Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Česku pojede vysokorychlostní vlak nejdříve za deset let. V Rusku i Číně už jezdí

Vysokorychlostní železniční doprava s rychlostí optimálně 300 km/h a více zažívá ve světě prudký rozmach. V Česku se nedávno proháněl nejrychlejší evropský rychlovlak. Do jízdního řádu se však dostane nejdříve v roce 2020. Podobně je na tom Polsko.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

falda

Mám obavy, že

Čína stihne postavit síť vysokorychlostních tratí pro rychlost kolem 400 km/h po celé Asii a s odbočkami do Evropy dříve, než se u nás podaří mezi městy jako Praha, Chomutov, Karlovy Vary, Plzeň, České Budějovice, Liberec, Hradec Králové atd. (mám ještě pokračovat?) zrychlit vlaky aspoň na trochu ucházejících 120 km/h. Hlavně že naše "koridory", tj. tratě rekonstruované na rychlost s bídou 160 km/h (a to jen v některých rovných úsecích), měly mohutnou mediální kampaň. Ono to asi chce méně kecat, méně se bít do prsou, méně kritizovat druhé - a hlavně více a smysluplněji dělat!

0/0
11.3.2010 16:14

Host

??

Kdyby se radši zaměřili na lokální tratě, které jsou v hrozném stavu. Jak po kolejová tak hlavně po vozové stránce.

0/0
9.3.2010 10:42

Homer _ 9

MY ZATO MÁME ODBORÁŘE, HEČ!

:-P

0/0
8.3.2010 23:39

pteryx

vidím to optimisticky

Pro VRT je v EU rozhodně prostor a není důvod aby ČR stála mimo evropskou síť - proto jsme přece vstupovali do EU. Tohle je přece jeden z hlavních důvodů evropské integrace, že umožňuje takovéhle projekty.

Co se týče ČR, zatím by bylo fajn, kdyby se aspoň vyřešilo mimoúrovňové křížení silnice a železnice na trati Brno - Břeclav, aby se tam mohlo jezdit Pendolínem těch 200 km/h, které jsou reálné. Přes ty přejezdy se rychleji než 160 km/h jezdit nedá a nesmí ...

0/0
8.3.2010 18:54

Host

Optimisticky to odhaduju v ČR

na rok 2040. A ještě za podmínky, že ČD nebudou mít monopol. Vysokorychlostní tratě bych tu chtěl mít, ale to tu už nebudu ;-D

0/0
8.3.2010 10:22

Kobácpacka

Nesmysl

Sotva by se ten vlak rozjel a už by brzdil. Nevím vůbec, že někdo může takhle hloupě uvažovat a hlavně dnes, když je stát zadluženej až po uši..To jsou starosti. Hlavně to chce nejdřív udělat nějakou studii za desítky milionů korun. To se vyplatí přece ne..??

0/0
7.3.2010 23:47

Host

Re: Nesmysl

Ty jsi z levného kraje, studie, dokumentová příprava... 2-3 mld. jen to fikne ;-D

0/0
8.3.2010 0:28

pteryx

Re: Nesmysl

Je to ekonomická nutnost. Jak stále více zemí ekonomicky roste a zásoby fosilních paliv ubývají, tak může být za 20-30 let s ježděním autíčkama na větší vzdálenosti opravdu problém (nehledě na to, že se při tom člověk nevyspí). Vlak může být proti autům nebo letadlům energeticky nenáročnou ale co se týče rychlosti výhodnou alternativou. Když jsem byl ve Francii, tak mi tam místní vysvětlovali, že letadlo je sice rychlejší, ale když se připočte čas, který je nutný pro odbavení a cestu do centra, tak vyjde rychlejší to TGV ...

0/0
8.3.2010 18:59

falda

Re: Nesmysl

Některé francouzské vlaky TGV, jezdící až 300 km/h, staví po několika desítkách km a jde to. Není důvod, aby to nešlo v ČR. Problém je jinde.

0/0
11.3.2010 16:17

Host

vrt

Tak tratě možná budou, ale jezdit na nich budou pořád východoněmecký béčka, co by se při VRT rychlosti asi rozpadli na prach. Místo VRT tratí by se spíš měli řešit vagóny a dostavbu současných ne-VRT koridorů. Osobně dost pochybuju, že by byla nějaká velká poptávka cestujích VRT vlaky - mezinárodně by to muselo být znatelně lebnější než letadlo (což by asi nebylo) a vnitrostátně by si v situaci, kdy cesta po normální trati trvá 2 hodiny a stojí cenu "x" a cesta po VRT trvá sice hodinu, ale stojí "4x'" asi moc lidí VRT taky nevybralo.

0/0
7.3.2010 22:42

pteryx

Re: vrt

Kdyby byla pořádná železniční síť, tak vzhledem k ceně paliva musí při stále rostoucí ceně paliv a problémům s odbavením vyjít ty vlaky levněji. Problém je, že na železnicích neexistuje taková konkurence jako v leteckém průmyslu.

