Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Podvodní kanon má střílet zásilky do vesmíru. Levně

Speciální podvodní kanon má dostat materiál do vesmíru dvacetkrát levněji, než je tomu dnes. S délkou více než kilometr dokáže udat projektilu rychlost téměř 21 000 km/h.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Tomach

Kdo tomu verite tak kupujte akcie!

Firma shani investory! Doporucuji vsem zastancum projektu do tak vyhodne transakce jit, bude to bomba! Nemuze byt nic lepsiho nez investovat do firmy, ktera nepublikuje ZADNE ze svych "uzasnych" vypoctu, ktera tvrdi ze bude do par let vystrelovat satelity na LEO (odpoved na prispevek "proc DLOUHO udrzet"), ktera ma profesionalni webstranku kterou nekdo dokaze zbouchnout za par hodin a uzasneho webhosta Bluehost za uzasnych $6.95 mesicne s adresou na @yahoo.com ;-D

Nemuze byt serioznejsi company... no mozna leda ze by byla v cechach, to je snad jedine jeste serioznejsi ;-D;-D;-D

0/0
15.2.2010 0:47

Host

To už tady bylo -a hotové

Proč ničili Sadámovi to jeho superdělo Babylon?! Už jsme mohli dávno na oběžnou dráhu posílat levně "zásilky" !

0/0
8.2.2010 13:53

Host

Re: To už tady bylo -a hotové

Někde jsem četl, že to vymyslel nějaký Bull, to jen pro doplnění, kdyby někdo nevěděl.

0/0
9.2.2010 16:13

Host

Proč DLOUHO udržet?

Stačí aby se to na vrcholu křivky dostalo na přibližně stejnou "oběžnou dráhu", jako má být "cíl". Myslím že na ní by se stačilo udržet pár hodin, po které to můžou buď použít, nebo nechat "spadnout".

Nechápu co se Vám na tom nelíbí - tenhle nápad je starej několik století a POŘÁD ho znovu a znovu propočítávají. Problém u něj není s odporem, teplem nebo něčím takovým, ale s "kanónem", aby se při prvním výstřelu neroztrhnul a zároveň dokázal udělit potřebnou rychlost.

Balistika je krásná věc, ale čím jste výš, tím je řidší vzduch a "slabší" efekt gravitace, tím "plošší" se stává balistická křivka.

A nakonec - zlevnění vynášení 1KG čehokoliv na oběžnou dráhu je dobré, protože to usnadní výzkum a hlavně (v dalekém budoucnu) těžbu ve vesmíru. Já osobně preferuju myšlenku "vesmírného výtahu", který na 1 cestu unese víc a může vozit i lidi, ale "vesmírné dělo" je taky dobrý způsob. Představa, že by se mohlo těžit jinde a Zemi by tak nehuntovali je podle mě docela hezká... Proto mu dávám

0/0
25.1.2010 13:34

Host

Re: Proč DLOUHO udržet?

Teorie výtahu je dobrá ale má víc problemu než tohle "dělo"  z čeho bys ten výtah chtel udelat jak bysho chtel udrzet v pozici kterou potrebujees a to presne ani stacionary nejsou uplne stacionarni.

0/0
25.1.2010 23:43

Host

Re: Proč DLOUHO udržet?

Vytah bude z uhlikovejch nanotrubicek a v pozici ho bude drzet proti zavazi. Koukni na  Wikipedii... ted uz se jen ceka na technologii vyroby lan z nanotrubicek a testuji se prototypy kabiny a jejiho pohonu...

0/0
26.1.2010 13:23

Host

nadpis

Tak toho jednoho co se takovejma kanónama zabejval zastřelila izraelská tajná služba. Kdo asi sprovodí ze světa tohodle.

