fakt nastartoval čínskou ekonomiku.. Ono totiž ten kapitalismus s komunistickou tváří potřebuje moderní technologie - a kdyby je nepotřeboval, tak by je tam nepustil.. A pokud někdo argumentuje, že je možné, že si vyrobí svůj "gogle" - tak je to sice možné jako truc podnik, ale toť vše.. Čína potřebuje světový trh a tam prostě figuruje Google! Je to o penězích a Google již několikrát řekl/ dokázal, že vydělávat peníze za každou cenu prostě nebude. Protože i vydělávání má svoje pravidla..

0/0
10.3.2010 22:53

Host

Komunismus

Čína - největší exportér 2009. Všichni tady žerou z talířů od Ikea - kus 5,- Kč. Všichni se chodí dívat na výstavy mrtvých, vykuchaných a zakonzervovaných Číňanů. Nikdo nepatrá, neřeší, proč je to tak levný, nebo co to bylo za lidi. Je to hnus, konzum, vlastní prospěch. Ale tady se vlastně komunistům do prdele taky lezlo, dalo se to vydržet, v Číně to asi nebude jiný...

Fandím Googlu, i kdyby jenom rozpoutal diskuzi. To že v Číně umožnil cenzůru, se hodně kritizovalo, ale teď pojmenoval něco, co se bojí vzít do huby půl světa, včetně představitelů ČR.

0/0
14.1.2010 17:04

Host

Re: Komunismus

Opravdu máte pocit, že 10ti milionová země, s tupými politiky, díky kterým je na pokraji bankrotu, by ústy těchto politiků měla právo poučovat miliardu a 300 milionů číňanů jak mají žít a co mají dělat ? Otevřete oči, tak to opravdu nefunguje a fungovat nebude.

0/0
14.1.2010 17:29

Host

Re: Komunismus

Máte pravdu, touhle cestou to nepůjde. Hlavně ani není důvod, Čína je opravdu velkým ekonomickým hráčem. Jak jsem uváděl, k našemu blahobytu Čína již velkou měrou přispívá, tak proč si šlapat po štěstí.

Jde o Komunistické Elitáře, kteří programově omezují miliardu lidí. Takový komentář napsat v Číně znamená kriminál.

V průběhu olympiády, oficilání stránky pořadatele vybízeli k zasílání veselích obrázků z putování olympijského ohně + komentáře. Obrázky jsem poslal normálně, ale slovo Tibet, jsem musel vždy zkomolit. Ostatní slova označující protesty, apod. také poslat nešly. Mají vše dokonale podchycené. Proč se toho bojí? Jde o koryta, o nic jiného... Předávají si funkce, jako to dělali králové ve středověku.

0/0
14.1.2010 18:05

Host

Re: Komunismus

"k našemu blahobytu Čína již velkou měrou přispívá".. Co že ? 8-o

0/0
17.1.2010 11:24

Host

Re: Komunismus

No jenže vy uvažujete pořád ve formě státu, teď žijeme ve 21. století a teď vládnou světu nadnárodní korporace! Čína je silná co se týká ekonomiky a počtu obyvatel - je ale výrazně v tomto obojím omezena regionálně. To je výhoda nadnárodních korporací! (Vedle té miliardy jejich nevýhod, ale jak vidno všechny nadnárodní korporace nejsou jako Microsoft - viz právě Google.) Jednoduše řečeno, tím že Google figuruje po celém světě je pro Čínu velkým konkurentem, větším a silnějším... A tam ani rádoby komunismus nepomůže..

0/0
10.3.2010 22:57

Host

Re: Komunismus

Máme přesně tak tupý politiky, jak si zasloužíme - sami se nezvolili ;-(

0/0
14.1.2010 18:06

Host

Re: Komunismus

probuďte se

0/0
15.1.2010 21:27

Host

Mně se jenom líbí,

jak se pořád všechny země tváří, jako by měly úplně čisté svědomí, jako by nikdy nikde neválčily, nikde neokupovaly cizí území, neutiskovaly občany různých barev pleti a nedělaly si z nich levnou pracovní sílu. Takže jsou všichni čistí jako lilie a jediný původce zla ve světě je Čína. Docela by mně zajímalo, jak by reagovali třeba v USA, kdyby se světem začaly ve velkém šířit objektivní informace o jejich historii s důrazem na stinné stránky, resp. kdyby se prezentovaly pouze takové informace a ty kladné by se přehlížely, jako je tomu dnes v případě Číny. Z tohoto pohledu se čínské cenzuře vůbec nelze divit. Je zajímavé, že v době, kdy v Číně opravdu panovaly zlé poměry, tak po ní neštěkl ani pes. Teď, když se ve velkém hlásí o slovo, se roztrhly pytle s kritiky jejího režimu, který je - dovoluji si tvrdit - více nakloněn slušným a pracovitým lidem, než např. režim český.

