Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zachraňte, co můžete: smazaná data z USB, CD i pevného disku

Stačí trocha nepozornosti a přijdete o ně. Fotky, muziku, dokumenty. Vyberte si z přehledu bezplatných programů nástroj pro jejich záchranu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

Sama lez.

Nic ze zde uvedeneho nefunguje. Lzete!!!!!!!!!!! Jedinej program kterej mi nasel soubory co nejsou videt, je EasyRecovery Professional. Jenze ten v trialu neobnovi data. Vse co je zde uvedene je k nicemu.;-O

0/0
27.5.2010 2:21

Host

FlashDisc mi shořel

a je po legraci... zálohu nemám ;-(

0/0
2.2.2010 9:57

Host

Super clanek

Dlouho sem nevydel tak pekny clanek o pocitacich a jejich vyuziti v praxi jako je tendle. Kdyby mi fungovala tiskarna tak si ho vytiskny,tet si jenom opisu par zakladnich veci abysem to nezapomel az to budu potrebovat.;-)

0/0
1.2.2010 16:39

Host

Zbytečný SW balast jen pro hloupé lidi

S jakými nástroji na obnovu ztracených dat máte nejlepší zkušenosti? blabla.... K čemu toto?

Omylem něco smažu a omylem vysypu koš. No a? Co se konečně naučit data kopírovat na jiná média? Důležitá data okamžitě kopíruju nejméně na čtyři další nosiče (externí HD, další rezervní HD, flash disky, DVD).

A pro řešení možných problémů mám stále funkční aspoň tři počítače. 

Ale story čtenářky Lucky v této diskuzi nemá chybu. Kdy už uživatelé PC přestanou být tak hloupí a trapní?

...OP jsem poškodila, když jsem ho čistila :-) a omylem jsem umazala kus Windows (maličký, ale i to stačilo). Z přiloženého Recover CD se mi nepodařilo poškozené oddíly obnovit !!!! ...na tom přepsaném disku teď pracuji, mám jen 1 PC. asi blbý,co? !!!! ...Vím, že musím postupovat opatrně, protože každý další stažený program mi možná může poškodit i to, co by se možná ještě dalo zachránit. !!!! maličký kus Windows :-D !!

0/0
1.2.2010 10:23

Host

Re: Zbytečný SW balast jen pro hloupé lidi

no, je vidět, že jsi typický příklad paranoidního a navíc egoistického individua, které stejně polovinu věcí dělá úplně zbytečně, protože zálohovat data na flash disky nebo na optické nosiče (CD, DVD) je, vzhledem ke spolehlivosti a trvanlivosti těchto médií, úplná hloupost. A mít neustále funkční 3 kompy, abys mohl řešit problémy, je ještě větší hloupost. Pokud totiž víš jak na problémy, stačí ti komp jeden a k tomu nějaký live operační systém. A zálohovat se dá taky v klidu a úplně automaticky na libovolný počet záložních míst ať už místní síti nebo v netu nebo na externí disky atd. Ono totiž úplně stačí zálohovat na 2 až 3 disky, protože pravděpodobnost, že ti současně odejdou 2 disky je velmi, ale velmi malá a pravděpodobnost, že ti současně odejdou 3 disky se limitně blíží k nule. Zálohovat na 4 místa a více je zbytečné, snad jen pro extrémně důležitá data např. pro chod bank, státu, letecké přepravy a pod.

0/0
1.2.2010 13:54

l.g

Re: Zbytečný SW balast jen pro hloupé lidi

Ani s vámi bych zcela nesouhlasil. Při obnově dat nebo jiném problému velmi pomůže, máte-li vedle ještě jeden plně funkční stroj. Tím ale neříkám, aby si člověk kvůli tomu počítač pořizoval. S jedním to jde při troše šikovnosti taky. Je to ale často složitější. Zálohovat na CD nebo DVD je samozřejmě blbost, pokud jinou zálohu nemáte. Jako ta třetí záloha to ale plně postačuje.

Je ale na každém, nakolik si svých dat cení a kolik je ochoten pro jejich ochranu investovat. Problém řady lidí je ale v tom, že dokáží svá data ocenit teprve až v okamžuku, kdy o ně přijdou.

