Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Šéf Opery: EU umožnila férovější souboj prohlížečů, soutěžit s Microsoftem nás baví

Microsoft ustoupil EU a dal evropským uživatelům na výběr z dvanácti prohlížečů. Opera, která tažení proti "monopolu Internet Exploreru" započala, je s vynuceným výběrem prohlížečů spokojená. Její technický ředitel nám v rozhovoru vysvětlil, proč je podle něj volba prohlížeče tak důležitá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

d

[>-]

0/0
6.5.2010 21:04

palič3

Soutěžit vás baví

Hm, jenže tohle chlapci není soutěž, tohle je bordel. Zaspali jste dobu a váš browser prostě není tak populární. Mnohem mladší Firefox se rozšířil takřka bleskově a používá ho víc lidí než Operu. I bez přiblblého ballot screenu, který si každý slušný člověk stejně ve Windows update zakáže.

0/0
6.4.2010 11:28

Host

aby nebavilo

KOho by nebavily koláče bez práce? Někdo jiný jim zadarmo dělá reklamu a šíří jejich produkt ... jsou to slizáci

0/0
30.3.2010 21:23

ProtektoRath Mittel_Bohmen

Re: aby nebavilo

Jaký koláče, brepto? 8-o Všechny ty prohlížeče v Ballotu jsou zadarmo a tak z jejich šíření jejich vývojáři mají tak akorát dobrý pocit. ;-D

0/0
31.3.2010 21:23

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: aby nebavilo

To není pravda. Dobrý pocit vývojářům nikdo nebere, ale věnujte prosím pozornost boxíku "MAJÍ PROHLÍŽEČE NĚJAKÝ PŘÍJEM ZE SVÉHO PODÍLU NA TRHU?" v článku, zjistíte, že příjem může generovat i prohlížeč, který je zdarma.

0/0
10.4.2010 20:02

Host

Šéf opery

Článek jsem nečetl, ale neměl by být rozhovor s šéfem opery v kulturní rubrice?

0/0
29.3.2010 18:08

Thorough

Opera chce s někým soutěžit?

To je směšné.

0/0
28.3.2010 11:24

Host

Opera si to projela před lety

kdy na trh hodila verze, který byly hrozný, takový přeplácaný, hodně se musely upravovat, takže hodně lidí co mělo operu, tak od nich odešlo a začalo zkoušet FF. a s FF jsou lidi spokojený, takže nemají důvod zkoušet znova operu, ačkoli se zlepšila. takže se pod záminkou boje s IE vede boj s alternativou. protože ví, že kdo má IE, tak to není jenom neznalostí, ale stačí jim to. vidím to v reále, jakmile někomu začnu cpát alternativu, tak hodně lidí prohlásí, mě to na čtení novin na webu stačí, to co mám (IE), už jsem na to zvyklej. a většina lidí už slyšela dřív, že existuje něco jinýho než IE. možná to je i tím, že se pohybuju mezi střední generací, která ještě žije jinak, než jenom celý den sedět na internetu

0/0
28.3.2010 10:52

Host

ze ma MS monopol je bez diskuze

ze je dobry nebo lepe receno nejlepsi z mizerne nabidky je pravda take a otazkou je, jak moc je to tim, ze je dobry a nebo jak uspesne likviduje konkurenci..Kdovi, kde bychom dnes byli, kdy by byl na trhu rovnoceny oponent MS.

0/0
28.3.2010 6:05

Host

jenom hlupaci se tu vzajemne napadaji v obrane MS ci jinych

Jsme uzivatele a nejlepsi pro nas je skutecny konkurencni boj, diky kteremu vyhrava kvalita s konkurencne nabidnutou cenou..System ovladany monopoly, spolecnost bez bez soutezivosti, rovnostarska spolecnost stagnuje, degraduje a lide trpi.

