Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Končíme s cenzurou v Číně. Bez ohledu na následky, oznámil definitivně Google

Společnost Google trvá na tom, aby cenzurování výsledků vyhledávání v Číně skončilo. Potvrdila to Nicole Wong, viceprezidentka firmy. Google je podle ní připraven nést následky takového rozhodnutí, třeba i opustit čínský trh.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

blackivory

Google boduje!

Aspon u me. V rozhodny chvily je nutny se rozhodnout. Bud bude stat Google hrde, nebo se zaradi mezi odpadliky. Bud zustane jako firma s vizi nebo banda korporatnich vycuranku. Dokud bude stat za dobrem, jeho velikost a prosperita nebude problem. Naposledy mi udelal radost kdyz poslal IE 6 do kytek. Uz davno bylo na case http://ie6funeral.com/ . Kdyby se Microsoft drzel toho co umi, mel by daleko vetsi uspech (a oblibu)

0/0
13.3.2010 6:11

tomas_s

Tak,

teď ještě Cisco...

0/0
12.3.2010 8:38

Host

Goolge se mě líbí

čím dál víc. Neleze Číňanům do prdele v době, "kdy jiní doma po večerech šprtají čínské znaky"

A nebudu se tady rozepisovat o tom, co si myslím podmínkách výroby v EU a v Číně a o jejich dopadu na vzájemnou konkurenceschopnost a o tom, jak se k tomu v praxi staví majitelé velkých společností a o jejich lobbingu v Evroparlamentu.

0/0
11.3.2010 21:36

Host

*

,, Představte si to ticho, kdyby lidé říkali jen to, co vědí." (K.Čapek)

0/0
11.3.2010 18:41

Host

Google je mrtev, ať žije Live!

Rozhodnutí Google, tedy odejít ze země, je spíš politické gesto a čekají že se Čína velkého bratra lekne.

Pokud by opravdu odešel, tak by to znamenalo obrovskou konkurenční výhodu pro Microsoft s jeho Live (bing). Vzhledem k velikosti trhu a jeho potenciálu by to bylo velmi zajímavé.

0/0
11.3.2010 17:10

Sir Humphrey Appleby

Re: Google je mrtev, ať žije Live!

tak ten majkrosoftí vyhledávač aplikuje docela drsnou cenzuru výsledků i ve všech západních zemích - naprosto nechápu že to někdo používá. I ten blbej Seznam je oproti tomu vyhledávač na jedničku :)))

0/0
11.3.2010 17:13

Host

Re: Google je mrtev, ať žije Live!

To si musíš vypnout ten filtr.

0/0
11.3.2010 18:20

Host

Re: Google je mrtev, ať žije Live!

No, všechny vyhledávače cenzůrují obsah a z katalogu vymazávají "nevhodné" odkazy. Na tom není nic zarážejícího a ani to nepopírá fakt, že Microsoft předběhne Google v poměrně značné části světa.V

0/0
11.3.2010 19:18

Host

Re: Google je mrtev, ať žije Live!

Další věc je, že pokud se google nezklidní a opravdu odejde, pak by měl odejít v podstatě ze všech komunistických zemí ... pochybyji že komunistická korea je o moc svobodnější země.

0/0
11.3.2010 19:21

Host

Re: Google je mrtev, ať žije Live!

Tam vubec nemuze podnikat a pokud - tak proste maj k internetu pristup jen zcela provereni lide - i sem chodil zapadni tisk tedy predvsim noviny - ale meli k nemu pristup jen peclive provereni a vybrani lide - zpracovali vytazky informaci pro vedeni strany.

0/0
12.3.2010 3:07

Host

Re: Google je mrtev, ať žije Live!

Obávám se, že v Číně má MS i tak velmi silného konkurenta - Baidu. Proti němu bude velmi těžko bojovat.

0/0
12.3.2010 2:07

Host

Autority

Kdo přesně jsou ty autority? Jestli jde o authorities, pak jsou to úřady.

0/0
11.3.2010 12:26

Host

Re: Autority

No a co?

0/0
11.3.2010 19:19

Host

Paradoxne

je nejvetsi smirak na netu prave Google.

0/0
11.3.2010 12:03

Host

Ono je to v podstatě jedno

V Číně už funguje Baidu a je populárnější než Google. Takže Google akorát vyklízí trh. Moc se toho nezmění.

