Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Průlomový verdikt. Šéfové Googlu nesou vinu za video na internetu

Italský soud vydal průlomový rozsudek. Tři manažery internetové společnosti Google odsoudil za to, že nezabránili zveřejnění videonahrávky týrání postiženého chlapce. Ze stránek Google Video nahrávku stáhli až po upozornění.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

Máme málo informací

Pročetl jsem celou diskusi. Video jsem neviděl a u soudu jsem neseděl abych slyšel co všechno soud vedlo k takovýmu rozhodnutí.

Google vnímám roky jako vyhledávač kde mi robot vyhledává to co mne zrovna zajímá a musim říct že je google fakt dobrej vyhledávač a s jeho pomocí se dostanu k informacím které bych po knihovnách sotva kdy našel.

Když pak vidim třeba i brutální video s bouračkou ciklisty bez helmy tak si teprv uvědomim že jezdit bez helmy je fakt sebevražda a je to pro mne poučný ale pro druhé to může bejt nemravný a něco co na internet nepatří. Některým může přijít nemravný video kde se páří netopýr nebo kde pavouk chytá mouchu. Jaká koliv cenzura je špatná a brzdí rozvoj člověka a jeho poznání.

Když bude šikana na školách tabu tak si rodiče ani nedozvědí jak tom jejich ratolesti vlastně fungují a čim tam procházejí.

Viděl jsem video kde puberťáci šikanovali učitele a jsem rád že jsem to viděl protože jsem si uvědomil že z našich dětí rostou pěkný gengstři.

0/0
3.3.2010 17:26

zero01

Konec svobody slova na internetu.....

je to skutečně průlomový moment. Pokud bude provozovatel odpovědný za autora příspěvku, končí veškerá demokracie a svoboda slova. Bohužel, ale vývoj EU k tomuto trendu směřuje. ;-O

0/0
3.3.2010 14:55

CHYREN

Vina není na straně Googlu..

a možná ani na straně soudu tak velká, jako je vina na těch žalujících právnících. Mrzáci mají větší práva , než zdravý rozum. Na to oni spoléhali. Ty právníky bych okamžitě zkrnožil. Soudce zbavil fukce a možnosti pracovat v oboru a Google by měl dostat odškodnění - Vatikán. Ať si tam udělají serverové pole pro Evropu.;-D[>-]

0/0
1.3.2010 8:37

Host

Kde je opravdu chyba

8-o Trochu mne zarazi, ze za ty dva mesice to video nikdo z uzivatelu nenahlasil. Pokud by se dokazalo, ze bylo nahlaseno video za nevhodne, tak bych asi dal hodne tvrde postihy. Jinak je mnohem vetsi vina na strane uzivatelu, kteri tohle video nenahlasili a sirili ho dal!!!!!!!!!!

0/0
26.2.2010 23:13

palič

Google

se už prostě dávno z těch "hodných kluků" stali velkou firmou a tak se teď na nich bude chtít hojit kdejakej pitomec. Jsou už na tom jako Microsoft.

0/0
25.2.2010 17:58

Host

Italove, mate dost...

V zemi kde realne vladnou mafiani me takovyto rozsudek neprekvapuje ... prirovnani vedeni Google je naprosto presne...

0/0
25.2.2010 14:20

pteryx

Cenzura je svinstvo

Kdo poskytuje služby třetím stranám přece nemůže být zodpovědný za obsah. To je skoro jako by byl odsouzen výrobce tiskárny za to, že se dokázalo že na ní někdo natisknul rasistický leták. Rozumíte kam s takovými soudními rozhodnutími směřujeme?

Já bych ještě rozuměl tomu, kdyby dali googlovi jako firmě pokutu za to, že neměl (nemá?) systém uspořádaný takovým způsobem, aby se dalo na videa co jsou v rozporu se zákonem a přijatelnými mravy upozornit, aby mohly být promptně staženy a jejich šiřitelé postiženi. Ale za to že tam nějaký obsah někdo dal a že se někomu líbí nesou hlavní zodopovědnost ti kdo ho tam dali a kdo ho tam prohlížejí.