Tyto pitome a primitivni hadky mi pripominaji blbce na forech, kde si tzv "modri" s tzv "oranzovymi" vycitaji, ktera ze stran uz 20 let vice krade..Potom jdou a zvoli ty same mafianske a tunelarske strany, ktere take uz davno nesoutezi ale spolupracuji na zlodejinach a kryji se. Nase zeme potom stagnuje, degeneruje, topi se v dluzich a lide samozrejme trpi.A to jeste budou! Trochu mimo tematiku, ale jak podobne!

0/0
28.3.2010 5:50

HLNOCD4

Re: jenom hlupaci se tu vzajemne napadaji v obrane MS ci jinych

clovce, todle prave ten konkurencni boj nici. Opera to ted muze zabalit s tim, ze si naky podil na trhu udrzi.

0/0
28.3.2010 9:53

Host

Re: jenom hlupaci se tu vzajemne napadaji v obrane MS ci jinych

"clovce, todle prave ten konkurencni boj nici. Opera to ted muze zabalit s tim, ze si naky podil na trhu udrzi."

Pripravuje sa IE9, ktory ma tolko novych technologii, ze ked v Mozille nepridaju na vyvoji, tak to mozu s Firefoxom zabalit. Uz IE8 ma oddelene procesy, ktore mal mat Firefox davno (ma najpomalsie GUI medzi prehliadacmi). Mozille naviac v 2011 vyschne stedry pramen od Googlu, ktory z 85% cely vyvoj a marketing Firefoxu financuje. V tomto smere na tom asi najlepsie bude Opera, ktora si svojim produktom dokaze zarobit sama a to bez velkych mien (Google, Microsoft) a prehliadacov zabudovanych v systemoch (Apple, Microsoft).

0/0
28.3.2010 15:05

Host

Re: jenom hlupaci se tu vzajemne napadaji v obrane MS ci jinych

Jo jo. IE9 - dohonit a předhonit. To už říkali bolševici a jak to s nima dopadlo.

A Apple na rozdíl od Windows žádný prohlížeč zabudovaný nemá.

0/0
29.3.2010 3:44

Host

Re: jenom hlupaci se tu vzajemne napadaji v obrane MS ci jinych

Jo, ale podiel Safari je v podieloch takmer rovnaky, ako podiel systemov od Apple.

0/0
29.3.2010 16:32

Host

Re: jenom hlupaci se tu vzajemne napadaji v obrane MS ci jinych

A co to s tím má společného?

0/0
6.4.2010 10:39

Host

Microsoft

Příznivci MS vykřikujte a obhajujte! Jste jako někteří ti naši politici - co není proti zákonu, to je v pořádku a nehnu se a nehnu!

Nezměníte tím nic na tom, že MS se chová arogantně, nemorálně a na hraně pravidel korektní obchodní soutěže.

S tím, kdo vyměňuje morálku za vidinu většího zisku si fakt nemám co říct, natož mu lézt do zadnice tím, že si od něj někdy něco koupím. To radši nepatrně připlatím za OSX, nebo překousnu těch pár drobných nepohodlí u Linuxu. Bez produktů MS se dá dnes již docela dobře žít.

0/0
27.3.2010 19:02

Host

Re: Microsoft

závidíš mu? Nikdo nikdy nikomu nebránil vymyslet jiný OS a dát ho na trh... Holt někdo byl první, ale sláva mu do klína sama nespadla. MS se chová jako podnikatel a ne jako socialistická EU... Nakonec my ty experimenty socanů v EU jednou tvrdě zaplatíme. Raději budu ve firmě, která vydělává a daří se jí než ve společnosti, kde ti schopní doplácejí na ty neschopné ... 

0/0
27.3.2010 22:06

Host

Re: Microsoft

ako myslis niekto bol prvi potom prisiel MS ukradol to zarobil miliardy a potom zneuzival dominantne postavenie na trhu

0/0
27.3.2010 22:54

HLNOCD4

Re: Microsoft

Dobrej mindracek :) precti si prosim neco o historii, vzniku MS, DOSu, kdo komu kolik za co zaplatil a kdo z jakych patentu cerpal.