0/0
11.3.2010 11:43

jsemtoja

Re: Ono je to v podstatě jedno

v cechach je tiez popularnejsi seznam. ale ze by som bol nadseny, ked by som ho musel pouzivat miesto google-u, to sa povedat neda.

0/0
11.3.2010 13:50

Host

Re: Ono je to v podstatě jedno

Se seznamem to nemůžeš srovnávat. Google nemá zdaleka takovou podporu čínštiny, jako Baidu. To je, jak jistě chápeš, v Číně docela slušný nedostatek. :-)

0/0
12.3.2010 2:12

Host

Re: Ono je to v podstatě jedno

Saznam je podle mého populárnější jen papírově, protože spousta "takyuživatelů" ho má nastavený jako domovskou stránku a www adresu nezadává do pole v prohlížeči ale do pole na Seznamu. Dovolím si tvrdit, že to může být víc jak polovina použití Seznamu.

0/0
12.3.2010 12:24

Host

Re: Ono je to v podstatě jedno

Mění se naopak hodně moc - odchází velmi silný hráč.

0/0
11.3.2010 19:19

Host

Je opravdu symbolické

že diskuse u článku o cenzuře v Číně, je redakcí promazávána tak jak se jí to hodí. Kdo tu byl i včera může dosvědčit. Ono je ve svém důsledku naprosto jedno jestli je cenzura dělaná z jednoho místa jako v Číně nebo jestli ji dělají jednotlivé servery jako v ČR, na základě výroku "můj server moje pravidla". V té Číně je komunistický režim, takže se dá říct že to funguje jako u nás "jejich síť jejich pravidla". Akorát, že tady to místní redaktoři obhajují jako nezpochybnitelné právo soukromého subjektu, kdežto tam je to zasahování do listiny lidských práv. A ještě se tady polovina lidí holedbá jak je máme, že máme necenzurovaný internet. Otevřete oči. [>-]

0/0
11.3.2010 10:29

Host

Re: Je opravdu symbolické

Pokud by redaktoři nemohli výroky mazat, je to zase zásah do jejich svobody, chtějí držet určitou intelektuální úroveň. Souhlasím s promazáváním diskuze. Když promazávání nebylo tak některé příspěvky byly opravdu velmi hloupé a celou diskuzi degradovaly. Mazání by nebylo potřeba, pokud by všechny příspěvky byly věcné. Co chcete dělat například s příspěvkem typu : Ty v.o.l.e., ten redaktor je ale d.e.b.i.l. Já hlasuji smazat, se svobodou to nemá nic společného. ;-D

0/0
11.3.2010 10:57

dezzo

Re: Je opravdu symbolické

beee beee

0/0
11.3.2010 11:05

Host

Re: Je opravdu symbolické

To nevyvrací předchozí. Stejně se dá obhajivat i čínský režim. ;-D

0/0
11.3.2010 11:38

Host

Re: Je opravdu symbolické

Nedá - čínský režim vám zabrání se dostat k informacím a založit si vlastní server, kde budete prezentovat vlastní názory. Bohužel urážet a psát si co chci a kam chci není v Listině základních práv a svobod. Stejně můžete "cafrat" o cenzuře s tím, že vám neotisknou váš příspěvek v papírových novinách, je přece svoboda. ;-D

0/0
11.3.2010 11:56

Host

Re: Je opravdu symbolické

Píšu to znovu, protože můj příspěvek byl zde nepochopitelně (nebo spíš pochopitelně) smazán:

Nezdá se vám, že nedávný zákaz domény p a r o u b e k. e u se jaksi nápadně podobá tomu, co popisujete jako strašlivou cenzuru v Číně?

Navíc bych vám doporučil si ověřit, jak to doopravdy v Číně funguje. Jste asi v takové situaci, jako občan Kanady, který se dozvěděl z médií, že se v ČR pořádají rasistické útoky na romy. Takový kanaďan se pak bude rožčilovat podobně jako vy.

Jak je to v ČR s romy doopravdy vy sice víte, ale o Číně nemáte ani páru. Tak nedělejte závěry když nemáte informac

0/0
12.3.2010 2:45

Host

Re: Je opravdu symbolické

Mimochodem kvůli zakázanému slovu:  "p a r o u b e k. e u"  mi chvilku trvalo, než se mi podařilo příspěvek vůbec vložit. ;-D SVOBODA SLOVA!!EU!!

0/0
12.3.2010 2:48

Host

Re: Je opravdu symbolické

Je veci majitele serveru co vam zde umozni - na vlastnim si muzete pasat co chcete - pokud neporusujete prava nekoho jineho.