0/0
25.2.2010 12:35

Host

Re: Cenzura je svinstvo

kdo poskytuje služby třetím stranám - to jako, že budete třeba dodávat papír na tisk falešných bankovek, nebo budete mít doma skladiště heroinu ??? Rv

0/0
25.2.2010 13:42

Host

Re: Cenzura je svinstvo

Bude snad zruseno povinne ruceni na motorova vozidla ? Podle tohoto rozhodnuti je totiz za jakoukoliv dopravni nehodu zodpovedny provozovatel komunikace a nikoliv ridic !!!!!!!!!!!!!!!!

0/0
25.2.2010 14:02

Host

Re: Cenzura je svinstvo

spatne prirovnani... Google ma moznost kontrolova obsah, provozovatel komunikace nemuze zodpovidat za ridice.

0/0
25.2.2010 16:22

Dochy

Re: Cenzura je svinstvo

Jakto ze ne? Domluvi se s policii, vyskoli lidi a postavi na silnici v rozestupech 200m (v neprehlednych usecich dle potreby) dopravaky, kteri budou na bezpecnost provozu dohlizet.

Je to asi tak stejna sance na napravu jako u toho googlu.

0/0
25.2.2010 16:28

Host

Re: Cenzura je svinstvo

Je to jako sebrat listonose za obsah dopisu!!

0/0
25.2.2010 21:47

Host

Re: Cenzura je svinstvo

Listonoš nemá právo kontrolovat obsah dopisů, stejně tak poskytovatel mailových služeb nemá právo kontrolovat obsah e-mailů. Ani poskytovatel webhostingu není povinen (a v některých případech ani oprávněn) kontrolovat obsah hostovaných dat.

Google či YouTube tuto možnost kontroly má, protože uploadem svěřujete své video serveru ke zveřejnění.

0/0
25.2.2010 21:54

Host

Re: Cenzura je svinstvo

Lepe je rict, ze google, prinejmensim v italii, ma povinnost zkontrolovat obsah videa, nez ho zacne verejne sirit. Ja myslim ze i u nas ma napr. tuto povinost ceska televize, napriklad.

0/0
26.2.2010 16:10

Host

Re: Cenzura je svinstvo

spatne i dobre prirovnani - spatne proto, ze vyrobce tiskarny nemuze kontrolovat, co se na tiskarne tiskne a tezko za to muze zodpovidat. a dobre proto, ze... kopirka ma dost blizko k tiskarne a presto na ni nezkopirujete bankovku... proc asi? ze by vyrobci kopirek prece jenom urcity obsah filtrovali???

0/0
25.2.2010 16:21

Dochy

Re: Cenzura je svinstvo

Skvely. Takze kazda kopirka ma modul, ktery odhaluje pokus o zkopirovani bankovky. V pripade ze se o to pokusis tak rovnou informuje pomoci GSM modulu nejblizsi sluzebnu policie a pokud je na sluzebne policie instalovana, spoji se rovnou s patricnym oddelenim na reditelstvi PCR.

S odpustenim h.... Na bankovkach jsou ochranne prvky,, ktere zkratka beznym zpusobem zkopirovat nejdou. Zacina to nedostupnosti pouziteho papiru pro bezne smrtelniky...

0/0
25.2.2010 16:34

Reeve

Re: Cenzura je svinstvo

GoogleVideo ani YouTube nezprostředkují své služby žádným třetím stranám. Činily by tak, kdyby vám poskytly pouze datový prostor, vy byste tam nahráli video a server by vám vygeneroval URL, z níž si můžete vy nebo váš známý video stáhnout do počítače. Jenže ty servery ta cizí videa PUBLIKUJÏ tak, aby si je každý návštěvník mohl rovnou prohlédnout (dokonce ta videa opatřují vlastním logem a chrání je proti stahování).

