Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Letecké katastrofy: Boeing 747 proletěl smrtícím mrakem, vysadily mu všechny motory

Po průletu smrtícím mrakem ztratil Boeing 747 se 248 lidmi na palubě tah ve všech motorech. Situace byla kritická, kapitán a posádka přesto nezazmatkovali a kromě "mistrovsky chlácholícího" upozornění cestujícím se jim povedly i další neuvěřitelné kousky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Toxy

Pro autora - konec chybí

Jen malá šťouravá -když už je tenhle článek "znovuzviditelněn" v souvislosti se současnýmy problémy v letecké dopravě, nebylo by záhodno ho dopsat? Bez toho konce nějak ztrácí smysl :-) O to víc když tentokrát nebude druhý den rozuzlení v televizi :-)

0/0
19.4.2010 9:34

Host

Starý letadlo :-)

njn starý letadlo kdyby tam letělo tohle tak by to asi přežilo :-)

http://www.youtube.com/watch?v=IMIkk-ZqUzM&feature=related

0/0
18.4.2010 15:33

Vytržená mandle

Uklidňující zpráva od kapitána

byla něco jako: "Vážení cestující, není nutné se ničím znepokojovat. Všichni, kteří nemáte bombu, si prosím přejděte na levou stranu. Děkujeme za spolupráci a přejeme příjemný let."

0/0
18.4.2010 12:20

Host

dotaz pro experty

Ten popel ve vzduchu škodí jen proudovým motorům (a předpokládám že i turbovrtulovým) nebo i obyčejným pístovým? Třeba nějaké vrtulové aerotaxi by nemohlo letět?

0/0
18.4.2010 11:48

Host

Re: dotaz pro experty

Doplněk k dotazu - pístový motor samozřejmě taky nasává vzduch, ale třeba tam ty nečistoty ve vzduchu konstrukčně tolik nevadí.

0/0
18.4.2010 11:52

Host

Re: dotaz pro experty

Součástí turbovrtulového motoru je také spalovací turbína jak jako u proudového motoru. http://cs.wikipedia.org/wiki/Spalovac%C3%AD_turb%C3%ADna

Velice zjednodušeně je to proudový motor, na jehož hřídel je připevněná vrtule.

Pístovému motoru by prach vadil též. Částečky prachu by zachytil vzduchový filtr a velice rychle by se zanesl. Když by prach filtrem prošel, tak by se napekl na žhavé části spalovacího prostoru (ventily...)

Dokument jsem viděl a z autentických fotografií rozebraného motoru šel mráz po zádech. Být tak poničený a zanesený pístový motor, tak s ním nikdo ani neotočí. Považuji to za důkaz neuvěřitelné odolnosti spalovacích turbín.

0/0
18.4.2010 12:30

doktor_bota

Re: dotaz pro experty

Ad filtr - proto se používají rotační filtry, které nános rozmetají.

0/0
18.4.2010 14:04

Host

Re: dotaz pro experty

S vrtulaky se za valky letalo i v poustnich podminkach, kde nebylo o jemny prach v povetri nouzi. Pouzivali specialni pisecne filtry.

Kazdopadne je lepsi se tomu vyhnout. Zkouset, co se stane, nema moc valneho smyslu, zvlast, kdyz muze jit o hubu.

0/0
18.4.2010 14:45

Host

stáří článku

na přehledu zpráv je uvedeno vydáno dnes, ale u článku je 26. ledna 2010 10:59

tak jak je ten článek starý??8-o

0/0
17.4.2010 23:06

Host

Re: stáří článku

Byl obnovem - zviditelnen - pro vsechny ty kdo nechapou proc letani v sopecnem prachu je risktani zalezitost.

0/0
18.4.2010 0:19

Host

Poslední instruktáž:

"Nouzové východy se nacházejí tady á tady...při stavu ohrožení, mimochodem velmi pravděpodobném, skloňte hlavu a rozlučte se se životem.":-)

0/0
17.4.2010 22:52

Qíteček na hrob cenzora

Ten link je blbě.

