Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

U Saturnu je možná život. Základní látky nezbytné pro jeho vznik tam jsou, tvrdí vědci

Nejnovější analýza dat ze sondy Cassini opět posílila naděje vědců, že na Saturnově měsíci Enceladu je vodní oceán. Ten je schován pod vrstvou ledové krusty. Navíc se ukázalo, že voda obsahuje množství látek, které jsou základním předpokladem pro vznik života.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

MOZNA JE TO TAKHLE.

NO A CO KDYZ JE TO TAKHLE,... Zname molekuli dal atomi kvarky...protony a co dal? dal jsou to tenke struny ktere ruzne vybruji a tim se odlisuji a vytvareji jinak tezky (gravitacne i jinak vyzaruji) stav.castice atom. vlastne ta struna je co? dalo by se rict obycejne mirco vlne zareni! a co z toho pline? ze ve skutecnosti neexistujem ze jsme jen datovy tok jen informace mato vyhodu kazdy kod se muze opakovat... a kdyz ta informace bude stejna budem dalsi mi. podle meho nazoru bude mozne brzo nahrat celou osobnost do compu a budem zit dal i kdyz vlastne neexistujeme

0/0
22.2.2010 17:04

Host

Re: MOZNA JE TO TAKHLE.

Bylo by nesmírně fajn, kdyby se některé "datové toky informací" naučily psát česky, než začnou spřádat své teorie.

0/0
23.2.2010 9:55

Host

Re: MOZNA JE TO TAKHLE.

DEKUJI PANE INTELIGENT. Misto aby jste reagoval na nazor tak resite cestinu ja sem v ceske republice od 2003 a jsem hrdy nato jak umim a mluvim cesky chtel bych videt vas u nas doma ve finland. Ceska povaha najit neco a smat se ublizovat povisovat zavidet

0/0
23.2.2010 12:06

Host

Re: MOZNA JE TO TAKHLE.

Bohužel "Pan inteligent má pravdu." Je velice obtížné dekódovat sémanticky nerozdělený text. Zvláště pak vědecko-teoretického významu. To že jste z Finska a umíte česky, tak jak umíte Vám budiž ke cti, ale neciťte se ukřivděn za kritiku psaného slova, protože z textu nikdo nepozná, zda je pisatel cizinec, nebo negramotný.

0/0
23.2.2010 15:35

Host

Re: MOZNA JE TO TAKHLE.

Zase si uvědom, že jsme v diskusi na idnesu a ne na nějaký vědecký konferenci! Kdo chce porozumět porozumí, kdo nechce - kritizuje pravopis. Ty naše Y,I,Z,S a co já vim co ještě jsou stejně akorát pro puntičkáře! Ten pan fin to napsal náhodou moc pěkně!R^!!

0/0
23.2.2010 18:51

dehtak

Re: MOZNA JE TO TAKHLE.

R^

0/0
3.3.2010 15:25

farous

Re: MOZNA JE TO TAKHLE.

Za to z Vás se bohužel pozná hned, že jste idiot (nebo učitel) ! :-)

0/0
24.2.2010 7:44

farous

Re: MOZNA JE TO TAKHLE.

Votravové s češtinou mě taky štvou, ale jestli s tím "FINLAND" trochu nekecáte ... ;-)

0/0
24.2.2010 7:40

Host

Re: MOZNA JE TO TAKHLE.

Předně je nutné rozlišit hmotnou část člověka, což jsou buňky, které jsou nějak naprogramované a v rámci svých programů společně sestaví fungující organismus, který získává látky z okolí, tím vytváří energii a tak se tento shluk buněk udržuje při životě. Druhá část - ta "nehmotná" - je jak jsem psal níže jen uvědomění si sama sebe na základě zachycených a uložených informací v mozku-superpočítači, který tyto informace zpracovává, spojuje do vzájemných souvislostí a vytváří tak jakýsi obrázek o prostředí, ve kterém shluk buněk existuje a se kterým má nějakou interakci a jakou má úlohu v tomto prostředí. V případě, že by někdo dokázal tyto uložené informace překopírovat na nějaký umělý "harddisk"; měl k tomu náležitě rychlý hardware; software, který by uměl z těchto informací zpracovávat komplexní kombinace výsledků, to propojit se softem, který by navodil reálné prostředí a umožnil tak detailní interakci s tímto umělým vědomím, pak bude možné mít člověka napájeného el. energií ze sítě.