0/0
24.1.2010 20:47

Host

Re: nadpis

Jo, ale ten co ho sejmuli izraelci udělal hloupou chybu, protože začal makat pro Sadáma (co tou dobou byl považovanej za hrozbu a byl ochotnej získat moc tím že by pod svou vlajku zbubnoval proti izraelskou opozici) a dělal mu takové hračky jako "projekt Babylon", který byl (a stále je) nejvíce dalekonosným dělem na světě všech dob (a na střelbu do vesmíru, ho opravdu používat Sadám nechtěl... )

0/0
25.1.2010 13:49

Host

Možnost využití

Rothodně je to dobrý nápad. Kdyby se to rozmohlo pak by se taky dal posílat odpad do vesmíru. Žádný obrovský skládky ale posílali bysme to do vesmíru :-)

0/0
24.1.2010 18:39

Host

Re: Možnost využití

a skladku si udcelame kolem zeme videli jste nekdo Valiho?

0/0
25.1.2010 23:44

Host

Re: Možnost využití

Anebo Futuramu :-D

0/0
26.1.2010 7:50

Vedoucí kolotočář

Jednoznacne to nebude fungovat!

Podmorske tunely se delaji zasadne nalezato a do vzduchu se miliardy mohou vystrelovat i podstatne lacineji, viz. prazsky OpenCard. :-)

0/0
24.1.2010 18:26

Host

Re: Jednoznacne to nebude fungovat!

ehm, co to je za hloupost?

nechce se mi procitata celou diskusi, proto je-li to odpoved na neco co bylo uvedeno drive, mohl byste pouzit "tlacitko" reagovat ;)

0/0
24.1.2010 23:09

Host

filipika proti těm, co by sem neměli přispívat

před přispíváním do zdejší diskuze by měl být povinný IQ test a přispět by směli lidé až od určitého skóre, pak by se eliminovaly takové primitivní cancy jako chleba levnější nebude a:

-To se zase bude delat jeste vetsi bordel v oceanech nez se dela? sodom-gomora:-D, to bude mít asi "pozitivní" vliv na vzácný ekosystém v oceánech ne?

-kčemu takovej krám ?? sem zvedavej čemu to pomuže ...

-Kdoví proč se třeba ke zrachlení náboje v hlavni nepoužijí elektromagnety. Jestli by to nestihly tak urychlit nebo jestli by to bylo dražší...

chtěl bych všem tady těm géniům říct, že s téměř každým komerčně úspěšným objevem je chleba o něco levnější. nepřemýšlejte nad tím, nemáte na to - nejspíš, když jste na to nepřišli sami do teď. sedláci si dřív taky určitě říkali, proč ti hlupáci blbnou s elektřinou, že chleba levnější nebude. a když tenhle objev přispěje k postavení těžební stanice ne měsíci, může být chleba opět levnější. (jenže vy už zase nevíte proč, že jo...)

0/0
23.1.2010 10:52

Host

Re: filipika proti těm, co by sem neměli přispívat

PS: pořád tajně doufám, že ten hloupý jsem já, všichni okolo jsou chytří a já jen nechápu jejich hluboké představy a myšlenky. to je povzbuzující představa oproti tomu, že je to naopak...

0/0
23.1.2010 10:55

Host

Re: filipika proti těm, co by sem neměli přispívat

ještě si zapomněl na blbečky, kteří by chtěli vystřelovat své politické odpůrce

0/0
25.1.2010 1:00

Host

Re: filipika proti těm, co by sem neměli přispívat

jj, zapomněl... omlouvám se :-)

0/0
25.1.2010 22:38

Host

Re: filipika proti těm, co by sem neměli přispívat

hehe dobře vy :) mate rechtV

0/0
25.1.2010 23:46

Host

Re: filipika proti těm, co by sem neměli přispívat

No, hlavně jsi sám někde zapoměl selský rozum -zkušenosti z historie nás už mockrát přesvědčily, že bláboly typu "bez tohodle bys dneska neměl teflon nebo PC" jsou vedle jak ta jedle. Tohle mohlo platit v novátorských dobách 18tého století. Ale dnes je vše řízeno nadnárodními podniky a tak se podporují jen projekty schválené těmito giganty a to od jejich vývoje, až po jejich zavedení do praxe a to s cílem ne oblažit lidstvo ale co nejvíce vydělat! Tzn.nejdřív armáda -ta má nejvíc peněz a projde jí všechno, pak bohaté firmy, pak bohatí jednotlivci a až na konec příjde na řadu "lid". Navíc je to ještě protkáno "kampaněmi" s cílem vzbudit o to zájem -který by třeba byl jinak malý a také s cílem, zlikvidovat konkurenci byť by její výtvor byl třeba prospěšnější cenou i využitím. Tak nás tady nebalamuť hloupostma a pohádkama -nic není černobílé.

