- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Nějak mi nejde do hlavy, jak se v letadle budou střídat piloti, když v technických parametrech uvádí iDnes, že jde o jednomístný stroj.
Buď měli autoři vlčí mlhu, nebo má armáda silnější kofeinové pilulky, než jsem čekal.
Pokud poleti porad tou letovou rychlosti 70km/h, tak za 20 dni uleti 33600 kilometru, coz odpovida obletu asi na 33te rovnobezce. Da se to jeste povazovat za oblet sveta? Takhle muzu rict, ze svet obejdu za deset vterin(na polu).
držím těm Švýcarům palce. Solární energetika má skvělou budoucnost, až se podaří uskutečnit masovou výrobu solárních článků, tak bude možné všechno s nima polepit a ušetřit tak spoustu energie, i v zemích mírného pásu. Je otázka, jestli by vzhledem k dostupnosti těchto zdrojů nebylo vhodné přejít v domácích instalacích na stejnosměrné napětí, dejme tomu 48 voltů, protože měniče pro toto napětí jsou mnohem levnější než měniče na 220 V AC. Ale je možné, že při masové produkci výroba měničů pro 220V AC slevní natolik, že ani tohle nebude problém.
Menice nejdou problem. Problem je uzbusobit spotrebu produkci a ne naopak, jak je tomu dnes.
Tato technologie by zatím byla dobrá tak akorát na Boingy a Airbusy, které mají tak velkou plochu na kterou by se dali dát tyto solární panely, že by se nějaké palivo dalo ušetřit. Za rok provozu by to mohlo dělat pro dopravce zajímavou částku, problém asi bude v ceně panelů a v návratnosti, ale zkusit vyrobit prototyp by někdo mohl
těch 40 koní výkonu navíc by ten boeing skutečně vytrhlo :-D ... bohužel přesně takhle vznikají ekožvásty, že lidi nejdřív mluví a pak přemýšlej :-/
Boeing 747 udržuje ve vzduchu průměrně 140 MW výkonu ( http://en.wikipedia.org/wiki/Orders_of_magnitude_(power) ), takže kdyby mu někdo polepil křídla fotovoltaikou, tak si bude moct pilot pořádně vychladit pivo, ... ale na funkci to, jak se říká, nebude mít vliv.
Což neznamená, že výroba solárního letounu je krok špatným směrem, znamená to pouze to, že když se toho chytnou chytrolíni jako host přede mnou bez toho aby si uvědomil základní fakta, tak vymyslí ekožvást. Bohužel pravá ekologie je pak nahrazována ekoterorem :(
Smrcek
proč do háje všechno plánujou na konec světa?! Můžete mi to sakra někdo říct? co to je za blbce?
Jak to lítá v noci?
Předpokládejme, že rychlostí 70 km/h obletí svět za 20 dní. Protože může letět jen za světla, urazí každý den max cca 1200 km. Za 20 dní 24 000 km. To je zhruba půlka světa. Kdyby dle zadaných údajů letěl nonstop, urazí 33 600 km. I dítě si dá dohromady, že za 20 dní svět neobletí. A to nepočítáme s tím, že se letadlo rozbije nebo zřítí, případně že bude nějaké nepřijatelné počasí.
letecký benzín a všeobecně ropa tu napořád nebude,její zásoby taky někdy dojdou
Co je tohle zase za ekoteroristickou propagandu - kdo vubec stoji o solarni letadla? Copak ty na letecky benzin nejsou lepsi, rychlejsi, bezpecnejsi, ...