0/0
24.2.2010 13:30

Host

analogie

V kuchyni mám brambory, masíčko, koření a další ingredience. Postižen optimismem z perexu se jdu podívat, jestli tam není hotový oběd.

0/0
22.2.2010 15:10

Host

Re: analogie

Když tam ty brambory a masíčko necháš dost dlouho, vznikne z toho i spoustu nového života... akorát bych tomu pak neřikal oběd - i když proti gustu...;-DR^

0/0
24.2.2010 13:06

Host

Zvláštní

A ještě nedávno byl stejným favoritem i Jupiterův měsíc Europa..

0/0
21.2.2010 11:58

TrueRobos

Re: Zvláštní

Europa stále není mimo hru, jenomže na Enceladu voda vystřikuje ven, tudíž je to přístupnější. Europa je dále pro průzkum problematická v tom, že je v radiačních pásech Jupitera, takže její průzkum bude komplikovanější.

0/0
21.2.2010 14:55

Host

v redakci Technetu muze byt inteligentni zivot

V redakci Technetu jsou pritomny zakladni latky ke vzniku inteligentniho zivota. Prulet sondy dokonce zaznamenal vysilani senzace vyvolavajicich clanku, ktere potvrzuji existenci jednodussich forem.

0/0
21.2.2010 9:10

Host

Re: v redakci Technetu muze byt inteligentni zivot

iDnes manipuluje diskuze a okrádá své čtenáře o nasurfované dukáty :-((

0/0
21.2.2010 15:26

Host

má to jeden háček

je jasné,že vycházet můžeme pouze z toho,co známe tady na zemi,z tohoto důvodu je celé tohle hlednání mimozemských civilizací tak trochu na hlavu.

Je velice pravděpodobné,nebo téměř jisté,že život může být úplně kdekoli.

co když jsou někteří živočichové na jiných planetách schopni dýchat helium,anebo

žít ve 4400 stupních někde na slunci.

Možná se vám to zdá přehnané ale přinejmenším je to možnéV

0/0
21.2.2010 8:04

Host

Re: má to jeden háček

Dýchat helium? Vzhledem k tomu, že helium v podstatě nereaguje s ostatními prvky, tak jaksi nejde využít k dodávání energie jednotlivým buňkám, ať už by měli jakékoliv složení.

0/0
21.2.2010 12:10

HLNOCD4

Re: má to jeden háček

a jsme zase u toho, proc by mel mimozemsky zivot fungovat tak jako nas? Proc by nemohl prijimat energii z okolniho prostreti treba v podobe tepla?

0/0
22.2.2010 15:25

Host

Re: má to jeden háček

Protoze energie se prijima pouze ROZDILEM TEPLOT - nikoliv samotnou teplotou.

A v prirodni zakony v nasi Slunecni soustave rozhodne plati.

0/0
22.2.2010 17:21

LukySKS

Re: má to jeden háček

Pánové - je totakhle : živé je uplně všechno kolem nás. Země je jen nějaká bezvýznamná část nějaké bezvýznamné buňky. Sluneční soustava je buňka. Galaxie je shluk buněk - a celý vesmír je jeden velký živočich, který žije na nějaké krasné planetě a máj svůj vlastní vesmírR^:-) A nechápu proč už se tohle neučí na základních školách! Kdybych byl menší než ,ted plácnu , kvarek a bydlel na buňce někde v lidskym těle a koukal se na "hvězdnou oblohu" pohled by byl podobný jako tady u nás na Zemi. jasný jak facka :-P