Tady:

http://www.ceskatelevize.cz/program/detail.php?idec=209%20382%2054508/0005

0/0
17.4.2010 20:22

Host

:D:D:D Ta první fotka...

vypadá jako by to letadlo bylo v hyperprostoru....to asi nebyla sranda :D

0/0
17.4.2010 18:04

Host

Re: :D:D:D Ta první fotka...

přesně to mě napadlo, ale možná jsme hodně zblblí různými sci-fi seriály :D

0/0
17.4.2010 20:15

Host

Re: :D:D:D Ta první fotka...

ne možná, ale určitě! takže hvězdná brána nebo StarWars? ;-D;-D

0/0
17.4.2010 22:49

vojtah SKS

Re: :D:D:D Ta první fotka...

přesně R^R^R^

jasnej hyperprostor ;-D

0/0
17.4.2010 21:06

zapvit

Re: :D:D:D Ta první fotka...

ale omyl to je paroprostor :-D nebo tupo?

0/0
17.4.2010 23:30

Host

Konec chybi!!!

Kterej moula vymyslel to, ze to nebude cele jako obvykle? To na to mam jako sakra koukatv TV? ostatne, bednu stejne nemam... Tak alespon ze rozuzleni bylo v diskusi. Jinak jsem to nemusel cist.

0/0
27.1.2010 10:25

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: Konec chybi!!!

Ten moula jsem já, a omlouvám se :-)

0/0
27.1.2010 13:55

Host

Re: Konec chybi!!!

Podívej se sem!    http://www.ceskatelevize.cz/program/10242390378

0/0
27.1.2010 14:34

Host

Re: Konec chybi!!!

hehe... tak at se to příště neopakuje jasný? :D

0/0
16.2.2010 14:37

Host

Re: Konec chybi!!!

http://en.wikipedia.org/wiki/British_Airways_Flight_9

0/0
28.1.2010 15:44

Host

Fotka "omšmirglovanýho" Jumba

Nevíte někdo o nějaký fotce toho Jumba? Nechápu, že nám v tom dokumentu žádnou neukázali. Opravdu se mi nechce věřit, že by se u takovýdleho incidentu neprovedla fotodokumentace a to jak ze strany vyšetřovatelů, tak i ze strany novinářů nebo třeba i leteckejch nadšenců. Jako digi v tý době nebylo, ale na to se fakt nelze vymluvit.

Jinak se musim přiznat, že mám celkem rád tyhle díly Leteckejch katastrof. jenž končej tim, že ocelovej pták si sedne na runway. Sice pochroumanej, ale sedne.R^

0/0
27.1.2010 4:59

Roumen

Re: Fotka "omšmirglovanýho" Jumba

No, celej dil byl jak reklama na Rolce Roys. :-)

Jinak par fotek tam bylo, ale nic moc. Hledal jsem po netu a taky nic moc. Celkem zajimava je tahle fotka krytu prednich svetel. ;-D

http://just4airlines.com/j4_pix/features/art3_6.jpg

0/0
27.1.2010 10:10

Host

Stane se

Trošku poprask na laguně jindy klidných vod Technetu :-) Nejprve ráno omylem nasazený díl s havarií C-5 Galaxy a teď se zase dozvíme, že dnešní díl bude odvysílán až 26 února.... ;-D

0/0
26.1.2010 21:02

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: Stane se

Jojo, když se to kazí, tak se to kazí, to je jako v těch katastrofách - řetězec nešťastných náhod a nepozorností. Je dobře, že nejsem pilot...

0/0
26.1.2010 22:09

Host

Re: Stane se

No a dopisete tam teda ten leden? ;-)

0/0
27.1.2010 8:58

Host

Hovoří kapitán

Máme menší problém - zastavily se všechny motory.Doufám, že vás to nerozrušilo ....

No byl bych nepochybně ouplně v klidu ........:-P

0/0
26.1.2010 16:01

paltt

Re: Hovoří kapitán

R^

0/0
18.4.2010 10:03

Brainwashington

Do voluji si podotknout, že 26. února je pátek, ale

podmínkám vyhovuje rok 2013 úterý 26.února! Do té doby zapomenu o ćem to vlastně má být! Nemohout to dávát dříve ?? :-/

0/0
26.1.2010 15:34

dolch

A co to teda bylo?

Sopka?

0/0
26.1.2010 13:58

Host

Re: A co to teda bylo?

