Diskuze

Zfušovaná oprava zavinila leteckou tragédii o 22 let později

Boeing 747 se za letu zřítil do moře. Nikdo nepřežil. Nepatrné škrábnutí z roku 1980 způsobilo katastrofu o 22 let později. Složité vyšetřování nakonec odhalilo příčinu: technici nedodrželi doporučené postupy opravy. Místo toho poškozené místo jenom překryli plechem.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Host

11. 3. 2010 21:34
může se to stát každý den

Já v tomto případě nevidím hlavní problém v odfláknuté opravě - to je

selhání "lidského faktoru", které se bohužel stát může. Daleko horší je, že

toto selhání bez povšimnutí procházelo všemi kontrolními mechanizmy, a to je selháný systémové, denně ohrožující životy desetitisíců cestujících.

Docela mě udivuje, že tak rozsáhlou trhlinu trupu pravidelné prohlídky za 22 let neobjevily. Takto poškozených letadel můžou být ve vzduchu desítky, uvědomte si, že věk okolo 30 let u boeingů není neobvyklý, a spousta z nich může nést následky různých podobných drobných šrámů, výrobních vad či únavy materiálu.

0 0
možnosti

Host

12. 3. 2010 3:21
Re: může se to stát každý den

Neobjevili - nebot ji zamaskovali preplatovanim.

Pouze posledni kontrolu odbyli - tam jiz byli znamky podle kterych se to dalo zjistit.

0 0
možnosti

Host

10. 3. 2010 17:40
Název společnosti

Docela mě udivuje, že Tchajwanský přepravce nese název China Airl., když ještě navíc nemají s Čínou 2x vřelé vztahy..

0 0
možnosti

Host

10. 3. 2010 21:05
Re: Název společnosti

To bude tím, že oficiální název Taiwanu je Čínská republika.

0 0
možnosti

Atol

10. 3. 2010 17:01
REVIZU MĚLA ZÁVADU OBJEVIT

V debatě padla řada zmínek o tom co mohla nebo nemohla objevit revize, která se u letadel musí dělat v intervalech nařízených výrobcem. Pokud vím tak kontroly draku revizní postupy výslovně nařizují. Mementem mělo být neštěstí letu JAL 123 v r. 1985 kde byla podobná příčina, byť na trochu jiném místě. Také špatně opravená záď u B 747, která po letech provozu praskla a v důsledku toho byly přerušeny všechny hydraulické okruhy. Výsledkem bylo největší neštěstí jediného letounu v historii.

Tento případ měl být dostatečným varováním, ale jak se ukázalo, lidé jsou nepoučitelní.

0 0
možnosti

pteryx

9. 3. 2010 13:31
zakrývání chyb

Vypadá to, že se vymstilo zakrývání chyb, to je asi celkem běžná věc. Přiznat si skutečný stav věcí nebývá jednoduché. Navíc - přiznejme si to - je pravděpodobné, že kdyby se to nepřeplátovalo, tak by to letadlo muselo být vyřazeno z provozu dříve, že.

Co se týče těch "problémů každých pár let", tak jsem si vzpomněl na naši Student Agency. Ti to mají taky celkem v paži, rozdíl je asi v tom že tady jim zatím každý tleská. A diví se, proč je (chudáčky malé) nechtějí pustit na železnice ...

0 0
možnosti

Host

9. 3. 2010 16:17
Re: zakrývání chyb

 Protože homosexuál Žaluda drží s homosexuálem Slamečkou

0 0
možnosti

svazák_malina

9. 3. 2010 9:24
Nějak to nechápu

To je jako trup letadla tak subtilní brak, že se při vyrovnání tlaku rozsype?

0 0
možnosti

AlterID

9. 3. 2010 9:57
Re: Nějak to nechápu

Nechápeš, protože jsi to buď nečetl nebo nerozumíš psanému textu.

0 0
možnosti

Host

9. 3. 2010 6:55
neni to divny

Problem je jak v oprave, tak v revizi. Kdyby to udelali dle pokynu, tak by k tomu asi nedoslo. Doporucene postupy totiz nejsou vycucane z prstu. To se tyce oprav i revizi.

0 0
možnosti

Host

9. 3. 2010 2:50
je to divný..

Klobouk dolů před těmi tzv. fušéry.Když ta fušeřina vydržela 22let.Problém není v chybné opravě před 22ti lety ale v poslední revizi!Ta měla odhalit chybu pokud nějaká vůbec byla.Ctělo by to přesnou statistiku chyby člověka a chyby stroje ale té se od vyšetřovatelů nedočkáme protože musí vymýšlet krkolomné dedukce které podle mého odhadu kryjí z 80ti % výrobce.V tomto případě platí že o mrtvých můžeme i špatně!

0 0
možnosti