0/0
23.2.2010 10:35

Host

Re: má to jeden háček

A kdybys byl menší než ten tvůj kvarek a bydlel na buňce někde v lidskym těle a koukal se na "hvězdnou oblohu", pořád by si hulil ty jointy, po kterých by ti všechno připadalo tak jasný? V

0/0
24.2.2010 12:35

Kudláček

Re: má to jeden háček

Dobrý den,

zřejmě to myslíte dobře, ale vámi dané příklady jsou opravdu nemožné, dýchat helium rozhodně nejde.Přežití v teplotě 5000°C je už uskutečnitelnější, ovšem planeta s 5000°C by nemohla být domovská čili ,,startovní´´, život na této planetě by mohl být možný jen s pomocí námi neznámých nerostů, nebo by tato civilizace,která by zde žila, musela být opravdu vyspělá.

0/0
21.2.2010 17:16

net.Xtreme

Re: má to jeden háček

Ono jde i o to, jestli život musí být nutně založen na "hmotě". Už jen definovat co je živé a co není živé nám dělá problémy u nás na Zemi a to se jedná o příbuzné organismy/molekuly.

0/0
21.2.2010 18:01

Host

Re: má to jeden háček

To je samozrejme zcela mozne - zde pisu predevsim svoji uvahu.

On totiz zivot – tedy inteligence – skutecne nemusi byt jen biogicka jako jsem mi, ale i fyzikalni a prave fyzikalni inteligence, ktera zivot potrebuje ke svemu rozvoji (skrz zatim nezname fyzikalni zakony z neho muze vysavat potrebnou energii – jen nepatrne z kazdeho a zivot jeho nijak neohrozujici) a proto byla jeho pocatecnim svotritelem – to by mohl byt prave onen „buh“ – tato jina fyzikalni inteligence.

A i proto hledame pozemsky zivot (alespon pozemskou biochemii nez primo zalozeny na stejnem genetickem zaklade), nebot by nam mohl byt blizsi z hlediska spoluprace – proste bychom ho mohli brat jen jako jiny biologicky druh inteligentni bytosti, ale jinak podobne chovajici se jako clovek -stejne pristup i k vedeckym metodam apod.

0/0
21.2.2010 18:26

Host

Re: má to jeden háček

Nechci ti brát elán a nadšení pro tvé teorie, ale to nehmotné, co si člověk myslí, že leží v jeho těle a může se teoreticky od toho těla odpoutat a létat někde v prostoru, je jen interakce jednotlivých složek lidského těla, hlavně tedy mozkových buněk, které uchovávají informace do nich vložené, kdy na základě těchto informací a způsobu jejich zpracování a jejich vzájemné souvislosti vzniká jakýsi kompletní obrázek o existenci, stavu a smyslu prostředí a úlohy organismu v tomto prostředí. Mozek je jen  superpočítač, kterému správně fungující lidský organismus zajišťuje energii a prostředky nutné k přežití a správnému fungování, a záleží jen na tomto superpočítači, jak umí zpracovávat informace a nakládat s nimi - to zjednodušeně určuje i míru inteligence...

0/0
24.2.2010 12:59

Host

Re: má to jeden háček

Stejne jako nelze nijak vyvratit - ze svet se vsim vsudy je ve skutecnosti jen jeden velkej pocitacovy simulacni model slozici jine civilizace pro modelovani vzniku a vyvoje zivota.

Ona proste upravu - matematickym modelem zadava veskere fyzikalni zakony, ktere zde zname. Simulator muze kdykoliv ulozit svuj stav a k nemu - pripadne k jakekoliv jine zaloze je mozne kdykoliv se vratit - treba kvuli zkouseni jine vnucene prirodni udalosti (pad oberiho meteoritu) na chod cicilizace.

Muzeme casem jen prokazat , pokud budeme mit dostacene kvalitni umelou inteligenci, tim ze ji rovnez "vprogramujem" do podobneho - byt zrejme znacne omezneho i do velikosti - mali ostrov treba budem simulovat.