Přesně tak, sopečný mrak, který bordelem zanesl motory. Saze při tření o trup letadla světélkovaly. Muselo to být úžasné, ale podělal bych se strachy. Nějakým záhadným způsobem a díky stálému udržování rychlosti údajně kapitán motory "vyčistil" a ty znovu naskočily!

0/0
26.1.2010 14:46

Host

Re: A co to teda bylo?

Ty motory se snad mely procistit tim, ze letadlo zrychlilo pri zamernem sestupu do nizsi vysky. Sestoupit museli, aby vykompenzovali problemy s kyslikovym systemem.  Rychlejsi obtekani vzduchu motory procistilo.

0/0
26.1.2010 15:19

mikesh1

Re: A co to teda bylo?

No mam pocit ze ty motory sly nahodit diky tomu, ze ten speceny prach (v motoru to ma teplotu 2000C, ten prach se pry speka pri 1300C), co se dostal do motoru, se ochladil a odpadnul (aspon to rikal ten expert na motory).

0/0
26.1.2010 15:50

Host

Re: A co to teda bylo?

dalsi faktor mohl byt i nedostatek kysliku v tom sopecnym "mraku"

0/0
27.1.2010 11:37

Host

A co APU ?

To letadlo nemělo APU ? Nebo nefungovala taky? 8-o

0/0
26.1.2010 13:50

Host

Re: A co APU ?

APU se vypíná po startu motorů, protože motory zásobují vzduchem a elektrikou všechny systémy letadla.

0/0
26.1.2010 14:46

Host

Re: A co APU ?

Start APU ve vzduchu není u Boeingu 747 autorizovaný. Neříkám, že nejde nastartovat, ale stejně nad 15000 stop nedokáže dodávat vzduch pro natlakování kabiny. (níž už to pak není potřeba) A díky tomu, že to není povolené to ani není zanesené v procedůrách, které by je ke startu přivedly.R^

Co z toho plyne za ponaučení?!?! Není APU, jako APU.;-D

0/0
26.1.2010 16:01

Qíteček na hrob cenzora

Re: A co APU ?

Plís, co je to APU?

0/0
17.4.2010 20:23

Host

Re: A co APU ?

http://www.lmgtfy.com/?q=apu

0/0
18.4.2010 0:56

Host

osmirglovany trup

to je to, jak pristali a zjistili, ze maji vsechen lak osmirglovany az na hlinik?

0/0
26.1.2010 13:50

mikesh1

Re: osmirglovany trup

jo

0/0
26.1.2010 15:47

Host

Tady

http://www.youtube.com/watch?v=DWDU8XRQ_GY&feature=related

0/0
26.1.2010 13:37

Host

Re: Tady

0/0
16.4.2010 19:40

Host

Až za měsíc

Škoda, že to bude v televizi až za měsic ;-D

0/0
26.1.2010 12:52

Host

Re: Až za měsíc

Leden jako únor. Někomu jde kalendář napřed.

0/0
26.1.2010 14:42

skrbling

Pěkný článek

...škoda, že tam není dokončení.

Jen maličká poznámka: všechny komerční lety se dnes provádějí podle pravidel IFR, tozn. že se letí podle přístrojů a pilot tedy absolvuje poslepu nejen "nejdůležitější část letu", ale let téměř celý. Při výcviku IFR se dokonce zakrývá výhled z kabiny, aby se žák musel spolehnout opravdu jen na ty přístroje a nekoukal ven.

0/0
26.1.2010 12:44

Host

Re: Pěkný článek

jak to dopadne tak trochu vyplyva z poslednich 2 vet jen si staci prehodit poradi :) ale za mesic se to dozvis v tv :-P

0/0
26.1.2010 13:43

Host

Re: Pěkný článek

Ty chceš říct, že když kapitánovi vypnou přístroje tak si kapitán dá dvacet, protože musí letět podle přístojů? Myslím, že se radši bude spoléhat na smysly.

0/0
26.1.2010 16:59

Host

Re: Pěkný článek

Dneska se létá i mlze při malé viditelnosti, pilot nevidí skoro nic. Pochopitelně jenom tam, kde existuje nutná velká podpora ze země.

0/0
17.4.2010 13:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.