Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rozespalá posádka zpanikařila a poškozené jumbo se vymklo řízení

Seriál - Piloti tchajwanských aerolinií dokázali zabránit téměř jisté katastrofě, když vybrali nekontrolovaný pád Boeingu 747. Netušili ještě, že to byli právě oni, kdo svými chybami tento pád úplně zbytečně zavinili. Zmátly je přístroje i nedostatek spánku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

intago

moc za to vzal

v 3300 za to vzal a o 500m níž to měl v horizonku, pak není divu, že se urvalo co mohlo a pasažéři se mohli zbláznit. Nač spěchat, když pod ním bylo ještě 2800m. Proč tomu náklonu křidélky autopilot nezvládl je ostuda a piloti tomu dodali:-/

0/0
19.2.2010 11:41

Host

Re: moc za to vzal

Jasne. Chvili pred tim absoloval nekolik manevru, pri kterych ztratil skoro 9000 vyskovych metru a ted mel vsechno vsadit na to, ze ten posledni manevr vyjde a on uz vysku nebude potrebovat?

0/0
19.2.2010 12:55

intago

Re: moc za to vzal

to chce klid, taková jízda na mokrém ledu je horší, to mohu jako pilot porovnat

0/0
19.2.2010 13:21

Host

Re: moc za to vzal ??

Vis k cemu slouzi system "Fly-by-wire" ?? To za to potom muzes brat jak chces, ty troubo ze Lhoty ! 

0/0
19.2.2010 18:52

Host

Re: moc za to vzal ??

co to s tím souvisí?? Ostatně mám dva pilotáky. Vím co to koštuje pořádně zatáhnout za knipl;-)

0/0
22.2.2010 8:04

Host

dotaz, pilot Kotas

Ale jedna věc mi není jasná. Proč autopilot neovládá směrovku? Nač pak je? A proč se ze spirály nedostal křidélky? I bez směrovky to musí jít. Běžně bych to dělal oběma

0/0
17.2.2010 22:40

barbu do

Re: dotaz, pilot Kotas

... dokud to autopilot řídil, bojoval ...

... problémy staly, když za to vzal číňánek ...

... ze spirály to nedostal křidélky proto, že o žádné nevěděl ...

0/0
18.2.2010 21:10

Host

Treti umely horizont !

Hodne pilotu neduveruje pristrojum a proto je u velkych letadel instalovan jeste treti,maly u.horizont, pro pripady kdy se prvni dva neshoduji ! Cela tahle patalie byla zpusobena prave neduverou v pristroje !! Navic moderni umele horizonty jiz nejsou mechanicke (gyroskopicke), ale elektronicke a tim spolehlivejsi. Misto setrvacniku tam rotuje svetelny nebo laserovy paprsek.

0/0
17.2.2010 17:44

svaz hyen a potkanů

Čuměl jsem na to

a překvapuje mě, že když se těm pilotům cokoli stane (třeba chcípne motor), tak si začnou číst nějaký knížky, aby zjistili co maji dělat? Je to vůbec možný? Já měl za to, že to by měli umět. Co v těch simulátorech dělaj? Asi tam hrajou Counterstrike.

0/0
17.2.2010 11:25

TClovek

Re: Čuměl jsem na to

Treba je to tim, ze litaji na vice typech i od ruznych vyrobcu a kazdy muze mit trochu jiny postup, jak neco resit. Druha vec je, ze kdyz se neco podela, tak pres veskery trenink bude clovek nervozni a muze na neco zapomenout. Kdyz ma v papirech rozepsane jednotlive body co je potreba udelat, tak je vetsi sance, ze na nic nezapomenout.

0/0
17.2.2010 18:48

barbu do

Re: Čuměl jsem na to

... a překvapivé je, že průšvih nastane, když tu knížku neposlechnou ...

0/0
18.2.2010 21:08

Host

Čuměl jsem na to

a překvapuje mě, že když se těm pilotům cokoli stane (třeba chcípne motor), tak si začnou číst nějaký knížky, aby zjistili co maji dělat? Je to vůbec možný? Já měl za to, že to by měli umět. Co v těch simulátorech dělaj? Asi tam hrajou Counterstrike.

0/0
17.2.2010 11:09

Host

těch 470km/h

oni to v tom dokumentu fakt takhle přeložili, uzly, míle, kilometry, kdo by to řešil :D

0/0
16.2.2010 22:56

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: těch 470km/h

Podívejte se do článku, je to tam vysvětleno: jde o indikovanou vzdušnou rychlost. Takže chyba v mílích nebo uzlech není, chyba je v tom, že neřekli, že nešlo o rychlost vůči zemi nebo o "pravou vzdušnou rychlost").

0/0
16.2.2010 23:17

Host

Špatné převzetí obrázku z Wikimedia Commons

Upozorňuji, že obrázek o pádu letadla Boeing 747 SP China Airlines, je špatně převzat, protože není uvedena licence a autor. Bylo by vhodné toto napravit. Tedy uvést licenci obrázku s odkazem na její plné znění a dále autora.