0/0
8.3.2010 19:01

Host

ty jo

a bude stavět v Kuřimi?;-)

0/0
7.3.2010 19:56

Host

Re: ty jo

yep;-D

0/0
8.3.2010 0:26

Host

Re: ty jo

jak bys chtěl stavět VRT trať přes Kuřim? ;-(;-(;-(;-( To nelze realizovat za přiměřené peníze. Projektovat a realizovat tuto trať z minimálně 75% tunely je neekonomické.8-o8-o

0/0
11.3.2010 19:20

Host

Schválně

co bude dřív : kanál Odra-Dunaj nebo vysokorychlostní trať. C je správně - nic ;-)

0/0
6.3.2010 22:41

Host

Před necelými 80 lety

jezdila Slovenská strela (M290.0) rychlostí 96-130km/h a cestu z Bratislavy do Prahy zvládala i s 35 minutovou přestávkou za 4:51 (h:mm), od té doby se maximálka zvedla jen o 30km/h a to už je skoro 80 let. Pochybuju že se za 10 let ta rychlost zdvojnásobí. ;-)

0/0
6.3.2010 18:09

The Lost Freedom

Optimistickej odhad, ja bych rekl, ze nepojede nikdy..

;-D;-D

0/0
6.3.2010 11:49

Host

Re: Optimistickej odhad, ja bych rekl, ze nepojede nikdy..

Doufejme :-/

0/0
6.3.2010 11:49

dehtak

ja si spis myslim

ze ten vlak tu nebude jezdit nikdy. V  roce 2020 budou jezdit stale spinave vlaky  z roku 1900

0/0
6.3.2010 9:36

Host

Re: ja si spis myslim

Buď rád, dovedeš si představit, kolik státních peněz by se při tom rozkradlo a kdo všechno by se dostal k lizu ?

0/0
6.3.2010 10:37

Host

Re: ja si spis myslim

s touhle filozofii by jsme nemeli nikdy nic. ty vlaky jsou nutnost a stat by se v tom mel angazovat. jinak budem brzo 200 let za opicema (misto 100let co jsme ted...)

0/0
7.3.2010 11:09

Host

Vlaky jsou nutnost :)))

Ty jsi byl asi 150 let v hibernaci ;-D

0/0
7.3.2010 12:03

Host

Re: ja si spis myslim

Špinavé a zdevastované soupravy od špinavých a všeničících cestujících.

0/0
6.3.2010 15:04

Host

Re: ja si spis myslim

hele bude to znit vtipne (ja se tomu taky smeju ale v zasade nekecam) ale me popravde celkem vyhovujou nase drahy tak jak sou... nenapodobitelny oder u zachodku, coupe mam pro sebe, uziju si cestu (nejlepsi je to z budejovic do brna :D), muzu se vyklonit z okna... zajimalo by me, jestli se tu vyskytuje jeste nekdo dalsi takovy ^__^

0/0
7.3.2010 20:43

Host

Re: ja si spis myslim

Jako exotický prázdninový výlet to fakt není špatný ;-D ale spoléhat na dráhy jako na dopravní prostředek (když se chceš dostat z místa A do místa B v nějakém rozumném a předvídatelném čase) je pošetilost a naivita...

0/0
8.3.2010 0:25

Host

Re: ja si spis myslim

V ramci Prazske primestke dopravy po dvokolejnych a nejlepe koridorovych tarti je to casto spolehlivejsi nez jizda autem a to kvuli beznym "nekonecnym" kolonam aut.

0/0
8.3.2010 2:14

honzajaka

bych do čínské vysokorychlostní soupravy nevlezl ani kdyby byla zlatá. Kosti mám jenom jedny, radši budu jezdit v českém dobytčáku, který je sice hnus, ale standarty a normy se při výrobě a údržbě dodržují

0/0
5.3.2010 23:24

Host

Re: já

Zatim snad nemely zadnou vaznejsi nehodu.

Za slendrian hrozi v Cine kulka. Oni si uz daji pozor.

0/0
6.3.2010 8:28

Host

Re: já

Aha, takže za ty zmetky, co dováží do Evropy by měli postřílet nejméně 100mil. lidí. ;-D

0/0
6.3.2010 10:38

honzajaka

Re: já

to minimálně, jelikož normalizace a kontrola jakosti jsou v Číně k smíchu. To by mě zajímalo jestli na těch soupravách vůbec dělají něco jako defektoskopii

0/0
6.3.2010 11:28

Host

Re: já

To nech na nich, pepane :-/

0/0
6.3.2010 11:30

honzajaka

Re: já

ani čínský strom do nebe neporoste

0/0
6.3.2010 11:33

Host

Jak typické

Ať chcípne koza i sousedovi !

0/0
6.3.2010 11:37

honzajaka

Re: Jak typické

o tomhle to vůbec není. I pro ty obyčejné čínany to bude úleva až tahle mašinerie zmizí

0/0
6.3.2010 11:38

Host

Re: Jak typické

Vykrucuješ se hezky ;-D

Obyčejný Číňan bude určitě celý nadšený z návratu hospodářského zaostávání a pravidelných hladomorů...

