Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Letecké katastrofy: Po dosednutí na dráhu vypuklo v letadle peklo

Běžný let mezi Paříží a kanadským Torontem nebyl až do přistání ničím výjimečný. Ale pak to šlo ráz na ráz. Chyby pilotů, počasí a krátká dráha nakonec mohly za zničení letounu Airbus A340. Naštěstí všichni přežili.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

yyyyyyyyyyyyy

R^!!RvXXX

0/0
23.4.2010 10:09

Host

klapky či spojlery

to není ale to samé....klapky (flaps) zvyšují vztlak (tj. zvětšují plochu křídla - vysouvají se postupně před při stáním a umožnují letadlu letět menší rychlostí - kdo někdy seděl u okýnka u křídla určitě ví) - bez klapek se nepřistává...takže ty vysunuty být musely .....kdežto spojlery jsou takové plochy které se otevřou na povrchu křídla a vztlak právě ruší a letadlo zpomalují....

0/0
20.4.2010 12:22

Host

Re: klapky či spojlery

ještě dodám že většinou se spojlery otvírají automaticky samy při "zpětným chodu"  (musí ale být v pozici Arm)...nějak jsem nepochopil zda vůbec použili obraceč tahu tj. zpětný chod....třeba v Praze se nesmí používat v nočních hodinách, protože přeci jen dělá trošku humbuk ;-D

0/0
20.4.2010 12:27

Host

Re: klapky či spojlery

a proc tleskaji? Ja to nepohopil... me v aute taky netleskaj kdyz zaparkuju :-D a ze by jizda autem byla mene nebezpecna to pochybuju :-D

0/0
20.4.2010 13:22

Host

Re: klapky či spojlery

To je napad! Ode dneska vyzaduju tleskani.

0/0
20.4.2010 13:39

Host

Re: klapky či spojlery

to taky nechápu....proč netlaskají lidé v autobuse? Nebo na lodi. Nebo v metru???

0/0
20.4.2010 14:04

Host

Re: klapky či spojlery

Pokud pristal hladce, ze to ani nebouchlo - muze to byt jako uznani jeho schopnosti ze pristal velmi pekne - v teto bource, ze vubec pristal - tedy pokud by to bylo vse OK.

0/0
22.4.2010 2:56

fulcrum

Re: klapky či spojlery

No bezpečné (kdyby bylo) přistání za těchhle podmínek by si ten potlesk i zasloužilo. Nebo "kdysi" na starém Kai Tak letišti ;)

0/0
21.4.2010 0:18

tmf

to je přesně ta situace

kterou nesnáším, sotva kola škrtnou o dráhu začnou v letadle tleskat jak ona oslavu že to dobře dopadlo. V tomto případě všichni přežili, pravda, ale to letadlo jak se dotkne má ještě rychlost v řádu stovek km/h, to bych vždy dal spolusedícím tleskačům nejraději facku.

0/0
20.4.2010 11:45

Host

Re: to je přesně ta situace

Kde prosímtě lítáš, že lidi považujou za důvod oslavy přistání ? 8-o

0/0
20.4.2010 15:50

Mablung

Re: to je přesně ta situace

Už jsem tleskání taky párkrát zažil. Stupidní, ale je to jejich věc

0/0
20.4.2010 21:57

Arny

dráhy

Jsem se koukal na obrázky toho letiště - ten obrázek v článku vypadá podobně jako dnešní stav. Zajímavé označení dráhy 2-4. Na ranveji mají napsáno normálně 24, což udává azimut - směr kam letadlo přistává (nebo startuje). Možná angličané to vyslovují jako dva čtyři, ale ta pomlčka nemá vzhledem k výše napsanému v názvu co dělat.

Jinak tam mají tři ranvaje pro přistávání na jihozápad, nejdelší je na druhé straně letiště - tam asi byla ta bouřka. Ale hned vedle 24 levé je 24 pravá, která má o 300 metrů víc než ona použitá 24 levá.

Za koncem těchto drah tedy opravdu moc místa nemají. Mnohem více místa má kolem sebe ranvej na výše uvedené kolmá - ale ta předpokládám je jen záložní pro případy velmi nepříznivého větru, kdy by na ranvejích 24 nešlo přistávat)

0/0
20.4.2010 10:30

Host

Re: dráhy

jo je to 24 ale v letecky terminologii se nerika twenty four ale two four :-) takze i 2-4 ;-D;-D;-D poku rikaji ze ho nasmerovali aby pristaval proti vetru tak to znamena ze na ty nejdelsi ktera je kolma musel byt bocni vitr coz by situaci jeste ztizilo....a proc s epristava na levou a ne pravou? Jednoduse - jedna je urcena pro vzlet druha pro pristani R^

0/0
20.4.2010 12:15

Jozxyqk

zóna

ta "brzdící" zóna by měla být povinná, minimálně při rekonstrukci nebo nové výstavbě

0/0
20.4.2010 9:27

Host

Exploze?

Co by tam mohlo bouchnout? Vzdyt palivo pro tryskace je docela problem i zapalit, neni to benzin. Samozrejme to chytit pri nehode muze, ale bouchnout? Boucha smes vyparujiciho se paliva a vzduchu. Ale prave takove palivo se zas tak moc nevyparuje. A uz vubec ne v desti.

I benzinove nadrze bouchaji jenom ve filmu.

0/0
20.4.2010 9:07

Jozxyqk

Re: Exploze?

ale i tak se to náhodou stát může ;-)

0/0
20.4.2010 9:26

Host

Re: Exploze?

stačí když se prorazí nádrž k čemuž při nehodě dojde téměř jistě a pak to chytne raz dva...na druhou stranu to letadlo přistávalo takže už mělo jen málo paliva...

0/0
20.4.2010 12:24

Host

Re: Exploze?

Chytne ano. Ale bouchne?

0/0
20.4.2010 13:38

Host

Re: Exploze?

podle mě bouchne když je to plný paliva a dojde k nejakemu velkemu narazu...vzhledem k tomu ze tam bylo malo paliva tak to asi jenom chytne...co ja vim

0/0
20.4.2010 14:35

Host

Re: Exploze?

Palivo samo o sobe nebouchne, muzete si napustit vanu benzinem a zapalit, bude to pokojne horet. K tomu, aby doslo k expolozi je potreba jej stlacit.

Coz se casto pri narazu obcas stane...

0/0
20.4.2010 18:13

Host

Re: Exploze?

tak casto nebo obcas?

0/0
20.4.2010 21:16

fulcrum

Re: Exploze?

To stačí, aby to hořelo v uzavřeném prostoru (což může při nešťastném proražení taky nastat) a vzrůstající teplota a vznikající plyny to natlakují.

0/0
21.4.2010 0:22

Host

A380 naštěstí ne...

Letadlo Airbus A380 společnosti Air France sjelo v úterý 2. srpna 2005

během přistávacího manévru z dráhy.

0/0
20.4.2010 6:31

Host

Re: A380 naštěstí ne...

Pisálek tak kvaltoval, že si to ani nepřečet.  Rv

0/0
20.4.2010 6:53

Chytracisko

Jak Rampa Mc Kvák

ten taky chvíli po dosednutí usoudil, že vysuntí klapek o dost pomůže ;-D;-D

0/0
20.4.2010 6:22

palič:

Re: Jak Rampa Mc Kvák

;-D;-D;-D

0/0
20.4.2010 10:42







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.