Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Fotomontáže budoucnosti. Počítač si sám vymyslí a doplní, co fotce chybí

Počítač si domyslí velké části fotky a realisticky ji domaluje. Nebo jen načrtnete, co má na obrázku být, a on vygeneruje výslednou fotku z miliónů fotografií z internetu. Vývojáři pracují na grafických programech, ve kterých zvládne retuš úplně každý. Podívejte se na ukázky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

Karkulko

Ty máš tak velké oči. To abych tě lépe viděla .....

0/0
30.4.2010 13:17

Host

konečně

konečně další naprosto zbytečný a marný článek

0/0
23.4.2010 18:13

Host

a co z toho jako , nebo co

já tomu asi nerozumim-proč se pořád něco musí předstírat, retušovat, vylepšovat? CO Z TOHO,???????????????:-P8-o

0/0
23.4.2010 14:48

Host

Ilustrační foto

To není jenom okatá fotomontáž, ale taky zubatá;-D

0/0
22.4.2010 14:25

l.g

Nedělám si iluze

že by nějaký software byl schopen nahradit oko zkušeného grafika, ruční práci a lidskou logiku. Minimálně za mého života jistě ne.

To jsou zase v podstatě zbytečné fíčury do Photoshopu sloužící jako reklama právě před vydáním nové verze.

0/0
22.4.2010 14:09

Host

Re: Nedělám si iluze

"fíčury" ... hmm, gratuluji k nejdekomolenějšímu slovu této diskuse.

0/0
22.4.2010 21:14

Host

Re: Nedělám si iluze

Fíčury začli říkat lidé co neumí anglicky a běžně to používají lidé co si myslí že umí8-o

0/0
22.4.2010 21:15

Host

Re: Nedělám si iluze

Myslím že slovo "fíčura" je dnes již zdomácnělé slovo a s angličtinou kromě původu nemá nic společného. Podobně jako třeba vehikl. Jeho význam se od původního anglického značně posunul.

0/0
23.4.2010 17:15

Host

Chlapi poraďte

můj noťas mi nechce nainstalovat aktualizace, ani opakovaně. Dík

0/0
22.4.2010 13:50

Host

Re: Chlapi poraďte

Máš tam malware.

0/0
22.4.2010 20:43

TT777

Re: Chlapi poraďte

no a aspon se to nezaplaca balastem;-)

0/0
23.4.2010 9:42

Krak

Re: Chlapi poraďte

A určitě ti ani nechce spustit Editor registrů, co? ;-D

0/0
23.4.2010 17:34

Host

Za chvíli to půjde i obráceně.

Tohle je názorná ukázka uplatnění počítačového vidění do budoucna. Už chybí jen krůček k tomu aby počítač z několika obrázků poznal perspektivu, rozeznal objekty ve scéně a nadále s nimi pracoval. Ono známé a zatím jen úsměvné filmové přiblížit, zaostřit, otočit. Bude realitou všedních dní. Navigace v prostoru, dálkový průzkum Země... Máme štěstí, že jsme u zrodu něčeho takového.

0/0
22.4.2010 13:23

Macek.0001

Re: Za chvíli to půjde i obráceně.

Konec komparsu. Nač najímat stovky lidí po 750 Kč + strava/den, když to mohu vesele naklonovat?!

0/0
27.4.2010 17:35

Host

podobá sa na herca

s menom Roman Pomajbo :)

0/0
22.4.2010 12:54

Host

super

Díky za další hutný, kvalitní článek pane Kasík.

