Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Microsoft vydá nový Office pro počítače Apple. Má být konečně plně funkční

Microsoft oznámil, že koncem roku 2010 vydá nový kancelářský balíček MS Office 2011. Majitelé počítačů Apple se tak snad konečně dočkají pořádného nástroje na kancelářskou práci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

Adobe

To se tu pokřikuje, že InDesign je lepší než Word. Hmm... InDesign je určen na úplně něco jiného než Word a cena balíku CD je taky 5x vyšší, než MS Office.

Takže blábol!

Druhá věc je, že Word se tváří, že umí něco na co ve skutečnosti neumí a díky tomu se ho spousta lidí pokouší používat místo InDesignu... Uplně na hlavu!

Nakonec Word neumí ani pořádně to, co by umět měl. To ostatně u produktů od malého-měkkého nepřekvapuje. Tak se chovají vlastně skoro všechny. Čili nic... :-)

0/0
18.3.2010 16:26

ProtektoRath Mittel_Bohmen

Jak na to tak koukám, vypadá to strašně

Proč je tam další řádek ikon, který zmenšuje náhled dokumentu? 8-o Proč je nedají na první stránku Ribbonu? Naprosto zbytečné. Rv Uživatelům Apple nezbývá, než používat OpenOffice, protože iWork je strašný a v Office zase pro samé ikony neuvidí ani stránku, kterou zrovna editují. Rv

0/0
16.3.2010 20:00

Host

Re: Jak na to tak koukám, vypadá to strašně

S iWorkem jsem spokojenejsi nez s Officama na PC :-P

0/0
16.3.2010 21:44

ProtektoRath Mittel_Bohmen

Re: Jak na to tak koukám, vypadá to strašně

Ano. Na PC si také spousta lidí vystačila s Microsoft Works nebo WordPadem. Pro rychlé sepsání jednoho listu papíru a vytištění to možná stačí, pro seriózní rozsáhlejší dokumenty určitě ne.

0/0
17.3.2010 13:23

Host

Re: Jak na to tak koukám, vypadá to strašně

Seriozni dokumenty se zasi v grafickem programu ;-)

0/0
17.3.2010 16:22

ProtektoRath Mittel_Bohmen

Re: Jak na to tak koukám, vypadá to strašně

v jakém grafickém programu děláš dokumenty? 8-o

0/0
17.3.2010 21:10

Host

Re: Jak na to tak koukám, vypadá to strašně

Zalezi co konkretne chci. Na rozsahle veci Indesign a do16 stran Illustrator. Data z techto programu jsou korektni a pouzitelny i pro tiskarny co se zabivaji tiskem. Po pravde Word temto programum nesaha ani po kotniky.

0/0
17.3.2010 21:36

ProtektoRath Mittel_Bohmen

Re: Jak na to tak koukám, vypadá to strašně

InDesign je DTP software, nikoliv grafický. Ale tvorba dokumentů v Illustratoru, to mi hlava nebere. To je jak odklízet sníh vidlema. ;-D

0/0
17.3.2010 22:03

Host

Re: Jak na to tak koukám, vypadá to strašně

Ano Idesign je na sazbu - souhlasim a graficke prvky tam jdou take. Co se tyce illustratoru a cele kolekce Adobe Creative suite, porovnej finalni kvalitu cehokoliv s temito programy VS Word. Pokud chces necim vyniknout, tak musis pouzit kombinaci techto programu vcetne Photoshopu jinak udelas tuctovou vec. Tvoje srovnani spickovych programu s Wordem je totalne, ale totalne mimo misu, ale jo beru to tak, ze to tobe nevadi a pristupujes k vecem jako tuctovy, nemastny, neslany, mdly. Pokud bys umel pracovat v techto programu, tak na Word nesahnes ani klackem ;-D

0/0
17.3.2010 22:30

ProtektoRath Mittel_Bohmen

Re: Jak na to tak koukám, vypadá to strašně

Já s Illustratorem dělám léta, ale patlat do toho textový dokument, to by mě v životě nenapadlo. A pokud máš představu, že v kancelářském balíku nemůžeš udělat kvalitní dokument, dokazuješ, že se neumíš se softwarem, se kterým se naučí i sekretářka. ;-DRv Jinak si vůbec nedokážu představit, jak bych v Illustratoru patlal matematické vzorce, tabulky provázané (a aktualizované) se souborem pro tabulkový editor, dynamická pole nebo dynamické diagramy? Ty si dál matlej vektorové obrázky na 16 stránek a vydávej to za textový dokument. Ti, co potřebují dělat seriózní práci, sáhnou vždy po kancelářském balíku. R^