Zde umyslne trochu jinak zdame definice fyzikalnich zakonu a budem te umele inteligenci tvrdit, ze zije s nami ve skutencem svete (my svou "lidskou" postavu budem ovladat vhodnym rozhranim) kde nam pomaha pri nasem zivote.

A ona ta umela intelignece rovnez bude presvedcena,ze tomu opravdu tak.

0/0
21.2.2010 18:38

Host

Re: má to jeden háček

Proste stejne jako my ani ona umela intelignece nebude mit zadne srovani jak vypadu skutecny svet - proste mi jen vnimame to co nas od jakziva obklopuje.

V extremnim pripade tento  cely simulator naseho celeho vesmiru - je jen proste pocitacova simulacni hra "Vesmir" - kde si simulujete svuj vlastni vesmir a muzete zde kdykoliv jakoukoliv bytost vy jako uzivatel nahradit (pres pocitacove rozhrani) a zit tak jeji zivot (virtualne jen ve svem pocitacovem simulatoru samozrejme).

Simulacni model - program - prenasi vse co  vramci te jakekoliv bytosti delate do ni tak, ze ona sama je presvedcena, ze to dela zcela sama jen na zaklade vlastniho rozmu.

0/0
21.2.2010 18:46

Host

Re: má to jeden háček

Zopakuji jen cast z jine casti diskuze - hledame spise jen pozemsky druh zivota - uz proto ze ho dokazeme spolehlive nalezt:

Jde o to - ze jinde se nehleda ani tak jinej zivot - ale planeta podobna Zemi a prave s pozemskym zivotem - alespon na pozemske biochemii zalozen - kdyz uz ne rovnou na stejne genetickem zaklade.

Zatim predevim to, ze vubec v okolnim vesmiru podobne planety existuji.

Pak se bude hledat zpusob jak k ni poslat pruzkumnou sondy - coz pri letu na mezihvezdnou vzdalnost radu svetelnych let je spise ukol na desetileti nez na nejakou kratkou dobu.

Zakladem je totiz najit dukaz, ze lze postupne kolonizovat vesmir  - a to az v hodne vzdalene budoucnosti - a tim stylem , ze odleti skupina dobrovolniku - maximalne tak stovky muzu a zen s tim ze zalozi dalsi pomerne dost - vyjma radioveho spojeni - nezavislou civilizaci.

0/0
21.2.2010 18:18

Host

Re: má to jeden háček

Z jine casti diskuze,

" že všude bude založen na uhlíku a vodě."

Z duvodu snadnych chemickych reakci mezi slozkami vody - vodikem a kyslikem - s uhlikem - snadne vytvareni dalsich slozitych organickych molekul.

U jinych prvku to proste rozhodne neni tak snadne a to proste v podminkach tam panujicich.

0/0
21.2.2010 18:20

sirc

Astronomie je z 95% založená na teoretických znalostech a

dohadech. Je naprosto tristní, že po čtyřiceti letech přistání na Měsíci ještě nemáme fyzické vzorky hornin nebo atmosféry z ostatních těles Sluneční soustavy. Technicky to neřešitelný problém rozhodně není. Je třeba přestat jenom kecat a začít něco opravdu dělat.

Kdyby se každý rok vzalo 10% ze světových výdajů na zbrojení, tak cestovky prodávají zájezdy na Měsíc a na Marsu stojí město.

0/0
20.2.2010 23:43

Host

Re: Astronomie je z 95% založená na teoretických znalostech a

jo, to je jasný. ale takovejch věcí je tolik...věci, který by třeba byly zajímavý, ba i užitečný, ale nejsou nezbytný. pro politika, kterej vede velkej národ, je důležitý, aby občany v první řadě nažral, aby nabančil ostatním vůdcům a aby si je koupil, když mu nějakej podobnej podvodník bude chtít vyfouknout jeho job.