0/0
1.2.2010 16:51

Host

Re: Zbytečný SW balast jen pro hloupé lidi

Chlapče, já už 7 let používám staré dobré mechaniky Panasonic a disky DVD-RAM 4,7 nebo 9,4 GB v kartridži (zápis a mazání probíhá v Průzkumníkovi a podobných programech) a dosud jsem na nich neztratil ani jeden bajt. Nejspolehlivější DVD nosič, který kdy vznikl.

Počítače samozřejmě nekupuji v trojím provedení, na tyhle účely mám stále funkční sestavy z let 2001-2005 (na běžné office programy a internet v pohodě vyhovují pořád).

0/0
1.2.2010 18:41

Host

Re: Zbytečný SW balast jen pro hloupé lidi

Milý pane. Na to vám mohu říci jen jediné. Už jsem viděl opravdu desítky disků CD i DVD, které nešlo přečíst, nebo jen z části. A to bez jakéhokoliv mechanického zásahu. Prostě se kontrast odrazových ploch časem natolik snížil, že si s tím laser mechaniky neporadil. Bylo jich asi 10x víc než zhroucených disků, nebo flash disků.

0/0
2.2.2010 13:33

Host

Re: Zbytečný SW balast jen pro hloupé lidi

Viděl jste také nečitelné DVD-RAM?

0/0
9.4.2010 3:32

Host

Re: Zbytečný SW balast jen pro hloupé lidi

povoden2010:-)Rv

0/0
17.5.2010 19:51

Host

Re: Zbytečný SW balast jen pro hloupé lidi

to Host 10:23:

Milý pane, ne každý má to štěstí, že se již narodí jako geniální počítačový odborník jako vy ;-). Nevytvářela jsem žádnou story, nýbrž jsem se normálně zeptala a příspěvky podepsala.

Moje dotazy se odborníkovi jistě zdají stupidní, zrovna tak jako stupidní je, že jsem si neudělala zálohu, toho jsem si dobře vědoma.

Naštěstí je tu ale většina lidí rozumných a i když si leccos v duchu pomyslí, alespoň poradí něco nejen mě, ale i těm ostatním, kteří si to tu jen přečtou a do diskuze se nezapojují. Kdo se nezeptá, nic se nedozví. Já jsem se zeptala a dozvěděla jsem se spoustu věcí nejen o obnovování a zálohování dat.

Lucka

0/0
1.2.2010 17:50

Host

Re: Zbytečný SW balast jen pro hloupé lidi

Nejsem žádný počítačový odborník, jen asi víc přemýšlím. Nechat jedinečná a neopakovatelná data (fotky nebo svou práci) na jednom médiu je pro mě neuvěřitelné a nepochopitelné jednání. 8-o8-o A to od chvíle, kdy jsem se před mnoha lety ve firmě k PC poprvé dostal. Lucko, ty nezálohované fotky jsou v háji, že mám pravdu. 

0/0
1.2.2010 18:23

hives

Re: Zbytečný SW balast jen pro hloupé lidi

Je to nepochopitelné jednání pro člověka, který už ví něco o počítačích. V tomhle se ale musím dámy zastat. Když si totiž vzpomenu na svůj teen věk, první počítač a téměř nulovou znalost HW a SW, tak pro mě byl první odešlý disk stejné překvapení. Samozřejmě jsem také žádné zálohy neměl.

Zkus se prostě vžít do člověka, který ani netuší, že data v PC se můžou "jen tak" ztratit. Ne každý zkoumá u všech používaných věcí i jak fungujou...

0/0
1.2.2010 20:41

Host

Re: Zbytečný SW balast jen pro hloupé lidi

to hives: Dáma ;-) děkuje za zastání. V teen věku už nejsem, což je patrné z toho, že se jednalo o firemní počítač.

Nějaké znalosti o HW i SW mám a vzhledem k tomu, že jsem se vše musela naučit sama, tak to snad není zas tak špatné;-). K běžnému užívání (word,mail,internet,icq.,vyhledávání atd.) člověk žádné zvláštní znalosti nepotřebuje.

V programování jsem ale začátečník, snažím se. Bohužel (bohudík?) se musím učit i jiné věci, takže nezbývá tolik času, jak bych si přála.

A jinak mě velmi zajímá, jak věci fungují, jinak bych tak horlivě neprozkoumávala všechny funkce CM DiskCleaneru, až jsem si "vyčistila" ;-) i kus OP.

