Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Boeingu došlo palivo, kapitán se rozhodl doklouzat na závodní dráhu

Seriál Letecké katastrofy - Novému dopravnímu letounu došlo náhle za letu palivo. Z 95tunového stroje se stal kluzák a piloti spočítali, že na zamýšlené letiště nedoletí. Museli se rozhodnout pro nouzové přistání na vojenském letišti. Netušili ale, že místní ranvej je přestavěná na závodnickou dráhu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

Video k ničemu

Sakra já chtěl na tom videu vidět ten skluz a tam je fakt prd vidět.. Dobrý možná tak jako reklamní video před vysíláním, ale ne po...

0/0
15.2.2010 15:55

Host

stojí to za to ? cestovat letecky ?

by mě opravdu zajímalo,kdy někdo veme v úvahu přepočet liber a kilogramů paliva na vědomost,toto není ojedinělý výskyt chyby v leteckém průmyslu.

Snažím se marně pochopit fakt,že kapitán+kopilot bere řekněme 120 000 K (přepočteno na české) plat za tak malý.-)) risk se životy cestujících

0/0
9.2.2010 23:30

Host

Re: stojí to za to ? cestovat letecky ?

Byl to první Boeing 767, který měl v dokumentaci kg/ litr.

Kanada zrovna přecházela na metrický systém. Což samozřejmě není omluva, pouze vysvětlení.

0/0
9.2.2010 23:46

Aldrin

Re: stojí to za to ? cestovat letecky ?

A pak take jeden z modnich vystrelku posledni doby. Zrusime cloveka ( palubniho inzenyra) ale nebudeme resit, co ten clovek vlastne dela. Pak se zjisti, ze za nektere veci uz proste nekdo neruci. Jak je v mode u velkych firem.

Ale uprimne, pokud se bojite litat, tak nelezte na silnici. Uroven kontroly a dohledu nad leteckou dopravou se neda srovnavat s tim, co se deje na silnici.

0/0
10.2.2010 10:06

Host

výpověď českého mechanika, který tam byl

je to poslední odstavec

http://www.planes.cz/cs/clanky/145/

nebo stejný článek, ale posledních 5 odstavců zde

http://neviditelnypes.lidovky.cz/ve-vzduchu-cechoviny-17-0ba-/p_spolecnost.asp?c=A071217_102910_p_spolecnost_wag

0/0
9.2.2010 22:14

Host

Re: výpověď českého mechanika, který tam byl

Dík za odkaz, to jak odlitali byl snad eště větší mazec, než to přistání.;-)

0/0
10.2.2010 0:10

kunde

Re: výpověď českého mechanika, který tam byl

ježišmarjá!! Bláboly starého zbrojnoše aneb známý pohádkář z ČSA...;-D

0/0
10.2.2010 10:31

kunde

Re: výpověď českého mechanika, který tam byl

ten český mechanik - pohádkář J.Čech tam nebyl. Převyprávěl vyprávění anglického mehcnaika co tam byl.

0/0
10.2.2010 10:34

martanecek

Re: výpověď českého mechanika, který tam byl

ano... cesky mechanik tam byl... ;-D ... se prober ;-)

0/0
10.2.2010 22:40

rebbe

Pounds a feets budou strašit ještě za 100 let

0/0
9.2.2010 21:55

Host

Mozna by tu ztratu motoru

v dane situaci i uvitali. Rozhodne jim komplikovaly zivot.

0/0
9.2.2010 19:42

Host

WTF

Pane Kasiku nemate kocovinu, tohle se vubec nepodoba clankum od vas. Tolik nepresnosti a opomenutych faktu jsem ve vasich clancich jeste nevidel.

A napsat ze B767 pomalu klouzala je primo troufalost. Vzhledem ke svym obrim motorum neni ani moc aerodynamicka a tudiz klesala docela rychle, na 20 km ztratila asi 1,5 km vysky, behem zhruba 2 minut.

Je toho fakt hodne co je v clanku nepresne, ani se mi to nechce rozepisovat, takze uz dodam jen to, ze v Cechach se pojem dragster vzil pro neco zcela jineho, nez je obycejna motokara. 8-o

Podrobnosti http://www.lkpr.info/takeoff/nehody/ch6.htm

0/0
9.2.2010 17:33

Host

Re: WTF

Na takovou kravu je to supr klouzavost, kterou by od ni laik rozhodne necekal.

0/0
9.2.2010 19:17

Yesname

Je fajn,

když si člověk uvědomí, že se tady nejvíc pošklebují ti, co v životě neměli knipl v ruce.