Zejména teďka neni navíc kosmickej průzkum moc podporovanej americkou veřejností (a nikdo jinej než USA nemá moc možnosti vyslat posádku třeba na Mars, max. Rusové, ale jejich kosm. agentura má chronickej nedostatek peněz dlouhodobě), pročež se nemůžeme divit...koho zajímá, že se lítá do vesmíru, když člověk přijde o práci, následně o barák a přijde o všechno.

příklad dalších věcí: auta na vodíkovej pohon, elektromobily - tohle tady máme už několik desetiletí, ale prostě se to nevyplatilo, a tak nebylo potřeba.

0/0
21.2.2010 0:03

Host

Re: Astronomie je z 95% založená na teoretických znalostech a

"auta na vodíkovej pohon"

A vodik vemete jako kde - vite z ceho se dnes predevsim vyrabi ze Zemniho plynu - a auta primo na Zemni plyn jezdi i u nas -znacka CNG . Vodik je proste jen nositelem enrgie vyrobenou jinak.

0/0
21.2.2010 0:41

Host

Re: Astronomie je z 95% založená na teoretických znalostech a

"elektromobily "

A mohutnou hnedouhlenou elektrarnu, aby bylo cim ty vase elektromobili postavim hned vedle vaseho bydliste.

Elekrina se u nas vyrabi vice nez z 50% spalovanim hnedeho uhli - zdroj proudu je proste zde ten problem. 

0/0
21.2.2010 0:43

Host

Re: Astronomie je z 95% založená na teoretických znalostech a

Mnozi naopak pozaduji referenda ke kazdemu podobnemu projektu - se zjevnym cilem - alespon tu pilotovanou (let lidi nejcasteji na ISS) zcela zakazat !!!

0/0
21.2.2010 0:50

Host

Re: Astronomie je z 95% založená na teoretických znalostech a

"Kdyby se každý rok vzalo 10% ze světových výdajů na zbrojení, tak cestovky prodávají zájezdy na Měsíc a na Marsu stojí město."

Tak tomu by tak rozhodne nebylo - nikdo proste nezna jiny lespi pohon nez ten chemicky a ten proste umoznuje takove ceny jako jsou dnes.

A bezny danovy poplatnik, ktereho kosmonautika zcela nezajima by proste nedopustil dotace bohacum na let do vesmiru z jeho penez.

Proste pitomost !!!

0/0
21.2.2010 0:39

Host

Re: Astronomie je z 95% založená na teoretických znalostech a

"ještě nemáme fyzické vzorky hornin nebo atmosféry z ostatních těles "

Pokracuje pruzkum marsu a chysta se dalsi mnohem dokonalejsi vozitku.

To by ji melo snad na necisto vyzkouset odber vzorku a dalsi by jiz melo vzorky odebirat a posilat na Zem.

Z duvodu gravitace na Marsu, ktera je vetsi nez na Mesici to proste bude vyzadovat automaticke spojeni navratove rakety z Marsu z navratovou druzici cekajici na jeho obezne draze.

Nase technika neumoznuje z duvodu nutneho mnozstvi paliva start z Marsu primo pro let k Zemi jako tomu bylo u Mesice bez setkani s druzici, ktera svym motorem zajisti start zpet k Zemi.

0/0
21.2.2010 0:48

Host

Re: Astronomie je z 95% založená na teoretických znalostech a

naprrosto s tebou souhlasím,zbrojení je úplně k ničemu,kdyby se tak přestalo válčit a začalo se něco dělat.

hned by nám bylo lépe

0/0
21.2.2010 8:05

Host

Re: Astronomie je z 95% založená na teoretických znalostech a

Věřím,že válčení naopak někdy může vést k nebývalému pokroku.Myslím,že kvůli druhé světové válce máme rakety schopné letu na Měsíc a dost pomohla i vývoji počítačů a pomocí těchto objevů se pak podařilo vyvinout spoustu dalších věcí.