Lucka

0/0
2.2.2010 23:08

l.g

Re: Zbytečný SW balast jen pro hloupé lidi

Rovněž bych se Lucky zastal. Každý umíme něco jiného. Třeba je na rozdíl od vás dobrá na jazyky, nebo na chemii.

Bohužel je mi líto, že svým ukvapeným jednáním nenávratně sama sobě zničila data, která byla nejspíš 100% obnovitelná v případě použití správného postupu. Je to pro ní poučení, ale nevidím důvod se jí za to vysmívat.

to poučení je pro ní mnohem cennější, než vaše povýšenecké žvásty.

0/0
2.2.2010 13:43

Host

Re: Zbytečný SW balast jen pro hloupé lidi

to I.g: taky moc díky :-). S těmi jazyky jste se dost strefil:-).

Máte pravdu,že to poučení je opravdu cenné.Nakonec jsem měla docela i štěstí,protože tenhle notebook používám teprve krátce,takže toho tam nebylo tolik.Kdyby se mi to stalo pár týdnů později,tak by to byl hodně velký průšvih.Po téhle zkušenosti si zálohy už velmi pečlivě ohlídám.Jinak jsem vděčná i za to,že jsem díky tomu objevila tyhle diskuze,ačkoliv iDnes čtu téměř každý den.Do diskuzí ale nekoukám,protože to většinou bývá jen nekonečná řada vulgarit nebo slaboduchého tlachání.Tady se mi některé diskuse zdají dobré,někteří lidi se tu opravdu vyznají a mají kvalitní příspěvky.Člověk se tu dozví leccos zajímavého a to se mi :-).

0/0
2.2.2010 23:40

Host

Re: Zbytečný SW balast jen pro hloupé lidi

II - a to se mi líbí :-). Lucka

0/0
2.2.2010 23:42

l.g

Co v článku nezaznělo

V článku citelně chybí podstata práce s daty, která by umožnila pochopit mazání a obnovu souborů i laikům. Pokusím se to napravit:

Na vašem disku jsou data uložena v tzv. blocích. Představte si to jako čtverečkovaný papípr. Každá čtvereček je blok a uvnitř jsou vaše data. Bloky se sdružují do oddílů. Informace o oddílu říká počítači, jak velké jsou ty čtverečky a kolik jich na papíře je.

Když uložíte na disk soubor, Uloží se do volnách čtverečků a do zvláštního souboru tzv. souborové struktury  (rovněž v nějakách čtverečcích) se uloží údaj o tom, jak se soubor jmenuje, kdy vznikl ale především v jakých čtverečcích se nalézá.

Smazání souboru má dvě fáze. První je Koš. Přesunutí souboru do koše pouze znamená, že se v souborové struktuře přepíše informace o tom, že soubor patří do adresáře Dokumenty na to, že patří do adresáře Koš. Z hlediska disku je to adresář jako každý jiný, jen systém s ním pracuje ve zvláštním režimu.

0/0
1.2.2010 10:23

l.g

Co v článku nezaznělo - dále

Vysypání koše pak znamená, že v souborové struktuře se vymaže informace o všech souborech v adresáři Koš.

To má za následek, že čtverečky kde byl původně soubor uložen jsou vedeny jako prázdné. Jejich obsah se ale nezměnil. Pokud pak budete ukládat další soubor, jeho data se uloží do nejbližšího prázdného čtverečku a přepíší tak původní obsah.

Obnova smazaných dat pak spočívá totiž v tom, že program prohledává "prázdné" čtverečky a pokouší se z jejichh obsahu zpět sestavit puvodní informace o souborech.

V případě zcela vymazaného souboru proto hrozí, že pokud budete dále ukládat nová data. Zcela ho zničíte, protože nová data přepíší ta stará.

0/0
1.2.2010 10:30

l.g

Co v článku nezaznělo - dále II

Oblíbené formátování není nic jiného, než přepsání struktury čtverečků a vymazání souboru souborové struktury. To samo o sobě ještě obsah čtverečků nemusí zničit, pokud zůstane zachována jejich stejná velikost. Jen se znova přepíší ty čáry, které čtverečky tvoří.

Obnova probíhá pak podobně jako u obnovy souboru, jen s tím rozdílem, že se prohledávají všechny čtverečky a obnovuje se celá soubor souborové struktury.