0/0
14.1.2010 15:26

Host

Re: Mně se jenom líbí,

Tak to souhlasí, že se nelze cenzuře Číny divit. Aby taky na sebe napráskali, že poslali tanky na lidi, kteří chtěli víc demokracie a okolo 2000 z nich přitom zabili. Mimochodem, co stinného máš z historie USA za poslední roky, že mi to Google cenzuruje, abych to nenašel?

S kritiky se neroztrhl pytel, mimochodem ten masakr v Číně byl v r. 1989. V tu dobu nebyla Čína ani náhodou tam, kde je teď, a velmi potřebovala PZI.

A v čem je čínský režim nakloněn slušným a pracovitým lidem nechápu vůbec. Budu rád, když to vysvětlíš.

0/0
14.1.2010 15:58

Cofola

Re: Mně se jenom líbí,

Můžeš nám prozradit, jaké informace o stinných stránkách historie USA jsou cenzurovány? Vždyť se světem volně šíří i nejrůznější nesmyslné bláboly a spiklenecké teorie (11.září 2001), vypasený levičák Moore si na tom dokonce postavil firmařskou kariéru. Ovšem ta naivní představa o čínském režimu, který je více nakloněn slušným a pracovitým lidem mě pobavila. Kamaráde, tam se může akorát držet hubu a krok, a makat za peníze, za které bys ráno ani nevstal z postele. Zjisti si něco o tom - na rozdíl od Číňanů máš přístup k necenzurovaným informacím, tak si toho važ. Nebo se nauč čínsky, kup si letenku a běž si tam s někým promluvit - i tak se můžeš rozhodnout, pokud nevěříš novinářům. Každý to štěstí svobodné volby nemá.

0/0
14.1.2010 16:59

kozelina

Re: Mně se jenom líbí,

Byl jsi tam?

0/0
14.1.2010 18:19

Dinkylinky

Re: Mně se jenom líbí,

Na začátek stačí, když vysvětlíš, v čem se má slušný a pracovitý člověk v Číně lépe.

0/0
14.1.2010 18:39

Host

Re: Mně se jenom líbí,

Che! To je vidět, že máš informace jen cenzurované a především proprané Komunistickou propagandou!

Jestli si myslíš, že obyčejný člověk se má v Číně minimálně lépe, než Čech, jsi naprosto mimo. AMNESTY INTERNATIONAL již mnoho let upozorňuje na fakt, že zákon na regulaci dětí (to že Číňané mohou mít jen jedno dítě) má za následek, že prvorozené dcery potají zabíjejí, klidně i s manželkami, nebo že mimo města existuje dvojí populace, ta přihlášená, která má vzdělání, zdravotní péče atd státem uznané privilegia a ta šedá - tedy děti narozené, ale nepřiznané, bez vzdělání, bez zdravotní péče, bez sociálních podpor atd. Ti pracují na černo v továrnách a jsou otroky svých rodičů a firem je zaměstnávajících. Proto mají tak vysokou výkonnost, protože oficiální čísla jsou ta, že Číňanů jest 1,3 miliardy, ale spolu s těmito nepřiznanými otroky je jich přes 2 miliardy - 90% z těchto 700milionů šedých otroků jsou děti, které nemají volbu a umírají dříve než vůbec dospějí.

0/0
15.1.2010 1:31

Host

Re: Mně se jenom líbí,

A víš v čem je největší problém, že i když žijeme ve svobodné zemi, s přístupem k informacím, tak lidé tyto informace přehlížejí a raději chtějí slyšet, další pomluvu o Karlu Gottovi, než pravdu z Číny. O potlačených revolucích v Číně se mluví, protože jsou mediálně zajímavé fotografie atd. Ale takovéto zvěrstva se vytěsňují, ono by to vypadalo blbě, kdyby Ikea přiznala, že má vyšší zisky protože využívá nepřiznaných a zotročených dětí bez jakýchkoliv práv (ani na život) z Číny k výrobě jejich talířů a plyšáků....

