Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Bezpilotní letouny řízené z USA útočí na dálném východě jako v počítačové hře

V klimatizované místnosti ve Spojených státech sedí piloti bezpilotních letadel. Dálkově řídí stroje, které brázdí nebe v Afghánistánu či Iráku. Snímají a bombardují cíle a večer se vracejí k rodinám.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Thorough

To video na youtube

které se prezentuje jako ostrý útok je jen počítačová simulace a samotný výbuch animace. Výbuch by totiž vypadal jinak a všimněte si že i když je vidět zásah tak je auto stále pohromadě.

0/0
28.3.2010 11:22

Host

hmm

chápu správně, že vybombardování pozemní základny predátorů, nebo zrušení komunikační cesty predator-satelit-"kancelář pilota" znamená, že letoun je ztracen? Na boj s opicemi dobré, do budoucích válek však nepoužitelné. Aspoň tak se mi to jeví...

0/0
26.3.2010 17:54

Host

Originál článku

Originální článek je zde: http://www.spiegel.de/politik/ausland/0,1518,680242,00.html

ovšem o dálném východě ani slovo.

Nakonec, nejde o Dálný Východ, ale o dálný východ... no dobře.

Autorem původního článku je Yassin Musharbash, ale jméno samozřejmě nemůže předurčovat postoje a vztah k problematice, Spiegel je seriózní časopis.

0/0
25.3.2010 18:42

Host

Hoogo

300 civilistu za 1 talibance??? To je jasny priklad naproste neschopnosti armady, je mi z toho na zvraceni ;-€

0/0
24.3.2010 12:38

petrpetrpetrpetr

Re: Hoogo

Ale neustále se zvyšuje účinnost. Vždyť za 2.sv.války byl poměr zabitých civilistů na jednoho nacistického pohlavára mnohem, mnohem.. mnohem vyšší.

0/0
24.3.2010 13:30

palič4

Nejnovější

čermákovina opět výživná;-D

0/0
24.3.2010 9:31

Host

Ach ti novinari

Panove novinari, vydavat zjevnou simulaci (staci se podivat na zabery, doprovodne informace a konecny vybuch) za zaznam bojove akce je opravdu trapne. V posledni dobe jsem mel se zastupci vaseho remesla tu cest a prekroutili vsechny dodane informace. Jen dodam, ze zurnalistiku jsem vystudoval, nicmene se ji nevenuji. To opravdu nutne musite nedostatek zkusenosti a schopnosti dohanet jen senzacechtivosti a lhanim? Nebo to mate primo jako zadani od sefredaktora?

0/0
23.3.2010 23:13

Tondach

Re: Ach ti novinari

Úroveň novinářů je oprvadu "úžasná" ! Oodjakživa byl Dálný Východ na Sibiři za Bajkalem, Vladivostok a tak podobně a ne Afghanistán !

0/0
24.3.2010 7:35

Host

Amíci

Amíci si zahrávají s ohněm. Stačí sejmout pár jejich satelitů a celý jejich supermoderní vojenský systém se zhroutí jak domeček z karet. Přitom sestřelit satelit je věc poměrně snadná, jak předvedli Číňani.

To se jim to válčí se zaostalou zemí.

0/0
23.3.2010 15:15

Host

Re: Amíci

"Stačí sejmout pár jejich satelitů a celý jejich supermoderní vojenský systém se zhroutí jak domeček z karet. Přitom sestřelit satelit je věc poměrně snadná, jak předvedli Číňani. "

Neni to tak snadne - jako si myslite a krom toho maji tech satelitu v zaloze hned nekolik a oni jich maji mnohem vice - tak takovy jiny stat by po podnem utoku na ne by proste on sam jiz zadne druzice nemel - proste na likvidaci jich druzic maji taky prostedky.

0/0
23.3.2010 16:04

Host

Re: Amíci

nechci ti kazit radost, ale satelitem to asi rizene nebude

0/0
24.3.2010 9:19

Host

Re: Amíci

Nuač se vyjadřovat

0/0
25.3.2010 13:47

Host

Re: Amíci

Jedna vec je test, kde sestrelite nemanevrujici velkou druzici na zname draze na nizke orbite. Neco jineho je sestrelit male spionazni druzice se schopnosti menit drahy. Nicmene ano, teoreticky muze stat jako Cina sestrelit i nekolik druzic USA, nicmene v te chvili prijde o vsechny sve a jeste bude riskovat, ze krome druzic prijde o vse ostatni. Tim neobhajuji USA, jen se usmivan nad podobnymi blaboly pubertaku.,

0/0
23.3.2010 23:09

Host

Re: Amíci

Sestřelování satelitů je naivní útok ze scifi povídek. Daleko jednodušší a dokonce účinější je vyřadit jejich počítačovou, telefonní a elektrickou síť pomocí virů. Dokonce se to narozdíl od útoků na satelity i stává. Sice zatím v menším měřítku, ale blýská se na lepší časy.