0/0
25.2.2010 17:42

Dochy

Re: Cenzura je svinstvo

A co zkusit trochu jiny pohled. Poskytuji vam sluzbu pro ulozeni vaseho videa, poskytnou vam odkaz, ktery muzete poslat pratelum. A jako sluzbu navic dovoli provazani vaseho prispevku s dalsimi. Ta videa sice alespon trochu chrani proti zneuziti a neutorizovanemu sireni, ale (doufam) neupiraji vam pravo na dalsi sireni a nakladani vaseho videa dle vaseho svobodneho uvazeni. Zatimco napriklad noviny pokud zverejni vas clanek a zaplati vam za nej se pravdepodobne budou hodne cukat, kdyz se jej pokusite prodat konkurenci.

0/0
25.2.2010 18:29

Reeve

Re: Cenzura je svinstvo

Přirovnání s "novinami" je opravdu na místě: Mnohé internetové magazíny skutečně publikují příspěvky od čtenářů a vůbec netrvají na exkluzivitě uživatelských práv (tentýž článek, fotku nebo video můžete publikovat na více serverech). Mnohé z nich (např. blogové přílohy internetových deníků) umožňují publikaci i bez předchozího schválení vydavatelem. Tedy přesně to, co dělá YouTube (akorát v mnohém větším měřítku).

Dokonce i samotný Technet svým kmenovým autorům umožňuje vkládat články přes webové rozhraní redakčního systému bez nějaké předchozí "cenzury". Kdyby toho nějaký autor zneužil k publikaci nezákonného obsahu, má v první řadě problém Technet (a teprve následně autor), neboť k publikaci došlo pod jeho hlavičkou. Úplně stejně jako u YouTube.

Mně se ten pohled pohled opravdu zdá jasný: Z pohledu zákona si prohlížíte si video na YouTube, které tam vložil Franta Vomáčka. A nikoliv, že si prohlížíte video Franty Vomáčky uložené na YouTube.

0/0
25.2.2010 21:47

Dochy

Re: Cenzura je svinstvo

Tady se asi neshodneme. Jen ještě jeden příklad. K těm novinám. Podle mne je novinář člověk novinami najatý a mají mezi sebou podstatně těsnější vztah. I ty noviny mají šanci se z trestní odpovědnosti vyvázat, pokud prokáží, že zaměstnanec něco provedl proti jejím příkazům.

A když jsme u těch novin. Co diskuse pod článkem. Když já tu zahajluju a nikdo z redakce sem do 5 minut nezavítá aby příspěvek vymazal, tak si majitel servru pujde sednout kvuli podpore nacismu?

0/0
25.2.2010 22:51

Reeve

Re: Cenzura je svinstvo

Ano, diskusí pod články se to týká také. Poskytne-li vydavatel prostor k prezentaci názorů, nese za jejich publikaci odpovědnost. Právě proto se také nevhodné příspěvky mažou a právě proto některé servery (nedávno Novinky, nejnověji Lidovky) zavádějí přísnější pravidla pro registraci diskutujících.

0/0
25.2.2010 23:17

Dochy

Re: Cenzura je svinstvo

A jak rychle majitel servru musí smazat nevhodný příspěvek, aby nebyl trestně odpovědný? Před zveřejněním - do 5s - do 1min - do hodiny - do měsíce?

0/0
26.2.2010 8:58

Host

Re: Cenzura je svinstvo

A to je právě špatné! Když půjdete do hospody a u stolu si tam budete prohlížet s kamarády nezákonné fotky nebo nadávat na hájené etnikum, taky za to nezavřou hostinského. Ten přece nemá povinnost odposlouchávat hovory hostů, jestli náhodou nevedou ilegální řeči!

0/0
26.2.2010 17:54

Host

Re: Cenzura je svinstvo

Tady se asi neshodneme. Jen ještě jeden příklad. K těm novinám. Podle mne je novinář člověk novinami najatý a mají mezi sebou podstatně těsnější vztah. I ty noviny mají šanci se z trestní odpovědnosti vyvázat, pokud prokáží, že zaměstnanec něco provedl proti jejím příkazům.

A když jsme u těch novin. Co diskuse pod článkem. Když já tu zahajluju a nikdo z redakce sem do 5 minut nezavítá aby příspěvek vymazal, tak si majitel servru pujde sednout kvuli podpore nacismu?