0/0
22.4.2010 10:11

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: super

Rádo se stalo, děkuji za pochvalu:-)

0/0
22.4.2010 23:26

Host

mnoho povyku

ponekud vse nadnesene....pokud bychom se treba bavili o nastrojich od Adobe,tak treba nejvetsi pokrok by bylo kdyz by konecne takovy patch tool zacal fungovat tak jak ma,nevymyslel si nesmysli u prechodu,nebyl zmateny z pravidelne struktury,dokazal fungovat i na kraji obrazku atd atd. vsechny ty smart rescale,filly atd maji zasadni nedostatek,funguji jen na pidi zmensenine a nebo se clovek musi divat z velke dalky. takze pro fotografii nepouzitelne.....jeden smart rescale vam z 20mpx fotky udela 5mpx rozpatlalinu. a o nejake schopnosti domyslet nemuze byt ani rec.viz ruzne generatory obrazku,automaticti skladatele hudby atd....bych tou technologii nebyl tak posedlej,ono treba na jedno "domysleni" co na nejakem obrazku chybi je treba znat aspon trosku v obrysech historii lidstva,coz tak komplexni reseni asi tezko nekdo udela....:-)

0/0
22.4.2010 9:51

Host

Re: mnoho povyku

S tim patsch tool souhlasim, je to i tak paradni nastroj, ale presne ten priklad s okrajema snimku resp. kusu snimku kde zacina jiny objekt je celkem problem.

0/0
22.4.2010 10:52

Host

Re: mnoho povyku

A co třeba udělat po výběru obyčejný prolnutí okrajů?

0/0
22.4.2010 12:17

Host

Re: mnoho povyku

To samozrejme pouzivam (a ne malo), ale asi jsme se spatne pochopili, pro upresneni prikladam ilustracni obrazek (http://img401.imageshack.us/img401/4407/priklad.jpg) , rekneme ze purpurova plocha je pozadi, ktereho bych rad dosahnul misto azuroveho obdelniku a prave ten zluty "naplacnuty" obdelnik se pak prumeruje do ty plochy co patch tool vygeneruje, samozrejme to jde vyresit rucni retusi plochy mezi obdelniky a na zbytek pouzit patch tool, ale myslim ze by nemusel byt takovy problem vysperkovat tenhle nastroj prave funkci zachovani uzivatelem oznacene ostre hrany

0/0
23.4.2010 16:08

TT777

Re: mnoho povyku

Prene tak vymysleji blbosti dobre akorat tak na predvadeci demo v praxi nepouzitelne!! Ale aby zapracovali na fraktalovem zvetsovani obrazku ktere dokaze zvetsovat fotkyaniz by je rozostril

0/0
23.4.2010 10:45

Host

Re: mnoho povyku

Podle mého názoru Patch Tool funguje tak jak má. Není to totiž univerzální nástroj na všechno. Vždy záleží na uživateli, zda ho umí použít v souladu s tím, k čemu je určený a jaké má vlastnosti. V případech, kdy Patch Tool „nefunguje jak má“ je nutné ho používat v kombinaci s jinými nástroji. O tom celé používání Photoshopu je. Nepoužívat jeden nástroj, ale různé kombinace.

0/0
23.4.2010 12:51

Host

gimp

Uff, už jsem se lekla, že tam o pluginu do GIMPu nebude ani slovo... naštěstí bylo, sice zastrčené mezi obrázky, ale bylo, takže dík. Tohle je poměrně stará věc, měla jsem ji ještě v předchozí verzi GIMPu, ani jsem nevěděla, že to jde použít i v nové verzi.

kytt

0/0
22.4.2010 9:14

Host

Re: gimp

až na to, že Gimp a jeho GUI - to je nepřehledná hrůza a obdivuju všechny, které to neodradilo ho používat

0/0
22.4.2010 12:10

vtech

Re: gimp

Nechapu, asi uz to pouzivam moc dlouho. Prijde mi to zcela prehledne.

0/0
22.4.2010 14:48

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: gimp

Zajímalo by mne, zda je pro pravověrné uživatele Gimpu také Photoshop tak nepřehledný, jako je tomu naopak... Jo a pokud vím, existoval projekt s názvem Gimpshop, tedy Gimp s rozvržením plochy napodobujícím PS. Nevím, jestli je to použitelné.