0/0
28.3.2010 9:55

Host

Re: Microsoft

toto som trochu nepochopil prosim vysvetlenie co viem tak MS ma od vytvorenia DOS dost daleko odkupil licencne podmienky za ktore ani nezaplatil dohodnutu sumu a potom ho predaval dalej

0/0
28.3.2010 12:31

Host

Re: Microsoft

nemam nic proti uspesnym podnikatelum a drzim jim palce..Neco jineho vsak je, kdyz ziska moc a drzi si ji nikoliv tvrdou praci a kvalitou produkce, ale politicky, tedy lobismem u vlad a tim i na trhu..Dlouhodoba a politovanihodna stagnace E6 je toho ukazkou a prikladu je mnoho..Zdrava konkurence je jen pro nase dobro a dokonce i pro samotne podnikatele.

0/0
28.3.2010 5:56

HLNOCD4

Re: Microsoft

ohanis se zde zdravou konkurenci. Jestli pak vis, ze zdrava konkurence je takova, ktera neni umela vytvorena a jednostrane zavedena? To co udelal EU je akorat deformace trhu ktera neprinese nic dobreho.

0/0
28.3.2010 9:56

Host

Re: Microsoft

"To co udelal EU je akorat deformace trhu ktera neprinese nic dobreho."

Takze, ten trh bol doposial v poriadku a vsetci svorne cakali 6 rokov na vyvoj IE6, ktori s 80-90% bol najpouzivanejsi prehliadac. Potom prisiel IE7, ktory len opravil zopar chyb predoslej verzie a cele tempo vyvoja sa posunulo o krocik dalej.

Vsetci boli spokojny, IE bol urcujucim standardom webu a ked sa nieco v nom nezobrazilo, tak to akoby ani neexistovalo. Pomalicky sa dozvedame, ze IE8 uz ma mat dva rezimy vykreslovania. Jeden podla standardov a ten druhy podla starsich verzii IE. Najprv mal byt predvoleny kompatibilny rezim, ale kauza prinutila tvorcov predvolit standardny rezim, cim posunula cely vyvoj o velky kus dopredu. A prve zmienky o IE9 nezneju vobec zle. Microsoft sa konecne naucil pouzivat slovo ako interoperabilita...

0/0
28.3.2010 15:14

Host

Re: Microsoft

Jo nezní to zle! Nový IE9 bude mít jistě rovnou 3 vykreslovací jádra, aby zvládal emulovat všechny verze IE. IE10 pak 4 jádra.

Nezdá se vám ten super vývoj od MS trochu na hlavu? To má být budoucnost? No potěš koště!

Místo toho, abych udělal program podle specifikací pracující za všech okolností, tak vytvářím databázi internetových stránek, které v mém programu fungují a které ne. Pak podle ní přepínám do "nouzového režimu".

Strategii MS musel vymýšlet totálně zhulenej trotl, kterej je úplně mimo realitu.

0/0
29.3.2010 4:17

Host

Re: Microsoft

Zdravá konkurence na trhu, kde jeden hráč má 92% podíl neexistuje a takový trh je už sám o sobě zdeformovaný. Opatření EU je pouze snaha zabránit MS dosažení monopolu čímž by byl zdravý trh úplně zlikvidován.

Antimonopolní zákony tu existovali dávno před tím, než Microsoft vůbec vznikl, tak tu nevykřikuj, že EU něco deformuje. Ta dělá jen to co má. Jediný kdo tu něco deformuje je Microsoft, který provozuje velmi dravý byznys na hraně morálky - né-li zákona s velmi špatným produktem.

Ty jemu podobné ovšem nazýváš "schopný podnikatel". Jo schopný je - všeho!

Je tak trochu podobně jako se Standou Grossem. To je taky schopný právník, politik a makléř. A navíc je křiš´tálově čistý.

0/0
29.3.2010 4:06

Host

Re: Microsoft

Myslíš ty "schopné všeho" a ty "slušné"? Přečti si cos napsal. Vyplodil jsi přesně ten blábol, o kterém se nahoře píše.