0/0
23.3.2010 23:12

Host

Re: Amíci

Predevsim prave v tom sci-fi - zivotne dulezite sytemy jsou vetsinou nekolikanasbne jisteny, pricemz zalozni system vytvarel na jim HW zaklade - jiny dodavatele zcela jiny tym autoru SW a nesmeli se vzajemene s ostatnimi tymi o tom bavit.

0/0
23.3.2010 23:57

Tondach

Re: Amíci

Tak proč to nikdo neudělá, když je to věc poměrně snadná ?  To se to blábolí se zaostalou hlavou, co ?

0/0
24.3.2010 7:38

Host

Zaujimave

V podstate su americania teroristami tiez.

0/0
23.3.2010 14:34

Host

Re: Zaujimave

Jistě. Podle definice terorizmu je americká armáda teroristickou organizací od vstupu do Iraku v r. 2003. Kdo říká že ne, je pokrytec.

0/0
23.3.2010 14:48

Host

Re: Zaujimave

no ale podporu teroristickych organizaci jiz provozovali mnohem drive ... Sadam by take tezko zplynoval Kurdy vlastnimi plyny, tak si nechal dovest ty americke bojove ...

0/0
23.3.2010 16:01

Host

Re: Zaujimave

Neni zadny problem vyrobit chemicke zbrane - mel proste sve.

0/0
23.3.2010 16:05

Host

Re: Zaujimave

Už asi milón devět set čtyřicet tři tisíc dvě stě patnáckrát se na diskusích uváděl přehled o tom, kdo dodával vojenskou techniku a výzbroj do Iráku. Byl to Sovětský Svaz, Francie a Čína. Spojené Státy se na dovozu vojenských technologií podílely zcela zanedbatelným zlomkem procenta.

A stejně se vždy najde nějaký yndyjot, který začne tvrdit, že Sadám koupoval u strýčka Sama. Boj s lidksou blbostí je skutečně nekonečný.

0/0
23.3.2010 19:19

Host

Re: Zaujimave

konvencnich zbrani a vybousnin dodalo USA do oblasti blizkeho vychodu dostatek ... nic to vsak nemeni na cele situaci, tyde ze Sadam byl drive podporovan z USA a pet let pred schozenim bomb si potrasaval rukou s Rumsfeldem, takze Vase domenka muze byt stejne spatna jako ta na kterou jste reagoval ...

0/0
25.3.2010 14:36

Host

Re: Zaujimave

Víte, co je komické? Že kdybyste argumentoval tím, že USA přes třetí osoby nebo tajně dodaly do Iráku zbraně (nebo jejich komponenty) hromadného ničení, případně logistickou pomoc výzvědných služeb během války s Íránem, našel byste dokonce různě po webu podpůrné argumenty.

Právě že konvenčních zbraní a výbušnin dodaly USA do Iráku méně, než Lybie. Nejvíce Sovětský Svaz, Francie, Čína, Československo a Polsko.

Argumentovat celým regionem blízkého východu je demagogie, sorry.

0/0
25.3.2010 16:14

Host

Re: Zaujimave

Co sorry? Izraell je snad Evropa? Egypt, Pakistan .. tam vsude USA dodavalo a dodava zbrane a dela to jiz pekne dlouho a kryje to zbavovani se zastaralych vojenskych zasob za podporu vladnouci "demokraticke" tridy ... proc se na fotkach "teroristi" chlubi m16? Ano maji tam kousky hlavne z Ruska, ale USA tam uz naposilala hodne vojenske techniky a zbrani ... mimochodem kdo je jeden z nejvetsi vyvozcu zbrani na svete?! Sice USA v poslednich letech pokulhava, ale jasny primat ji nelze uprit, i kdyz o vyvozu Ruska ci Ciny se muzeme jen dohadovat ...

0/0
25.3.2010 17:03

Host

Re: Zaujimave

Toto byl původní argument: "Sadam by take tezko zplynoval Kurdy vlastnimi plyny, tak si nechal dovest ty americke bojove" - šlo o Irák

Toto byla odpověd: "kdo dodával vojenskou techniku a výzbroj do Iráku" - šlo o Irák

A toto byla reakce: "konvencnich zbrani a vybousnin dodalo USA do oblasti blizkeho vychodu dostatek ..." - nešlo o Irák

Dokážete pochopit smysl psaného textu? Jste se svou argumentací zcela mimo mísu. Nikdo nediskutoval o dodávkách do Izraele, Pákistánu nebo Egypta. O tomto tématu si vedete samomluvu. Tady se argumentovalo o dodávkách USA do Iráku. A myšlenkový a argumentační postup, který jste předvedl, je buď projevem hlouposti, nebo demagogie. Vyberete si.

