Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Záhadný výbuch letadla: teroristův kufr skládali jako puzzle

Neuvěřitelně složité vyšetřování obrovského teroristického útoku vyžadovalo vystopovat kufr, identifikovat úlomky tištěných spojů a nevynechat žádnou možnost. Napřed ale bylo potřeba poskládat Boeing 747, jehož trosky byly roztroušeny na ploše větší než Londýn. Letecká nehoda v Lockerbie patří dodnes mezi nejzapeklitější případem Britské sekce pro vyšetřování leteckých nehod.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

Párování zavazadel

je v dnešní době taky trochu nesmysl když každý druhý pomatený muslim je ochotný se vyhodit do vzduchu i s letadlem .....

0/0
24.1.2010 15:39

Host

az na to ze MEBO dukaz byl vykonstruovany

dnes uz se totiz vi, ze konekce na MEBO byla vykonstruovana CIA! ctete pozorneji jine zdroje. a nebo si ulozte nejake soubory na www.qdrive.me

0/0
20.1.2010 0:13

Host

A atentatnika pustili na svobodu, bravo!

Jedine, co kazi cele to usili vysetrovatelu, ze jednoho z tech teroristu pustili na svobodu - a byl uvitany v Libyi jako hrdina.

Proste dokonala facka vsem mrtvym, pozustalym a vysetrovatelum RvRvRvRvRvRvRv

0/0
19.1.2010 23:17

Host

Re: A atentatnika pustili na svobodu, bravo!

Zrejme takova (ne)chtena paralela s americkym kapitanem, co sestrelil civilni letadlo a (statni aparat) ho doma take uvital jako hrdinu a vyznamenal.

0/0
20.1.2010 10:24

Host

Re: A atentatnika pustili na svobodu, bravo!

"co sestrelil civilni letadlo"

Behem valky Iranu proti Iraku, kdy startovalo ze stejneho letiste odkud startovali i stihacky k plneni bojovych ukolu coz je pokud rozdilne !!!

0/0
21.1.2010 17:51

Host

Re: A atentatnika pustili na svobodu, bravo!

Ano, sestrelit cizi civilni letadlo v cizim vzdusnem prostoru (20000km od toho sveho) je dokonce HODNE rozdilne. To byl pokus o obhajobu? Nejdriv si o tom mozna neco zjisti. Specielne o osobe, ktera to ma na svedomi.

0/0
21.1.2010 20:12

Host

Re: A atentatnika pustili na svobodu, bravo!

Ano zjistil - provozovat civilni dopravu ze stejneho letiste odkud startuji stihacky k plneni bojovych ukolu je proste prodle mezinarodnich zasad rizikove pro nej !!!

0/0
23.1.2010 1:19

Host

Re: A atentatnika pustili na svobodu, bravo!

Boze, kde se tohle bere...

Takze letat s plastickou trhavinou na palube je zrejme podle mezinarodnich zasad taky dost rizikove.

0/0
23.1.2010 21:36

Rudla.

Třeba to šlo urychlit

Možná se měli zeptat slovenských celníků...;-D

0/0
19.1.2010 21:39

Host

PanAm - Air France

"Případ byl téměř vyřešen. Bombu spustil časovač. Byl nastavený tak, aby letoun vybouchl nad oceánem a voda pohltila všechny stopy. Kvůli zpoždění ale k výbuchu došlo ještě nad pevninou."

- u loňské katastrofy A330 na letu AF 447 to asi klaplo. Posádka také ani nestihla odvysílat obligátní "mayday" a důkazy leží v hlubinách Atlantiku.  Motiv by se jistě taky našel.

0/0
19.1.2010 21:39

Host

Re: PanAm - Air France

jezisi,nez napisete takovy prihlouply nesmysl tak si aspon trosku overte o cem pisete.takovych rozumbradu je plnej net... http://avherald.com/h?article=41a81ef1/0049&opt=0

uz z toho je jasne,ze to na 100% zadna bomba nebyla,takze tyto konspiranci teorie si zasunte do sve zadni vypuste :-)

0/0
21.1.2010 14:01

Host

Skotsko

Může mi někdo vysvětlit co dělalo letadlo z linky Londýn - New York nad Skotskem? To tama vede koridor? Není to trochu z ruky?

0/0
19.1.2010 20:13

Host

Re: Skotsko

Do Mexika jsem letěl z Paříže nad Kanadou přes Island

0/0
19.1.2010 20:41

Host

Re: Skotsko

Země není koule - přes sever je to blíže než po rovnoběžce. Navíc se počítá i s převládajícím směrem proudění.