0/0
29.3.2010 3:48

bentley007

ajoooo

Ja se divil, ze mi ta zaplata z WindowsUpdate nefunguje. Ono se to zobrazi jen v IE.  Jenze prvni vec, co delam pri instalaci Windows je ze pustim IE, zadam firefox.cz , nainstaluju a IE jde pryc;-D;-D;-D

0/0
27.3.2010 14:32

Host

prirovnanie

mnoho ludi to tu porovnava s autami ze by im napriklad skodovka musela dat na vyber napriklad s roznych motorov od inych vyrobcov ale to nie je dobre prirovnanie najlepsie je prirovnanie s autorediami ked uz chcete skodovka vam da v zakladnej vybave autoradio zadarmo ale na trhu budu aj dalsie zadarmo budu kvalitnejsie ako to od skodovky tak by ste chceli auto bez radia ze si tam date vlastne no skodovka vam povie ze to je nedelitelna sucast ssystemu a ak chcete potom si ho mozete dat prec a dat si tam ine radio

0/0
27.3.2010 12:41

Host

Re: prirovnanie

A proc by ne - na displeji radia se zobrazuji treba i udaje o technickem stavu auta - proste auto radio je tam plne integrovano a nijka by neprekazelo.

IE proste ve windows nicemu nevadi.

0/0
27.3.2010 14:42

Host

Re: prirovnanie

tie udaje by vedeli zobrazovat aj tie dalsie radia ale navyse maju funkcie ktore povodne dodavane radio nema

ja si musim to auto zakupit aj s radiom nemozem bez neho ale nikto mi nezakazuje ho vymenit;-D

0/0
27.3.2010 19:20

Host

Re: prirovnanie

to jsou kecy - pokud je to pro mě tak velké omezení, tak koupím jiné auto... Každý má možnost si vybrat.

0/0
27.3.2010 22:02

Host

Re: prirovnanie

ano ale prave o to ide u aut mas na vyber z desiatok znaciek a ani jedna nema dominantne postavenie zatialco MS ovlada 95 % trhu a len tazko mozes ist ku konkurencii s rovnakou funkcionalitou a cenou

kam by si isiel keby je na trhu iba skodovka(win) ktoru nechces aston martin(OSX(neberte to akze ho povazujem aj za najlepsi iba za najdrazsii)) ktory si nemozes dovolit a trabant(linux) ktory neponuka to co potrebujes

0/0
27.3.2010 23:00

HLNOCD4

Re: prirovnanie

promin, ale potkat te na ulici tak te asi zabiju. Nachapu argument: Oni se nedokazi prosadit, oni jsou neschopni konkurovat, oni nejsou vseobecne znami. A ci je to chyba? MS?? To tezko ze.

0/0
28.3.2010 9:58

Host

Re: prirovnanie

kde som ja kedy napisal ze sa nedokazali presadit alebo ze su neni schopny konkurovat?? mam ti prekladat do cestiny aby si chapal co pisem asi su s tym problemy

0/0
28.3.2010 12:20

Host

Re: prirovnanie

A jakykový zákon už asi neplatí ...

0/0
30.3.2010 21:25

Host

Re: prirovnanie

Je vidět, že o Linuxu nic nevíš, proto ho přirovnáváš k Trabantu. Linux dneska není příkazová řádka, jak se mnozí domnívají. Linuxové distribuce jsou dneska dál než Windows. Navíc i v těch máš předinstalován většinou Firefox. MacOSX (vychází ze stejného základu jako Linux) má zas Safari. Proč by si tam pak Microsoft nemohl dát Internet Explorer?

Operu sice používám, ale tohle rozhodnutí mi vadí. Proč se EU, když už tam jsme, nebo naše vláda nestará o to, že koupit netbook či notebook bez Windows je vcelku oříšek. Spousta Linuxáků je nucena platit Microsoftu za Windows, který stejně nepoužijí a prodat se ta licence nedá. To ať řeší a ne, co Microsoft nabízí všechno ve svém produktu (Windows). To je jejich věc.