Ale samozřejmě souhlasím,že jiné války(Větnam,Korea,Irák a Afganistán...) jsou dost kontraproduktivní. Sice v Afganistánu a Iráku  ověřili možnost bezpilotního řízení letadel,ale za tu cenu...    Ondra

0/0
21.2.2010 11:04

spiq

Re: Astronomie je z 95% založená na teoretických znalostech a

Jo, ale valka byla jen zdrojem toku penez do techto odvetvi. Ono by stacilo chtit tam ty penize dat a ani ta valka by nemusela byt...

0/0
21.2.2010 11:44

Bob-an

Re: Astronomie je z 95% založená na teoretických znalostech a

Asi tak.... to hodne solidni blud s tim ze valka prinasi pokrok..... ony ty technologie by se vynezly i tak a ustrily by se miliardy dolaru za obnovu zemi po valce....

0/0
21.2.2010 18:45

Host

Re: Astronomie je z 95% založená na teoretických znalostech a

To je otazka - je docela mozne, ze penize urcene na armadu by nesli do vyzkumu ale proste na socialni davky - coz je zrejme pro vestinu  populace mnohem popularnejsi - a tudiz na vyzkum by bylo penez jeste mene (ubyli by jetste zakazky od vyzkumu pro armadu).

0/0
21.2.2010 18:50

Bob-an

Re: Astronomie je z 95% založená na teoretických znalostech a

no ony staty zas do vyzkumu tolik penez nelijou..... soukrome firmy davaji na vyzkum radove vice penez..... si vemte treba takovou silicon valley- ta nevznikala jako nejaky vladni grantovy projekt ale ze soukromych invetsic....

0/0
21.2.2010 18:53

Host

Re: Astronomie je z 95% založená na teoretických znalostech a

Ano - ale predevsim do aplikovaneho vyzkumu a vyvoje - tedy zdokonalovani konkretnich technologii.

Ale pro urite veci je nutny i zakladni vyzkum a ten je domenou predevsim grantu - zde proste zkoma jak zakonitosti tohoto sveta funguji.

0/0
21.2.2010 18:59

Host

Re: Astronomie je z 95% založená na teoretických znalostech a

Přesný opak je pravdou. Zbrojení jaderným arzenálem bylo jedinou zárukou globálního míru.

0/0
21.2.2010 15:03

hansfraj

Re: Astronomie je z 95% založená na teoretických znalostech a

Studená válka byla zárukou míru???8-o Moc nechybělo a měly jsme tady TOTÁLNÍ 3 světovou válku.

0/0
26.3.2010 15:49

Host

Re: Astronomie je z 95% založená na teoretických znalostech a

Pokud bude tenhle pozemsky tvor ktery si rika clovek takovy jaky je,budou dalsi valky,jakoze byly vzdy.Dale se budou vydavat obrovske prostredky na zbrojeni a bude stale chybet na potrebne veci.Aby nastala zmena k lepsimu,musela by nejaka VYSSI MOC preprogramovat lidsky  genom.Predevsim odstranit snahu podmanovat si jine.

0/0
21.2.2010 11:39

Host

Re: Astronomie je z 95% založená na teoretických znalostech a

Ne prestat neystale prelidnovat alespon v nekterych castech sveta nasi planetu - nebot neodstatek jidla - coz je u 6 deti v rodine celkem logicky dusledek nutne zacne vyvolavat nepokoje.

0/0
21.2.2010 18:07

Host

Re: Astronomie je z 95% založená na teoretických znalostech a

jo přesně a ještě bych zkrouhnul státní příspěvky na církve  - stejně ty války, na který jsou ty zbraně, jsou kvůli náboženství...

0/0
24.2.2010 11:46

martin_simek

Nechapu

najdeme vodu a hned zacneme jasat. Jsou tam opicky nebo kachnicky ? nejsou :(

0/0
20.2.2010 23:14

Host

Re: Nechapu

Prvni teleso s vodou v kapalnem stavu ve slunecni soustave a proto ten zajem !!!

0/0
20.2.2010 23:31







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.