0/0
16.2.2010 22:22

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: Špatné převzetí obrázku z Wikimedia Commons

Dal jsem si pozor, nebojte, zdroj včetně odkazu a autorovy přezdívky je uveden (po rozkliknutí). To je podle mých informací v pořádku.

0/0
16.2.2010 23:19

Host

Re: Špatné převzetí obrázku z Wikimedia Commons

Bohužel toto není v pořádku, jste povinen tyto údaje uvést tak, jako např. "Foto: ČT" u provního obrázku v článku. Takže jedem, šup na to!

0/0
17.2.2010 8:19

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: Špatné převzetí obrázku z Wikimedia Commons

Oba obrázky mají zdroj uvedený stejně, systém pouze jinak pracuje s titulním obrázkem, u kterého zdroj dává do popisku, u ostatních obrázků je autor vidět až po rozkliknutí.

0/0
17.2.2010 10:47

Host

Re: Špatné převzetí obrázku z Wikimedia Commons

Neni to v poradku. Vase informace jsou mylne. Kdo Vam to poradil? Uvedte nasledujici:

Autor: Anynobody

Licence: CC-BY-SA-3.0 Unported

Nazev licence doplnte linkem na http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/deed.en . Muzete uvest i link na stranku, odkud jste obrazek prevzali, tedy http://en.wikipedia.org/wiki/File:747-CA006-1.png nebo http://en.wikipedia.org/wiki/China_Airlines_Flight_006. Stejne tak muzete uvest i link blize identifikujici autora, tedy http://commons.wikimedia.org/wiki/User:Anynobody . Nicmene autora a licenci uvest _musite_.

Vubec ten Vas pristup k polozce "autor" je zvlastni. U ostatnich obrazku mate jako autora uvedeno "CT". CT pritom jejich autorem zjevne neni.

0/0
17.2.2010 10:43

Host

Re: Špatné převzetí obrázku z Wikimedia Commons

boze ty si ichtil :-D

0/0
17.2.2010 23:54

Klement z Prahy

Jak by to dopadlo s Ejrbasem?

?:-);-)

0/0
16.2.2010 20:29

Host

Jakejch aerolinii? Thaiwan airline nebo China Airline?

Seriál - Piloti tchajwanských aerolinií dokázali zabránit téměř jisté katastrofě, když vybrali nekontrolovaný pád Boeingu 747.

0/0
16.2.2010 20:14

Host

Re: Jakejch aerolinii? Thaiwan airline nebo China Airline?

podle volačky jasně China Airlines.

0/0
16.2.2010 22:57

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: Jakejch aerolinii? Thaiwan airline nebo China Airline?

Tchaiwanské aerolinky se jmenují China Airlines. Nezapomeňte, že, zjednodušeně řečeno, Tchai-wan si říká "Čínská republika", zatímco Čína si říká "Čínská lidová republika". Bavil jsem se o tom s pěti Tchajwanci a jsou na to hodně hákliví. Nejhorší, co můžete udělat, je splést si je s Thajskem, na to opravdu pozor, to nemají rádi. Asi jako kdyby nám říkali Čečenci místo Češi.

0/0
16.2.2010 23:23

limak007

Pravopis.

Hezký článek, díky za něj. Pouze "maličkost" : " Inspektoři tedy musely čerpat " - ti inspektoři museli. Nebo to měly být inspektorky? No, je to trošku ostuda. ;-O[>-]Rv

0/0
16.2.2010 19:09

Host

Re: Pravopis.

Snazis se dobre ! Kdyz uz nemas ani nazor ani argument, porad se jeste muzes stourat v gramatice ! 

0/0
17.2.2010 17:56

Host

Dal bych jim to k náhradě!

:-(

0/0
16.2.2010 17:13

Oldis_rab

Re: Dal bych jim to k náhradě!

tem co jim naplanovali tu cestu?

0/0
16.2.2010 17:48

Host

teda Hoste......

0/0
16.2.2010 15:22

Host

Perfektní!

Dokonale převyprávěný televizní pořad, kreativní, objevné, poutavé: prostě jako vždy. Ideální pro nevlastniče televizí a nebo ty, co nemají večer čas a neumí si pořad nahrát.  A zároveň je takový článek ilustrací stavu české žurnalistiky: kopírování, plagiáty, recenzování a kritizování podle cizích vzorů: a málo původního. Mnoha lidem to stačí a nevadí... to se to pak píše!

0/0
16.2.2010 15:01

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: Perfektní!

Článek je upoutávka na večerní pořad. Nic víc tam nehledejte :-)

0/0
16.2.2010 16:22

Host

Re: Perfektní!

Kasiku, priste zkuste prevypravet treba

[Rocco Znásilňuje Prahu]

Rocco Znásilňuje Prahu

0/0
16.2.2010 17:13

Klement z Prahy

Re: Perfektní!