0/0
9.2.2010 13:31

Host

Re: Je fajn,

Ja mam v ruce casto sveho  Lubose.;-) A to hned nekolikrat denne. ;-DR^

0/0
9.2.2010 16:51

Host

neúplný článek

V článku mi chybí docela podstatná věc a to že se při nehodě samotné nikomu nic nestalo.

0/0
9.2.2010 13:03

TT777

Re: neúplný článek

Jasne je jedno vybuch paliva a smrt v plamenech jim nehrozila;-)

0/0
9.2.2010 13:44

Uphillman

Re: neúplný článek

No to teda ne. :) Ale když tam nic víc nenapslali, tak se asi nic nikomu nestalo. Boeing si odřel čumáček a toť vsjo.

0/0
9.2.2010 14:13

Georgik-I

Re: neúplný článek

až na to, že v nádržích vždy zbyde nějaké palivo a k tomu jako třešnička plno výparů, takže na slušný výbuch stále dost a dost

0/0
9.2.2010 22:41

Host

V TV zrovna dávají

pořad o lipské zoo (SWR) a ukazují, jak samičce hroznýše královského zbytněl konec trupu. Tak mě napadá, že by si to někdo mohl poslechnout, ofotografovat a napsat o tom článek. Třeba do nově založené rubriky "BioNet".

Sice to není tak napínavé jako zřícování letadel, ale lidé, co nemají TV a nebo pořad prošvihli a nebo neumí cizí jazyky by to jistě uvítali. A pro low cost žurnalistu jednoduché: scénář a obsah ba i ilustrace jsou hotové, žádné rešerše potřeba, nač něco vymýšlet původního! 

A pokračování příště je zajištěné: to bude o utržené směrovce norského letadla(rozkmitala se závaží a současně byl špatně připevněn rezervní generátor a do to ještě použity neoriginální čepy).

0/0
9.2.2010 12:51

Host

muze mi nekdo vysvetlit

jak jim muze dojit palivo ? Snad to maji vypocitany kolik poaliva je potreba pro danou cestu ?

0/0
9.2.2010 12:25

REMET

Re: muze mi nekdo vysvetlit

A to se dovite v tom dile na konci :-D Pripadne v clanku, ktery jste necetl.

0/0
9.2.2010 12:35

Uphillman

Re: muze mi nekdo vysvetlit

Vždyť to tam na konci píšou. Zvorali výpočet množství paliva - spletli litry s librama a tak načerpali jen polovinu.

0/0
9.2.2010 14:16

Host

Re: muze mi nekdo vysvetlit

Jako vždy šlo o souběh několika okolností. Kromě uvedeného ještě navíc během zadávání množtví paliva do přístrojů kapitán udělal stejnou chybu, a ještě k tomu na letadle nefungoval jeden ze dvou palivoměrů, a ještě k tomu technik před letem omylem vypnul i druhý palivoměr, a ještě k tomu se posádka i technici mylně domnívali, že bez funkčních palivoměrů je možné letět.

0/0
9.2.2010 16:20

Host

Re: muze mi nekdo vysvetlit

Tak to se nedomnivali mylne. Samozrejme bez nich lze letet.

0/0
10.2.2010 9:48

Host

Re: muze mi nekdo vysvetlit

Oficiální Minimum Equipment List pro tuto 767 tvrdil opak.

Jiná věc je, že kvůli tehdejším problémům s MELem pro B767  (extrémní množství změn v krátké době, chybějící části) se často - i v tomto případě - dělo to, že mechanici let autorizovali i přesto, že požadavky MELu nebyly splněny.

0/0
10.2.2010 9:58

Host

Re: muze mi nekdo vysvetlit

Kdyz spletli litry.....nespletli to spise s galony nez s librama?

0/0
9.2.2010 16:53

Condomer

Re: muze mi nekdo vysvetlit

vůbec, kerosin není na litry, ale na tuny

0/0
9.2.2010 17:08

REMET

Re: muze mi nekdo vysvetlit

A vubec, je to "Jet A1" ;-)

0/0
9.2.2010 18:36

Host

???

Proč je tu do puntíku přesně vše, co bude večer v televizi? Pochopil bych den po...ale takhle to trošku ztrácí smysl vysílat... Nu ale když to ČT neva... Občas jsem se koukal, ale teď určitě večer zvolím jiný program :-))

0/0
9.2.2010 12:21

REMET

Re: ???

To by ztracelo smysl i treba pro to, ze jsem to videt asi 2x.