0/0
17.3.2010 22:43

Host

Re: Jak na to tak koukám, vypadá to strašně

Kvalitni dokument v kancelarskym softu? Tak to je dobrej vtip ;-D Mi prosim ukaz kvalitni dokument promakany do detailu ve Wordu, to bude dobra parodie ;-D K tem provazanostem o kterych pises. Jsem zvykli linkovat odkazi externe - fotky, PDF, ai, atd. Kazdy kvalitni program by mel v dnesni dobe umet exportovat do PDF. Vse je tedy na linkovane a jakakoliv zmena se ihned projevy. Kdyby jsi chtel v tom rozsahlem dokumentu zmenit fotky nebo udelat na kazde barevnou korekci, vymazat neco, tak se z toho po*eres. Pokud jsi letity uzivatel Illustratoru, tak by jsi takovou vec mel vedet. A prosimte, ty asi moc grafiku nedelas a nebo delas, ale musi to vypadat strasne. Textovy dokumenty pri vetsim rozsahu delam v Indesignu, coz jsem ti napsal, ale asi mas problem s chapanim...

0/0
17.3.2010 22:57

ProtektoRath Mittel_Bohmen

Re: Jak na to tak koukám, vypadá to strašně

Čím dál, tím víc mě přesvědčuješ, že jsi jen takový mazálek, co nikdy seriózní dokument nedělal. Ostatně by mě zajímalo, jak ti Illustrator opravuje tvou úžasnou češtinu? :-P Tvé dokumenty mají zajisté úžasnou úroveň s těmi gramatickými chybami. Ostatně pokud nad úpravou dokumentů přemýšlíš v intencích úpravy obrázků, je mi jasné, jak tvé dokumenty vypadají. Zkus ale někdy v grafickému editoru navázat obsah tabulky v textovém souboru s tabulkou v tabulkovém editoru. Než uděláš druhou verzi v Illustratoru/InDesignu, sekretářka i s blbým OpenOffice už zase hraje Solitaire, zatímco má na flashce či ve frontě na tiskárně stejný dokument třeba v tisíci různých podobách jen s drobnými změnami. ;-D

0/0
17.3.2010 23:32

Host

Re: Jak na to tak koukám, vypadá to strašně

Oprava cestiny je to posledni a tezko ti opravy nejaky program i/y na konci vety :-P

Narozdil od tebe me dokumenty nevypdaji tuctove jako kdyt ty pouzijes tuctovou sablonu. Tabulky a ruzny blbosti provazuju Indesign nebo Illustrator uplne normalne. Pokud se jedna o tabulku v excelu, tak kliknu na ulozit do PDF a je to. Indesign si automaticky nalinkuje novy odkaz. Narozdil od tebe a te tve sekretarky mam plnohodnotny kvalitni vystup, ktery zpracuje napr. ofsetova tiskarna. Zkus si neco poslat do ofsetova tiskarny a uvidis co si o tobe budou myslet ve srovnani, kdyz jim prinesu data ja. Vzdycky kdyz slysi, ze jim ma nekdo neco prineset delane ve Wordu, tak se chytaji za hlavu. Me zajima kvalita a ne tuctovka, kterou jak pises ty dela sekretarka nebo ty, protoze ty jsi Indesign videl maximalne tak na internetu.

0/0
17.3.2010 23:50

Host

Re: Jak na to tak koukám, vypadá to strašně

Moc to neprožívejte! Pan Protektor mluví o voze a ty o koze. Pan protektor vyrábí komplikované tabulky a analýzy, Je mu fuk jak vypadaj a jde mu o ta číslíčka. Grafy si strčí tak maximálně do powerpointu. Prostě klasická kancelářská pakárna. Asi nepochopí, že až bude chtít ty své složité a provázané tabulky publikovat jinak než na jeho laserovce, tak se budou muset stejně kompletně předělat a nalejt jako holá data do Illustrátoru, nebo InDesignu. A že všechny "blbinky" kterýma to své dílko "vykrásnil" jsou pak naopak na obtíž.

Na druhou stranu používat InDesign (a nedej bože snad i Illustrátor) jako textový editor na zadávání textu je naprostá zhovadilost. To jdeš s kanónem na vrabce.

0/0
19.3.2010 2:32

Host

Re: Jak na to tak koukám, vypadá to strašně

Indesign jako holy textovy editor nepouzivam. V dnesni dobe delat veci bez grafiky nebo ruznych detailu na strance je pro me minulost. Stranky z Wordu vypadaji mdle a neprofesionalne. Z tohoto duvodu delam v danych programech. 100% kompatibilita se svetem je take pro me dulezita.