0/0
15.1.2010 1:41

Host

Re: Mně se jenom líbí,

R^

Nemluvě o tom, že Číňané mimo města mají mnohdy příděly potravin, protože produkce Čínské rýže už sama o sobě na obživu Číňanů nestačí, a to jí navíc Čína vyváží pod cenou do Evropy, aby zvýšila export a přilákala tak nevědomé investory...

...a jak se mají třeba rodilý Tibeťané, které Čínská vláda vyhání ze svých domovů a nahrazuje je (rasisticky) čistými Číňany, kterým dává práci a příděly potravin je asi jasné. Prostě na ně už nic nezbývá - ani bydlení, ani práce, ani potrava. Ti jsou pak nuceni jako bezdomovci chodit na pokraji života a smrti vesnici od vesnice a žebrat o kousek práce za misku rýže.

Ale pro tyto informace by chtělo číst světové Blogy nezávislých organizací působících v Číně a ne si kupovat Blesk.:-/

0/0
15.1.2010 1:57

Host

Re: Mně se jenom líbí,

Nebo cestopisy odvážlivců, kteří v Číně byli a toto zažili na vlastní kůži...

0/0
15.1.2010 1:59

Host

Microsoft

Microsoft: Nemáme žádné ukazatele toho, že by některá z mailových schránek Microsoftu byla útokem narušena.

Tak to Microsoftu věřím. Je totiž všeobecně známo, že přístupová hesla vydá čínským úřadům na požádání. Pár aktivistů díky tomu skončilo na pár let v base. Proč by se tedy někdo namáhal do nich dostat?

0/0
14.1.2010 15:07

Host

konečně

Konečně někdo našel odvahu a těm bolševikům se postavil. Vivat GOOGLE !!!!!!!!!!!!!!

0/0
14.1.2010 12:08

Host

Re: konečně

R^

0/0
15.1.2010 12:04

Host

úsměvný krok

Čína se bez Googlu obejde, kdežto Google bez Číny hodně ztratí.

0/0
14.1.2010 12:04

Host

Re: úsměvný krok

Čína bez Googlu nic neztratí? Google se bez Číny obejde. .... Apropó, proč jste ten přízpěvek napsal? Nemícháte tam hrušky s jablkama? :-O

0/0
14.1.2010 15:18

Host

Re: úsměvný krok

Představte si, že se číňani nedostanou na Google. Rozhodně to pro ně nebude nic drastického. Jednak Google v Číně neposkytuje tolik služeb co v USA, a za druhé není Google v Číně v pozici leadra trhu.

Číňani jen přejdou z Gmailu na jiný freemail, případně takto nahradí

všechny služby co u Googlu používali za jiné. Nic dramatického ani

nenahraditelného to pro žádného z nich nebude.

Zato Google ztratí čínský trh možná na desítky let. Za tento rok se mluví o ztrátě 600 milionů $ a vzhledem k tomu jak v číně roste počet lidí s připojením na internet, tak by budoucí ztráty googlu byly v řádech miliard $. A takovéto ztráty prostě Google nedokáže nahradit, protože není kde. USA + Evropa jsou plně saturovány. Jižní Amerika, ani s a Afrikou a celým arabským světem nemůžou ztrátu Číny nahradit. Takže je to úsměvný krok, něco jako trucování malýho děcka.

0/0
14.1.2010 17:21

Host

Re: úsměvný krok

No a když je to tedy tak jasné, že Čína Google nepotřebuje, proč ho na svůj trh posuštěla? :-D a proč s ním dokonce vyjednávala, aha? :-D Mmt, víte že Google není jen ten email, že se nejedná jen o vyhledávač, že poskytuje další služby... a víte, že poskytuje odborný centra pro výzkum? To víte!? a myslíte že tam jde o ty emaily a nebo o ty centra pro výzkum, co? No, zamyslete se.. ;-)

0/0
10.3.2010 23:00

MKzB

Jen ať odejde více firem

Jen ať odejde více firem. Zjednodušeně řečeno: Doma se vyrábí málo, protože jsme drahá pracovní síla. Ale když ta drahá pracovní síla nemá práci, tak nemá za co si to zboží koupit a je jedno, jestli to zboží je z Číny nebo odjinud.

