Diskuze

Seriál: Letadlo s ministrem obchodu USA havarovalo, chybovala především armáda

Moderní, luxusně vybavený Boeing 737 narazil v dubnu 1996 během přistávacího manévru do hory v Chorvatsku. Nikdo nepřežil. Američtí piloti nebyli zvyklí na zastaralou navigaci, armáda navíc nerespektovala své vlastní předpisy.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Host

23. 3. 2010 15:28
Letiště v Dubrovníku

je asi 30km od něho, na skále, přistává se hned nad magistrálou, která je od začátku dráhy asi 50m - takže když jedete máte nad sebou asi ve výšce 15metrů letadlo. Dráha středně dlouhá, vedle vysokých hor, i v létě když vzlétáte musíte nad moře a proud mořského vzduchu se promíchá se vzduchem z hor a pěkně si s vámi pohraje turbulencí. Chorvati to tam umí, chartery moc ne, ale máte pytlíky ne ;-D

0 0
možnosti

Host

23. 3. 2010 22:09
Re: Letiště v Dubrovníku

kdyz jeste lital skyeurope, tak sem tam byl a rikal sem si, kde chce ksakru pristat a  najednou se objevila akova nudle v horach :-)  Je to prtavy, stalo tam par zaparkovanejch tryskacu a jinak nic:-)

0 0
možnosti

Host

23. 3. 2010 14:27
Perfektní upoutávka!

Potřebuje "autor" každou kačku a současně neumí napsat nic vlastního a proto parazituje na vymyšleném? Připomíná mi to design čínských "aut" - vypadá to jakoby a je to přitom jen navoněný pšouk. Oceňuji perfektní fotky a dramatickou výstavbu textu!

0 0
možnosti

Dusan321

23. 3. 2010 12:10
Zakladem je obetovat plukovnika

Klasika. Kdyz je nejaky velky pruser, tak se vzdycky najde nejaky plukovnik ci kapitan u namornictva, ktery sice za nic nemuze, ale presto se vyhodi. Vyhodou tohoto postupu je, ze plukovnik/kapitan je dostatecne vysoka sarze na to aby se uspokojili vlci lacnici po krvi a zaroven neni jeste clenem generalskeho ci admiralskeho sboru chlapcu co spolu mluvi a navzajem si neublizi.

V tomto pripade je usmevna myslenka, ze nejaky plukovnicek by prezil ve funkci, kdyz by odmitnul z bezpecnostnich duvodu letat na letiste na ktere je potreba dopravit ministerskou sarzi. Uz vidim jak mu vysvetluje, ze ho pozene nekolik set kilometru autem po okrskach (Chorvati postavili dalnicni sit az pozdeji), protoze Dubrovnik je nebezpecne letiste. ;-D

0 0
možnosti

Host

23. 3. 2010 10:55
Dubrovník

V Dubrovníku jsem byl, letiště je tam schované mezi 1000 metrů vysokými skalami s velmi krátkou ranvejí. Přistávat na něm mohou jen zkušení místní piloti, pro někoho, kdo to tam nezná, je přistání riskantní i za bezproblémového počasí, natož v noci, dešti a mlze. Jinými slovy na to letiště neměli v dané situaci vůbec letět.

0 0
možnosti

Host

23. 3. 2010 13:52
Re: Dubrovník

Dubrovnik LDDU je velmi oblibene letiste pro cvicne lety IFR z EU. Maji relativne nizke pristavaci poplatky, korosin je take vyhodny, protoze je to let mimo EU a je to tak akorat si "skocit" (370kt), aby clovek natocil hodiny, nutne na zkousky.

0 0
možnosti

Host

23. 3. 2010 10:21
2xNDB

To je tak, když se potká západní stroj a východní konfigurace letiště a to ve špatném čase. Na západě je ILS/DME skoro na všem, co má asfalt, na východě byl standard 2xNDB a postupy byly jasně dané. I když do takového počasí by asi nešli ani sovětští orlové. Letiště je na pobřeží na úpatí kopců a to je při bouřce hodně veselá záležitost. Podle wiki to rozbili právě mezi dálnou a bližnou, což je chyba na první pohled nepochopitelná. Když ale uvážím, v jakém počasí letěli, že měli pouze 1xADF, které se asi vrtělo jak psí ocas, pochybné mapy, kterým nerozuměli, tak už to dává smysl. A hlavně mi je divný, že v roce 96 neměli na palubě vojenského stroje GPS a nechali se unést chybou inerce.

0 0
možnosti

Host

23. 3. 2010 10:31
Re: 2xNDB

Amici nemeli GPS. Sedel jsem v te dobe v Learjetu 31 patriciho USAF a bylo tam opravdu jen "standardni" vybaveni, tusim ze jeste Loran jako extras. V podstate zadny rozdil od soukromme Cessny :-), jenomze to byl tryskac V

0 0
možnosti

Host

23. 3. 2010 10:13
A co GPS ?

S pomocí GPS mohli upřesnit polohu s přesností na metry...

0 0
možnosti

Host

23. 3. 2010 10:20
Re: A co GPS ?

GPS v té době nebyl schválený navigační přístroj a dále bylo řečeno, že byly nepřesné mapy, takže když určíte přesně polohu a promítnete ji na nepřesnou mapu, tak vás to jen zmate ..  A stará GPSka v kopcovitem terénu nic moc ..

0 0
možnosti

Host

23. 3. 2010 8:19
hrozné riziko

v takovéhle konstelaci přistávat. Copak se zbláznili? Jak slepci bez průvodce v lese:-/

0 0
možnosti

Host

23. 3. 2010 10:42
Re: hrozné riziko

Dle civilich predpisu by meli mit stavu jeste na minimalne 45 minut letu, takze to mohli otocit na zapad a pristat v Italii na voj. zakladne na Garganu. Jenze poloti jsou nekdy jako mali kluci a mysleji si, ze oni jsou ti nejlepsi. A takovejch hrdinu jsou plne hrbitovy (viz Steve McQueen a Sedm statecnych)

0 0
možnosti

Host

23. 3. 2010 0:32
Ramstein

se píše s jedním "m", pokud se bavíme o americké vojenské základně v Německu, cca 80 km od Trieru. Rammstein je kapela, jejíž členové se při vymýšlení názvu inspirovali právě leteckou nehodou v Ramstein a německým slovesem "rammen".

0 0
možnosti