0/0
8.2.2010 14:05

Filmek

Se může hodit i u nás

Pokud by to vážně fungovalo, tak 500 doláčů za kilo není špatná cena. Hned bych si to vyzkoušel a poslal na orbitu 2x 125 kiloTupolánka a Paroublba, hned v závěsu by se mohli chystat DR.áth s Langrem a další šmejdi ze sněmovny. Na tuhle cestu bez návratu bych jim milerád přispěl ;-D

0/0
23.1.2010 2:26

Karawetari

x

A přibydou velrybí a delfíní sebevraždy, vždyť si vemte, jak byste se tvářili,kdyby vám to někdo přitáhl do baráku a začal tam s tím vybuchovat. Se ani nevyspíte.

0/0
22.1.2010 19:01

Gath-Gealaich

Re: x

Otázka je, do jaké míry tohle bude ve vodě dělat rámus. Výstřel z hlavně? K tomu dojde nad hladinou a navíc hlaveň je částečně "odhlučněná" tím záchytem plynů. Jsem si jist, že se řešení určitě najde. Rozhodně je to lepší než ničit ozónovou vrstvu tím chlorovým sajrajtem, co se cpe do SRB boosterů raketoplánu.

0/0
23.1.2010 19:44

Karawetari

x

To se zase bude delat jeste vetsi bordel v oceanech nez se dela? sodom-gomora:-D, to bude mít asi "pozitivní" vliv na vzácný ekosystém v oceánech ne?

0/0
22.1.2010 18:46

Host

Re: x

jaký ekosystém? ryby a plankton vydrží vše, ne?

0/0
23.1.2010 19:14

Host

Re: x

Pravda, horsi nez Japonci to bejt nemuze :)

0/0
26.1.2010 13:31

Host

zbytečnost

kčemu takovej krám ??:-):-):-):-) sem zvedavej čemu to pomuže ...

0/0
22.1.2010 16:31

Host

....

doufam ze si tam nekdo pojede zaplavat a trefi ho ta zasilka.

0/0
22.1.2010 9:03

Host

Re: ....

Jako zaplavat si na oběžnou dráhu? Nebo kde ho to má trefit?

0/0
22.1.2010 17:36

Host

Re: ....

TAk ted ssem se malem posral smichy:D

0/0
25.1.2010 23:47

sockakrates

re elektromagnetické dělo

Elektromagnetické dělo, ano to se před pětadvaceti lety používalo v Dětmarovicích. Výkon elektrárny se na nepozorovatelnou chvíli přepnul do vinutí v komíně 240 metrů.  Tím se kontejner s nepohodlnou osobou vystřelil do kosmu. Co se v té chvíli

 asi honilo hlavou toho ubožáka? Jen víc vynálezců z řad studentů a pracujícího lidu...

0/0
21.1.2010 23:30

tojsouveci

Kdoví

Kdoví proč se třeba ke zrachlení náboje v hlavni nepoužijí elektromagnety. Jestli by to nestihly tak urychlit nebo jestli by to bylo dražší...

0/0
21.1.2010 14:51

Host

Re: Kdoví

Budu počítat:

střelu o hmotnosti 100kg, kterou urychlíme na dráze 1000m na rychlost 21000 km/h (5833m/s) bez ztrát, rovnomněrně zrychleným pohybem potřebuji:

čas=0,343 s 

práce = 1,701 GJ

výkon=5GW,  - Temelín dává 2GW

0/0
21.1.2010 18:35

Host

Re: Kdoví

Tuto energii potřebujeme jen krátkodobě. Jaderný reaktor je možno krátkodobě přetížit!