0/0
19.3.2010 8:39

Host

Re: Jak na to tak koukám, vypadá to strašně

Ale n o tak.  Poslat někomu jako otevřený dokument soubor .indd, to by se ti asi poděkoval. A víc než odstavec bych taky v InDesignu psát nechtěl. Tak trochu přibrzdi. InDesign není textivý  editor a jestli ho tak používáš, tak je to stejná blbost, jako když se jiní pokouší dělat prepress ve Wordu.

0/0
20.3.2010 12:57

Host

Re: Jak na to tak koukám, vypadá to strašně

Kdyby jsi v techto programech delal, tak vis, ze napr. Illustrator ulozi PDF ve veri 1.4 se kterym nemaji problem v tiskarnach a dane PDF muzes nebu oni muzou otevrit znovu v Illustratoru se zachovani plneho editovani efektu, textu :-P Pokud nekomu neco posilam, tak posilam PDF protze to je format firmy Adobe a firma Adobe vyraby dane programy, tekze je zarucena 100% kvalita. Nez dostat data s koncovkou doc, ppt nebo jine programy, tak 1000x radeji data indd. I v tiskarnach jsou radsi za format indd, ktery je ulozen tak, ze se k souborum ulozi i pouzite fonty. V mem pripade to neni, ja mam data vzdy korektni a posilam pouze PDFka.

0/0
20.3.2010 19:21

Host

Re: Jak na to tak koukám, vypadá to strašně

Jo a az narazis na casopis nebo nejakou rocenku delanou ve Wordu, tak rekni. To abych se zasmal po graficke strance ;-D Delat v kancelarskym programu umi kazdy, ale udelat kvalitni preknou vec umi malo kdo ty sekretarko ;-D

0/0
17.3.2010 23:01

Host

Re: Jak na to tak koukám, vypadá to strašně

99 percent domacich uzivatelov nepotrebuje office... iWork je vyborny balik, praca omnoho prijemnejsia ako office

0/0
17.3.2010 21:46

ProtektoRath Mittel_Bohmen

Re: Jak na to tak koukám, vypadá to strašně

Tvrdím snad něco jiného? 8-o iWork je funkčně na úrovni Microsoft Works. Problém toho porovnání je ale cena - Works stojí půlku toho, co iWork. Rv

0/0
17.3.2010 22:31

Host

Re: Jak na to tak koukám, vypadá to strašně

iWork sa s Works zrovnavat neda:) praca s iWork je omnoho viac user friendly.. v Pages vytvori clovek dokumenty rychlejsie a pohodlnejsie ako v worde... a mimochodom, spominat word ako nastroj na serioznu pracu s dokumentom je prinajmensom nevkusny vtip:)

0/0
18.3.2010 10:20

palič3

Re: Jak na to tak koukám, vypadá to strašně

Tak si ten panel nástrojů vypni, když ho tam nechceš ne?

0/0
17.3.2010 11:04

ProtektoRath Mittel_Bohmen

Re: Jak na to tak koukám, vypadá to strašně

Problém je v tom, že tím přijdu o rychlé možnosti např. ukládání, ke kterému si pak budu muset pamatovat klávesovou zkratku, nebo to lovit v menu. Takhle dobře navržený GUI nevypadá. Když už to nemohou dát někam, kde to nebude ubírat místo, má to být v Ribbonu.

0/0
17.3.2010 13:21

Host

Re: Jak na to tak koukám, vypadá to strašně

Dobrý software se mimo jiné pozná i tak, že jeho výchozí nastavení je natolik optimalizováno, že drtivá většina uživatelů nemá důvod ho moc měnit.

Produkty od MS jsou všechny takto debilní. První co musíš udělat po instalaci je povipínat kraviny a předělat celý vzhled.

Všude na tebe trčí nekoncepčnost a absolutní bezradnost vývojářů. Zbytečnosti zabírají půl obrazovky a podstatné se krčí někde v růžku.