0/0
14.1.2010 10:28

Host

Keď nič iné, tak veľké gesto

Musím súhlasiť, že ak toto Google zrealizuje, bude to prvýkrát po dlhom čase, čo skutočne veľká firma s aktivitami v Číne ukáže trochu charakteru. Nerobím si ilúzie, že by ostatní nasledovali - je to príliš veľký biznis (alebo firmy aspoň majú ten pocit, kým ich nezačnú aj z tohto trhu vytláčať "domáci" výrobcovia, ktorí technológie a know-how s minimálnymi nákladmi skopírujú a vďaka čínskej legislatíve bez problémov zužitkujú). Aj tak by to ale bolo veľké gesto - a je vidieť, akú pozornosť vzbudilo už len to prvé oznámenie...

Ešte trochu mimo na odľahčenie: toto mi dnes v RSS Technetu zobrazila Opera 10.50 - viem, je to pre-alpha, ale práve pri tomto článku mi to prišlo celkom vtipné...

http://tinypic.com/r/23jl6xf/6

0/0
14.1.2010 8:26

Host

google zavřel nejen Čínu ale i nás do popelnice

google zavřel nejen Čínu ale i nás do popelnice !!! dříve, když jsem chtěl info z německa, rakouska, či jiné země, stačilo přidat doménu země např. pro Němce .de, Rakušany .at atd a měl jsem požadované info. Dnes ať dělám co dělám, tak se k takovým informacím nedostanu, pouze už jen přes YAHOO stejným postupem. Takže jsem pochopil, proč je takový zájem o yahoo. Stačí koupit a zavřít národ do informativní popelnice a lidé nevědí co se děje vedle na Slovensku a jsou bombardováni lživou reklamou a zprávami z bojišť a USA. No tomu říkám totáč !!!

0/0
14.1.2010 7:31

Host

Re: google zavřel nejen Čínu ale i nás do popelnice

A to je problém nastaviť si preferovanú lokalizáciu vyhľadávania? Nikdy som nebol nejaký veľký obhajca Googlu, nepoužívam Google Calendar, Docs, Reader ani iGoogle, Chrome mám len pre účely testovania a GMail využívam len cez Google Apps, ale práve lokalizácia vyhľadávania na daný jazyk a región mi nikdy nepripadala problematická. Defaultne mám search nastavený v angličtine a keď potrebujem niečo miestne, nie je problém to prepnúť...

0/0
14.1.2010 8:21

voj. Kouba

Re: google zavřel nejen Čínu ale i nás do popelnice

coze?8-o8-o

0/0
14.1.2010 8:22

Host

Re: google zavřel nejen Čínu ale i nás do popelnice

A zkusil si napsat do adresního řádku např. news.de?;-D

0/0
14.1.2010 8:23

CZMiki

Re: google zavřel nejen Čínu ale i nás do popelnice

V tomto případě není problém na starně Google, ale mezi klávesnicí a židlí:-P

0/0
14.1.2010 8:55

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: google zavřel nejen Čínu ale i nás do popelnice

Předpokládám, že si neděláte legraci, a zkusím tedy pomoci.

1) Zkuste místo .de přidat site:de

2) Zkuste používat pokročilé vyhledávání, které umožňuje vyhledávat ve stránkách podle jazyka

3) Zkuste "Přeložené vyhledávání" na translate.google.com

0/0
14.1.2010 9:46

Andee in Red Book

Re: google zavřel nejen Čínu ale i nás do popelnice

Myslíte si, že má smysl reagovat na takovýho troubu? ;-)

0/0
14.1.2010 22:53

Host

Re: google zavřel nejen Čínu ale i nás do popelnice

Tys teda ze sebe udělal dobrýho troubu :-)

0/0
16.1.2010 19:02

kaktusak

Jen ať táhnou, žádná škoda

0/0
14.1.2010 2:30

Host

tak uvidime jaci jsme ;-)

muzeme nebo nemusime s ruznymi aktivitami Google souhlasit, ale tahle je podle meho nazoru dobra. Rekneme Cine NE! ..... elektronicky je to nejjednodussi jak to jenom jde .... kdyz nezvladneme tohle, tak si potom nestezujme, ze nas hospodarsky jednou sezerou :-)  ....... kdo neveri, at se podiva na statistiky zahranicniho obchodu s Cinou ;-) [>-]

0/0
14.1.2010 1:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.