0/0
19.1.2010 21:21

Host

Re: Skotsko

Moc z ruky ne. Jen kousek. Podívejte se na mapu http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/e4/Northern_Hemisphere_LamAz.png a spojte si londýn s NewYorkem

0/0
19.1.2010 21:22

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: Skotsko

Ano, letadlo tam letělo, aby se zařadilo do severního koridoru pro lety Evropa - Severní Amerika (tehdy jednoho ze šesti, myslím).

0/0
19.1.2010 21:48

Host

plastická trhavina

A o českém semtexu ani zmínka ;-D

0/0
19.1.2010 8:13

Host

Účelové, velmi úćelové ...

... nékde sem ćet, źe uź tyto závěry byly zpochybněny, a tady se nabízí otázka: neudělal to náhodou jemenec původem nigeriec ??? :-(

0/0
19.1.2010 6:48

Host

Re: Účelové, velmi úćelové ...

Taky jsem někde četl spoustu kravin. Ale radši s nima nelezu ven. Mohl bych ze sebe udělat blbce.

0/0
19.1.2010 12:57

nemo1234

tak jako

ze zavazadla musi byt na palube az kdyz je pasazer v letadle je blbost, kdyz jsem ve statech zmeskal let do las vegas diky odbaveni tak me zavazadla odleteli beze mne ja si je pak vyzvedl vecer v las vegas

0/0
19.1.2010 1:40

Host

Re: tak jako

taky mi to prijde divny, mam opacnou zkusenost - ja jsem prestup na Heathrow stihnul, ale muj kufr ne. Prijel do prahy o par hodin pozdeji dalsim spojem...?

0/0
19.1.2010 3:57

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: tak jako

To až takové bezpečnostní riziko není, to nemůžete ovlivnit. Jistě, není to ideální, ale v systému se počítá s chybami. Jde spíše o to, že to není něco, co si může společnost jen tak říci: "Nebudeme párovat cestující a ušetříme," protože pak na to může někdo spoléhat.

0/0
19.1.2010 6:39

Host

Re: tak jako

myslim si ze prumerna teroristicka skupina by toto zajistit byla schopna. Myslim si ze na dostatecne velkem letisti je sance, ze se mi podari stihnout pripoj ale nestihnou prelozit kufry celkem slusna, staci mit na prestup spravne malo casu. Jak vypada to spravne malo lze zjistit, odhadnou ci spocitat. Je jasny ze toto "spravne malo" bude mene nej je minimalni cas na prestup na jaky mi prodaji letenku. Pak uz staci jen nejak zajistit vhodne dlouhe zpozdeni na nastupu na prvni let (je tam spousta neznamych jako pocasi, volne odletove sloty, atd, ale staci ale zaklad jde zajistit chovanim pasazeru).

0/0
19.1.2010 8:01

Host

Re: tak jako

Jednodušší je asi opačný postup:zavazadla se přeloží, ale cestující to nestihne (a není to až tak podezřelé, pokud má na přestup třeba 2 hodiny, tak si odskočí někam do města). Přitom je jasné, kterým letadlem zavazadlo poletí.

0/0
19.1.2010 9:35

Host

Re: tak jako

Pokud se nedostavi k odletu, tak mu zavazadla zase vylozi.

0/0
19.1.2010 10:24

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: tak jako

Doufejme. Tak to každopádně má fungovat.

0/0
19.1.2010 13:42

Host

Re: tak jako

přesně tak. a zbytek pasažérů i s posádkou to zpoždění ocení. Už jsem to párkrát zažil, ale toto opatření na rozdíl od machrů na prohlídkách beru.

0/0
19.1.2010 19:12

Host

Re: tak jako

Životná zavazadla mohou létat samostatně.

0/0
19.1.2010 11:45

Host

Re: tak jako

Důsledné párování cestujících a zavazadel je nesmysl. Jednak se poměrně často stává, že se zavazadlo omylem naloží do jiného letadla letícího úplně jinak než jeho majitel. Dalším zdrojem zmatků je překládání zavazadel při přestupech. To, že se zavazadlo nestihne včas přeložit z jednoho letadla do druhého je poměrně časté. Také se mi to stalo a nikdo mě z letadla nevyhazoval zato, že nemám v nákladovém prostoru batoh. Až druhý den na jiném kontinetu jsem zjistil, že mám jen kabinové zavazadlo a to co na sobě.

Naprosto běžnou praxí letišť je posílat zavazadla nejbližším možným spojem, aby se jim nehromadila ve skladech. Již dvakrát se mi stalo, že jsem měl někde několik hodin na přestup a v cíli mi zavazadlo nevyjelo. Když jsem to reklamoval tak se ukázalo, že už je místě a letělo dřívějším spojem. Ani v jednom případě se nic nedělo a nikdo mi nedělal s nástupem do letadla problémy.

0/0
20.1.2010 16:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.