Změníte-li ale velikost čtverečků třeba tím, že zvolíte jiný typ oddílu, formátování zničí i obsah původních čtverečků, protože už samo vytvoření sítě čtverečků přepisuje původní obsah.

0/0
1.2.2010 10:37

Host

Re: Co v článku nezaznělo - dále II

Vy píšete velmi kvalitní příspěvky. Díky vám za to R^R^R^.

Lucka

0/0
1.2.2010 18:03

Host

Re: Co v článku nezaznělo

Pokoušet se několik hodin obnovovat soubory je zbytečná práce lidí, jejichž úroveň myšlení má hodnotu IQ tykve. Viz můj text výše. Na PC se může pokazit tolik věcí, ale to mnohé uživatele zřejmě vůbec nenapadlo.

0/0
1.2.2010 10:32

Host

Re: Co v článku nezaznělo

pardon, ale vy jste šašek, jestliže mi na těch datech záleží, je celkem jedno, jak dlouho bude obnova trvat. Za pokus to stojí vždy, i když mám zálohu.

0/0
1.2.2010 13:58

l.g

Re: Co v článku nezaznělo

Už jsem zažil opravu disku, která trvala 3 dny. Takže pokud máte zazálohováno a jde jen o obnovu systému. Zdá se mi poněkud praktičtější vzít instalační CD a začít s čistým stolem. Je-li na disku něco důležitého, pak i 3dny jsou zlatý... :-)

0/0
1.2.2010 16:57

Host

Re: Co v článku nezaznělo

Znám ještě lepší způsob obnovy. Občas disk naklonuju na jiný disk stejné velikosti. V případě maléru se s ničím nezdržuju a disk v kompu nahradím tím rezervním. Nejnovější data pak do PC dokopíruju ze zálohy a všechny programy fungují jak mají. Za 20 minut.

0/0
1.2.2010 18:53

l.g

Re: Co v článku nezaznělo

Vřele souhlasím, dělám to taky tak. :-)

Bohužel takových lidí je drtivé minimum. Vyžaduje to totiž disk na víc. Je to vlastně takový RAID 1 s ručním ovládáním. :-)

0/0
2.2.2010 13:51

AntiMultiKulti

Re: Co v článku nezaznělo

no nevim, ale tím se nezachovají nově provedená nastavení programů a kdovíco ještě, tak asi nebude stačit jen dokopírovat data

0/0
2.2.2010 16:29

Host

Re: Co v článku nezaznělo

Zazálohujete-li nakonfigurovaný systém, Většinu nastavení již měníte jen minimálně. V každém případě to ušetří asi 90% práce s obnovou systému.

0/0
2.2.2010 17:21

IceLander

hmm..

ja vetsinou pouzivam o&o diskrecovery .. to jen pro uplnost :-)

0/0
31.1.2010 22:33

Host

Prosim o radu - Chyba DVD-RW NERO

Při vložení DVD-RW kde by měla být data vypálená pod Nero se zobrazí:

http://img147.imageshack.us/img147/8518/chyba.jpg

Tato zpráva se zobrazuje na PC kde je i není Nero včetně InCD nainstalováno. Jak se dostat k datům ?

0/0
31.1.2010 21:31

Host

Re: Prosim o radu - Chyba DVD-RW NERO

Vypadá to, že InCD nefunguje jak má. Je v systému zapnuto? Je to správná verze? InCD radši nepoužívejte. Vede to přesně k těmto koncům.

0/0
1.2.2010 8:51

Host

Re: Prosim o radu - Chyba DVD-RW NERO

chce to IsoBuster na získání dat z toho disku a pak už jen poslat InCD do háje (prostě ho přestat používat).

0/0
1.2.2010 14:05

Armando

Doporučuji Eraser!

http://eraser.heidi.ie/download.php

a zaručeně už neobnovíte vůbec nic R^

0/0
31.1.2010 19:46

Host

Pořádnou registraci!!!

Tady to chce registraci přispěvatelů jako sůůůůůl.

A řádnou, na jméno!

0/0
31.1.2010 15:15

l.g

Re: Pořádnou registraci!!!

A že ty jdeš příkladem. co?

0/0
31.1.2010 16:24

Host

Re: Pořádnou registraci!!!