0/0
12.3.2010 3:10

Host

Re: Je opravdu symbolické

Prava vase konci tam - kde zacinaji prava nekoho jineho - tim padem pravo na ochranu osobnosti a to je nejspis pripad te domeny !!!

0/0
12.3.2010 3:17

palič3

Re: Je opravdu symbolické

Příspěvků typu "redaktor je vůl, ať si jde hodit mašli"  není ždáná škoda a nikomu nevadí, když jsou mazány. Na servrech idnes se ovšem mažou i názory prosté vulgarit, s argumenty a věcnými poznámkami jen proto, že s tím má nějaký cenzor osobní problém nebo komplex. Někdy se dokonce stane, že idnes zpanikaří a smaže celou diskusi jen proto, že většinová veřejnost nezastává "správný" názor. Jako předevčírem, kdy zavřeli diskuse u článků o bučounech ve vedení ČD a ve vládě, aby je druhý den zase otevřeli (když jim vychladla hlava).

0/0
11.3.2010 12:03

Host

Re: Je opravdu symbolické

Proste to nestacili kontrolovat - je to soukromy sever a je veci majitele co zde svoli !!!

0/0
12.3.2010 3:18

palič3

Re: Je opravdu symbolické

Samozřejmě, že ano. Ale pak se nemají zesměšňovat s nějakým kodexem diskutéra, který je v takovém případě naprosto k ničemu. Mají stanovit pouze jedno pravidlo "redakce si vyhrazuje právo diskuse mazat" a bylo by to v pořádku.

0/0
12.3.2010 10:40

palič3

Re: Je opravdu symbolické

Jo a to s tím soukromým serverem, to je bohužel pravda. Mladá Fronta byla jako majetek SSM rozkradena a prodána za pakatel cizákům. Byl to státní majetek a zlodějnou se z něj stal soukromý. Vivat demográcie.

0/0
12.3.2010 10:42

kuba78

Re: Je opravdu symbolické

no furt lepsi kdyz to maze soukromy cenzor v ramci predposranosti, newspeaku anebo na befehl majitelu z Reichu, nez kdyby to byl statni server a krome mazani politicky nekorektnich prispevku by ti je jeste nejaky Urad potom u soudu omlatil o hlavu..

0/0
13.3.2010 13:48

Host

Re: Je opravdu symbolické

Mohu vás ujistit, že ani v jednom, ze smazaných příspěvků v této diskuzi, žádná vulgarita nebyla. Jde jen o to, jak už tady někdo psal, že se jiný názor redakci nehodí do krámu. Lidi by taky mohli zjistit, že nic není černobílé a jediný správný názor neexistuje, i když se nám to místní média neustále snaží podsouvat. A k vaší obhajobě jen jeden citát "Cesta do pekla je dlážděna dobrými úmysly". Já nepotřebuji aby mi někdo filtroval co uvidím, já si dokáži udělat názor sám. A jakoukoliv formu cenzury i autocenzury odsuzuji. Mimochodem západní civilizaci hrozí velmi reálně "autocenzura korporací", která ve svém důsledku nebude o mnoho lepší než jakákoliv jiná cenzura.

0/0
11.3.2010 13:19

jsemtoja

Re: Je opravdu symbolické

este stale ti nikto nebrani zalozit si vlastny blog a svoje mudra pisat tam. idnes si moze nazory pod clankami na svojom serveri mazat, ako sa im paci.

0/0
11.3.2010 13:53

Host

Re: Je opravdu symbolické

Stejně jako si je můžou na své síti mazat číňaní.

0/0
11.3.2010 14:46

Host

Re: Je opravdu symbolické

Číňani můžou být jedině smazáni. Někdy tak, že se o nich už nedozví nic ani vlastní rodina. Sami mazat nic nemohou. Mazat může pouze strana a vláda!

0/0
11.3.2010 15:34

Host

Re: Je opravdu symbolické

No uzavřel bych to tím, že kdo sám cenzuruje, ten může jen těžko cenzuru kritizovat.

0/0
11.3.2010 16:15

Host

Re: Je opravdu symbolické

IDNES vam nezakuzuje cit i past kamkoliv jinam - Cinane ANO !!!