Reaktor v jaderné ponorce nebo letadlové lodi by to hravě zvládnul.

0/0
21.1.2010 21:07

Host

Re: Kdoví

Jeste bys ten vykon musel nejak prevyst na elektrinu. A jakej vykon mivaji reaktory na lodich?

0/0
22.1.2010 10:38

Karawetari

Re: Kdoví

Reaktory nedávaj elektrinu vole:-D

0/0
22.1.2010 18:41

Host

Re: Kdoví

To asi těžko. Pokud by tumu tak bylo, pak by se Temelín vešel do tělocvičny.

Neznám akumulátor, který by dokázal akumulovat a hlavně tak rychle uvolnit takovou energii.

Co se týče přetížení reaktoru, je jedna věc, ale o kolik můžeš přetížit turbínu a generátor 15-20%?

Další věc je, že v příkladu je hmotnost pouze 100kg, v článku píšou cca500, musíš započítat ztráty atd, tak se budeč pohybovat v reálu kolem 40GW

.

0/0
22.1.2010 12:15

Gath-Gealaich

Re: Kdoví

"Tuto energii potřebujeme jen krátkodobě. Jaderný reaktor je možno krátkodobě přetížit!"

Leda tak ve Star Treku. Reaktory, které máme, díky využití tepelných neutronů nedokáží měnit výkon ze sekundy na sekundu, jak se obsluze zamane.

0/0
23.1.2010 19:46

tojsouveci

Re: Kdoví

Já to takto spočítat neumím, ale z toho by vyplývalo, že jakási nádrž se stačeným plynem dokáže vyvinout energii 2,5 x větší než celý Temelín. Pokud to ten stlačený plyn dokáže, tak snad museli k jeho stlačení použít obdobnou energii, ne, Nebo se pletu?

0/0
22.1.2010 9:19

Host

Re: Kdoví

I kdyby slo pouze o stlacovani, tak stlacovat muzes mnohem delsi dobu, nez trva expanze.

0/0
22.1.2010 10:33

Host

Re: Kdoví

Nepleťe si energii a výkon.

0/0
22.1.2010 12:17

Host

Re: Kdoví

také vyjde pěkné zrychlení  a = 17014 m/s-2

0/0
22.1.2010 9:32

Host

Re: Kdoví

m/s^2 nebo m*s^-2

0/0
22.1.2010 10:34

Karawetari

Re: Kdoví

to je snad jedno a to samé ne?

0/0
22.1.2010 18:44

Host

Re: Kdoví

to tedz neni

0/0
22.1.2010 19:47

Host

Re: Kdoví

No to teda je :-D :-D

0/0
23.1.2010 18:43

xblack13

Re: Kdoví

na to, že / a * je na klávesnici hned vedle, tak docela pěkná diskuse. Nicméně, sorry za překlep ;-)

0/0
23.1.2010 21:02

Host

Re: KdovíX

Hele, to mluvíte o railgunu nebo coilgunu? Je jedno kolik moc (elektrické) energie je potřeba vytvořit, protože dělo je poháněné výbuchem náložky a mám podezření, že takovouhle energii by zmákla i relativně konvenční nálož.

0/0
25.1.2010 13:42

mlicko

Já nevím

proč se všichni stresujete. Podívejte se okolo sebe, kolik metrů mají ty nejvyšší baráky na světě a musí být každému jasné, že za pár let to tam "nahoru" prostě budeme posílat výtahem. ;-D

0/0
21.1.2010 12:15

tojsouveci

Re: Já nevím

A jednou.......bude nahoře vlastně dole :-)

0/0
21.1.2010 14:52

Karawetari

Re: Já nevím

O to už se jednou pokoušeli Babyloňané, když stavěli věž, a výsledek je ten, že se to nepovedlo a za trest mluví každá země jiným jazykem, co se stane příště? ;-D:-P

0/0
22.1.2010 18:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.