..zitra jdou žáci zase do školy, dopoledne bude klid..

0/0
31.1.2010 22:20

Host

vadné sektory na HDD

Pro ty s odcházejícím HDD (vadné sektory atd) doporučuju postup na http://www.uxw.cdr.cz/a/3002

0/0
31.1.2010 13:44

l.g

Re: vadné sektory na HDD

To je fak návod za všechny prachy. Na takový disk bych si určitě znovu uložil nějaká důležitá data... Rv

Nechápu proč by tohle měl člověk dělat, když nový disk sežene za litr. 8-o

0/0
31.1.2010 14:34

Host

Re: vadné sektory na HDD

Ty jsi mi, zdá se, odborník, to je naprosto jasný JOKE - nepochopil jsi ?

0/0
31.1.2010 15:35

l.g

Re: vadné sektory na HDD

Tak detailně jsem to zas nečetl. Stačilo mi vidět ty plotny otírané ubrouskem. A cdr.cz je celkem seriozní médium.

0/0
31.1.2010 16:27

Host

Pochvala autorovi

Dobrý článek, pěkný drobný průřez obnovovacími programy, hezká práce. Díky hlavně za začátečníky, kteří by vůbec nevěděli, kde hledat, těm to hodně pomůže.R^

0/0
31.1.2010 13:38

Host

Re: Pochvala autorovi

iDNES uz musi byt opravdu zoufala, kdyz si sama chvali clanky. Jdete na smetiste dejin, kam patrite.

0/0
31.1.2010 14:43

Host

Bezva článek!

Ale ještě lepší je mít MAC OS X Snow Leopard, kde je Time Machine a Váš problém je vyřešen!;-) Chudáci windowsáci...

0/0
31.1.2010 13:35

l.g

Re: Bezva článek!

A co ti to jako vyřeší? Že máš zálohu. No fajn. To můžeš na PC dělat taky. Ne tak pohodlně. Pravda.

0/0
31.1.2010 14:37

Host

Na co je takový článek?

Když si na Slunečnici nakliknu obnovu dat a přečtu si popisky k jednolivým programům které mi vypadnou, přečetl jsem vlastně to samé co tady.

Čekal bych od redakce trochu víc. Třeba blíž přiblížit problematiku bez toho, že se začnu hned odvolávat na "zázračné" nástroje.

A hlavně zde chybí varování, že pokud nevíte úplně přesně co činíte, můžete o data přijít úplně. V takovém případě je lépe přenechat takové operace někomu zkušenějšímu.

0/0
31.1.2010 12:57

Host

Re: Na co je takový článek?

RvZačátečník o Slunečnici nemá ani páru a potřebuje vyřešit problém. Toto je jako základní vodítko výborný článek.R^

0/0
31.1.2010 13:39

l.g

Re: Na co je takový článek?

Když o něčem nemám ani páru, otevřu Google a zadám slovo, které by mohlo odpovídat mému problému. Ono mě to už navede...

0/0
31.1.2010 14:20

AntiMultiKulti

Re: Na co je takový článek?

někdo nedokáže ani to...

0/0
2.2.2010 16:33

Host

Re: Na co je takový článek?

I ti zatím méně zkušení uživatelé znají stránky jako slunečnice, stahuj, instaluj .....atd.

Problém je v tom, že je toho tam příliš mnoho a je hrozně časové náročné se tím vším probírat a pročítat, natož to pak zkoušet.

Proto já osobně vítám, když tady najdu článek, kde jsou vyjmenované (alespoň nějaké programy) už k určitému problému.

A taky je moc fajn, když ti lidi tady napíšou, co se jim osvědčilo a jestli to fungovalo a člověk pak už ví, co může zkusit.

Lucka

0/0
31.1.2010 14:23

l.g

Re: Na co je takový článek?

Ó ano. Jen trochu postrádám poznámku, že placené programy například funguji lépe a spolehlivěji a hlavně: že je zcela zásadní v případě omylem smazaných dat na disk pokud možno na disk nic nezapisovat.

Pak se  totiž typicky stane, že si něco omylem smažu. Tak si stáhnu a nainstaluji program na obnovu dat. Stažením a instalací toho programu si ale jinak dobře obnovitelná data zcela zničím.

0/0
31.1.2010 14:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.