0/0
12.3.2010 3:11

Host

Re: Je opravdu symbolické

A proc tedy nechaji tenhle Vas post nesmazany...? Mimochodem, vase nazory si muzete napsat kde chcete, muzete si zalozit svuj blog a nebo sve stranky. A kdyz Vam je nekdo smaze, pak teprve mluvte o tom, jaka je tu nesvoboda slova.

0/0
11.3.2010 15:54

Host

Re: Je opravdu symbolické

Podle stejné logiky není cenzura nikde, protože vždy si někdo může najít nějaké místo/médium, kde bude moci své názory prezentovat, i v té Číně. Takže před osmdesátým-devátým byste mě nejspíš poradil, abych vydával samizdat do kterého si můžu psát co chci a cenzuru obejít. No měl byste pravdu, samizdat si mohl tisknout nebo opisovat doma každý, ovšem rozešel byste se se všemi politology v definici cenzury.

0/0
11.3.2010 16:30

Host

Re: Je opravdu symbolické

vy patrite bud k lidem co rychle zapominaji nebo jste tu dobu nezazil. Dobu, kdy kazdy takovy clovek, kdo jakymkoliv zpusobem siril sve nazory o politice byl pronasledovan a uveznen, popripade popraven. Dobu, kterou prozivaji dnes i jinde a nejen v Cine. Myslim, ze i kdyby tady na tomhle serveru mazali kazdy "nepohodlny" nazor, tak nemate pravo takhle mluvit..

0/0
11.3.2010 16:48

Host

Re: Je opravdu symbolické

a jeste neco, idnes je nezavisla organizace - firma a muze si mazat na svych vlastnich strankach co chce. Sam osobne ale pochybuji, ze tady mazou prispevky tak, jak se tu snazite naznacit. Muzeme si udelat takovy test:

Ja timto prohlasuji, ze nesouhlasim s komunistickym rezimem v Cine, ve Vietnamu, na Kube, v severni Korei a vsude jinde, kde jsou utlacovany lidska prava a pravo na svobodne projevovani. Josef Handsuch

0/0
11.3.2010 16:57

Host

Re: Je opravdu symbolické

Mohu to potvrdit. I já jsem zde měl příspěvek, který je již vymazán. Přes to, že Kodex diskutéra v žádném ohledu neporušil. Rv

0/0
12.3.2010 2:42

Host

Re: Je opravdu symbolické

>> Já nepotřebuji aby mi někdo filtroval co uvidím, já si dokáži udělat názor sám.

Také jsem si to myslel, ale když se pak myšlenky a zajímavé názory topí v moři příspěvků s příšernou úrovní, tak jsem začal být zastáncem pročištění. Myslím, že největším nepřítelem demokracie je lidská hloupost - bez ní by mohl být povolený i Mein Kampf. Hitlera nechali svobodně dělat, co ho napadlo a čemu to vedlo. Demokraticky převzal moc. :-(

0/0
12.3.2010 11:50

Karawetari

Re: Je opravdu symbolické

R^

0/0
11.3.2010 13:24

Sir Humphrey Appleby

Re: Je opravdu symbolické

;-D;-D;-D vůbec nechápeš o co jde - nikdo ti nebrání založit si vlastní server a pubikovat si na něm co uznáš za vhodné - a google pak na vhodné dotazy tvůj server bude zobrazovat.  to co píšeš je naprosto mimo mísu a spíše to ukazuje na tvé levicoé myšlení (všchno je všech a tak si i na soukromém prostoru mohu dělat co chci)

0/0
11.3.2010 17:16

zimní kombineza

Pozitívní zpráva

R^V

0/0
11.3.2010 9:24

Host

goood news

tato zprava me kazdopadne potesila, at uz je masic dva stara, .... kez by takto reagovali vsichni, snad to bude prvni vlastovka po ostatni ..good luck !!! :) vim jak je tezke v tomto oboru udelat podobne rozhodntim pac sam v nem delam , klient prichazi o velkou cast prijmu ale od "Cad po Dsad" ale moralni rozhodnuti vitam (ted se urcite sesype debata o tom jestli to udelal goodle pro prachy ci ne ale stejne aj kdyby to bylo tak to je pozitivni pro zdrave uvazujici lidiú :) thats all

0/0
11.3.2010 2:36

Host

Re: goood news

je parada ze se lidi zajimaj o cenzuru v cine.  je zvlastnejsi ze cenzura na ceskem internetu buji a buji

test :

idnes = cenzura slova

idnes = nesvoboda projevu

idnes = zavisly internetovy denik

0/0
11.3.2010 2:47







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.