0/0
25.3.2010 18:52

Host

Re: Zaujimave

USA Sadama podporovala v 83, ale vojensky material vyrobeny v USA se dodaval vsem kdo meli penize ci americka pasiva do oblasti blizkeho vychodu uz od 46 ... to jestli dostal Sadam yperit od vychodniho bloku ci zapadniho je otazka, pet let pred utokem mel tento clovek tak dobre vztahy hlavne s USA, ze se snim fotografovali velci statnici, smali se a poplacavali po ramenou jak Kalousek s Janotou pred fiktivnim rozpoctem ... stejne jako Karzai, ktery nyni dostava podporu mezinarodniho kontingentu za ucelem udrzeni vladnouci tridy drogovych mafianu a lidi, kteri odmitaji rovnopravnost zen, tak i Sadam mohl kseftovat s USA v zastoupeni soukromym dodavatelem, treba z Lybie ... 

0/0
26.3.2010 9:47

Host

Re: Zaujimave

O voze nebo o koze, holínky nebo hodinky, plácejte si dál, co chcete...

0/0
26.3.2010 12:40

Host

Re: Zaujimave

JJ nekdo siri jedinou a pravou pravud a jiny se snazi ptat a diskutovat ... osobni urazky a napadani se Vam zdali jako nejlepsi zpusob vyvraceni tvrzeni, ze Sadama podporovali USA pred utokaem na Krudy a ze ten plyn, ktery pouzil mohl byt klidne dodavany americkymi chemickami? No asi jste ve sve socialni skupine na tuto komunikacni uroven zvykly, ja vsak potrebuji argumentaci, ktere se mi od Vas nedostalo, takze jste to mohl vzdat uz pred tim, kdyz jste sve tvrzeni nemohl dolozit ... http://en.wikipedia.org/wiki/United_States_support_for_Iraq_during_the_Iran%E2%80%93Iraq_war

0/0
26.3.2010 14:03

Host

Re: Zaujimave

Z Iraku se brzy taky stahnou !!!

0/0
23.3.2010 16:06

Host

video

Video je to krasny, skoda, ze je to "fejk" do nebe volajici. Ale jinak souhlasim s myslenkou, bezpilotni letouny jsou budoucnost a tohle video je pro predstavu asi dobry (ale rozhodne neni "z akce").

0/0
23.3.2010 13:47

Host

Re: video

Je. Aby člověk začal pro jistotu shánět protiletadlové rakety. Doba kdy to bude v Evropě není zas tak daleko...

0/0
23.3.2010 19:04

Skarlet automatik

tohle dokáže jen

United States od America :-P;-)

0/0
23.3.2010 12:17

Host

Technika dobrá, výběr cílů špatný.

Prohánění vůdců Al Kaide v afghánských horách je ztrátou času a peněz. Neiuspěli Britové, neuspěli Sověti, neuspějí Spojené státy a jejich spojenci. Skutečným důvopdem Afghánské kampaně je domácí politika USA a potřeba "zachovat tvář",  a ukázat  sílu "první" velmoci. Je to špatná taktika, třebaže je příležitostí k vyzkoušení nových technologií a pro jejich financování z kapes daňových poplatníků. Místo honění vousáčů je efektivnější je odříznout od  finančních zdrojů a izolovat je v jejich horách. Jestliže jen zlomek toho co stojí vojenská kampaň by byl věnován na vypsání odměny, dostali by jejich hlavy na zlatém podnose. Jaký lepší cíl vybrat pro podobné hračky ? Při důsledné ochraně strategických zájmů by jím mohl být například terorista Muammar Kaddáfí. Jenomže Libye není prioritní oblastí zájmů USA a EU je při obraně svých strategických zájmů, má-li nějaké, naprosto impotentní. Na rozdíl od někdejších koloniálních velmocí. Kde že je sláva a moc Britského impéria...

0/0
23.3.2010 10:35

Host

Re: Technika dobrá, výběr cílů špatný.

S tou odmenou to nebude tak snadne, neni tomu tak dlouho co se jeden z "napravenych teroristu" odpalil v pritomnosti agentu CIA a nekolik jich zabil ... take se setkali kvuli nahlaseni pozic hledanych osob ...

0/0
23.3.2010 10:50

Host

Re: Technika dobrá, výběr cílů špatný.

Tak a ted ctenar iDnes.cz vyresil problem se svetovym terorismem.... Jupi!!! Ten vi jak a co je potreba

0/0
24.3.2010 12:10

Host

Re: Technika dobrá, výběr cílů špatný.

"Místo honění vousáčů je efektivnější je odříznout od  finančních zdrojů a izolovat je v jejich horách."