0/0
26.2.2010 22:05

Host

Re: Cenzura je svinstvo

Omlouvam se, zas blbej reload ;-(

0/0
26.2.2010 22:07

zq3Sm

Re: Cenzura je svinstvo

lenže si zabudol na jednu vec.

tie videá pred zverejnením kontroluje živý človek. každé jedno video. a teda manažéri sú za to 100% zodpovedný.

a ako viem že to kontroluje živý človek? skúšal som tam erotické video nahrať a ani na sekundu sa to video na stránke nezobrazilo - bolo zamietnuté s tým že také videá sa tam nahrávať nemôžu.

0/0
28.2.2010 9:29

Host

....

nemůžu si pomoct ale Google v podstatě pomohl policii dopadnou ty studenty co to video zveřenili a tak mohli být alepsoň trošku potrestáni(ačkoli uznávám že je to spíše pro všechny výsměch ono podmíněné vyloučení je slušně řečeno o ničem ale formálně je to trest) a ve výsledku to google odnese to mě připadá jako vrchol idiotismu není jejich povinosti procházet všechna videa asi dělají nějaké namátkové kontroli ale to je tka asi vše neřekl bych že za toto by měli nést jakoukoli odpovědnost už protože po upozornění(i dkyž to byli dva měsíce) už reagovali docela rychle...

0/0
25.2.2010 11:33

Host

Re: ....

neni to nic idiotskeho, zalezi na posouzeni soudu... pokud rozhodl, ze nestaci stazeni videa a vydani viniku... coz asi nestaci, kdyz to video bylo v sekci nej dva mesice... tak s tim google bude muset neco udelat. a cesty existuji, jenom to neni zadarmo.

0/0
25.2.2010 16:24

Dochy

Re: ....

A do sekce "NEJ" to presunul nekdo z odsouzenych, nebo se to do ni dostalo automaticky na zaklade nejakych obecne nastavenych kriterii?

0/0
25.2.2010 16:36

Reeve

Re: ....

Podle mého názoru je úplně jedno, jestli to video bylo či nebylo v sekci "NEJ" a kdo to do této sekce zařadil. Podstatné je, kdo to vůbec publikoval, tj. zpřístupnil veřejnosti.

0/0
25.2.2010 21:50

Dochy

Re: ....

Souhlasim s tim, ze "NEJ" je irelevantni. Jenze nekteri se o to stale opiraji.

0/0
25.2.2010 22:44

zq3Sm

Re: ....

skús tam nahrať soft erotické video a uvidíš že sa na stránke nezobrazí == kontrolujú to živý ľudia

0/0
28.2.2010 9:30

loginname_

Koukám, že nejen Češi mají imbecilní soudce

;-D

0/0
25.2.2010 9:12

Host

Je to naprosto v pořádku,

kýble špíny povalující se na internetu je potřeba vyčistit. Chceš internet, tak pevnou IP. Poskytovatel mající routery znemožňující VPN. Nebo si snad můžete jít na náměstí a tam promítat, jak mlátíte spolužáka ve třídě ?   R^

0/0
25.2.2010 8:18

Host

Re: Je to naprosto v pořádku,

když zmlátím na náměstí spolužáka ze třídy, tak mě vyloučí podmíněně ze školy, ale starosta půjde sedět, protože náměstí patří radnici a on  řídí radnici..

Nový starosta pochopitelně koupí bezpečnostní rámy a kromě toho bude muset každý předem žádat o vstup.....

0/0
25.2.2010 8:54

WMT

Re: Je to naprosto v pořádku,

R^

0/0
25.2.2010 9:01

Host

Re: Je to naprosto v pořádku,

máte potíže nejen s pochopením psaného textu, ale logické myšlení vám také chybí. V tomto případě se dopustíter protiprávního jednání, za které jste odpovědný. Starosta jedině tehdy, pokud by BYL PŘÍTOMEN a schvaloval spáchání trestného činu. Jako ti odpovědní, kteří o videu věděli celé měsíce a snad se dokonce celou dobu tím bavili !!!