Myslis toho s bradavici? Fuj ty prasaku..RvRvRv!!

0/0
16.2.2010 20:26

Host

Re: Perfektní!

Kdyby to byla upoutávka, nemá to 3 stránky, nemá to převyprávěný KOMPLETNÍ průběh a není tam tolik ilustrací. Upoutávka je na 3 řádky. Po Vaší  "upoutávce" není potřeba se na pořad dívat Ještě, že nepíšete upoutávky na detektivky  :-)

0/0
16.2.2010 18:11

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: Perfektní!

Dohodli jsme se, že rozuzlení tam budeme dávat, protože bez toho je to takové neúplné. Ostatně koukněte pod ty články, kde jsme rozuzlení nenapsali ;-D

0/0
16.2.2010 23:25

Host

Re: Perfektní!

Zde to zustane delsi dobu a i pro ty co to v tv nevideli - je to proste udalost ze sveta techniky.

0/0
17.2.2010 0:56

Host

***

...Přeji vám hezký den a doufám, že omluvíte poněkud rušnější závěr našeho letu. Jménem Čínských aerolinií se těším na shledanou...

...tohle mě fakt pobavlo. R^R^;-D Obdivuju každého kdo dokáže s něčím letět a k tomu takhle fungovat, klobouk dolu! :-D

0/0
16.2.2010 13:31

Host

jako pilot

se děsím. Ještě je chválit, že při vypadnutí z mraků v 3600 m letadlo zachránili! Tak obrovská výška! Většinou jsou mraky podstatně níž. S instruktorem jsme vypadli z rotoru ve 200 m a neměli problém doletět.

Zpět do výcviku! Pilotáž není tak těžká, jezdit po Praze či po D1 je těžší. Nahoře je víc místa:-)

0/0
16.2.2010 13:24

Host

Re: jako pilot

ale s tou dekompresí letadla Hellas nad Řeckem to bylo podobné. Spadly jim kyslíkové masky na hlavu a piloti klidně na plný plyn autopilotem stoupali do 11km, aby se tam všichni omdleli. Inu člověk dělá někdy hrozné chyby:-/

0/0
16.2.2010 13:48

Host

Re: jako pilot

De o to čeho si pilot.............dopravní boeing je něco jinýho než nějaká cesna.

0/0
16.2.2010 14:13

jakub7

Re: jako pilot

A taky jste vypadli z mraku v tech 200m s jumbem?

0/0
16.2.2010 14:14

Host

Re: jako pilot

to ne, s Blanikem, šli jsme po kouli, ale z 3600m by  se zachranil i Starfighter a to byla nějaká bestie.

Možná to bylo ještě níž než 200m. Jiný instruktor to píchnul jinde a nechal ocas na drátech a křídla Orlíka urazil o sloupy a měl zaracha;-)

0/0
16.2.2010 14:40

jakub7

Re: jako pilot

Po jake kouli? Proboha co jste to za aeroklub? Jinak sve laicke pojeti manevrovatelnosti ponech prosim jinym..

0/0
16.2.2010 14:52

Host

Re: jako pilot

po kouli znamená po hlavě. A lítám už 35 let, tak neměj o mě pochybnost;-D

0/0
16.2.2010 14:57

Host

Re: jako pilot

abych upřesnil. Lítali jsme ve vlně v 2500 vysoko nad mraky, ale oko mezi rotory se začalo zavírat a tak jsme na poslední chvíli vytáhli brzdy naplno a do zbylého otvoru se stejně nevešli, začlo se krutě stmívat a cvakali jsme dvacku drát:-/

0/0
16.2.2010 15:00

jakub7

Re: jako pilot

To, ze litas, neznamena nutne, ze litani rozumis. Opravdu ne, prestoze si to treba moc prejes. A na aeroklub se ptam proto, ze bych se vam pri planovani letu rad vyhnul.

0/0
16.2.2010 15:01

Host

Re: jako pilot

a jak to můžeš vědět? dělal jsem i instruktora? a ten případ se stal před lety, myslím 1978

0/0
16.2.2010 15:09

Host

Re: jako pilot

abych to shrnul. Laik se dívá na pořady o létání laicky. Proto by bylo dobré, kdyby si to sám zkusil, v ultralightech to není problém. Jako bývalý instruktor vím, že naučit se létat není pro zkušenějšího motoristu těžké. Pozná, že to i nejlepší auto je nic proti nejhoršímu éru:-)

0/0
16.2.2010 15:22

Host

Re: jako pilot

ono asi bude rozdíl vyskočit z mraků s blaníkem a s jumbem, který právě překonalo rychlost zvuku ;-D

0/0
16.2.2010 22:15

Host

Re: jako pilot

fakt překonalo? To by asi nevydrželo. Ale jedna věc mi není jasná. Proč autopilot neovládá směrovku? Nač pak je? A proč se ze spirály nedostal křidélky? I bez směrovky to musí jít. Běžně bych to dělal oběma

0/0
17.2.2010 7:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.