Co z toho vláda USA neudělala? Byly zmraženy bankovní účty teroristických organizací či "podezřelých" společností? Jak lépe izolovat vousáče v horách, než neustálým dotíráním na ně (nebo jste chtěl hory obestavět nějakým druhem berlínské zdi)? Na jejich hlavy nebyla vypsána odměna?

Žvásty, kecy, bludy, protimluvy - tak se mi bohužel jeví obsah vašeho příspěvku.

0/0
25.3.2010 18:58

Host

Afghánistán či Irák nejsou dálný východ

Redaktora by měl někdo poučit, že Afghánistán či Irák nejsou dálný východ. :-)

0/0
23.3.2010 10:11

Host

no nevím nevím

američané si zahrávají s ohněm,pro teroristy nebude těžké udělat malá bezpilotní letadýlka napěchovaná semtexem, řízená rádiem nebo přes wifi a internet (který je mimo jiné v USA na každém rohu) a udeřit přímo na jejich území .

0/0
22.3.2010 21:07

Host

Re: no nevím nevím

A o rusice jste jeste asi neslysel - proste jim odrusi spojeni a je po utoku.

0/0
23.3.2010 1:35

Reeve

Re: no nevím nevím

Pokud ovšem budou vědět, kde to spojení rušit. Nemluvě o možnosti automatického navádění přes GPS (rušit či vypnout GPS si budou hodně rozmýšlet).

Každý vývoj vojenské technologie zákonitě znamená urychlení a zlevnění podobných technologii pro "obyčejné lidi" (internet, GPS, satelitní televize...), což platí i o bezpilotních letounech. Nerad bych se dožil okamžiku, až taková letadélka budou stát pár desítek tisíc dolarů a kdejaký šílenec s nimi bude moci ohrožovat kohokoliv.

Mimochodem, ještě před takovými 20 lety bylo prakticky nemyslitelné, aby si normální člověk pořídil například dálkově ovládaný vrtulník s kamerou. Dnes si to mohu koupit a sestavit během jediného odpoledne za několik málo tisíc Kč.

0/0
23.3.2010 10:44

Host

Re: no nevím nevím

Zarusi veskere spojeni kolem neho - neni problem mit rusicku, ktera zarusi vetsinu myslitelnych frekvenci.

0/0
23.3.2010 16:08

Host

Re: no nevím nevím

Co stihnete zarušit, když letadélko vzlétne někde z pole dva kilometry od cíle a bude řízené z nenápadné dodávky na návrší? Než ho vůbec někdo zaregistruje... bum, prásk.

0/0
23.3.2010 17:35

Host

Re: no nevím nevím

Pokud to nekdo zaregistruje - tak proste postaci i samopal ochrane sluzby.

0/0
24.3.2010 0:06

Host

Re: no nevím nevím

nemáte pravdu, je to pěkných pár stovek tisíc (kč) a musíte mít extra znalosti a zkušenosti, pokud chcete úspěšně řídit vlastní RC vrtulník s kamerovým systémem. V ČR je na to doslova jen pár odborníků, kteří něco takového doopravdy zvládnou a něco takového úspěšně provozují.

0/0
26.3.2010 15:38

Host

Re: no nevím nevím

spíš bude zajímavé až se někomu podaří hacknout systém letadla a pak se budou Amíci divit, jaký se začnou dít věci.

0/0
23.3.2010 10:33

Nicko_Sun

Re: no nevím nevím

Hehe, "hacknout system letadla" tak takovyho "eKSperta" bych chtel videt. Jak vidno o dane tematice nemate ani tucha...

0/0
23.3.2010 12:15

Host

Re: no nevím nevím

Navic veskere podobne veci, jsou vzdy vybaveny nalozi - hned nekolik a kazda muze pouzivat zcela nezavisli komunikacni kanal a vubec jeji funkcnost nemusi zavistet na ostanich sytemecyh - vcetne nezavisleho napajeni akumulatorem - vse je samozrejme peclive sifrovano.

A to i prave kvuli mozne technicke zavade a vymknuti se kontroly.

Podobne jako naloz na likvidaci obsahuje a to zrejme i povinne kazda raketa co vynasi druzici a to i civilni.

0/0
23.3.2010 16:13

Host

Re: no nevím nevím

No pokud by stal radar v CR, tak v okoli Brd melo byt zakazano poustet modely letadel ...

0/0
23.3.2010 10:52

Host

Kvalitní článek

Myslím, že se jedná o kvalitní článek. Jediné, co mu lze snad vytknout je, že nepříliš zřetelně rozvinul úlohu a zájmy vrahů z vólstrýtu.

0/0
22.3.2010 19:50

ktv

Re: Kvalitní článek

LOL

0/0
24.3.2010 12:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.