0/0
25.2.2010 9:42

Dochy

Re: Je to naprosto v pořádku,

Podle zverejnene zpravy o tom videu nikdo z googlu nevedel. po oznameni video ihned stahli a data predali policii. Podle zverejnenych informaci mam za to, ze k oznameni videa doslo az po 2 mesicich od jeho zverejneni italskymi idioty. Za to, ze na video nikdo driv neupozornil snad lide googlu nemohou.

0/0
25.2.2010 10:38

pohodny

Re: Je to naprosto v pořádku,

"Jako ti odpovědní, kteří o videu věděli celé měsíce a snad se dokonce celou dobu tím bavili !!!" - a dukaz? ;-D

0/0
25.2.2010 12:11

Host

Re: Je to naprosto v pořádku,

To si holt budete muset vybrat, buď svobodu, nebo cenzuru. Kuba===>this way.

0/0
25.2.2010 14:21

Host

Re: Je to naprosto v pořádku,

To dilema je zcela jiné: Buď nezodpovědnou anarchii pod rouškou absolutní svobody, anebo odpovědnost za své činy. Já osobně raději volím to druhé.

S cenzurou (státními zásahy do svobody projevu) to nemá nic společného. Kupte si svůj vlastní prostor na webhostingu a publikujte si tam, co chcete. Nebudete-li publikací porušovat zákony (pomluva, vydírání ap.), žádné cenzury se bát nemusíte.

0/0
25.2.2010 22:00

jrozec

Re: Je to naprosto v pořádku,

Cenzura je cenzura ať ji dělá stát, nebo firma, zbytek jsou jen výhovorky. Tady stát nedokáže provádět cenzuru sám, tak se k tomu snaží donutit firmu. Stát měl potrestat ty co sikanovali toho postiženého a tím to končí.

0/0
26.2.2010 19:46

Host

Re: Je to naprosto v pořádku,

8-o

Koukam ze o Internetu vite tak akorat jak zapnout pocitac a ze se vam pak otevre nejaky okynko a v tom muzete "surfovat" ze....

0/0
26.2.2010 3:10

Host

Zajímavé

No tak to  vpodstatě mohou odsoudit Technet pokud napíšu do diskuse něco závadného, jelikož mi k tomu dal prostor :)

0/0
24.2.2010 23:55

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: Zajímavé

Tak prosím opatrně! Já umím italsky jenom "mea culpa", tak by mne asi odsoudili:-)

0/0
25.2.2010 10:07

Dochy

Re: Zajímavé

Pozor, to je myslim latinsky. Ale je tu jiste nebezpeci, ze by tomu italsti soudci rozumneli.

0/0
25.2.2010 10:32

Host

Re: Zajímavé

Mea culpa, mea culpa - to je nějaký váš orgán??

0/0
10.3.2010 9:59

Muflik

Vysmech

Dočasné vyloučení? To je vysmech vyloučit na rok! Navalit verejne prospesne prace nejlip v nejakem pecovatelskem dome a prinutit chodit na psychoterapie! Ale co do rozsudku... je to na hlavu nemyslim si ze to ma sanci obstat u odvolaciho soudu. To prirovnani je trefne. Samozdrejme by bylo vhodne si obcas takove veci pohlidat a prubezne podobne zverstva ze stranek ktere minimalne na nevhodny a podobny obsah alespon neupozornuji! Asi se mi na svete prici dve veci takovym zpusobem ze kdybych je nazivo videl tak utocnika normalne serezu hlava nehlava a to je ublizovani zvireti a ublizovani postizenym lidem... jen ta predstava ve me vari krev!

0/0
24.2.2010 22:54

Host

Re: Vysmech

Se vsim souhlasim, jen bych dodal, ze k identifikaci takto zavadnych videi by mohli prispet sami uzivatele, kteri na neco takoveho narazi. U jinych sluzeb (diskuze apod.) takovahle "samoregulace" pomerne dobre funguje - zvlast kdyz je to spojene s nejakou drobnou motivaci.

0/0
24.2.2010 23:49

Host

COZE?

Pan soudci se asi prastl do hlavy o futro, kdyz sel do soudni sine

0/0
24.2.2010 22:52







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.