Fak na blití a je to čím dál horší. RvRvRv

0/0
17.3.2010 15:47

Host

Re: Jak na to tak koukám, vypadá to strašně

tak to je přesně vyjádřeno. bezradnost vývojářů :-) po grafické strance je MS totální odpad. nahani to nesmyslnými funkcemi aero, které jenom zdržují. přiznejte si, kolikrát jste pouzili tzv vychytávky widlí

0/0
20.3.2010 8:03

Host

vtipné

koukám, že se tu mažou příspěvky o sto šest. Takže znova: "uživatelé se dočkají pořádného nástroje na kancelářskou práci." je vtipná věta. Zřejmě jste Apple asi nikdy neviděl, natož s ním pracoval a přepisujete zprávy z jiných serverů. Pořádný nástroj pro Mac OS existuje již dávno - iWork. Mrkvosoftí office je mu na hony vzdálený a obávám se, že jej už nikdy nedožene.

Takže to jen tak, že jsem se hezky pobavil při čtení tohohle článku napsaného ve Wordu :)))

Klidně tenhle příspěvek zase smažte - když se stydíte.

0/0
16.3.2010 0:34

Host

Re: vtipné

Oni za to možná až tak nemůžou. Článek si nejspíš objednal Microsoft.

Že autor v životě neviděl, jak se pracuje na Applu je ale dost pravděpodobné.

0/0
16.3.2010 10:53

prskavec

vedle ... jak ta jedle :-)

clanek je ponekud zavadejici :-)

autor clanku byl pravdepodobne veden dobrym umyslem ... nicmene je ponekud vedle :-)

0/0
15.3.2010 13:21

Host

...se dočkají pořádného nástroje...

"pořádného nástroje" ??? To je vtip, ne? Balík iWork úplně v klidu překonává microsoftí balík. Že prý není podpora formátů? To je taky hezký vtip. Aplikace od Microsoftu ty od Applu už nikdy nedoženou. Stačí si to vyzkoušet.

0/0
15.3.2010 12:18

Host

taky jste to slyšeli?

Slyšel jsem fámy, že uživateli apple přístrojů se bude oficiálně říkat iDiot.  

0/0
15.3.2010 12:15

mrwn

Re: taky jste to slyšeli?

moc vtipne :)

z vlastni zkusenosti vim, ze je lepe pracovat s nastroji, ktere na vas mluvi jako na idiota, ale udelat s nimi praci v pohode, nez se prdet hodiny se sf u ktereho potrebujete pomalu manual k manualu k obsluze a vysledek je nesrovnatelne horsi a trva dele - pravda ale je, ze si pak muzete pripadat jako expert :)

0/0
15.3.2010 12:23

Host

Re: taky jste to slyšeli?

No kazdy pouziva to na co ma mozkovou kapacitu, tak pouzivejte OS pro vetsinovou spolecnost, vhodne upraveny tak aby i laik se mohl citit jako administrator ... no to ,ze si za tenhle "pocit" priplatite Vas nechava chladnym a me jiz take ...

0/0
15.3.2010 14:51

mrwn

Re: taky jste to slyšeli?

diky ja mam pocitac na praci a na a na zabavu - na abych se citil - v praci adminuju windows a domu jsem si poridil jabko - za ty nervy mi to fakt nestoji - ty jsi ho aspon zkousel nebo jen tak blbe kecas?

0/0
16.3.2010 7:32

Host

Re: taky jste to slyšeli?

Vy ani ten pristroj od Apple nepotrebujete... ;)

---

Proc -probohasvatyho- maji uzivatele Windows neustale nutkani urazet kohokoliv, kdo Win pocitace nepouziva??? Tohle je opravdu na Chocholouska...

0/0
15.3.2010 15:44

Host

Re: taky jste to slyšeli?

Proč si proboha myslíš, že když nejsem uživatel Apple krámů, tak jsem uživatel Windows???

0/0
15.3.2010 16:46

Host

Re: taky jste to slyšeli?

Jsem jiny diskutujici, ale Apple kram zapnes a funguje a nic neresis :-P

0/0
15.3.2010 16:55

Uphillman

Re: taky jste to slyšeli?

No tak dobře fungujou i Wokna nebo některý z Linuxů. To bejvávalo, že byly Winy samý problém a samý restart. Teď, když vývojáře hlídá dot Net je to o něčem jiném. Instalace nových programů bez restartů, chybovou hlášku jsem neviděl ani nepamatuju... Taky ten krám zapnu a nic neřeším. Ale nemá to na sobě napsáno Apple ale Asus a neběží tam OS X, ale Win7 64bit. R^

0/0
15.3.2010 21:46

mrwn

Re: taky jste to slyšeli?

vyborne - to se nam vsem ulevilo ... a jaka je prosim souvislost se clankem, ze ms vydal revolucni sf office pro apple a jeho uzivatele tak mohou konecne bouchnout sano a v klidu spat?