0/0
6.3.2010 11:43

honzajaka

Re: Jak typické

obyčejného čínana se žádný jejich papaláš na nic nikdo neptal a ptát nebude. Nezbývá, než doufat, že další generace číňanů pochopí že tohle prostě nikam nevede

0/0
6.3.2010 11:56

Host

Re: Jak typické

Probuď se, Čína má k laissez faire kapitalismu blíže než kterákoli jiná velká ekonomika.

Ani mně se ta nacionálně-komunistická fasáda nelíbí, ale důležité je, co je pod povrchem.

0/0
6.3.2010 12:05

honzajaka

Re: Jak typické

kamarád tam byl pracovně, doufám že tam nikdy nebudu muset, jejich uvažování je prostě mimo naše chápání, oni jsou programováni jako otroci. Nepřemýšlí o tom jestli je kapitalismus, komunismus nebo něco jiného. Až začnou o tomhle přemýšlet s tímhle systémem bude naštěstí konec, protože nikomu nic dobrého nepřinesl a nepřinese

0/0
6.3.2010 12:13

Host

Re: Jak typické

Kecy.

0/0
6.3.2010 12:20

honzajaka

Re: Jak typické

nikomu svoje názory nenutím

0/0
6.3.2010 12:22

Host

Re: Jak typické

Já ti jen říkám, že to jsou nesmyslná klišé.

0/0
6.3.2010 12:26

Host

Re: já

Já bych zase navlezl do České. Česká nekvalita je pověstná na celém světě. Taky všechny ryze české firmy zkrachovaly.

0/0
6.3.2010 10:43

honzajaka

Re: já

myslím že dost přeháníte, skoro ve všech autech se vyskytuje nějaká součástka z Česka. vyrábějí se tady soupravy, které jsou přiměřené tomu co jsou tady za finanční možnosti a možnosti železničního svršku. Tyhle vysokorychlostní soupravy by v ČR neměly smysl. Všechny ryze české firmy zkrachovaly, protože díky amatérismu tehdejších vládců.

0/0
6.3.2010 11:31

Host

Re: já

Ty součástky se ale vyrábí pod tvrdým dohledem drábů ze zahraničí, jinak by se na to Češi vyflákli, šli obligátně na cigárko a na pívo a firma by zkrachovala ;-D

Povídačky o spiknutí západních kapitalistů a neschonosti místních vládců si nech pro domov důchodců...

Perspektivní podnik s dobrým výrobkem jen tak něco nepoloží.

0/0
6.3.2010 11:41

honzajaka

Re: já

ty jsi asi ještě nikdy nikde nepracoval, když říkáš takové věci. Tohle kdyby si dělník dovolil (i v ČR) někde na dílně, tak by mu mistr dal pořádnou sodu, nebo by okamžitě skončil;-).

Perspektivní podnik sice nepoloží jen tak něco, ale když necháš podnik bez peněz a sebereš mu odbytiště, jak dlouho se může udržet nad vodou?

0/0
6.3.2010 11:59

Host

Re: já

Mně spíš připadá, že ty jsi v životě nedělal. Pracovní morálka Čechů je přinejlepším chabá, to je prostě fakt a netřeba před tím zavírat oči.

Co chceš říct tím "sebereš odbytiště a necháš podnik bez peněz"?

Sehnání odbytiště a financování je snad úkol vlastníků a zaměstnanců konkrétního podniku. Jejich neschopnost není možné přehazovat na jiné.

Stát nezajišťuje odbytiště, ani peníze !!

0/0
6.3.2010 12:11

honzajaka

Re: já

zřejmě je tvoje pracovní morálka chabá, to opravdu nevím, nemůžu posoudit. To jsi měl těm zahraničním investorům říct,aby ty fabriky stavěli jinde, když jsou češi takoví ignoranti;-D

0/0
6.3.2010 12:17

Host

Re: já

Cítím, že si to bereš osobně, ale to není na místě. Ty třeba práci neodbýváš, ale jedna vlaštovka jaro nedělá...

Češi svou práci odvedou (pokud je budeš tvrdě kontrolovat) a jsou relativně levní. Pokud ale mají řídit podnik, jde to dole vodou. Výjimky potvrzují pravidlo.

0/0
6.3.2010 12:25

honzajaka

Re: já

Odhaduji že budeš asi akademik. Radím ti sestup ze svých výšin mezi nás obyčejný lid a uvidíš že existuje dost původně českých firem které dokáží dobrovolně odvést dobrou práci.

0/0
6.3.2010 12:29

Host

Re: já

Jo, za těch 20 let je vidět velký pokrok, i když to mohlo být i lepší a není se stále čím chlubit. Proto povýšenost a přehlíživost Čechů směrem k Číňanům není vůbec na místě.

Akademici jsou až na výjimky kovaní socialisti, a k tomu mám hodně hodně daleko ;-)

0/0
6.3.2010 12:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.