0/0
22.4.2010 23:28

Host

Re: gimp

Gimpshop už dávno umřel...

0/0
23.4.2010 22:08

Clarke

Re: gimp

Gimp je naprosto sqelej, pouzivam jej dlouho na upravu fotek

0/0
23.4.2010 10:29

Host

Re: gimp

uf , už jsem se lekl že se tady neobjeví zmínka o GIMPu, té neskutečné hrůze, která se s PS CS5 prostě nedá srovnat. Co srovnat, CD s Gimp bych si netroufl dát do stejné poličky s DVD PS.;-D

0/0
22.4.2010 12:30

TClovek

Re: gimp

Vsak ta cena se taky neda srovnat. A pokud neni nekdo profesionalni grafik, tak mu ten gimp nejspis bude stacit.

0/0
22.4.2010 21:32

Clarke

Re: gimp

a co v tom PS CS5 delas? orez fotek?

0/0
23.4.2010 10:29

Host

zaujimavy clanok

Celkom zaujimavy clanok. vdaka. :)

0/0
22.4.2010 8:29

Jan Motůrek

Re: zaujimavy clanok

jo jo, pěkný článek! Docela jsem čučel co se dá dělat....

Jen tak si říkám, že fotografie děláme většinou proto, že mají podat věrnou kopii toho, kde jsme byli a co jsme tam viděli a jak to tam vypadalo :) (tedy pokud pominu účelně vytvářené fotografie na reklamu apod), což tímto se dá poněkud "znehodnotit".

Asi chce vždy přemýšlet o tom, co vlastně od té fotografie chci :)

0/0
22.4.2010 9:06

jeen

Re: zaujimavy clanok

Poněkud si dovolím nesouhlasit.

Když mi náhodou někdo nežádoucí vleze do záběru (a jinak je snímek vydařený) a já si toho všimnu až doma, tak kvůli tomu přece např. nepojedu znovu lyžovat do Madonny di Campiglio.

Na 100 % věrné kopii toho, kde jsem byl, až tak moc zas netrvám. Už mockrát jsem upravoval šedivou oblohu, když celý den sluníčko ne a ne vylézt... atd.

0/0
22.4.2010 9:19

Jan Motůrek

Re: zaujimavy clanok

Tak já se tomu nebráním, i ten první případ je jasný - i když dnes na foťáku máte velké displeje, na kterém by jste to asi viděl, ale to asi není podstatné.

No ale ten druhý případ už je na zvážení, co od toho chci. já neříkám, jestli to či to je špatně nebo ne, ale tak třeba pokud tu fotku ukážete přátelům, bude to jejich klamání, protože si budou myslet, že jste tam měl sluníčko a krásně, přitom bylo hnusně ;) 

Ale taky občas vyretušuji ten pitomý drát elektrického vedení který je snad všude :) 

0/0
22.4.2010 9:35

Host

Re: zaujimavy clanok

a ten drat nebo ta obloha je prave ten rozdil mezi realnou fotkou a vyumelkovanym nerikajicim nic... to jste lidi tak blby a musite si stale neco nalhavat? to, ze mi na dovolene svitilo a na kempu za humny temelinu nejsou draty? Rv

0/0
22.4.2010 12:01

Host

Re: zaujimavy clanok

tvé rodinné fotoalbum je zcela jistě plné pěkných fotografií ...

0/0
22.4.2010 12:34

Jan Motůrek

Re: zaujimavy clanok

dovoluji si oponovat, že se jako blbý necítím.

Je rozdíl, pokud chci krásnou fotku si někam pověsit a chci se kochat její krásou, klidně vyumělkovanou a nebo mít dokumentační foto.

Ale asi jsem se ve svých příspěvcích nevyjádřil dost jasně a asi se vás to nějak dotklo, když jste musel psát něco o blbých lidech, kteří zřejmě nemají stejný unifikovaný názor jako vy.