0/0
16.3.2010 7:40

Host

Re: taky jste to slyšeli?

Odpovídal jsem na příspěvek, to nebyla reakce na článek, ty jelito. :)

0/0
16.3.2010 10:58

Host

Re: taky jste to slyšeli?

Jo růžové brejličky...! Hlavně že na tomto portálu jsme ani né před měsícem mohli číst, jak MS slavnostně ve Win7 opravil bezpečnostní díru, kterou měl ve svých systémech 17let!

Jednak ta rychlost, a pak taky W7 je tedy evidentně úplně něco jiného než W95... ;-D

0/0
16.3.2010 11:01

Host

Re: taky jste to slyšeli?

Som applista ale musim zareagovat. Viac urazok tu padlo od applistov ako windowsakov. Ludia - nic nie je ciernobiele. Mam bohate skusenosti s oboma platformami. Nevidim vyznamny rozdiel - kazda je v niecom lepsia a niecom horsia. Vysledok? Som v beznom office prostredi s macom - jediny medzi samymi windowsakmi. Bezna kancelaria je zjavne 100% windows. A ako vysledok je, ze pouzivam office for mac (so vsetkymi nevyhodami). Ale apple prostriedky proste neboli vhodne (pozor - nie horsie alebo lepsie - len nie vhodne)...

A tak sa tesim na novy office for mac. Zjednodusi mi zivot.

0/0
21.3.2010 22:37

Host

Jak je ta pravda ohebná.

"Majitelé počítačů Apple se tak snad konečně dočkají pořádného nástroje

na kancelářskou práci"

Jak se dá taky popsat situace z pohledu marketingového oddělení Microsoftu. Rv

Pravda je taková, že Office od MS na Applu prakticky nikdo nepoužívá a je to totální propadák, protože na tuhle platformu existují minimálně 4 lepší kancelářské balíky. Krom toho Microsoft není schopen už 10 let zajistit základní funkčnost a především rychlost aplikace.

Jediné použití Office balíku na Applu jsem viděl pouze jako konvertor dokumentů přetažených z PC do nějakého inteligentnějšího formátu.

0/0
15.3.2010 10:51

mrwn

Re: Jak je ta pravda ohebná.

A pritom prakticky vsechny kanc. programy od apple zvladaji vyborne export do pdf ...

Souhlas s tim, ze jedine kde se to obcas hodi, jsou sokument vytvorena v ms office. Tim padem vyhaneni certa dablem.

0/0
15.3.2010 10:53

Uphillman

Re: Jak je ta pravda ohebná.

A na co je proboha export do pdf? Tady se bavíme o editování dokumentů. Dokument pdf sice editovat jde, ale špatně.

0/0
15.3.2010 11:08

mrwn

Re: Jak je ta pravda ohebná.

ale jako hotovy vystup napr pro tisk - je idealni

0/0
15.3.2010 11:38

Host

Re: Jak je ta pravda ohebná.

řekl bych spíš nepřekonatelný. Nikdy se mi s dokumenty nepracovalo lépe než na Macu v iWork.

0/0
15.3.2010 12:20

mrwn

Re: Jak je ta pravda ohebná.

mam stejnou zkusenot - pr. potreboval jsem udelat do prace prezentaci a plakatek na nejakou akci ... v pages je to opravdu radost delat a vysledek super s minimalnim casem

zkousel nekdo to same s office? ja bohuzel ano Rv

0/0
15.3.2010 12:25

Host

Re: Jak je ta pravda ohebná.

No. Možnost vyrobyt z rukopisu přenositelný normovaný dokument (PDF) je dnes nezbytnou vlastností každého moderního textového editoru. Microsoft to jaksi ignoruje. Rv Rv

No jo. "Když PDF vymyslel někdo jiný než my (MS), je potřeba proti tomu bojovat, i kdyby to používal celý svět jako normu. Přece nic jiného než naše technologie by lidé používat neměli." Divím se, že MS ještě nepřišel se svým vlastním PDF formátem. Možná je to tichá dohoda s Adobe za to, že Adobe nebude portovat svůj software na Linux. Tím by totiž definitivně skončil i poslední důvod, proč používat Windows.

0/0
15.3.2010 14:53

Host

Re: Jak je ta pravda ohebná.

Tady jim trochu krivdite, "ribbonove" office uz export d oPDF umi...

0/0
15.3.2010 15:56

Host

Re: Jak je ta pravda ohebná.

že microsoft nepřišel s vlastním PDF formátem? a co je potom XPS?

0/0
15.3.2010 17:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.