0/0
3.4.2010 0:29

Host

i naopak

Chtel bych pozadat operu, aby se pri startu zobrazilo analogicke okno, a upozornilo mne na alternativni prohlizece vcetne MS EXPL.

0/0
27.3.2010 7:38

Host

Re: i naopak

Zadajte si do Opery http://www.browserchoice.eu a mozete si vybrat iny prehliadac.

Stranku si nastavte ako domovsku stranku, aby ste si ju v pripade, ze narazite na ActiveX, ci ine technologie od Microsoftu, mohli pouzit a vybrali si spat IE. V pripade, ze pouzivate ine systemy, ako Windows, tak si este zakupte jednu jeho licenciu.

0/0
27.3.2010 12:19

Host

Re: i naopak

Vy nemate na Slovensku svoje noviny?

0/0
27.3.2010 14:12

Host

Re: i naopak

trapnee

0/0
28.3.2010 1:10

hnedka_zdrapana

hmm...

"EU umožnila férovější souboj prohlížečů, soutěžit s Microsoftem nás baví"

Jistě, někoho hra s použitím cheatů (jako ono chození za EK) může bavit. Já na Operu za tohle nikdy nesáhnu.

0/0
27.3.2010 2:47

[eT]

Re: hmm...

R^

0/0
27.3.2010 8:31

Host

Re: hmm...

Pravda, niekto hra pomocou integracii v najpouzivanejsom systeme, niekto pomocou mena, ci systemu, ale vsetci vkladaju do presadenia sa na zdeformovanom trhu webovych prehliadacov obrovske financne prostriedky (desiatky milionov dolarov od Google pre presadenie Firefoxu), ktore by sa skor zisli na vyvoj a rozvoj. Opera len staznostou upozornila na situaciu EK, ta sa pustila do setrenia a vzislo z toho ballot screen, predvoleny rezim zobrazenia v IE8 podla standardov, zmeny v restrikciach a nastaveniach...

0/0
27.3.2010 12:06

Host

Re: hmm...

Vy nemáte na Slovensku svoje noviny?

0/0
27.3.2010 14:10

hnedka_zdrapana

Re: hmm...

Chodit za státem je obhajitelné jen v případě, že byla porušena něčí majetková práva. To se zjevně nestalo. Šetření EK není nic víc než arbitrární rozhodování skupiny úředníků (přičemž pravidla stanovují ti samí lidé). Samotný fakt, že je někdo větší nebo má jiný produkt, který může používat na prosazení svého prohlížeče není žádný argument pro zásah státu do tržní ekonomiky. A kdyby MS byl z Francie a Opera z USA, tak silně pochybuju, že by EU rozhodla jak rozhodla.

0/0
27.3.2010 15:00

Host

Re: hmm...

nemusia byt porusene majetkove prava klamliva reklama utlacanie konkurencie z dovodu dominantneho postavenia na trhu atd

0/0
27.3.2010 19:24

HLNOCD4

Re: hmm...

dominantni postaveni na trhu ma i CISCO. Proste tahni na vychod, normalni clovek si dokaze nahrat za par minut jiny prohlizec. Tupci na slovensku na to potrebuji tabulku.

0/0
28.3.2010 10:00

Host

Re: hmm...

a myslis si ze neni regulovane? pekna predstava akurat nesedi so skutocnostou kazdy podnikatel ktory ma dominantne postavenie je regulovany CISCO Intel rozne telekomunikacne monopoli atd akurat sa o tom tolko nepise

0/0
28.3.2010 12:38

Host

A příště

si vyberete z tohoto: MS Explorer, Volkov Commander, Total Commander, Directory Opus...

0/0
26.3.2010 19:21

Host

Re: A příště

Já jsem pro Directory Opus R^R^ Před pár lety byla v časopise Computer plná verze tohoto programu a od té doby jiný manažer nepoužívám. VC a TC mají hodně funkcí, ale bez možnosti zobrazit složky disku ve formě stromu působí jako paskvily z MS-DOS.

0/0
26.3.2010 20:46







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.