0/0
22.4.2010 15:04

Host

Re: zaujimavy clanok

Záleží na situaci.

Například fotky ze svatby, kdy fotíte profesionálně nevěstu a ženicha, tak si je naarnžujete a je vše v pořádku - máte na to čas. Pokud ale děláte fotografa na momentky, tak se velmi jednoduše může stát, že některé dámě vykukuje trošku spodnička apod. Takových detailů si všimnete až na velkém displeji na počítači a pak je podle mého názoru vhodné kousek spodničky vyretušovat (prodloužit sukni, nahradit spodničku barvou pleti apod.). Stejně je to s případnou nečistotou na zubech apod.

Ne vždy je dobré prezentovat fotky v nezměněné podobě.

Naproti tomu zúžení pasu, prodloužení vlasů, vyhlazení pleti apod. to je podle mne reklamní podvod :). O kompletní fotomontáži "koláži" ani nemluvě.

0/0
22.4.2010 10:58

Host

Re: zaujimavy clanok

spodnicka? ;-D

0/0
22.4.2010 11:25

Host

LiquidRescale

nic moc...když se povídám na okna baráků okolo sochy, tak standardní metodou to dopadlo líp

0/0
22.4.2010 8:13

Host

Re: LiquidRescale

Asi tak .. a autorovo vyjádření "a první pohled téměř nepostřehnutelné a

rozhodně fotorealistické" znamená buď - a) je ten pán úplně slepej, b)

úplně .. peep ..

0/0
22.4.2010 8:50

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: LiquidRescale

Asi úplně slepej, protože nikde nevidí váš podpis. Vím ale, že pokud byste nevěděl, že je fotka roztažená, tak by vás to trklo až po chvilce. Je logické, že snímek se musí někde "natáhnout" víc, když zachoval proporce sochy. Právě tahle možnost je jedna ze zajímavostí tohoto postupu. Možná jste nečetl ten článek a jenom se díval na obrázky?

0/0
22.4.2010 9:01

Jan Motůrek

Re: LiquidRescale

Já myslím, že v článku je vše jasně popsáno a podchyceno. Autor nemusí být slepej nebo ...peep.... Vidím to totiž jako autor podobně, což neznamená, že někdo jiný nemůže mít jiný názor, ale jiný názor určitě není důvod k osočování, jak to dělá Host.

0/0
22.4.2010 9:10

Host

Re: LiquidRescale

v tom pripade jste asi slepi oba... pri cteni clanku jsem se ani nedostal na popis pod temi zprznenymi Hradcany a ta ujeta stena napravo od lampy me prastila do oci uz jen u toho nahledu...8-o

0/0
22.4.2010 11:47

vtech

Re: LiquidRescale

Ta prikladova fotka se fakt moc nepovedla, ale Vase hystericka reakce je taky o nicem.

0/0
22.4.2010 15:23

Host

Re: LiquidRescale

tato funkce PS je jistě zajímavá a rád ji občas využiji. Ale ruku na srdce pane Kasíku, zvolil jste naprosto nevhodnou ukázku, která zdejší fotoamatéry spíše přivede k laciné kritice poměrně zdařilé funkce.

0/0
22.4.2010 12:36

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: LiquidRescale

Máte pravdu, daly by se najít lepší ukázky. Tady jsem chtěl ukázat dvě věci naráz: jak budou zachovány proporce "ochráněných" oblastí, a zároveň na oknech ukázat, že výsledné prostory se prostě někde vzít musí. Ale je pravda, že jsou lepší ukázky, od toho je tam ten dokument, kde zase vybrali ukázky až příliš ideální.

0/0
22.4.2010 23:33

Host

Re: LiquidRescale

trklo pochvilke? na tych oknach nalavo mas mozno pravdu, ale ten hrad hore je uplne mimo realitu, nejaka mazlanina, to bije do oci hned a u klasickeho roztiahnutia to vzyera lepsie

0/0
22.4.2010 15:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.