0/0
9.2.2010 12:24

Host

Re: ???

a kdyby se vzalo v uvahu nekonecne okecavani toho co uz bylo receno, ukazovani identickych zaberu nejmene desetkrat za hodinu a ono uzasne "za chvili uvidite" kdy projdou v rychlosti udaje z poloviny pristiho bloku.....tak by se dalo rict ze jste to nevidel dvakrat ale nejmene sestkrat :)

0/0
9.2.2010 14:31

REMET

Re: ???

Ja se na to nekoukal v televizi, takze jsem nevidel upoutavky ani reklamy :-D

0/0
9.2.2010 18:37

Autobus s tykadlama

Re: ???

Možná se budete divit, ale všichni nemaj televizi, nebo mají večer jiný program.

A převyprávěný děj určitě není tak zajímavý jako samotný dokument, takže hodně lidí se na to přesto podívá, by´t sdi to te´d tady přečetlo

0/0
9.2.2010 15:17

PIsa.lek

Re: ???

> Možná se budete divit, ale všichni nemaj televizi, nebo mají večer jiný program.

Takže jím by mohlo být jedno, kdyby se to objevilo až den po odvysílání, že?

0/0
9.2.2010 21:01

Host

--

0/0
9.2.2010 12:10

Host

Nejvíc mě dostalo toto:

"Dvě děti se právě projížděly po dráze na kolech. Neslyšely letadlo, které se řítilo přímo na ně. Bez motorů letělo potichu. A dokonalá 767 postrádala klakson. " Zaprvé, nikdo není dokonalý. Dokonalé by bylo, kdyby ten letoun opravdu klakson měl. A k tomu taky blinkry, sytič,  zpátečku a ruční brzdu.:-) Představa, jak z neslyšně se řítícího Boeingu je vykloněn pilot z okénka a nemaje klakson, řve na děti na dráze: "Uhněte! Jedu!" je kouzelná!;-D

0/0
9.2.2010 10:51

Host

Re: Nejvíc mě dostalo toto:

Nezastavujeme, vystoupíte si až ve Volyni ;-D

0/0
9.2.2010 11:08

Host

Re: Nejvíc mě dostalo toto:

;-DR^

0/0
9.2.2010 11:53

Uphillman

Re: Nejvíc mě dostalo toto:

Ale v Hošticích přibrzdíme. :-)

0/0
9.2.2010 14:18

Host

Re: Nejvíc mě dostalo toto:

 Ruční brzdu má :-)

0/0
9.2.2010 13:04

Host

Re: Nejvíc mě dostalo toto:

No ta páčka se sice ovládá rukou, ale nevede od ní lanko k brzdě, jako u auta.:-D

0/0
9.2.2010 19:41

Georgik-I

Re: Nejvíc mě dostalo toto:

a to netušíš, že pravou příčinou toho, že jim došlo palivo bylo, že právě ten sytič po zahřátí motorů zapomněli zatáhnout...;-(, mě se Ti to člověče stalo před 20-ti lety se starou škodovkou, ale měl jsem výhodu, že na základnu jsem to v době, kdy jsem přišel o všechny čtyři válce, měl jen 1 km a navíc z kopce;-D

0/0
9.2.2010 22:38

Host

nic nedošlo

to jen dyškrymynovaní emigranti našli nádrž ;-)

0/0
9.2.2010 10:51

neurol23

Re: nic nedošlo

no je zazrak, ze ty jsi s tvym iq nasel pismena na klavesnici...

0/0
9.2.2010 13:02

Uphillman

Re: nic nedošlo

To napsal takhle schválně ty bambulíno.

0/0
9.2.2010 14:19

Host

husty...

a dobrý výkon!

0/0
9.2.2010 10:48

Host

CO je teprve pecka

.. ze jeden z ceských pilotů MIGu-21 dokázal s tímhle letounem přistát po selhání motoru právě jako s plachťákem (kdo kdy viděl jedenadvacítku tak si při tom musí říct že to byl blázen).

0/0
9.2.2010 10:16

Host

Re: CO je teprve pecka

na miginách jsem dělal v Bechyni a Budějicích a tohle tedy ...

klouzák má asi 3 s klapkami ještě mín a v rychlosti 250, no...nevím

0/0
9.2.2010 10:23

Host

Re: CO je teprve pecka

Je to tak. Jedinej, komu se to "podařilo" dvakrát. Ostatní se buď vystřelili, nebo se jim to nepovedlo. Včetně Rusů.

0/0
9.2.2010 10:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.